Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Veldig rare symptomer på sykdom

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-11, 22:08   #1
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei
Post

Veldig rare symptomer på sykdom

Dette har ikke noe med lavkarbo å gjøre, men jeg vet at det er mange her som er veldig kunnskapsrike når det gjelder kropp og slike ting. Jeg har noen veldig rare symptomer, og legen min klarer ikke å finne ut hva det er. For en uke siden ble bena mine veldig hovne og vonde, kanskje spesielt det venstre. Jeg hadde akkurat flydd langt, så jeg bare antok at det hadde noe med det å gjøre. Om morgenen er det bare litt hovne, men utover dagen blir de så hovne at jeg må nesten ligge med bena i været. Det prikker også i de noen ganger. Så for 3 dager fikk jeg en merkelig følelse i halsen. Det kjennes som om huden på halsen strammer seg, både utvendig og innvendig jeg jeg får nesten følelsen av å bli kvalt (Men jeg blir overhodet ikke kvalt altså). I de siste dagene har jeg bare hatt antydning til stivhet i halsen på morgenen, og så utpå formiddagen blir det bare stivere og stivere. Det føles som om halsen er for stor for huden, litt vanskelig å forklare. Jeg føler også et enormt trykk og press inni hodet og halsen, men bare utover dagen (ikke om morgenen). Går ikke på noen medisiner.

Sorry for langt innlegg utenfor tema, men begynner å bli litt bekymret. Er det noen som har noe peiling på hva det kan være??

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 22:43   #2
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Blodpropp var det første som slo meg!!

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 22:43   #3
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Jeg syns du skal lufte tanken om muligheten for blodpropp
(dyp venetrombose, DVT) med legen din, ettersom du nå er plaget med hovne, vonde ben etter flyturen og at du også ser sideforskjell på leggene.

Det som i så fall skal bli tatt, er en blodprøve som heter D-dimer, oftest gjøres det på sykehus. Finner de noe på blodprøven din får du også en tilhørende ultralyd av blodkarene i bena)

Dette med halsen osv vet jeg ikke, dessverre. Men viktig å fange opp slike blodpropper i bena, som nettopp kan komme etter lange flyturer, fordi de kan avgi mindre propper som løsner og evt går til lungene. Greit å sjekke når du har disse symptomene i beina.

Masse lykke til, og god bedring!

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 22:59   #4
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Tusen takk for svar!!!

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 23:19   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Og legen din har ikke sendt deg videre til sykehus med hjerte/kar- spesialister?
Sier som Bravo at det burde vært tatt en D- dimer. Forlang det hos legen din på mandag(eller legevakt i morgen om du ikke vil vente/det er veldig plagsomt) og ikke gi deg før du blir grundig undersøkt, helst av en hjerte/kar- lege!

God bedring!

__________________

Sist redigert av Kitt : 11-09-11 kl 11:13.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 03:33   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Jeg har hatt det samme når jeg har hatt allergisjokk, bare at armen hovnet opp i stedet for beina. Men symptomene er visstnok ganske like som ved blodpropp

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 11:00   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har hatt det samme når jeg har hatt allergisjokk, bare at armen hovnet opp i stedet for beina. Men symptomene er visstnok ganske like som ved blodpropp

Signerer denne, allergisjokk eller en kraftig allergisk reaksjon var det som slo meg. Men for all del ta kontakt med legen din igjen og be om en utredning av spesialist. Kan ikke bare tusle hjem og sitte på gjærde og vente til det evt. går over fordi legen ikke visste hva det var. Stå på og lykke til du skal ikke ha det slik

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 11:14   #8
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

tenkte blodpropp med en gang. Jeg ville bedt legen din sende til til utredning på sykehuset for å finne ut av dette her. Høres jo ikke helt bra ut

Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 11:15   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Er ikke helt enig i at dette likner alleri, men det fikk meg til å tenke litt uansett!

