Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor mye penger på julegaver?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-11, 21:41   #101
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Denne her var tøff til kun 69,- http://www.coolstuff.no/Snowball-Maker

  Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:02   #102
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Mitt bidrag:

Mamma: 200kroner for et håndpleiesett + litt til. Hun ønsker seg en ny kjøkkenvekt så da blir det kanskje det. Kjøper det hos arbeidsgiver så da blir det billig. Type 3-400 kroner til sammen. Kjøper kanskje litt til til henne <3

Pappa: bruker vel 3-400 kronasjer på ham også, men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe enda. Tenker noe i retning en god bok? Vi er jo ganske like tross alt, og det er en av tingene jeg ønsker meg. Hehe.

Stemor: 2-400 kroner, aner ikke hva enda. Hun liker økologisk hudpleie og sånne ting, men hun har jo liksom alt da. Er ikke så lett å vite hva hun trenger! hihi

Lillesøstrene mine får en bok hver og en liten ekstrating hver. Det ble vel ca 200 kroner på den ene, og 350 kroner på den andre.. litt "urettferdig", men jeg tror at i deres øyne vil gaven ha like stor verdi - og det er jo viktig, ellers blir det ramaskrik. Det var bare det at den ene boken var så mye dyrere enn den andre.. (lillesøstrene mine er henholdsvis 8 og 11 år).

Storebror får barbermaskin! Dette blir kombinert bursdags- og julegave, og jeg er innstilt på å bruke rundt 5-600 på det. Kjøper av arbeidsgiver, så utropsprisen på varen vil nok være litt høyere. Får en grei barbermaskin til den prisen.

Dama til broren min og kusina mi får en slik gavepakning hver:


Kostet 200 kroner på nelly.com, men det er dessverre utsolgt nå. Jeg er jo personlig en neglelakkentusiast, og China Glaze har alltid vært ett av mine favorittmerker.

Den siste på lista mi er da altså sønnen til kusinen min, og han er hvertfall vanskelig å finne noe til - men jeg er jo tross alt fadder til ham så jeg må finne på noe lurt! Kanskje en photoshoot så de får tatt noen fine barnebilder?

Bruker ikke så mye penger på hver, men jeg er tross alt student og familien min skjønner jo det

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:17   #103
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal kjøpe til svigers?? De har alt, og like vanskelig hver jul(1000kr + -)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:22   #104
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal kjøpe til svigers?? De har alt, og like vanskelig hver jul(1000kr + -)

Hva er interessene deres da?

Hva med feks et gavekort på feks et resturantbesøk, kino el.l?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:26   #105
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal kjøpe til svigers?? De har alt, og like vanskelig hver jul(1000kr + -)

Kurv med gode oster, kjeks, fenalår, røkelaks etc.... Sleng på en flaske god vin eller en liten knert for eksempel ?
Synes også det er vanskelig kjøpe noe til de godt voksne som er etablert og har absolutt alt.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:28   #106
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hva er interessene deres da?

Hva med feks et gavekort på feks et resturantbesøk, kino el.l?

Takk, det har jeg faktisk ikke tenkt på

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:55   #107
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Ftdmia: hva med en bok til stemora, den av jan Thomas eller vendela, siden hun er intr. i hudpleie? De er jo et par år nå, og kan sikkert fås rimeligere.
Til sønnen til kusina: hvor gammel er han? Hva med gavekort på noe dere kan gjøre sammen? Kino, lekeland, togtur e.l... Det er jo litt gave til mora også om du kan henge med han et par timer. Dessuten trenger det nesten ikke koste noe.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:23   #108
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

En annen gave som er antakelig noe av det smarte er å kjøpe et medlemsskap i et boligbyggelag. Orker ikke gå inn på alle detaljer her nå, men er vel et råd som de fleste forståsegpåere innen økonomisk forvaltning stiller seg bak.

Jeg er "litt bitter" på at mutter ikke begynte med BSU for meg i julegave, DET hadde vært en gave jeg ville fått utrolig mye mer igjen for over tid enn slalomski eksvis.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:25   #109
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

En annen gave som er antakelig noe av det smarte er å kjøpe et medlemsskap i et boligbyggelag. Orker ikke gå inn på alle detaljer her nå, men er vel et råd som de fleste forståsegpåere innen økonomisk forvaltning stiller seg bak.

