Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-11, 18:27   #1
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Har to dager nå fått "løpende hjerte" på ettermiddagen. Fulgt av den en heidundrende hodepine. Så jeg tenker, blodsukker opp og etter følger blodtrykket. Det eneste jeg kommer på utløser det kan være det ene knekkebrødet jeg har spist. Tåler jeg ikke karbo i det hele tatt? Eller er det tegn på mangel av noe? Noen forslag? Er utrolig ekkelt og varer et par timer.

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 18:56   #2
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Jeg har det samme, hjertebank og også pusteproblemer.. Det ble mye bedre av magnesium =)

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:11   #3
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Millie88, her.

Jeg har det samme, hjertebank og også pusteproblemer.. Det ble mye bedre av magnesium =)

Har tatt vitamin de siste 3 dagene, kanskje det blir bedre om noen dager? Styrer unna knekkebrød en stund ihvertfall..

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:16   #4
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Min hjertebank gikk over en time etter at jeg tok en magnesium-tablett, og nå tar jeg det hver dag for å slippe mer problemer.. Anbefaler deg å prøve det altså..

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:07   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Jeg tenker også magnesium. Du sier du har tatt vitamin, er det multivitamintabletter? Det kan hende det er for lite magnesium i de for å hjelpe på hjertebank. Mangel på magnesium kan også gi hodepine.
Legger ved en artikkel jeg har lenket til før om magnesium.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:37   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Jeg hadde slik hjertebank i to måneder hver kveld når jeg hadde lagt meg, uansett magnesium og jeg spiste IKKE karbohydrater over grensen på 25 gram.
Men så tok jeg meg en reise og hadde en uke med forhøyet karbonivå, da forsvant hjertebanken....har siden fått noen få ekstraslag innimellom når jeg har lagt meg, men ikke slik som det marerittet jeg hadde i høst.
Har hatt tendenser til slik hjertebank før jeg begynte på lavkarbo, da kalte jeg det "dumping", noe som visst er feil ettersom jeg har forstått.....vel, vel....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 07:14   #7
Eucalyptus
Seniormedlem
 
Eucalyptus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 568
Eucalyptus er ny på veien

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Jeg vet om flere som har hatt det sånn når de har gått over til lavkarbo, inklusive meg. Det varte noen dager, men etter at det gikk over har jeg ikke hatt det igjen.

__________________
Min journal



Eucalyptus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Å være mett!!! Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 08:01   #8
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Tusen takk for svar dere
Ja det er multivitaminer. Kjøper inn magnesium i dag og prøver det. Tenkte i går at det kunne også kanskje være at jeg er så flink til å drikke vann, men dårlig til å få i meg salter. Så kanskje en forstyrrelse den veien. (kommer fort opp i 3 liter før klokken 14).
Men jeg prøver magnesium. Høres ut som det når flere har opplevd det samme. Og jeg får kramper i leggene og vonde lår. Var det sink som skulle hjelpe på det?
Igjen tusen takk for svar

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 08:04   #9
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg hadde slik hjertebank i to måneder hver kveld når jeg hadde lagt meg, uansett magnesium og jeg spiste IKKE karbohydrater over grensen på 25 gram.
Men så tok jeg meg en reise og hadde en uke med forhøyet karbonivå, da forsvant hjertebanken....har siden fått noen få ekstraslag innimellom når jeg har lagt meg, men ikke slik som det marerittet jeg hadde i høst.
Har hatt tendenser til slik hjertebank før jeg begynte på lavkarbo, da kalte jeg det "dumping", noe som visst er feil ettersom jeg har forstått.....vel, vel....

Jeg har hatt lignende før også, men aldri så ille som de siste to dagene. Føltes som hjertet skulle slå seg gjennom kassa
Har ikke hørt om "dumping", får google litt i dag...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 14:20   #10
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Etter at jeg hadde levd på lavkarbo i ca 6 mnd skulle jeg ha min første fuktige tur på byen. Kvelden ble koselig den, men fyttikatta dagen etter...... trodde jo først at det var fylleangst....... men etter flere timer med et hjerte som holdet på å hoppe utav sitt gode skinn eller komme krypende opp halsveien, måtte jeg krype til tlf og ta kontakt med legevakten. Masse styr, med reg. av hjerte og puls etc. og henvisning til hjertespes. osv...... Etter en runde hos spesialist med masse tester og prøver, alt var normalt Fant jo ut i ettertid et det rett og slett var en reaksjon på alkoholen og så lite karbohydrater som gjorde at jeg hadde den ekle opplevelsen. Har prøvd meg litt frem med alkohol i etterkant og det har funka bra så det var nok en engangs opplevelse, men det var ekkelt. Er så greit å se at det er andre også som har slike ekle opplevelser, føler seg ikke så alene da, heldigvis er de sjeldent farlige, men er en i tvil, ta ALLTID kontakt med lege.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 15:48   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

