Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Lavkarbo rullekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-11, 13:15   #1
nilspl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 5
nilspl er på en erverdig vei

Lavkarbo rullekake

Her er oppskriften på en "lavkarbo fra bunnen" rullekake; Lavkarbo rullekake

nilspl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 13:22   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo rullekake

Når du legger ut oppskriftene dine så skal du skrive oppskriften her, ikke bare linke!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 13:27   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo rullekake

Linking til egen blogg er ikke greit. Om du legger ut oppskriften så er det noe helt annet, men linking kun for å få treff vil bli fjernet.

Oppskriften:

Bunn:
6 eggehviter
3 ss Sukrin
2 dl hasselnøttmel (finnes i helsekost eller på nett – du kan også lage det selv ved å male opp hasselnøttkjerner)
1 dl hasselnøttkjerner (finhakket)
De to førstnevnte skal vispes sammen og deretter tilsettes det andre. Dette smøres utover bakepapir i en langpanne og stekes i 15 minutter på 175 grader celsius.
Fyll:
3 dl vispet fløte
1 vaniljestang
2 ss Sukrinmelis
3 dl bringebær, blåbær eller jordbær (bruk hvilken frukt/bær du vil – bare det er lavkarbo nok )
Fløten skal vispes sammen til krem og deretter tilsettes alt – ved unntak av bærene/frukten som kanskje er best hele og ikke most. Legg de oppå kremen som er smurt utover bunnen og rull deretter hele kalaset sammen. For pynt kan du bruke mørk og sukkerfri sjokolade og noen grovhakkede hasselnøttkjerner.
Hentet fra modeskog.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 13:27   #4
nilspl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 5
nilspl er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo rullekake

Det er jo viktig å få med bildet også, synes du ikke!?

nilspl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 13:28   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo rullekake

Opprinnelig lagt inn av nilspl, her.

Det er jo viktig å få med bildet også, synes du ikke!?

Det viktigste er at du følger reglene som er her inne.

Moderator

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 13:36   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo rullekake

Opprinnelig lagt inn av nilspl, her.

Det er jo viktig å få med bildet også, synes du ikke!?

Da kan du starte med å skrive at innlegg med bilde finner du HER og linke slik. Og så følger oppskrifta pent og pyntelig i sin helhet

De fleste av oss er så nysgjerrige at vi vil klikke på linken selv om oppskrifta ligger her

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 13:40   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo rullekake

Denne rullekakeoppskriften har du hentet HER.. Jeg la inn for litt siden en forespørsel i denne tråden.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 13:40   #8
nilspl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 5
nilspl er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo rullekake

OK, det er jo en fin måte å gjøre det på! Takk for tipset ;-)

nilspl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 13:46   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo rullekake

Jeg gidder ikke sjekke innom blogginnlegg når folk reklamerer på den måten! Er nysgjerrig, men ikke så nysgjerrig.. Det finnes en tråd her hvor en kan legge inn adressen til sin lavkarboblogg! Og hvis du skal lyve på deg oppskrifter så bør du i det minste lage det selv og ta bilde.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 13:49   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo rullekake

Opprinnelig lagt inn av nilspl, her.

OK, det er jo en fin måte å gjøre det på! Takk for tipset ;-)

Jeg ser på siden din at du nevner at du har hentet den fra modeskog. Det er normal høflighet å lenke til siden og i hvert fall IKKE bare ta å bruke bildet fra en annen blogg sånn uten videre.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 13:49   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo rullekake

Det står i blogginnlegget at oppskriften er hentet fra modeskog, så lyve på seg noe har ikke vedkommende gjort

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 13:52   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo rullekake

Når man legger ut link til oppskriften man har på bloggen sin her, uten å skrive hvor den er hentet fra så skryter man på seg en oppskrift, så vidt jeg ser det. Men det er vel kanskje bare en direkte konsekvens av å "bare" linke til innlegget isteden for å skrive inn teksten her. Burde heller linke til bloggen hennes da!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 14:07   #13
nilspl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 5
nilspl er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo rullekake

Det var da voldsomt til reaksjoner! Det handlet jo bare om en kake ;-) God fredag og god helg!

nilspl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 14:09   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo rullekake

Opprinnelig lagt inn av nilspl, her.

Det var da voldsomt til reaksjoner! Det handlet jo bare om en kake ;-) God fredag og god helg!

Jeg skjønner jo at du prøver etablere, ikke bare en egen blogg, men et eget nytt lavkarbosted. Jeg tror faktisk det kanskje begynner bli nok med lavkarbosteder??? I allefall av disse som ikke "finner opp kruttet" på nytt, men som kopierer andre.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:41   #15
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo rullekake

Nam!

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rullekake med Sukrin og Hi-maize Simpfan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 07-04-11 16:23
Verdens beste rullekake (med bilder) Makronella Kake/dessert og snacks 2 05-08-10 16:03
Helgod rullekake/kakebunn Biggie Small Kake/dessert og snacks 15 01-07-10 09:07
Lavkarbo rullekake Gerd Kake/dessert og snacks 8 04-01-09 20:46
Kakebunn/rullekake Carbokiller Bakst 41 09-03-07 10:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no