Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Migrene og ketolyse!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-09, 20:20   #1
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei
Red face

Migrene og ketolyse!

Er det noen andre her som har slitt/sliter med migrene?

Har litt lyst å høre om dere har opplevd bedring eller forverring av å gå på ketolyse kuren?

Jeg har vært veldig plaget, så til de grader at livet har vært skikkelig tungt til tider, MEN, jeg har faktisk ikke hatt migrene siden jeg starta på dette altså.
Har hatt hodepine som har gått over ved å ta paracet liksom

Anyone?

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 20:46   #2
akita
Juniormedlem
 
akita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: rogaland
Innlegg: 10
akita er på en erverdig vei

Sv: Migrene og ketolyse!

Hei!! så kjekt å høre at du ikke har hatt migrene siden du begynte på dietten.
Jeg har vært veldig plaget med migrene i mange år, har vært "avhengig" av å alltid ha med meg min migrenemedisin hvor enn jeg går... MEN har vært to uker på kuren nå og ikke et eneste migreneanfall, er vant med minimum et anfall i uka... Har nesten ikke tenkt over det før jeg leste innlegget ditt.
Håper dette fortsetter...

akita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 22:56   #3
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Migrene og ketolyse!

Hypoglykemi (blodsukkerfall) er en av flere indirekte årsaker til migrene. Ikke alle leger er klar over dette - selv ikke spesialister innen migrene.

Hvis hypoglykemi tilfeldigvis er din hovedutløser for migreneanfall kan du oppleve at anfallene blir svært sjeldne når du er i ketose. Grunnen er jo selvsagt at du får et stabilt blodsukker.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 00:22   #4
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Migrene og ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hypoglykemi (blodsukkerfall) er en av flere indirekte årsaker til migrene. Ikke alle leger er klar over dette - selv ikke spesialister innen migrene.

Hvis hypoglykemi tilfeldigvis er din hovedutløser for migreneanfall kan du oppleve at anfallene blir svært sjeldne når du er i ketose. Grunnen er jo selvsagt at du får et stabilt blodsukker.


-

dette kan jeg si meg enig i ja, absolutt, tror nok dette hadde innvirkning på meg ja, MEN det var mange andre årsaker, hvor jeg tror nikotin i form av snus ikke har gjort migrenen min bra gitt.. men absolutt ren mat og lite karbo og sukker, og ikke minst hvetemel.. så dette liker man
Har jo begynt å snuse igjen så, shame on me!!!

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 00:24   #5
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Migrene og ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av akita, her.

Hei!! så kjekt å høre at du ikke har hatt migrene siden du begynte på dietten.
Jeg har vært veldig plaget med migrene i mange år, har vært "avhengig" av å alltid ha med meg min migrenemedisin hvor enn jeg går... MEN har vært to uker på kuren nå og ikke et eneste migreneanfall, er vant med minimum et anfall i uka... Har nesten ikke tenkt over det før jeg leste innlegget ditt.
Håper dette fortsetter...


Se der ja!!! supert!!! Godt å høre at du ikke har hatt anfall ihvertfall.
Jeg har også vært avhengig av å ha medisin med meg overalt.. men nå tenker jeg liksom ikke på det lengre
Jeg kunne ha opptil 3 anfall i de verste periodene!!!!

migrene er noe dritt

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:08   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Migrene og ketolyse!

Hei
Med migrene 1-2 gg pr uke på vanlig kost, blev jeg selv overrasket over at migrenen nesten blev helt borte på ketolysekuren.
Mye tyder på at ketoner er vel så bra og ikke bedre brennstoff for hjernen enn glukose.
Uansett er det en av de trivelige bieffekter av kuren.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:35   #7
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Migrene og ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Med migrene 1-2 gg pr uke på vanlig kost, blev jeg selv overrasket over at migrenen nesten blev helt borte på ketolysekuren.
Mye tyder på at ketoner er vel så bra og ikke bedre brennstoff for hjernen enn glukose.
Uansett er det en av de trivelige bieffekter av kuren.
Vennlig Hilsen
Torkil

Så flott at det har hjulpet deg også!! Håper du har skrevet om dette i boken din da jeg vet det er MANGE som sliter med å finne et kosthold som fungerer for oss migrene folk... jeg har prøvd masse, bla spelt uten at det virket...

men tjohoo hurra for mindre migrene!

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:13   #8
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Migrene og ketolyse!

Jeg er også plaget med mye hodepine som gjerne varer 2-3 dager i slengen, men etter at jeg begynte på denne kuren har jeg bare hatt hodepine 1dag (bortsett fra hodepinen jeg fikk da kroppen gikk inn i ketose)

Er jo så mange fordeler med dette kostholdet

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 22:19   #9
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Migrene og ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av Schnupsiii, her.

