Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sukkeralkoholer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-11, 23:42   #1
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sukkeralkoholer

Jeg vet at folk reagerer forskjellig på sukkeralkoholer. Noen blir dårlige i magen, mens andre ikke har noen problemer. Jeg vet også at de blir tatt opp i kroppen til noen mennesker men ikke alle. Så mitt spørsmål er da om de har noe med hverandre å gjøre? Min teori er at hvis man blir dårlig av sukkeralkoholer og får diare så går de bare rett igjennom og ikke blir tatt opp. Noen som har noen synspunkter?

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 23:45   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sukkeralkoholer

Jeg tror det er mer snakk om påvirkningen på blodsukkeret enn at de blir "tatt opp"

Som min far - som får blodsukkerstigning av de små atkins-sjokoladene med maltitol (han har dia2).

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 23:45   #3
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkoholer

takk. Det var bare min teori eller snarere ønsketenkning, da jeg er en av de som blir skikkelig dårlig.. hehe

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 23:51   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sukkeralkoholer

Opprinnelig lagt inn av Millie88, her.

takk. Det var bare min teori eller snarere ønsketenkning, da jeg er en av de som blir skikkelig dårlig.. hehe

Jeg også - men tåler atkins'ene bedre enn den ENE sukkerfrisjokoladen med maltitol jeg spiste en gang... det var DEN kvelden

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 23:53   #5
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkoholer

Den har ikke jeg prøvd.. Men jeg blir dårlig av noen typer atkinsbarer, ikke alle.. og gummigodteri, da kan jeg bare ta kvelden.. fysj, nei jeg får spise naturlig mat som jeg ikke blir dårlig av!

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 02:07   #6
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Sukkeralkoholer

Atkins barer går uten at jeg reagerer overhodet. Men vingummi og karameller og pastiller, ja da blir jeg ett levende gasskraftverk. Blir ikke dårlig, men produserer vanvittig med luft. Kan få litt knip i magen om jeg ikke får denne luften ut. Men reagerer ikke mer enn det. Spiser jeg dette en kveld, så har jeg luft i ca 2 dager før det går over.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er det med sukkeralkoholer? Sandy Spørsmål og svar 8 14-09-11 15:48
Sukkeralkoholer? Karbomor Ketolysekuren 3 18-03-09 20:30
Sukkeralkoholer Marij Ketolysekuren 2 24-10-08 19:03
Sukkeralkoholer Guffen Spørsmål og svar 4 09-04-08 10:24
Sukkeralkoholer? Livsglede Ketolysekuren 2 19-03-08 18:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no