Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kvalme!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-05, 16:47   #1
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs
Angry

Kvalme!

Nå har jeg vert kvalm siden Tordag.. vet ikke hva det kommer av men uansett så er jeg kvalm.

har ikke klart å spise noe som helst nesten. burde spist sikkert dobbelt så mye.

i går spiste jeg 3 lindbergskiver og 1 baby bell ost.
i dag har jeg spist en tallerken havregrøt og 1 porsjon lapskaus. begge disse inneholder mye karbohydrater men jeg må bare få i meg noe.

Nå har nettopp Thomas vert å kjøpt Pepsi max til meg, og det hjalp litt..

Det jeg lurte på er:

Hva mat bør jeg spise nå som jeg ikke orker mat?
Hva tror dere som gjør det? er ikke dårlig på andre måter og spyr ikke.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 16:49   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hm... gravid?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 16:50   #3
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

en tanke jeg ikke vil tenke på

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 17:23   #4
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Helene

en tanke jeg ikke vil tenke på

Tenkte akkurat det samme som mofe jeg.

Hva med frukt da? Mandler/nøtter?
Små måltider?
Salt mat synes jeg er godt når jeg er kvalm, f.x. spekeskinke.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 17:26   #5
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Helene

en tanke jeg ikke vil tenke på

det tror jeg du bør, gitt.
iallfall for å utelukke det..

mvh silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 17:50   #6
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

jada.. skal på apoteket i morgen.. men like vel trenger jeg mat i meg.. til nå har jeg bare spist karbohydrat mat.. kansje like greit.. for er det noe der så kan jeg jo ikke være i ketose... *slutte å tenke*

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 18:05   #7
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Hum, nå ble jeg nysgjerrig..Glemte ikke du brettet ditt her for en stund siden når du skulle til Thomas? Men det kan da være tuuusen andre ting. Håper det gir seg - ellers får du vel ringe fastlegen din å spørre??

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 18:08   #8
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

jo jeg gjorde det skjønner du.. er ca 1 månde siden nå... men det er sikkert en av de tuusen andre tingene fastlegen gidder jeg ikke snakke med hadde jeg blitt gravid tror jeg faktisk jeg hadde bytta fastlege bare for å slippe å gå til han men men.. kvalmen er vekke nå. har drukke 2 glass pepsi.

men det blir vel ikke noe av å gå ut å feire 2 år i lag i dag.. for jeg orker ikke mat.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 18:08   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Men uansett, så er du jo kvalm - og det er jo ikkenoe gøy

Jeg vet ikke hva mat du kan spise for å unngå det - men man spiser jo ikke enorme mengder med fett f.eks når man er kvalm.

jeg vet at ingefær skal hjelpe veldig Kjøp ingefærrot på butikken, skjær i skiver og tygg på dem, eller lag te på dem.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 18:39   #10
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

uff, jeg vet alt om å være kvalm, det er ikke noe gøy

fant denne linken http://www.lommelegen.no/art/art1078.asp

bruker knekkebrød og flatbrød jeg, banan er også kjempefint mot kvalme!
når man ikke spiser blir man som regel mer kvalm, så prøv å gi magen litt å jobbe med

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 18:46   #11
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

merket at jeg ble litt bedre etter å ha fått i meg litt mat.. men all mat jeg kommer på å ha lyst på er karbohydrater i.. og jeg er livredd for å gå opp i vekt kunne godt tenkt megpotetskruer og maria kjeks jeg.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 13:00   #12
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Jeg kan i dag melde om at jeg IKKE er gravid og at kvalmen har ikke vert like sterk i dag. selv om matlysten ikke er så høy akkurat. har fått i meg et grønt eple.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 14:21   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Helene

Jeg kan i dag melde om at jeg IKKE er gravid

Det var jo bra det da, Helene (?) Men du vet at man må vente til man skulle hatt mensen igjen før man tester..?

Så bra at kvalmen har blitt bedre, da

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 14:27   #14
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

når jeg såg over p-pille brette i går så hadde jeg mensen for bare 9 dager siden . det vil si at det er over 1 måned siden jeg glemte pillen... man kan få blødning selv om man er gravid derfor testet jeg... fordi jeg tror at det er større mulighet for at kvalmen ikke komme noe særlig tilbake nå som jeg vet jeg ikke er gravid.. fordi mye av det kan være psykisk. er lett for å få flere syntomer når man lurer på om man kansje er det..

jeg hadde eksamen på fredag.. og kvalmen begynte på torsdag.. kan være eksamensnærver som har bare balla på seg..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjerringråd mofe Fysisk og mental helse 28 12-01-06 15:43
Dårlig ånde og kvalme Bamseline Lavkarbo generelt 3 04-03-05 22:13
kvalme ved fedon kost? *lilje* Dr Lindbergs 10 09-02-05 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no