Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Skal på camping, forslag til turmat?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-11, 21:13   #1
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Skal på camping, forslag til turmat?

Vi skal dra på Campingtur i telt, og har med grill, elektrisk kjøleboks og primus.
Jeg er den eneste i familien (meg + sambo + 2 barn under 4 år) på lavkarbo.
De andre elsker havregrøt eller brødskiver med pålegg til frokost. Barna liker ikke egg og bacon. De (og jeg, desverre) elsker å grille pølser, fiskekaker, mais, og samboer skal ta med lapskaus på boks. Liker det godt, men finnes det et alternativ?

Middag er greit nok, da blir det enten rent eller marinert kjøtt og kylling eller fisk i folie med grønnsaker og kryddersmør. Og til frokost kan jeg lage omelett.

Men har noen vært i samme situasjon, og har noen gode tips. Vet det finnes noe knekkebrød med lite karber, det hadde gjort ting lettere.

Har spist oppimot 30 karber pr dag denne uken, det var ikke lurt, så jeg har lagt på meg, setter derfor ned til max 20 pr dag, og håper det går bra.

Blir kjempeglad for idéer og oppskrifter. Vi skal kjøre 4 timer hver dag, oppleve mest mulig på turen, og sove ett nytt sted hver natt. Kom gjerne med veimat ideer og.
Vi skal smøre matpakker og jeg kan kjøpe kylling i ferskvare, hvis vi finner det, men er litt tom for ideer..

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 15:34   #2
Isola76
Juniormedlem
 
Isola76 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sverige
Innlegg: 10
Isola76 er på en erverdig vei

Sv: Skal på camping, forslag til turmat?

Bak et lavkarbobrød og ta med! Det holder en ukes tid i kjøleskapet, så da holder det sikkert noen dager i kjøleboksen.

__________________


Isola76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 16:35   #3
Silversun
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 76
Silversun er på en erverdig vei

Sv: Skal på camping, forslag til turmat?

Dette lavkarbobrødet anbefales! Ellers kan du jo bake lavkarbo-knekkebrød selv, som for eksempel disse, de er kjempegode, og så holder de seg bedre enn lavkarbobrødet. Lykke til!

__________________
Silversun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 16:43   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skal på camping, forslag til turmat?

Tørrfisk og spekemat. Begge deler kan vannes ut og stekes! Knallgodt!
Makrell i tomat (den er også veldig god oppvarmet), tunfisk, majones på tube, kaviar (du skal spise mye kaviar før det blir endel karber), kok egg og ta med (kokte egg kan ligge i kjølern i mange dager), fiberrik, ost på tube, atkins barer, ...... kommer sikkert på mer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
camping, ferie, grillmat, turmat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg skal ha osteaften, forslag? aslaug Oppskrifter 10 24-05-11 22:47
Camping teip Spørsmål og svar 3 18-05-11 17:26
Forslag til turmat? misslinda Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 29-03-11 01:33
Lavkarbo på camping bærrgen Lavkarbo generelt 11 15-07-10 13:56
Camping og lavkarbo nistepakker Livlys Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 01-04-09 10:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no