Du sa du hadde flydd langt. Hvor har du vært? Kan du ha dratt med deg noe som ikke er vanlig her i landet feks?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 11:20   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er ikke helt enig i at dette likner alleri,

Allergisjokk avviker hvertfall for meg veldig fra allergireaksjoner ellers. Hovner opp i venstrearmen til ca dobbelstr, halsen snører seg sammen og hjertet banker veldig fort. Noen ganger hovner ene siden av ansiktet opp også.
Men det går over i løpet av en halv til halvannen time.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 11:41   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Allergisjokk avviker hvertfall for meg veldig fra allergireaksjoner ellers. Hovner opp i venstrearmen til ca dobbelstr, halsen snører seg sammen og hjertet banker veldig fort. Noen ganger hovner ene siden av ansiktet opp også.
Men det går over i løpet av en halv til halvannen time.

Men hos deg snører faktisk halsen seg sammen. Hun sier jo at det bare føles sånn ut, ikke at den gjør det! Ikke hadde hun hjertebank heller.
Har selv hatt anafylaktisk sjokk 2 ganger og vet alt om hvordan det føles, og dette høres ikke sånn ut!

Og et anafylaktisk sjokk går ikke over av seg selv etter en halv til en time. Da har det bare vært en vanlig, men kraftig allerigisk reaksjon! Allergisjokk krever legebehandling fort ellers kan man faktisk dø. Siste gangen fikk jeg beskjed om at jeg hade flaks som overlevde!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 12:46   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Føler du deg komfortabel når du flyr??

Jeg hovner veldig opp i beina når jeg flyr, må derfor bruke støttestrømper.
Hevelsen kan sitte i i dager etter at jeg er på bakken igjen. Jeg blir alltid uvel etter en flytur, men jeg er jo ikke redd for å fly og har derfor lenge lurt på hva som gjør meg uvel.

HVIS du ikke er komfortabel med å fly så kan du få denne halsfølelsen du nevner. Jeg har nemlig snakket med en spes på flymedisin for omtrent de samme symptomene som du nevner og han mente, uten å ha sett på meg da, at hvis man føler seg ukomfortabel så kan musklene i hals og nakkeregion spenne seg noe voldsomt og man kan få kvelningsfornemmelse. På samme måte som de med angst kan få kvelningsfornemmelser. Nå er det ikke bare bare å få knytt opp disse stramme musklene hvis det pågår over lengere tid og jeg måtte få manuellterapauten til å fikse den saken.

Men uansett, ta deg en tur til legen!

God bedring.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:25   #13
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Jeg bor i USA, så fløy hjem hit etter ferie i Norge. Så har nok ikke fått en ymse sykdom der.. Og jeg synes at det er helt greit å fly, så det har ikke noe med det å gjøre heller. Var på legevakten(sykehuset) i natt, og tok masse blodprøver og tester.. Ikke blodpropp og ingenting i veien med hjertet. De kunne ikke se noe på blodprøvene heller.. Han sa også at det har vart litt for lenge til at det skal være en allergisk reaksjon. Legen sa at siden jeg er så ung og frisk burde det gå over av seg selv, så jeg håper på at det skjer snart.. De får sende meg til dr House!!

Tusen takk for alle svar, dere er herlige!!!

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:26   #14
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Bra du ikke hadde blodpropp, og så fint at du fikk sjekket det!

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 20:11   #15
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

God bedring!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 03:56   #16
grklan
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1
grklan er på en erverdig vei

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Du bør få tatt et EKG og sjekket hjertet ditt. De symptomene du har listet opp kan tyde på hjerteproblematikk,hjertesvikt, hjerteinarkt.

Kvinner generelt, og spesielt yngre kvinner har ofte slike diffuse symptomer på hjerteinfarkt. Hevelsen i beina og spesielt venstre fot kan tyde på at hjertet ditt ikke klarer å "ta unna" for blodmengden din, og dette viser seg som hevelse i kroppens laveste kroppsdeler. Hevelsen vil øke på utover dagen, fordi om natten fordeler hevelsen seg i hele kroppen. Den vil da sige ned i beina(laveste punkt) gjennom dagen. Et hjerteinfarkt vil typisk kunne oppstå etter en lang flyreise.