Jeg er også plaget med mye hodepine som gjerne varer 2-3 dager i slengen, men etter at jeg begynte på denne kuren har jeg bare hatt hodepine 1dag (bortsett fra hodepinen jeg fikk da kroppen gikk inn i ketose)

Er jo så mange fordeler med dette kostholdet

jaaa hæppi face her i gården ihvertfall!!!

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:21   #10
EliseIF
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 3
EliseIF er på en erverdig vei

Sv: Migrene og ketolyse!

Hei
jeg er også veldig plaga med migrene, og har ikke startet på ketolyse men skal til å gjøre det, vi kan jo utveksle erfaringer etterhvert?

EliseIF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt som virker mot migrene Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 14:18   #11
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Migrene og ketolyse!

Er ikke plaget med migrene selv med mamma er så hu starter på ketolyse den uka jeg kommer på besøk og ser jo veldig positivt ut at man får mindre/ingen anfall på ketolysedietten :-)

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 15:17   #12
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Migrene og ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av EliseIF, her.

Hei
jeg er også veldig plaga med migrene, og har ikke startet på ketolyse men skal til å gjøre det, vi kan jo utveksle erfaringer etterhvert?


Gjerne det takk håper den gir deg like gode resultater både migrene og vektsmessig

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 15:49   #13
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: Migrene og ketolyse!

Jeg har aldri hatt migrene, men første uken pluss en dag eller to hadde jeg skikkelig intens hodepine, var så jeg måtte legge meg ned eller i hvertfall dempe litt lys.... Men gått over nå altså, men er nok vanlig for oss uten migrene å ha mye vondt i hue i førsten..

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:06   #14
vilnedfort
Juniormedlem
 
vilnedfort sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
vilnedfort er ny på veien

Sv: Migrene og ketolyse!

Jeg sliter med kronisk hodepine, og blir somregel slått helt ut, og paracet+ibux har ofte liten eller ingen virkning. Jeg har tidligere gått på fedon, og opplevde da at hodepinen kom oftere, men etter å ha begynt på ketolyse har jeg hatt mindre hodepine, altså svaker og sjednere. Hadde et anfall, da kjenner jeg at hodepinen prøver å trenge seg på, og blir vedlig rar i hodet og kroppen, da klarer jeg ikke annet enn å provosere fram hodepinen ved å hive i meg noe med høyt sukkerinnhold...sykt, men sant...bare for å få det overstått... men altså...bedre på ketolyse

__________________







vilnedfort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 20:17   #15
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Migrene og ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av Superleila, her.

Jeg har aldri hatt migrene, men første uken pluss en dag eller to hadde jeg skikkelig intens hodepine, var så jeg måtte legge meg ned eller i hvertfall dempe litt lys.... Men gått over nå altså, men er nok vanlig for oss uten migrene å ha mye vondt i hue i førsten..

Det er vanlig å ha hodepine de første dagene ja, det tror jeg nok alle uansett vil bli utsatt for,men heldigvis gir det seg da

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 20:18   #16
tufsa83
Medlem
 
tufsa83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 102
tufsa83 er på en erverdig vei

Sv: Migrene og ketolyse!

Opprinnelig lagt inn av vilnedfort, her.

Jeg sliter med kronisk hodepine, og blir somregel slått helt ut, og paracet+ibux har ofte liten eller ingen virkning. Jeg har tidligere gått på fedon, og opplevde da at hodepinen kom oftere, men etter å ha begynt på ketolyse har jeg hatt mindre hodepine, altså svaker og sjednere. Hadde et anfall, da kjenner jeg at hodepinen prøver å trenge seg på, og blir vedlig rar i hodet og kroppen, da klarer jeg ikke annet enn å provosere fram hodepinen ved å hive i meg noe med høyt sukkerinnhold...sykt, men sant...bare for å få det overstått... men altså...bedre på ketolyse

Huff, ingen andre medisiner som hjelper?? Glad jeg har migrenemedisiner jeg kan ta med en gang jeg kjenner antydning til migrene ja

__________________




tufsa83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 06:54   #17
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Migrene og ketolyse!

Jeg er myyye plaget med migrene, og jeg ser ikke at ketolyse hjelper noe som helst
For tiden er det så ille at jeg har fått selvstudium fra skola et par dager i uka, for å kunne komme meg gjennom skoleåret....

Jeg er og veldig mye plaget med med mareritt, så er vel mye derfor jeg er så plaga

Ketolyse generelt har ikke gjort så mye for meg...
Men glad på deres vegne hvis det funker

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Migrene og kosthold dingpot Fysisk og mental helse 39 09-02-09 11:31
Svimmel og migrene? Karbokarbo Ketolysekuren 0 25-12-08 11:50
Til dere med migrene xtra Fysisk og mental helse 10 31-03-08 19:04
Ketolysekuren og revmatisme/migrene Selma Ketolysekuren 5 14-10-07 00:34
Migrene borte? Photobscura Fysisk og mental helse 13 19-05-07 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no