Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva er deres typiske frokost?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-11, 19:50   #26
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

Sv: Hva er deres typiske frokost?

jeg får lett dilla på ting i perioder. nå er det en ss cottage cheese med kokosmelk søtet med litt vanilje stevia som spises hver dag med litt bær, frø, kjerner og kokosmasse. naaaaam!

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 19:58   #27
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Veldig variert. Som regel er det havregryn i soyamelk med bær og nøtter, havregrøt, fiberrik med ost/kjøttpålegg/egg i ukedagene. i helgene blir det omelett eller eggerøre og grove rundstykker.

Cottage cheese liker jeg også å blande ut med gryn i grøten for å få mer proteiner.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:35   #28
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hvorfor er det plaging og pining, så lenge det man spiser inneholder et adekvat energiinntak, med en næringsfordeling som hindrer blodsukkersvingninger? Det er verken plaging eller pining involvert da. Selv har jeg en rytme med to måltider om dagen.


Jeg vet at lavkarbo gjør at blodsukkeret blir mer stabilt og en ikke spiser hver 3 time eller trenger 4-5 måltider daglig, for jeg har levd lavkarbo i 1 år nå og har tidligere også levd lavkarbo i flere mnd. på rad flere ganger. Men jeg synes det blir litt drøyt med vann til frokost, lunsj og kvelds. Kun inntak av mat 1 måltid til dagen og det var middag. Da er det ikke LCHF filisofien mener jeg ( men nå er jo ikke jeg professor heller og jeg sier ikke at jeg har rett) men vedkommende lever heller mer etter filisofien periodisk faste. At en noen dager får i seg kun 1 måltid er jo ikke skandale, men at det til dagllig inntas kun 1 måltid synes jeg personlig er ganske lite. Selv blir det ofte frokost og middag på meg, et lite mellommåltid om jeg ikke har lunsj. Middag og kvelds blir ofte slått isammen, da denne inntas ganske sent mellom 18-20. Men vi er jo ikke like, så alle må jo få lov til å leve slik en vil,men vi har vel lov til å reagere på hverandres matvaner

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 20:41   #29
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Opprinnelig lagt inn av e84, her.

jeg får lett dilla på ting i perioder. nå er det en ss cottage cheese med kokosmelk søtet med litt vanilje stevia som spises hver dag med litt bær, frø, kjerner og kokosmasse. naaaaam!

Nam,nam dette hørtes jo kjempegodt ut. Skal absolutt prøves. Takker for tips

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 21:37   #30
yay
Juniormedlem
 
yay sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 20
yay er på en erverdig vei

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

men vedkommende lever heller mer etter filisofien periodisk faste.

Jess!
...og som sagt så spiser jeg når jeg er sulten, hver gang. Jeg antar at det er den ketogene kosten som gjør at det går så lenge mellom hver gang, siden fettet forsvinner mens fettfri masse er så og si uendret.

Tviler på det passer for alle, men for _meg_ er det helt fantastisk å kombinere periodisk fasting (med 22-40 timer faste etterfulgt av 2-4 timer spising) og 10-20g karbo om dagen.

__________________


yay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 00:25   #31
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Jeg spiser ikke frokost jeg
Har alltid vært slik at jeg blir grusomt kvalm og i noen tilfeller kaster opp hvis jeg spiser frokost.

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 07:23   #32
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva er deres typiske frokost?

I det siste har det gått en del vafler både som frokost og lunsj, lettvint og godt

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 07:40   #33
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Men vi er jo ikke like, så alle må jo få lov til å leve slik en vil,men vi har vel lov til å reagere på hverandres matvaner

Ja, vi er ulike, og har ulike preferanser - uten at det er usunt. Selv med ett måltid om dagen, som etterhvert blir en ganske vanlig greie for mange, når regelen "spis når du er sulten" følges.

Derfor syntes jeg dette var litt ugreit...