Så få sjekket hjertet ditt med EKG og belastnings-EKG(også kallt arbeids-EKG)

Hilsen sykepleier

grklan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis-deg-slank Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 14:33   #17
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Opprinnelig lagt inn av Millie88, her.

Jeg bor i USA, så fløy hjem hit etter ferie i Norge. Så har nok ikke fått en ymse sykdom der.. Og jeg synes at det er helt greit å fly, så det har ikke noe med det å gjøre heller. Var på legevakten(sykehuset) i natt, og tok masse blodprøver og tester.. Ikke blodpropp og ingenting i veien med hjertet. De kunne ikke se noe på blodprøvene heller.. Han sa også at det har vart litt for lenge til at det skal være en allergisk reaksjon. Legen sa at siden jeg er så ung og frisk burde det gå over av seg selv, så jeg håper på at det skjer snart.. De får sende meg til dr House!!

Tusen takk for alle svar, dere er herlige!!!


Så flott at de ikke fant noe skummelt. Nå ble jeg glad. Hva med salt inntak da. Har du spist mye salt mat i forveien? jeg får voldsomme reaksjoner når jeg spiser salt mat. Eller som sagt er det noe du har spist som du ikke tåler?
Når det gjelder hals og hode så kan jo det være muskulært. Muskelene våres kan være nokså slue. Om du har fått deg en strekk eller lignende.
Bruker du p-piller? (får jeg lov å spørre om det?)

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 16:56   #18
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Jeg ville ikke slått meg til ro ennå, men gjort som sykepleieren her sier. Leger er vanlige folk og overser lett ting hos folk som ikke tilhører det typiske...
Jeg synes du bør utredes grundige på sykehus med ekg og røntgen med kontrast eller hva man gjør... Forundrer meg at det ikke alt er gjort. Hadde du vært eldre hadde du nok blitt det.
Lykke til

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 16:58   #19
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Heisa... Leste litt fort) du var på sykehuset... Da håper jeg du fikk tatt alle tester)
Lykke til

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 17:13   #20
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Jeg lå på syklehuset i 4 uker, og legene klødde seg i hode. Til slutt måtte min familie ringe til rikshospitalet ( ja jeg er tidligere operert på rikshospitalet) . Da fikk jeg komme ditt til undersøkelse, og etter hvert en utredning, og fytti katta . 3 mnd etter på, den store oprasjoner. Jeg sier ikke at det er noe alvorlig galt, jeg vil bare frem til at de må tenke alle mulige områder. Og dummeste kommentaren fra en lege at du er så ung at det vil gå over ??
Legen sa til meg den gangen jeg lå på sykehuset, hadde det hvert noe alvorlig hadde du hvert blå. Ikke alltid det er så tydlige symptomer på ting.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 18:24   #21
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Jeg var på sykehuset og tok alle mulige tester, de fant ingenting galt med meg. Jeg spiser veldig lite salt og jeg har ikke gått på p-piller på flere måneder. Det som er helt utrolig er at på tirsdag gikk det over av seg selv, og har ikke kommet tilbake. Siden alle prøvene var fine, og symptomene er borte antar jeg at jeg er frisk =)

Setter utrolig stor pris på alle svarene deres, tusen takk!

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 18:37   #22
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Veldig rare symptomer på sykdom

Jeg hadde heller ikke spesielle tegn på at det var noe galt, og dem fant ikke noe før de gikk grundig til verks. Jeg blei til og med kalt deprimert at det var psykisk. Men selvsagt du kjenner på dette selv.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Symptomer på ketose? Anos Lavkarbo generelt 12 19-03-11 20:05
Rare uttrykk Carisma Livets lyse side 46 29-07-09 02:50
Folk er så rare Fishi2009 Ketolysekuren 67 24-05-09 03:17
Parmesandip - veldig godt, veldig enkelt! Safir Annen mat 0 13-11-07 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no