Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Julegaver

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-11, 18:29   #26
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Julegaver

Jeg synes hjemmelagede gaver er kjempefint, jeg. Jeg har blitt mye gladere for et hjemmelaget broderi, f.eks enn en cd mange kjøper til meg bare fordi de vet jeg liker den artisten. Det er det så kjedelig og safe liksom...

Jeg pleier også å legge ved bøker jeg har lest, eller en dvd o.l. Jeg synes det er mye bedre at det skal komme til nytte. Folk kan da ha glede av det selv om jeg har lest boka eller sett filmen en gang? Jeg synes hvertfall det er fint å få selv

Det skal ikke behøve å ligge så mye penger bak, bare det er gitt med glede og omtanke.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 18:56   #27
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Julegaver

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Det var et supert gavetips! Har du oppskrift?

Jeg kan vel forresten legge ut mål og slikt. Boka er litt gammel, ikke i salg lenger ser jeg. Det er en enkel affære å sy, det er bare en pølse i hvitt bomullstoff som du fyller med hvete. I tillegg har jeg sydd tre sømmer på tvers av "pølsa" for at ikke hveten skulle samle seg i endene. Jeg har kikket litt på nettet nå og noen syr kanaler på langs i stedet. Fyll puta med økologisk hel hvete og sy igjen. Så syr du et trekk til og lager "putetrekkåpning" - se på et putetrekk og vreng det, så ser du hvordan du skal brette.


65x40 cm bomulls- eller linstoff, pluss en bit med stoff i det mønsteret du vil ha på trekket, 75x22 cm, og en på 65x22 (de ekstra 10 cm på den ene er til å brette inn a la putetrekk).

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 18:57   #28
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julegaver

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Det var et supert gavetips! Har du oppskrift?

Her http://hobbymegher.blogspot.com/2011...a-rispute.html

En kan enten bruke hele hvetekorn, eller middagsris.Jeg har kun brukt middagsris.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:01   #29
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Julegaver

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg kan vel forresten legge ut mål og slikt. Boka er litt gammel, ikke i salg lenger ser jeg. Det er en enkel affære å sy, det er bare en pølse i hvitt bomullstoff som du fyller med hvete. I tillegg har jeg sydd tre sømmer på tvers av "pølsa" for at ikke hveten skulle samle seg i endene. Jeg har kikket litt på nettet nå og noen syr kanaler på langs i stedet. Fyll puta med økologisk hel hvete og sy igjen. Så syr du et trekk til og lager "putetrekkåpning" - se på et putetrekk og vreng det, så ser du hvordan du skal brette.


65x40 cm bomulls- eller linstoff, pluss en bit med stoff i det mønsteret du vil ha på trekket, 75x22 cm, og en på 65x22 (de ekstra 10 cm på den ene er til å brette inn a la putetrekk).

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Her http://hobbymegher.blogspot.com/2011...a-rispute.html

En kan enten bruke hele hvetekorn, eller middagsris.Jeg har kun brukt middagsris.

Tusen takk Nå er de siste julegavene i boks

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 19:07   #30
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Julegaver

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Hva kan man forresten lage av ting som holder seg en stund og som ikke veier for mye til å drasse med seg hjem eller knuser på veien? Tips?

Tacokrydder?

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 14:38   #31
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Julegaver

Helt ærlig, jeg liker å få hjemmelagede gaver. Det viser omtanke

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:31   #32
Pingvin
Juniormedlem
 
Pingvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 41
Pingvin er på en erverdig vei

Sv: Julegaver

Opprinnelig lagt inn av LinLeia, her.

Masse oppskrifter på drops.no
http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=43&lang=no
Denne er jeg akkurat begynt på

Å herre for en fantastisk link!!
Surfer gjennom og har fått maaasse ideèr til julegaver!

Og ja, hjemmelagde gaver er fantastiske! Jeg elsker bilder, så i år er det et par stykker som skal få et bilde av meg, siden de såklart savner meg sånn siden jeg flyttet bort.

__________________
Tread softly cause you tread on my dreams



Pingvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:58   #33
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Julegaver

Heh, har nettopp laget en prøvebatch brente mandler. De er visst definitivt godkjent, sombo'n plasserte skålen i fanget for å smake, og der ble den.

Da blir det gjerne det som blir gitt til svigers da.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 18:31   #34
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Julegaver

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Jeg spør her, borte fra familie og venner - hva synes dere egentlig om hjemmelagede julegaver? Kjipt eller kos? Er det noen man ikke gir hjemmelagede gaver til, er det noen det er lettere å gi til?

Jeg er noget blakk, og har ikke mulighet til å bruke masse penger på julegaver i år. Har heldigvis bare søstre, foreldre og sambo å gi til. Fungerer hjemmestrikkede skjerf, hjemmelagede søtsaker etc? Eller vil de synes jeg er kjip?

Hadde satt pris på ærlige svar.

Ikke det minste kjipt fordi det ligger tid bak det, tid og omtanke. Om de vil like slike ting vet jeg ikke, noen elsker slikt, andre ikke. Du kjenner de og skal vite det bedre enn oss. Hjemmesydd, hekla, strikket, blir ihvertfall jeg råglad for.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjemmelagede julegaver ... Sivi Smoothies / drikke 4 02-12-09 00:24
Hjemmelagede julegaver mofe Generell diskusjon 13 17-10-05 17:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no