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Nei ta til vett og begynn å spis.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 07:51   #34
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Nå for tiden har jeg dilla på CC m litt kesam (for konsistensen) blandet med en ts bringebærsyltetøy (usukret fra Lerum), 1 ts kanel og noen hakkede nøtter. Lett og enkel og supergod start på dagen! Drikker kanel/eple te vedsiden av.

  Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 07:54   #35
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Jeg er som regel ikke sulten på morgenen. Det første jeg gjør når jeg våkner er å sette på kaffen og drikke vann. Et par kaffekopper med kremfløte holder meg i gang i flere timer, spiser som regel ikke før ca 11-12. Jeg står opp kl 06.00 hver morgen.

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 07:59   #36
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Opprinnelig lagt inn av yay, her.

Jess!
...og som sagt så spiser jeg når jeg er sulten, hver gang. Jeg antar at det er den ketogene kosten som gjør at det går så lenge mellom hver gang, siden fettet forsvinner mens fettfri masse er så og si uendret.

Tviler på det passer for alle, men for _meg_ er det helt fantastisk å kombinere periodisk fasting (med 22-40 timer faste etterfulgt av 2-4 timer spising) og 10-20g karbo om dagen.

Da er jo "saken" løst

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 09:17   #37
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Hva er deres typiske frokost?

I dag hadde jeg Mama lupe's med masse skinke, ost og cheddar gratinert i ovnen til frokost (rester fra middagen i går).

Jeg lurer på om Mama lupe's hindrer vektnedgangen min.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 12:47   #38
Sbond
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 57
Sbond er ny på veien

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Nå for tiden går det i "wannabe loffen" med masse godt pålegg! omomnomnom

__________________


Sbond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 15:05   #39
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Hva er deres typiske frokost?

De aller fleste frokostene mine er omelett laget av 2 (eller 3, hvis jeg er veeeldig sulten) egg, like mange spiseskjeer kremfløte, stekt i meierismø og med masse meierismør på toppen.
Det hender også at jeg lager baconomelett, der jeg klipper opp en pakke med baconskiver, steke dette og har oppi en blanding av 4 egg og 4 ss kremfløte - dette blir da fordelt i 2 like deler og dermed frokost OG lunsj den dagen.
I helgene kan det bli bacon og speilegg.
Jepp, jeg digger egg!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 15:16   #40
amnesia
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 30
Innlegg: 84
amnesia er på en erverdig vei

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Pleier som oftest å spise 1-2 kokte egg med majones på Noen ganger lager jeg eggerøre, bacon eller smørgrøt. Så lager jeg alltid med meg en omelett med graddost og ribberull til skolen

amnesia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 20:50   #41
Melusine
Medlem
 
Melusine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 52
Innlegg: 103
Melusine er på en erverdig vei

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Som oftest spiser jeg ett kokt egg med en stor klatt meierismør,
holder meg mett til lunsj sånn 5-6 timer etter.
En dag lagde jeg løvbiffer med blåmuggost som jeg hadde både til frokost og lunsj, ekstremt mettende og godt!

Melusine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:07   #42
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Jeg spiser stort sett omelett med baconbiter, litt grønnsaker (typisk hermetisk sopp, paprika, løk), en dæsj fløte og et par osteskiver på toppen. Om det ikke er omelett blir det et kokt egg eller to med avokado og evt. noen ostebiter rullet med litt kjøttpålegg. Egg er det som definitivt holder meg lengst mett og siden det fort kan gå 5-6 timer til lunsj syns jeg det er det beste å starte dagen med.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:39   #43
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Jeg inntar heller ikke noe fast føde til frokost. Det holder med en kopp kaffe m/steamet helmelk eller kremfløte. "Frokost"/lunsj spiser jeg som oftest 4-5 timer etter at jeg har stått opp.

