Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Charles Clarkes "Proteindietten"

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-06, 04:20   #26
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Jupp jeg er det Melania....

hadde en liten matforgiftning i går.... sov litt mye... etter å ha tømt alle veier..... masse overskudd i kveld...

  Svar med sitat
Gammel 26-03-06, 15:24   #27
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Opprinnelig lagt inn av Aadi

Han sier at fettstoffer er viktig, men han anbefaler en viss moderasjon. Han forteller at fettsyrer er viktig for bl.a. hormonproduksjonen. Han er i utgangspunktet ikke overbegeistret over for mye animalsk fett.

Han anbefaler noe fett - og dreper oxo myten om at man blir fet av å spise fett. Han sier at det blir man bare hvis man mixer fett og karbohydrater. Når fett og proteiner kommer sammen regulerer kroppen selv slik at man ikke overspiser - slik man ville gjort på fett og karbohydrater.....

Tror det er essensen i det han formidler, men anbefaler boka. Han skriver så mye mer om det enn det jeg har gjengitt.

Høyrest greit ut, men eg vil ha masse fett

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 01:15   #28
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Legger inn noen ord som slo meg fra boken til Dr Charles

Sitat:

..... Det å bli kvitt kroppsfett er dessverre ingen enkel ligning som innebærer at redusert inntak av mat uvergelig gjør at man kvitter seg med fett. Slik er det ikke. Alle arfarne slankere har opplevd sjokket og sinnet som melder seg når man stirrer på den ubevegelige badevekten - enda de nesten ikke har spist noe som helst.

Så kommer poenget:

Sitat:

Det er balanse, ikke mengde, som gjør en slankediett effektiv


Har begynt å lese boka hans igjen. tror ikke balansen min er helt riktig om dagen. Jeg står nesten stille på vekta....

  Svar med sitat
Gammel 31-03-06, 20:08   #29
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Hva anbefales som optimalt inntak av proter/fett/karber i denne dietten?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 17:50   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

hei! jeg driver også og pusler med denne boka. og apropos de isometriske øvelsene, de er geniale! jeg trener fra før yoga, så jeg putter inn noen av de i mellom, som oppveing. og jeg ble dritstøl de første dagene, av hva jeg husker fra gymmen er dette et godt tegn.
jeg kan komme tilbake til optimalt inntak da jeg vet mer, men det er veldig standard lav-karbo, tror jeg,

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 08:48   #31
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Høres intressant ut

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 17:51   #32
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Morsomt (treningen, altså)

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 19:56   #33
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Jeg fikk denne boka i posten i dag, har lest en del i den og lurer på om noen her på forumet har prøvd det i praksis?

Jeg ble litt skuffet, hadde håpet at det var en ketogen diett, men det virker heller som han advarer mot å gå så lavt i karbohydrater at man kommer i ketose.

Og det er ingen mengdeanbefalinger for fett eller protein, bare for karbohydrater. Hmm. Vanskelig å vite hva "moderasjon" betyr i denne sammenhengen.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 01:28   #34
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

BUMPER denne litt.

Noen som følger dette kostholdet?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Charles Clark? hønni Spørsmål og svar 1 09-09-05 11:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no