Jeg er "litt bitter" på at mutter ikke begynte med BSU for meg i julegave, DET hadde vært en gave jeg ville fått utrolig mye mer igjen for over tid enn slalomski eksvis.

Igjen et godt forslag Mine to nieser fikk dette av min far på dåpsdagen sin Når de så blir gamle nok til å skulle kjøpe seg eget, vil de ha mange års medlemsskap bak seg og dermed øke sjansen for å få tilslag på ønsket bolig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:53   #110
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Igjen et godt forslag Mine to nieser fikk dette av min far på dåpsdagen sin Når de så blir gamle nok til å skulle kjøpe seg eget, vil de ha mange års medlemsskap bak seg og dermed øke sjansen for å få tilslag på ønsket bolig

Tror man må sjekke ut hvilken alder som gjelder for oppstart. Har vært borte i at medlemskap ikke teller før ved fylte 18 år, feks.
Og hva om jeg gir medlemskap i Asker og Bærum Boligbyggelag og Snuppa vil flytte til Trondheim....

Noen av de pengene min sønn fikk til dåpen og som bare har stått på noen kontoer så lenge, brukte han til å åpne BSU- konto med da han nå ble 18 år, forresten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:04   #111
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ftdmia: hva med en bok til stemora, den av jan Thomas eller vendela, siden hun er intr. i hudpleie? De er jo et par år nå, og kan sikkert fås rimeligere.

Jeg vil ikke anbefale hverken den ene eller den andre. Det er bare pjatt

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:56   #112
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tror man må sjekke ut hvilken alder som gjelder for oppstart. Har vært borte i at medlemskap ikke teller før ved fylte 18 år, feks.
Og hva om jeg gir medlemskap i Asker og Bærum Boligbyggelag og Snuppa vil flytte til Trondheim....

Eller om ungene er barn av en Forsvarsfamilie? De drasser jo unga sine rundt halve kongeriket....hahaha

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 17:43   #113
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tror man må sjekke ut hvilken alder som gjelder for oppstart. Har vært borte i at medlemskap ikke teller før ved fylte 18 år, feks.
Og hva om jeg gir medlemskap i Asker og Bærum Boligbyggelag og Snuppa vil flytte til Trondheim....

Mine fikk medlemsskap i Tobb (Trondheim og omegn boligbyggelag) fra en tante da de var bittesmå. Det koster bare startutgiften (100-200,-) og så er det gratis til man er 18 år.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 16:49   #114
andrineandrine
Juniormedlem
 
andrineandrine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 18
andrineandrine er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Denne her var tøff til kun 69,- http://www.coolstuff.no/Snowball-Maker

Åh! Jeg digger den siden, den er kjempebra! Så utrolig mye morsomt der, og så har jeg inntrykket av at det ikke er så veldig mange som vet om den, det er jo alltid praktisk, siden at man kan overraske folk.

Generelt synes jeg at julegaver er ganske vanskelige. Jeg tenker liksom hvert år at jeg skal begynne tidlig, men klarer det aldri. Plutselig er desember der, og plutselig må man gå rundt på stressende handleturer i butikker stappfulle av mennesker alle ute i samme ærend, å finne personlige gaver til venner og kjære! Derfor synes jeg også at det er en god idé å lage gaver selv. En ser ofte hvor mye folk gleder seg over det. Jeg gjør i hvert fall det! Tenkte å strikke litt, men det begynner jo å bli dårlig tid igjen.. Huff.

Fant dette tilbudet på vibrasjonshøytalere (hehe, for et navn) fra Groupon i dag, det har jeg allerede kjøpt til broren min, tror han kommer til å bli glad for de. Kanskje jeg skal kjøpe til flere, vet ikke helt enda Hehe, det er jo en lett løsning, men noen ganger er det jo lurt å gjøre det enkelt for seg selv!

Ellers tenker jeg sånn,
mamma og pappa: 400
Kjæresten: 400-500
Venner: Vil helst lage selv...

andrineandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 17:52   #115
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av andrineandrine, her.