T
Men jeg prøver magnesium. Høres ut som det når flere har opplevd det samme. Og jeg får kramper i leggene og vonde lår. Var det sink som skulle hjelpe på det?
Igjen tusen takk for svar

300-600mg magnesium gjør underverker for hjertebank og leggkramper/stive bein/restless legs!
Husk å ta magnsium om kvelden! Det hjelper til og med på søvnen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 15:56   #12
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Jeg er ikke flink å ta noe tilskudd. Hadde mye hjertebank for noen uker siden men har ikke hatt det på en stund. Har ikke gjort noen for å bli kvitt det heller. Kanskje det kun er i en overgangsfase? Jeg fikk det når jeg hadde vært litt slapp med kostholdet og begynte å bli litt mer konsekvent

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 16:10   #13
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

300-600mg magnesium gjør underverker for hjertebank og leggkramper/stive bein/restless legs!
Husk å ta magnsium om kvelden! Det hjelper til og med på søvnen!

Trekker du fra magnesiumen som finnes i spirulina om du tar det. Eller bare kjøre du konsekvent 300-600 mg på kveldstid?

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 16:18   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Trekker du fra magnesiumen som finnes i spirulina om du tar det. Eller bare kjøre du konsekvent 300-600 mg på kveldstid?

Tar ikke noe annet, jeg! Er ikke i ketose for tiden uansett, men er plaget med restless legs og dårlig søvn pga fibromyalgi. 600mg magnesium gir meg roligere ben og en kropp som finner roen om natten!

Er ikke farlig å ta litt ekstra magnesium over kortere tid. Eneste bivirkning kan være løs mage!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 16:50   #15
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Takker og bukker, har selv fibromyalgi så det vet jeg nesten alt om Det var faktisk en av grunnene til jeg startet med lavkarbo mat.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 17:53   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Syns du det hjelper? Jeg merker ingen bedring i det hele tatt. Har bare blitt verre og verre de siste 3 årene! Lavkarbo eller ikke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 19:07   #17
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

takk for alle svar og hjelp. Kjøpte kosttilskudd som inneholder magnesium, zink og kalsium. har tatt den i to dager og merker bedring alt. (men fy den får fart på magen hehe...)

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 19:43   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tar ikke noe annet, jeg! Er ikke i ketose for tiden uansett, men er plaget med restless legs og dårlig søvn pga fibromyalgi. 600mg magnesium gir meg roligere ben og en kropp som finner roen om natten!

Er ikke farlig å ta litt ekstra magnesium over kortere tid. Eneste bivirkning kan være løs mage!

De som sier at for høyt magnesiumnivå bare forårsaker diare har ikke helt rett. Det vises på blodprøver og det kan gi bivirkninger. Jeg fikk påvist for høyt nivå av magnesium og fikk beskjed om å kutte ned tvert..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:28   #19
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Syns du det hjelper? Jeg merker ingen bedring i det hele tatt. Har bare blitt verre og verre de siste 3 årene! Lavkarbo eller ikke!

Syns ikke noe hjelper jeg heller, Kitt bortsett fra i perioden hvor jeg var litt svermerisk og fant min nårværende mann, da hadde jeg det veldig bra på alle måter. Har det fortsatt bra på hjemefronten, men sliter med mye annet ogfkroppen skriker....

*sukk*

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:47   #20
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Wow visste ikke at dette var et lavkarbofenomen! Trodde jeg var alene om hjertebank/løpende blodpumpe.
Skal prøve magnesium. Er ikke noen bivirkninger med de er det vel?

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 22:49   #21
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

De som sier at for høyt magnesiumnivå bare forårsaker diare har ikke helt rett. Det vises på blodprøver og det kan gi bivirkninger. Jeg fikk påvist for høyt nivå av magnesium og fikk beskjed om å kutte ned tvert..

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er ikke farlig å ta litt ekstra magnesium over kortere tid. Eneste bivirkning kan være løs mage!

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Wow, visste ikke at dette var et lavkarbofenomen! Trodde jeg var alene om hjertebank/løpende blodpumpe.
Skal prøve magnesium. Er ikke noen bivirkninger med de, er det vel?

Kanutten, jeg sier alltid :over kortere tid!
Det skal ikke være mulig å overdosere magnesium om alt annet er på stell(nyrene feks) og 600mg er maks anbefalt døgndose.
Det er likevel ikke noen vits i å bruke maksdose over tid. Jeg bruker 600mg en stund og så 300mg til jeg merker at jeg må opp i dose igjen, og blodprøvene mine er heeeelt fine og har alltid vært det!

