Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

X antall kilo til påske

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-16, 13:01   #26
CPL
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2016
Innlegg: 1
CPL er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Jeg er ny her, men veldig med!!😀 starter mandag 4! Bring it on 🎉✌

CPL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 13:52   #27
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: X antall kilo til påske

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg er med. Minus 10-12kg til påske (veier meg i morgen kveld).

Jeg skal ned 13kg til påske! Er i gang, det blir litt mørk sjokolade i dag men ellers blir maten lavkarbo. :-)

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 14:21   #28
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Jeg slenger meg også med. Ned 11 kg til påske, som også vil være et greit endemål for fast vekt som da blir rundt 80kg.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 14:30   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: X antall kilo til påske

Ok, da er årets første innveiing foretatt. Første innskytelse: Mindre ille enn antatt, men å se sjutallet på først på vekta er fortsatt like begredelig. Resultatet ble da altså 70,5, selv om dagen etter en feiring som ble en smule fuktig kanskje ikke er helt til å stole på ...
Tror jeg var nede i sekstiåtte komma noe en gang før jul. Laveste vekt noensinne er 65,7, og da var jeg så og si fornøyd. Ettersom jeg ikke har verdens mest samarbeidsvillige kropp, men likevel anser nyåret og våren som den beste tiden for vektnedgang, så legger jeg meg et sted i midten, og satser på 67 før vi skriver påske, ikke alt for ambisiøst, men det er gjerne disse kiloene som sitter klistret. 3,5, altså.

Godt nytt, og lykke til alle sammen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 16:09   #30
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei
Smile

Sv: X antall kilo til påske

Godt nytt år!

Har ikke brukt forumet på noen år nå.
Fødte ei tulle i oktober. Spiste lavkarbo under hele svangerskapet pga svangerskapsdiabetes. Har tatt en god pause nå og tenker å komme i gang igjen nå, så dette kan være motiverende å bli med på.

Jeg ammer og har ingen kg målfor vektnedgang, kun det å holde meg til kostholdet og få mosjonert nok.

Veier 93 kg og håper på å gå ned i magemålet som nå er på 113 cm. ...kanskje sette meg som mål og komme meg under 90?

Utfordringen min nå er å holde meg unna ost og andre fete animalske produkter pga helserelaterte ting. Det har vært noe jeg er ganske glad i.

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 22:45   #31
Gevega
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1
Gevega er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Jeg er med. Minus 10 kg innen påske😅

Gevega er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 22:52   #32
Nillemortil1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 39
Nillemortil1 er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Jeg vil være med. Var med på juleutfordringen. Skulle ned 4kg men gikk ned 3,5. Har ikke veid meg etter jul. Men har ikke spist lavkarbo i jula. Målet mitt er å gå ned til 67 kg og siden det er 11 uker til påske, går jeg for 8kg innen da :-)

__________________


Nillemortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 10:32   #33
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: X antall kilo til påske

Jeg henger meg på her

Minus mellom 4 og 6 kg til påske.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 11:26   #34
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: X antall kilo til påske

Er med, også med start på mandag. Finner ut akkurat hvor mye jeg setter som mål når vannvekta er av, så sikkert neste mandag igjen

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 11:43   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: X antall kilo til påske

Smart, Spinerette. Burde jeg også ha gjort, for ... dagen etter dagen etter nyttårsaften - kroppen viser seg fra sin beste side i prosessen av å justere ut dehydrering ved å overkompensere ... 73 kilo. Friskt å gå opp 2,5 kg fra den ene dagen til den andre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 14:30   #36
Ejan
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 4
Ejan er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Jeg er med! Veide ca 84kilo når jeg gikk på vekten på julaften, ser for meg at jeg kan klare 10 kilo til påske
Lykke til!

Ejan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 16:49   #37
bet99y
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 5
bet99y er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Godt nyttår!
Har forsøkt lavkarbo før- forsøker nå igjen med friskt mot.
Jeg veier 86 kilo (20 kg overvekt). Håper også å klare 10 kilo til påske.
Lykke til alle sammen

__________________


bet99y er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 20:12   #38
lc89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 9
lc89 er på en erverdig vei
Smile

Sv: X antall kilo til påske

Jeg blir også med! Startet på ketolyse for snart 2 mnd siden, og har gått ned ca 10 kg så langt. Vil ned ytterligere 11 kg til påskeaften

lc89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 20:37   #39
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Opprinnelig lagt inn av lc89, her.

Jeg blir også med! Startet på ketolyse for snart 2 mnd siden, og har gått ned ca 10 kg så langt. Vil ned ytterligere 11 kg til påskeaften

Ohh. Bra jobba! Gleder meg til å bli ferdig med fullaming av kiden på 2 mnd, så skal jeg og ta den het ut i ketose.
hvor mye får du trent ila en uke?

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 21:29   #40
Fjellglad
Nytt Medlem
 
Fjellglad sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2015
Innlegg: 1
Fjellglad er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Jeg er med, tidligere forumbruker med ny profil (har glemt ut både navn og nummer på min gamle bruker ) Satser på 10,3kg ned til påske fra 86,3kg til 76kg, innveiing i går

__________________
uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

Sist redigert av Fjellglad : 03-01-16 kl 08:44.
Fjellglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 00:06   #41
Jolene
Juniormedlem
 
Jolene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2016
Innlegg: 11
Jolene er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Har ikke veid meg siden før jul og vet at det ikke blir en hyggelig opplevelse. Ca.et kilo i uken er målet så en plass mellom 10 og 15 er noe å jobbe for;-)

Jolene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Januar: VLCD Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 00:57   #42
Pingvin
Juniormedlem
 
Pingvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 41
Pingvin er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Åh, jeg er med! Mål: 6 kilo ned. Lå på 105, men det var før jul.. må snike meg på en badevekt på mandag!