Fant dette tilbudet på vibrasjonshøytalere (hehe, for et navn) fra Groupon i dag, det har jeg allerede kjøpt til broren min, tror han kommer til å bli glad for de. Kanskje jeg skal kjøpe til flere, vet ikke helt enda Hehe, det er jo en lett løsning, men noen ganger er det jo lurt å gjøre det enkelt for seg selv!

Uhm ... På linken din er det lanterner, gitt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 19:24   #116
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Ja, jeg har nå prøvd å være nøktern...
Til samboer har jeg kjøpt disse sokkene i alpakka:http://www.babyalpakka.no/productos....=21&IDprod=110
Til min sønn på 19 strikker jeg en deilig genser. Han er i militæret og vil sikkert like den. Myk og varm (400 i garnkostnader)
Til min yngste datter på 2.5 år har jeg kjøpt denne: http://www.purglede.no/display.aspx?...32&prodid=1458
Min søster og svigerinne har jeg strikket sånt sjal til:http://www.pickles.no/islandsk-soloppgangssjal/ (160,- i garnkostnader).
Min niese har jeg også strikket et sjal til, også får hun 500,- i penger siden hun virkelig er en 19åring som er blakk.
Min nevø har jeg kjøpt en deilig ullgenser til på salg til 250,-
Min svigermor og stemor har jeg strikket sjal til med garnkostnader på 80,- pr stykk
Min far har jeg forstørret noen bilder til, dette får også svigermor.
Også er det to svogre jeg ikke helt vet hva skal få, en sigar til 100,- tror jeg han ene får. Han andre er broren til sambo så han får litt mer.
Også julegodis til hunden vår 200,- sånn ca.

Så alt i alt er det vel ca 3000,-. Sambo kjøper ikke til meg nå, men han skal kjøpe et drivhus til å ha på altanen til sommeren. Dette koster 1000,-. Så da er det 4000,- til sammen fra oss to. Synes det er greit jeg.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 19:37   #117
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ftdmia: hva med en bok til stemora, den av jan Thomas eller vendela, siden hun er intr. i hudpleie? De er jo et par år nå, og kan sikkert fås rimeligere.
Til sønnen til kusina: hvor gammel er han? Hva med gavekort på noe dere kan gjøre sammen? Kino, lekeland, togtur e.l... Det er jo litt gave til mora også om du kan henge med han et par timer. Dessuten trenger det nesten ikke koste noe.

Godt forslag som jeg skal ha i bakhodet til noen andre, men stemoren min er nok litt vel alternativ..tenk steinerskole og håndarbeid og sånn Tror nok hun ville syntes det var litt vel jålete

Har bestilt dessertheftene av Kristine Weber til henne nå.. problemet er jo bare at da må hun kjøpe masse dyre ingredienser... men tror det skal gå greit Både stemor og far er veldig obs på å ikke få i seg og barna mye sukker, så tror det kan være fine ting til inspirasjon! Så da ble det 240 kroner på henne. Kjøper kanskje en liten duppeditt på L'occitane også hvis jeg finner noe skjønt

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 20:53   #118
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Artig å lese hva de forskjellige gir og deler til jul.
Men syns ikke at noen skulle måtte forsvare hverken stor eller liten pengestrøm i julen. Håper alle gir med hjertet og med tanke på mottaker, før pris.
Hjemmelaget eller kjøpt, jeg setter mest pris på gaver som viser at "folk" har fulgt med og finner noe jeg faktisk trenger, enten det koster 20,- eller 2000.-

Har selv aldri vært bemidlet med mye penger, hverken i oppvekst eller som voksen, men ønsker selvsagt å gi barn og barnebarn noe av hva de faktisk ønsker seg eller trenger.

Det "dummeste" er å få en gave som ikke passer i det hele tatt, og hvis gaven i tillegg kommer fra noen som burde kjenne en...