Den første tiden etter at jeg gikk inn for å kutte ut frokosten var ganske slitsom. Jeg var sulten og maget rumlet høyt under forelesningene. Slik holdt det på i en uke eller to, før det gikk totalt over. Nå merker jeg at jeg har mye mer energi, særlig på morgenen og formiddagen. Blir så innmari trøtt etter å ha spist, så jo lengre jeg klarer å utsette spisingen, jo lengre holder konsentrasjonen seg oppe under forelesninger. Så for meg fungerer det veldig fint å ikke spise frokost

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 10:21   #44
HappyMe
Medlem
 
HappyMe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Skottland
Alder: 34
Innlegg: 91
HappyMe er på en erverdig vei

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Blir for meg som for mange andre her, omelett/eggerøre med diverse ingredienser, gjerne litt brokkoli, løk, sopp og lignende, med en dæsj av kremfløte eller rømme i.
Føler som flere andre at jeg egentlig ikke er sulten på morgenen, så om jeg vet jeg skal være hjemme hele dagen spiser jeg ofte ikke frokost før tre-fire timer etter jeg har stått opp.
Men om jeg har full dag med forelesninger eller lignende tvinger jeg i meg en god frokost. Å finne lavkarbo alternativer på kantina på et universitet i Storbritannia er virkelig ikke bare-bare!

HappyMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 12:08   #45
Lyktestolpe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 18
Lyktestolpe er på en erverdig vei

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Lager syltetøy selv,men etter at eg starta med LC har eg "nesten" dårleg samvittigheit for å ete det.......)

Lyktestolpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 16:39   #46
snitzel68
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 28
snitzel68 er på en erverdig vei

Sv: Hva er deres typiske frokost?

2 medium kokte egg med meierismør og en stor kopp kaffe med kremfløte, ca kl 7.00. Lunsj igjen kl 12.00

snitzel68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 08:13   #47
Mika27
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 16
Mika27 er på en erverdig vei

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Favoritten nå er ett egg stekt på begge sider i meierismør, legger majones, skinke og ost over som på en brødskive.Bacon følger på siden. Litt paprika og agurk. Heller stekesjyen over En kopp kaffe med fløte.

Mika27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 13:44   #48
Ju9ta
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Sandnes
Alder: 44
Innlegg: 66
Ju9ta er på en erverdig vei

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Guriland, kjenner jeg får vann i munnen her jeg nå
Mange gode forslag her

__________________
Ju9ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 08:07   #49
Eucalyptus
Seniormedlem
 
Eucalyptus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 568
Eucalyptus er ny på veien

Sv: Hva er deres typiske frokost?

100-150 g lungemos stekt i masse smør og med litt løk i (noen ganger) og diverse salat til og en god klatt rømme...

Middagsrester eller egg av noe slag hvis jeg ikke har lungemos.

__________________
Min journal



Eucalyptus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Å være mett!!! Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 13:42   #50
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er deres typiske frokost?

Blir nesten alltid en smoothie på meg.
I det siste har det gått mye i avocado-smoothie, men det går også mye i bringebærsmoothie, og litt sjeldnere blåbær eller jordbær (bruker da litt mindre mengde bær fordi det er mer karber i disse siste).

Har oftest i noen spiseskjeer CC og ett eller to egg (for næringsverdi og proteininnhold), og vann til passe drikkekonsistens på smoothien.
Når jeg lager smoothie av bær, har jeg i noen spiseskjeer kaldpresset rapsolje, så er fettprosenten også ivaretatt.
Kjører det sammen med stavmikser, så det er lagd på et blunk.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser deres barn i løpet av en dag? smiley75 Barns kosthold 28 22-02-11 19:54
Når kom platået deres? Schmoopy Ketolysekuren 5 16-02-09 20:36
Jeg trenger deres hjelp! wollafruen Generell diskusjon 30 15-09-08 07:35
Hva er julemenyen deres? Summer Generell diskusjon 18 31-12-06 08:16
Hva er deres god natta-rituale! Marianne Generell diskusjon 6 24-09-04 00:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no