Har prøvd meg uten magnesium i noen uker(dårlig råd) og måtte krype til korset i dag. Bena mine er helt håpløse og søvnen elendig. Blir nok 600mg en stund fremover i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 22:55   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Syns ikke noe hjelper jeg heller, Kitt bortsett fra i perioden hvor jeg var litt svermerisk og fant min nårværende mann, da hadde jeg det veldig bra på alle måter. Har det fortsatt bra på hjemefronten, men sliter med mye annet ogfkroppen skriker....

*sukk*

Tenk om det hadde vært så enkelt at lavkarbo var den beste medisin for alle med fm!
Vi to er i hvert fall bevis på at man kan slite veldig med fm selv om alt på hjemmefronten er helt som det skal!
Var jo en periode man mente at om man skiftet ut jobb eller ektefelle feks, ville man bli frisk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 08:28   #23
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Syns du det hjelper? Jeg merker ingen bedring i det hele tatt. Har bare blitt verre og verre de siste 3 årene! Lavkarbo eller ikke!

Nja, vet ikke helt om det hjelper for det går jo veldig opp og ned med oss som har FM. Eneste jeg vet som hjelper er å holde seg totalt borte fra sukker, sukker trigger meg og da er det "dyr og håndtverkere" i kroppen min på en gang som springer rundt å banker og klemmer. Ikke akkurat så behagelig når en skal sove eller slappe av for å se en film. Noen ganger er det så å si umulig å konsentrere seg om en film p.g.a. klemming og banking. Har også som deg fått diagnose restless legs/arms, men det er vel igrunnen FM sin feil. Har en haug med andre diagnoser også som dukket opp underveis. Så om lavkarbomaten gjør meg friskere men tror iallefall ikke at det gjør vondt verre. Heldigvis så er det den rette tiden vi går imøte nå, for jeg har det iallefall MYE bedre sommermånedene. Lurer du på noe mer eller har lyst å spørre meg om noe, så bare send meg PM.
Knib.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 09:02   #24
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tenk om det hadde vært så enkelt at lavkarbo var den beste medisin for alle med fm!
Vi to er i hvert fall bevis på at man kan slite veldig med fm selv om alt på hjemmefronten er helt som det skal!
Var jo en periode man mente at om man skiftet ut jobb eller ektefelle feks, ville man bli frisk!

Ja, Kitt, jeg skulle gjerne finne en løsning.
Tenker på alt fra kosthold til jobb og trening, men jeg finner ikke noe svar....bortsett fra at jeg ikke kan trene for hardt, da blir jeg helt klart verre. Etter to-tre mnd på treningsstudio, så er jeg vrak...uansett hvor forsiktig jeg syns jeg er. Fryktelig vanskelig å finne lav nok treningsdose(som var viktig i hh til legen på rehaboppholdet jeg var).

Det beste er å pusle med litt forskjellig hele tiden...avbrutt av korte pauser. Utrolig hvor lenge jeg kan holde på da.

Vondt er en ting, dårlig søvnkvalitet noe annet.
I natt har jeg igjen sittet oppe i to-tre timer (noe som skjer fra en til fire ganger i uka)og lest. Har forsøkt med sovemedisin, men...bivirkningene av det er heller ikke noe særlig i jobbsammenheng. Nå har jeg fri, så det gjør ikke så mye, men verre når jeg skal på jobb. Da blir jeg rimelig sliten.

For tiden er det føttene som er mest plagsomme...

Krysser fingre for at det roer seg igjen om et år

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 09:09   #25
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

. Eneste jeg vet som hjelper er å holde seg totalt borte fra sukker, sukker trigger meg og da er det "dyr og håndtverkere" i kroppen min på en gang som springer rundt å banker og klemmer.

. Så om lavkarbomaten gjør meg friskere men tror iallefall ikke at det gjør vondt verre.

Jeg tror også at "sukker" påvirker meg i negativ retning Jobber med å bli ren lavkarber igjen

Viktig å finne den riktige balansen med karber for meg, for jeg tror jeg får en del bivirkninger når jeg er i ketose. Litt konsentrasjonsproblemer....men kanskje det er mest i overgang til/fra ketose. Ikke helt sikker, så skal teste det igjen.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søvnproblemer/urolig i kroppen Forlani Ketolysekuren 2 28-10-10 23:56
Urolig kropp/hjertebank på ketolyse Sessaen Ketolysekuren 4 03-02-10 18:12
Urolig mage - kjennes ut som babyspark nevergiveup Spørsmål og svar 8 29-01-10 18:57
Hjerte go pølser TAM Ketolysekuren 3 29-01-09 15:15
Slå på TV3! NÅ. Oprah. Om hjerte og karsykdom. mofe Generell diskusjon 0 09-02-06 14:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no