Min ene datter sa det så fint; Mamma, til deg kan vi egentlig bare kjøpe det VI syns er stygt, for da vet vi at DU liker det

Håper alle blir fornøyde med sine gaver i år og at alle får en fredfull feiring!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 20:57   #119
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal kjøpe til svigers?? De har alt, og like vanskelig hver jul(1000kr + -)

har du vurdert å lage en fotobok til dem? Tilden prisen du snakker om, vil du kunne får enten en skikkelig flott en, eller mange
finnes mange nettbutikker som tilbyr dette, har selv laget og kjøpt (men ikke mottat enda) hos eurofoto.
Dette gir jeg til bla min far som er ganske så senil, bilder med navn på barn og barnebarn hjelper ham med å skjønne hvem og hva det er. Håper jeg.

Han har hvertfall hatt glede av de forrige albumene han har fått. Og pleierne kan når de har tid, sette seg ned å se i dem, sammen med far. Han glemmer juo fra gang til gang...

Og personer man ikke møter ofte, setter nok pris på en slik bok.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 21:07   #120
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Bruker alt for mye penger på julegaver, men synes det er så morsomt å gi til mine kjære.
Nå kjøper ikke vi gaver til søsken, tanker, onkler og sånt da.
Men vi har fire voksne barn som alle får for ca 1500 kroner hver, vi har ett barnebarn som får for ca samme sum. Og jeg og mannen kjøper også tilhverandre for ca samme sum.
Ellers har vi noen tante og onkelbarn som får gave til ca 200 kr hver, og jeg kjøper for samme sum til min venninnes tre barn, og rundt 500 kr til venninna mi. Også er det en liten gave hver til mine 9 kolleger, i år får de alle luer som jeg har heklet i høst og vinter

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 21:25   #121
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Nå er jeg en skikkelig festbrems Men når et ektepar/samboere har felles økonomi og har et visst beløp å kjøpe gave til hverandre, blir ikke det mer som å kjøpe noe og bytte med hverandre?

Hvorfor ikke kjøpe noe til seg selv som man VET man liker og har lyst på til samme prisen?

Skulle ønske jeg kunne sagt at det var tanken bak som teller i disse tilfellene. Men etter å ha vært sammen med gubben i snart 14 år og aldri fått en eneste fin gave har jeg gitt opp håpet.

Eks: Jeg kjøper fin klokke til ham for noen lapper(som han ønsker seg) og jeg får lysestake fra Nille for 49 kr

Jeg gir ham stooor bursdagsfest. Kostet ca 5000 kr og fikk tak i alle han er glad i. Jeg fikk gavekort for 400 på kjøpesenter...

Til bursdagen min fikk han tur til Tallinn. Lurer på hva jeg får

Vi har forøverig separat økonomi.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 21:27   #122
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Jeg bruker 1000 kr totalt, i det minste på desemberlønningen jeg har fått nå.
Ikke over 200 kr på hver person som manglet gaver nå i det minste, så veldig fornøyd :P

Gavekort, spleising og internett er en god ting!

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 21:34   #123
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Nå er jeg en skikkelig festbrems Men når et ektepar/samboere har felles økonomi og har et visst beløp å kjøpe gave til hverandre, blir ikke det mer som å kjøpe noe og bytte med hverandre?

Hvorfor ikke kjøpe noe til seg selv som man VET man liker og har lyst på til samme prisen?

Skulle ønske jeg kunne sagt at det var tanken bak som teller i disse tilfellene. Men etter å ha vært sammen med gubben i snart 14 år og aldri fått en eneste fin gave har jeg gitt opp håpet.

Eks: Jeg kjøper fin klokke til ham for noen lapper(som han ønsker seg) og jeg får lysestake fra Nille for 49 kr

Jeg gir ham stooor bursdagsfest. Kostet ca 5000 kr og fikk tak i alle han er glad i. Jeg fikk gavekort for 400 på kjøpesenter...

Til bursdagen min fikk han tur til Tallinn. Lurer på hva jeg får

Vi har forøverig separat økonomi.

Har du prøvd og snakke med gubben din om dette? Etter 14 år og han fremdeles ikke har skjønt at du er litt skuffet over forskjellen i gaver fra han i forhold til hva du gir bør han kanskje få det inn med teskje?

Hos oss gir vi gaver av omtrent lik verdi. Vi har felles gjeld/utgifter vi deler på, men hver vår konto ellers.

Ellers får du slutte og gi han så dyre gaver og se hva som skjer

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 21:54   #124
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.


