Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo i utlandet - erfaringer og tips ?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-12, 21:44   #1
skorpio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 12
skorpio er på en erverdig vei
Smile

Lavkarbo i utlandet - erfaringer og tips ?

Hei. Skal til Tyrkia i sommer og er innstilt på å følge mitt lavkarbokosthold i denne perioden også. Tenker å ta med hjemmebakte knekkebrød og kanskje et lavkarbobrød - så er frokosten i boks, MEN hva skal en bestille når en er ute for å spise lunsj og middag ? Det vanskeligste blir vel å få noe tilbehør til kjøtt og fisk.Er usikker på om jeg tør å spise salat...
Noen som har gode tips og eller erfaring?


Skorpio

skorpio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 22:07   #2
Shadow40
Nytt Medlem
 
Shadow40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 5
Shadow40 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i utlandet - erfaringer og tips ?

Hei! Var i Tyrkia for et par uker siden. Det var ikke noe problem å leve lavkarbo. Til lunsj og middag gikk vi på ulike restauranter overfor stranda, vi var i Alanya, det var alltid noe jeg kunne spise. Det var mange gode supper, både soppsuppe, grønnsakssuppe, tomatsuppe og kyllingsuppe. Ellers ba jeg om å få kokte eller stekte grønnsaker i stedet for ris og poteter til et grillspyd, stekt kyllingfilet, biff eller lignende. Spiste ikke salat, er litt pysete når det gjelder ting som ikke er kokt eller stekt.... Det var aldri noe problem å forklare hva jeg kunne spise, og det var utrolig mye god mat! På menyene står det klart og tydelig hva de ulike rettene inneholder, så det er ikke noe problem. God tur og gled deg

Shadow40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiett Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 22:16   #3
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i utlandet - erfaringer og tips ?

Jeg har spist mye salat i Tyrkia og andre land. Aldri merket noe.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 23:14   #4
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Lavkarbo i utlandet - erfaringer og tips ?

jeg har også vert i tyrkia, og ingen problem med å finne lavkarbomat der! ble en god del kjøttretter med salat/grønnsaker...og en haug med dressig.
Ellers er det jo frukt og nøtter...tyrkisk yogurt...mmmm
det kommer til å gå fin fint!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 23:21   #5
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Lavkarbo i utlandet - erfaringer og tips ?

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg har spist mye salat i Tyrkia og andre land. Aldri merket noe.

Ikke jeg heller. Og jeg har spist på shabbye kafer i østeuropa
Like å teste grenser, men har ennu igjen å bli dårlig.

Skal også ut på tur i juni. Kan ikke si at jeg er overbevist på at det er en utfordring jeg kommer til å takle bra. Værst blir sikkert frokost, føler ikke at jeg kan pakke med meg frokost siden jeg skal bo hjemme hos ei venninne. Tenker også det blir rart å okkupere kjøkkenet ved å lage omelett hver morgen i 2 uker.

Så gode tips mottas med takk

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 01:24   #6
skorpio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 12
skorpio er på en erverdig vei
Talking

Sv: Lavkarbo i utlandet - erfaringer og tips ?

Tusen takk for gode tips. Stekte grønnsaker er jo topp, så satser på at jeg greier å forklare hva jeg vil ha. Alanya here i come.

skorpio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 13:29   #7
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Lavkarbo i utlandet - erfaringer og tips ?

Opprinnelig lagt inn av bligravid?, her.

Ikke jeg heller. Og jeg har spist på shabbye kafer i østeuropa
Like å teste grenser, men har ennu igjen å bli dårlig.

Skal også ut på tur i juni. Kan ikke si at jeg er overbevist på at det er en utfordring jeg kommer til å takle bra. Værst blir sikkert frokost, føler ikke at jeg kan pakke med meg frokost siden jeg skal bo hjemme hos ei venninne. Tenker også det blir rart å okkupere kjøkkenet ved å lage omelett hver morgen i 2 uker.

Så gode tips mottas med takk

Jeg ville tatt med eget brød/knekkebrød og så spiser du heller litt som vanlig med pålegg. Ikke like ille som vanlig brød i hvert fall.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 21:50   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i utlandet - erfaringer og tips ?

Sikreste måten å bli syk på er å være livredd for alt... har spist salat og egg og rosastekt kjøtt og diverse i både Tyrkia, Egypt og Afrika uten å bli syk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 10:17   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i utlandet - erfaringer og tips ?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sikreste måten å bli syk på er å være livredd for alt... har spist salat og egg og rosastekt kjøtt og diverse i både Tyrkia, Egypt og Afrika uten å bli syk.

Samme her. Jeg flesket til med isbiter i Thailand... Syk ble jeg først da gubben smittet meg. (Han hadde spist bedervet suppe. Sånn er det når man ikke er lavkarber og tåler noen timer uten mat... ) Vi har vært i Asia, Mellopmamerika og Afrika...
Det eneste jeg bevisst unngår er kylling eller svinekjøtt som ikke ser gjennomstekt ut og fløteiser - og så velger jeg vanligvis flaskevann dersom jeg ikke er i siviliserte strøk.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo på ferie - erfaringer ElisaT Lavkarbo generelt 3 28-06-11 11:06
Lavkarbo i utlandet target_aquired Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 23-06-10 23:52
Lavkarbo i utlandet Kanutten Lavkarbo generelt 1 06-04-09 22:09
Lavkarbo på tur til utlandet. Fjonken Spørsmål og svar 6 09-02-06 11:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no