Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Litt råd og hjelp?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-11, 21:37   #1
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei

Litt råd og hjelp?

Hei alle sammen!

Jeg har altså vandret rett inn i diettens land denne dagen(en uke nøye planlegging og to uker med mental forberedelse) Jeg har kun hørt på min mors beskrivelser og råd, da hun også går på diett.

Dietten min består av rene kjøttprodukter, fisk,fugl, grønnsaker over bakken, og absolutt ingen brød/ris/pasta/potet etc. Jeg kan spise salat(spinat, rocket) og noe tomat,paprika og slikt har jeg forsått.

Men her inne så jeg at mange gumler i seg frukt og slikt? Her vil jo man da få karbohydrater og sukker? Jeg kan kun spise jordbær eller unne meg litt bringebær

Tror jeg har noe med max 20 karbs om dagen, fordi jeg begynte i dag.. Men lurer på om noen har tips? Skal forresten prøve den ene pannekakeoppskriften her inne etter at jeg har kjøpt inn litt ingredienser..

Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 21:54   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Litt råd og hjelp?

Hei og velkommen!

Ingen frukt om du skal holde deg på 20 gram karbo pr dag... men du nevner ikke fett i dietten din i det hele tatt - er det en ren avglemming?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:00   #3
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei

Sv: Litt råd og hjelp?

Hei og takk for svar!
Ja, jeg er helt ny på diett her, så glemmer meg rent av! har sittet her nå i ett par timer og lest på siden og syntes veldig mye er utrolig interessant og hjelpsomt!

Så også at man skal legge inn høyde/vekt etc. Jeg er 168 høy og veier 90 kg. Jeg vil ned 20. jeg Skal nå gå ketolyse kuren, og deretter bytte om til atkins eller lindberg. Fant også en fantastisk side som leverer mat til deg tilpasset oss lavkarboere! kjempebra!

Jeg prøver å gå i meg nok fett, men begynte i dag.. Så tar sikkert litt tid. I starten nå skal jeg spise en 3 egg m/bacon og litt sopp til frokost. Jeg kommer kanskje til å variere litt fra omelett til pannekake" med noen spiseskjeer fløte.. Har kun kjøpt inn fet fisk og ost til måltider også. Helmelk er kjøpt inn til min store synd: Teen.. men null sukker! Jeg skal ikke ha sukker, nei nei!

Okei.. ingen sukker.. *skjekk*

Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:04   #4
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Litt råd og hjelp?

Kjøp deg en boks stevia, det er ikke kunstig søtstoff.Jeg har stevia i teen min hver dag.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:14   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Litt råd og hjelp?

Hei og velkommen!
Har du lest vår flotte nybegynner- tråd?
Supert sted å begynne!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:34   #6
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei

Sv: Litt råd og hjelp?

Engledans: Hei! Ser nå at setningen min kom dårlig ut Jeg bruker ikke sukker i teen i det hele tatt! men takk for tips på søtningsstoffet, for har gjerne lyst å få til sånne forkost pannekaker.. Men bor i skottland, så må oversette alt til skotsk.. :P

Kitt: Ja, jeg så noen som hadde skrevet til en annen om den tråden, så har akurat lest den! Så nå vet jeg at etter min fase så må jeg over til enten atkins eller fedon eller noe nav de andre
men er usikker på hvilken

Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:40   #7
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Litt råd og hjelp?

Gratulerer og velkommen hit!

Vil råde deg til å ikke spise deg dritlei på egg og bacon de første ukene, mange som gjør det...

Til frokost og lunsj kan du tenke: KOLDTBORD! Tenk på hva du liker å spise når du er i selskaper eller på hotell, og de har koldtbord eller buffet...?

Masse lykke til!

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 22:47   #8
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei

Sv: Litt råd og hjelp?

NicPins: Takk for godt råd! jeg er litt småengstelig for nettopp det, og prøver å være smart. Tenkte å bestille meg sånt spesial brød med høyt proteininnhold. Het noe spesielt. er fra low carbo store noe inne i uk

Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 19:49
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 23:35
Litt hjelp? Elizabeth Ketolysekuren 3 28-10-08 11:59
Må ha litt hjelp her... leil Ketolysekuren 15 25-06-06 01:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no