Skulle ønske jeg kunne sagt at det var tanken bak som teller i disse tilfellene. Men etter å ha vært sammen med gubben i snart 14 år og aldri fått en eneste fin gave har jeg gitt opp håpet.

Kanskje på tide å starte å kommunisere i forholdet? Mulig han heller vil bruke pengene på seg selv fremfor å gi til deg og andre. Kjenner til flere som har separat økonomi hvor dette er tilfelle. Selv har vi felles økonomi og jeg får lommepenger fra kona hahahaha.

Men alvorlig talt, etter 14 år så er det på tide å starte å snakke om dette med gubben og ikke inne på dette forumet.....

Men, at du ønsker gi ham dyre flotte gaver og antakelig bruke masse penger på han, forventer du da at han skal bruke like mye på deg? Tror det i så fall er en dårlig begynnelse. At kona kjøpte smykke til 3000 til meg og jeg ga henne noe til 1000,- er faktisk ikke mitt problem...

  Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:30   #125
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye penger på julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Nå er jeg en skikkelig festbrems Men når et ektepar/samboere har felles økonomi og har et visst beløp å kjøpe gave til hverandre, blir ikke det mer som å kjøpe noe og bytte med hverandre?

Hvorfor ikke kjøpe noe til seg selv som man VET man liker og har lyst på til samme prisen?

Skulle ønske jeg kunne sagt at det var tanken bak som teller i disse tilfellene. Men etter å ha vært sammen med gubben i snart 14 år og aldri fått en eneste fin gave har jeg gitt opp håpet.

Eks: Jeg kjøper fin klokke til ham for noen lapper(som han ønsker seg) og jeg får lysestake fra Nille for 49 kr

Jeg gir ham stooor bursdagsfest. Kostet ca 5000 kr og fikk tak i alle han er glad i. Jeg fikk gavekort for 400 på kjøpesenter...

Til bursdagen min fikk han tur til Tallinn. Lurer på hva jeg får

Vi har forøverig separat økonomi.

Du har nok myyye mer tålmodighet enn meg Bønna. Jeg hadde ikke greid å bite i meg det i 14 år. Hadde vel bedt om å få pengene han hadde tenkt å bruke, og så kjøpt noe selv som jeg likte/trengte. Hvis han hadde slengt til meg en 50-lapp, vill jeg sikkert pakket den inn, og åpnet den i alles påsyn... Da hadde det nok vært siste gangen had hadde vært så gnien

Men, fra spøk til alvor. Det er ingen lett situasjon når det blir så skjevfordeling og man har separat økonomi. Men, jeg er enig med de som har rådet deg til å ta det opp med han. Kanskje han er litt "mann" - og rett og slett ikke ser problemet. (Og nå blir jeg vel arrestert av alle med baller mellom beina, uansett størrelse ). Kanskje dere kunne spleise på fellesgave til dere begge ? Weekendtur e.l., eller noe dere ønsker dere til heimen.
Forøvrig har jeg tilbudt gubben her å fikse mine egne gaver i år. Han jobber utrolig mye og er sent hjemme hver dag. Mye på jobben lørdag og søndag også, så jeg har sagt ikke stress med gaver, det fikser jeg. Foreløpig ha det blitt morgenkåpe, 2 par tøfler og lange kosesokker. Trenger nye søvletter også, så det ender vel i nissesekken det og. Synes det er helt greit å gjøre det slik, for jeg ser han stresser ved tanken. For meg er det viktigere at han kan ta 2 timer fri for å bli med på juleavslutningen på skolen til junior enn at han skal lete etter gaver til meg. Å gi bort tid er jo nesten en gave det også.
Huff, dette ble veldig langt og rart tror jeg... men sender en med håp om bedre julegave for deg i år.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Julegaver Kitsu Generell diskusjon 33 22-11-11 18:31
Hvor mye penger bruker dere? nypålavkarb Lavkarbo generelt 5 17-05-11 15:44
Hvor mye penger har dere igjen etter faste utgifter supha Generell diskusjon 34 01-04-09 19:18
Hvor mye penger bruker du? mofe Generell diskusjon 10 17-02-05 11:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no