Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Rapsolje istedenfor mct?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-07, 13:01   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Rapsolje istedenfor mct?

Hei!!

Jeg er blitt fri for mct olje og har ikke råd til å kjøpe ei ny flaske nå. Dessuten går det ca ei uke før den kommer på apoteket

Så jeg lurer på om jeg kan ta like stor mengde med rapsolje hver morgen??

Vil det gjøre samme nytta eller er det bortkastet??

Tar jo et lite sånn målebeger hver morgen blant annet for å få i meg nok fett, rapsolja smaker sikkert ikke godt, men med vondt skal vondt fordrives

Tar dessuten Cla, trantabeletter pluss alle pillerne til Torkil

Og så lurer jeg på c vitamin, er 3 gram ca for mye??

Jeg har sånn i pulverform som jeg rister ut i vannflaska mi, så det blir 3 gram spredt utover hele dagen.

Takker for svar

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 14:17   #2
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Rapsolje istedenfor mct?

Rapsolje og MCT er to heeelt forskjellige ting. Hvis du skal ha en erstatning for MCT er meierismør eller cocosa mer nærliggende.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 15:43   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Rapsolje istedenfor mct?

Å ta raspolje isteden er som Monk sier, ikke noen erstatning for MCT. Etter min mening er det kun Cocosa som kan erstatte MCT, da MCT er den aktive ingrediensen i MCT olje.

Å ta CLA er totalt bortkasta på lavkarbo, men det er dine penger

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 16:32   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rapsolje istedenfor mct?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Å ta raspolje isteden er som Monk sier, ikke noen erstatning for MCT. Etter min mening er det kun Cocosa som kan erstatte MCT, da MCT er den aktive ingrediensen i MCT olje.

Å ta CLA er totalt bortkasta på lavkarbo, men det er dine penger

Er snart fri for CLA og skal IKKE kjøpe mer av det da

Jeg VET at MCT er heeelt unik, skal kjøpe ny så fort lommeboka tillater det, meeen jeg regnet MCT med inn i fettmengden min pr dag? Er det feil?

Derfor jeg lurte på om jeg kunne ta noen slurker med raps istedet, for fettet sin skyld, ikke for noe annet

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:33   #5
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Rapsolje istedenfor mct?

Rapsolje er ikke en erstatning for mellomlange fettsyrer. Rapsolje er faktisk mildt toksisk til og med i kaldpresset form (http://www.westonaprice.org/knowyourfats/conola.html), og består i stor grad av langkjedete fettsyrer, så du får motsatt virkning av MCT.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 20:51   #6
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Rapsolje istedenfor mct?

Lurer på om jeg skal kjøpe meg en flaske mct olje i morra, i byen..
Har de denne på vanlige apotek?..Hvordan ser evt. flasken ut?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:42   #7
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Rapsolje istedenfor mct?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Lurer på om jeg skal kjøpe meg en flaske mct olje i morra, i byen..
Har de denne på vanlige apotek?..Hvordan ser evt. flasken ut?

Lurer på om ikke det er bestillingsvare hos de fleste apotekene...koster gjerne i overkant av 200 kr for 500 ml...Blank plastflaske, blank olje..

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 21:50   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rapsolje istedenfor mct?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Lurer på om ikke det er bestillingsvare hos de fleste apotekene...koster gjerne i overkant av 200 kr for 500 ml...Blank plastflaske, blank olje..

Hei

Måtte bestille olja mi på apoteket, den koster ca 180 kr på apotek 1, og det tar noen dager fra du bestiller den til du får den

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rapsolje kals Spørsmål og svar 3 01-09-06 15:16
Dr. Lindberg rapsolje Tingeling Lavkarbo generelt 6 29-08-05 11:30
Skal egentlig rapsolje smake fjøs? Iset Lavkarbo generelt 9 16-08-05 00:20
Linfrø- eller rapsolje? Albertine Lavkarbo generelt 4 18-04-05 23:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no