Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ekstrem hodepine veldig ofte

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-11, 19:03   #1
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Ekstrem hodepine veldig ofte

Hei. Vet det er flere tråder om dette,men nå er jeg så sliten av hodepine at jeg trenger litt motivasjon for å komme over denne kneika. Jeg har funnet ut at jeg lett går ut av ketose. Kanskje hvis jeg bikker sånn 25.-35 karbo om dagen. Tåler altså utrolig lite. Hver gang jeg skal inn i ketose igjen får jeg ekstrem hodepine i 3 - 4 dager. Skikkelig vondt. Må ta 6 paracet og 3 ibux om dagen for å klare jobben. Jeg er jo nå livredd for å gå ut av ketose igjen,og er redd for å spise for mye grønt,selv om det er jo også viktig å spise. Jeg går også lettere ned i vekt i ketose enn uten. Det er nesten så jeg får lyst til å spise karbo for å få hodepinen til å gi seg,men skal fortsatt ned en del...Noen tips?

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 19:09   #2
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ekstrem hodepine veldig ofte.

Kan du ikke prøve å holde deg til 15-20 eller mindre karb til dagen...

Jeg sliter med å få i meg mer enn 10 jeg.. men jeg er ikke glad i grønt heller da..

Startet med ketolyse for første gang på 4 år nå på mandag og hadde kun hodepine i går.. i dag er alt fantastisk og jeg har ekstremt mye energi..

Så kanskje det er lurt å spise lite karb i begynnelsen?? Vet ikke jeg altså..

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 19:12   #3
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ekstrem hodepine veldig ofte.

Enig med Mentos, prøv å gå litt lavere på karb mengden. Da gjør ikke en liten glipp at du går ut av ketose.

Drikker du forøvrig nok vann? Er fordelingen mellom fett, karbs og proteiner som anbefalt?

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 19:12   #4
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ekstrem hodepine veldig ofte.

Tar du noen kosttilskudd, forresten?

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 19:13   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ekstrem hodepine veldig ofte.

Du har ikke hodepine når du spiser mer karbo - slik at du er helt sikker på at det er ketosen som gir hodepinen?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 19:14   #6
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ekstrem hodepine veldig ofte.

En annen ting - hvor lenge har du tatt tabletter for hodepinen? Maxdose over lang tid kan også føre til medikamentell hodepine...

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 19:24   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ekstrem hodepine veldig ofte.

Jeg kan ikke være lav på karber for da får jeg hodepine av en annen verden. Så jeg ligger rundt 50.
Det nyttet ikke hvor fornuftig jeg spiste mens jeg spiste få karber, hodepinen gikk aldri bort. Jeg hadde i tillegg tunellsyn og var konstant svimmel. Det gikk ikke over uansett hvor mange uker jeg holdt ut.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 19:25   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ekstrem hodepine veldig ofte.

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

En annen ting - hvor lenge har du tatt tabletter for hodepinen? Maxdose over lang tid kan også føre til medikamentell hodepine...

Det er sant!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 19:54   #9
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Ekstrem hodepine veldig ofte

Takk for raskt svar. Jeg har spist lavkarbo i et år,og får hodepine hvis jeg har gått ut av kwtose med for mye karbo,og er på vei u ketose igjen. Altså dag 2 eller 3 etter jeg har spist kyn 10 karbo om dagen. Jeg tar kun tabletter hvis jeg må. Har ikke tatt det så mye. Kanskje to dager på rad seks-ti ganger på et år. Drikker mye egentlig. Glad i vann. Jeg er dårlig på å ta tilskudd...blr nok skjerpe meg der. Jeg skjønner at jeg kan slippe hodepine hvis jeg ligger under 15 karbo,men av og til liker jeg å kose meg med mandler og en lite øl på fest,og kanskje lavkarbokake,men da ryker jeg ut av ketose. Orker ikke leve resten av livet uten noe kos. Men jeg får vel tenke om det er verdt det....

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 21:41   #10
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Ekstrem hodepine veldig ofte

Jeg har også en skjærende hodepine i dag. Tok jo 3 dager pause fra lavkarbo i påsken. Er nå på min dag 3 med lavkarbo etter påske.
Har ellers sjelden hodepine og jeg har drukket masse, så det er ikke årsaken.
Har tatt paracet flere ganger i dag, men det hjelper lite.
Skal jammen passe på så jeg ikke kommer ut av ketose om dette er "straffen"

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 22:18   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ekstrem hodepine veldig ofte

Nok vann/væske og magnesiumtilskudd gjør i hvert fall overgangen lettere.
Ja, og så masse fett, da seff!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 07:39   #12
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Ekstrem hodepine veldig ofte

Hodepina følger med meg i dag også. Har så vondt i hodet at jeg er kvalm.
Drikker masse, får i meg godt med fett og spiser godt. Jeg har også tatt 2 magnesium daglig nå i 1 uke.
Men så vidt jeg har hørt så er det normalt med hodepine når man går fra høykbarbo til lavkarbo.
Vet i allefall at denne hodepina er prevantiv i forhold til hvor ofte jeg kommer til å unne meg å "sprekke" Vil nok tenke meg nøye om

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ekstrem-hypoglykemisk diett? gloria82 Spørsmål og svar 3 05-11-10 22:46
Gerimax ekstrem lille74 Ketolysekuren 0 19-05-10 23:12
Ekstrem oppussing! Armagedon Generell diskusjon 2 21-07-08 13:41
Parmesandip - veldig godt, veldig enkelt! Safir Annen mat 0 13-11-07 18:26
Ketose = ekstrem helsefare???? elian Induksjonen 8 27-07-04 09:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no