__________________
Tread softly cause you tread on my dreams



Pingvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 01:41   #43
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: X antall kilo til påske

Jeg er med fra mandag 4. januar! Kommer tilbake med mål da.
Skrekkblandet fryd

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 14:16   #44
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Jeg er med! Jeg startet i dag, etter å ha spist høykarbo i over 2 måneder (vært i India..)
Jeg er på mitt aller høyeste akkurat nå, og har mye å ta av. Satser på strikt lavkarbo, har fått hjelp til måltider. Satser på minus 15kg til påske. Må jo satse litt tenker jeg!

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 15:42   #45
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: X antall kilo til påske

Velkommen alle nye!

Jeg har bestemt meg for å justere målet mitt ... Tror det var strategisk veldig teit å ta utgangspunkt i vekta etter en fuktig aften. Vekta klorer seg fortsatt på (for meg) sjokkerende høye 73 (gitt at jeg mot normalt har ligget på 68-69 de siste par årene ...). Om ikke annet så vil det mentalt sett føles som en pangstart hvis vannet renner fort av. Så jeg "begynner" i morgen, og justerer tickeren deretter.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 16:03   #46
aragorn
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 81
aragorn er ny på veien

Sv: X antall kilo til påske

Hei

Jeg er med. Jeg er usikker på hvor mye jeg kan klare til påske.
Jeg veide meg på 1. januar, den dagen jeg startet ketolysen.

Da veide jeg 104.2 kg, og er super klar for å komme meg ned til 90 kg til påske.
Så da er målet 14.2 kg ned. Antar jeg får en flying start med mye vannvekt som blir borte de første dagene. Dermed burde det ende med ca. 10 kg som skal bort på 11 uker. Det burde gå.

Om meg: Jeg var i ketolyse for en del år siden, og det fungerte veldig bra. 23 kg på 4 måneder sånn ca. Det var samme utgangspunkt da som jeg har nå. Sakte men sikkert så har vekten sneket seg på, og nå er det på tide å ta grep igjen. Trist, men nødvendig.

Jeg trener en del i løpet av en uke, men likevel kommer kiloene tilbake. Kostholdet er altfor dårlig. Løper mye ute, også trener jeg noe styrke. Har løpt noen halv-maraton det siste året, og har et mål om å komme ned til 1t og 50 minutt på 21.2 km i slutten av april.
Jeg er allerede påmeldt på det løpet, så det er bare å kjøre på.

__________________


aragorn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 20:17   #47
Jolene
Juniormedlem
 
Jolene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2016
Innlegg: 11
Jolene er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Opprinnelig lagt inn av aragorn, her.

Har løpt noen halv-maraton det siste året, og har et mål om å komme ned til 1t og 50 minutt på 21.2 km i slutten av april.
Jeg er allerede påmeldt på det løpet, så det er bare å kjøre på.

Jeg er imponert :-)

Jeg gikk på vekten i morges for første gang siden oppstarten av desember og må oppjustere målet for vektnedgang før påske- 12.7 kg er mitt nye mål
Jeg ønsker en pangstart og opprensking i systemet og har derfor i dag startet på VLCD. Håper å komme i ketose på rekordtid for jeg sitter her og jobber med hjemmeeksamen og trenger den energien jeg kan få.

Har dere andre kommet godt i gang?

Jolene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Januar: VLCD Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 20:30   #48
barbasterk
Medlem
 
barbasterk sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Alder: 48
Innlegg: 265
barbasterk har en fantastisk aura rundt segbarbasterk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: X antall kilo til påske

Opprinnelig lagt inn av Fjellglad, her.

Jeg er med, tidligere forumbruker med ny profil (har glemt ut både navn og nummer på min gamle bruker ) Satser på 10,3kg ned til påske fra 86,3kg til 76kg, innveiing i går

Da har jeg sporet opp min gamle bruker, Barbasterk, og fortsetter med den fremover. Samme mål som Fjellglad da selvsagt

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!
barbasterk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 20:51   #49
Nillemortil1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 39
Nillemortil1 er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Utrolig nok har jeg ikke lagt på meg særlig. 800g har sneket seg på i jula, men ettersom det ble litt vin og en god del sjokkis...... Kom i ketose igjen i forgårs og det er vanndrivende hvertfall . Veier meg igjen på onsdag. Fy flate overgangen til ketose var kjip denne gangen. Skikkelig skikkelig "abstinenser" på karbo og svimmel og varm.. Men varte bare en dag før jeg var tilbake som sist. Ikke sulten og ikke godtesyk nå. Sist varte det lenger , pluss intens hodepine i 3 dager..

__________________


Nillemortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 20:52   #50
Nillemortil1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 39
Nillemortil1 er på en erverdig vei

Sv: X antall kilo til påske

Lykke til alle sammen :-D

__________________


Nillemortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta viser feil antall kilo! stein,saks,papir Generell diskusjon 7 20-07-11 09:47
Antall kilo og ketose? Aryn Spørsmål og svar 7 19-05-09 19:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no