Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Litt hjelp?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-07, 18:29   #1
Lee
Nytt Medlem
 
Lee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 41
Innlegg: 2
Lee er på en erverdig vei

Litt hjelp?

Hei alle sammen!
Noen som gidder å si sin mening om min nåværende diett? følger ikke noen spesiell plan og er helt ny til lavkarbo
here goes:
frokost: 2 hardkokte egg (litt tidsnød om morgenen desverre... )
lunsj: 1 beger cottage cheese med en god neve hakkede hasselnøtter og en dæsj lett bringebærsyltetøy for smak
middag: isbergsalat, grønn paprika, agurk, tomat, tunfisk/hvitostterninger/reker og egg
kvelds: vanligvis 1 egg og litt av den kirsebærosten som jeg ikkje husker navnet på akkurat nå men har sett den nevnt i andre poster..ehem

mellom måltidene hender det at jeg trykker i meg litt mandler og ost. drikker også ca en kopp kaffe og 0.5 l cola light (vet at dette kan virke hemmende på vekttapet men må ta det litt gradvis eller så går jeg garantert på trynet )
har vert medlem av antifett-klubben i evigheter og har omtrent bare spist frukt, grønnsaker og diverse fiberrike og smakløse kornprodukter.Dette har selvfølgelig ført til at jeg legger på meg så snart jeg spiser noe utenfor min vante diett og føler at jeg konstant må kjempe for å holde kiloene unna. det orker jeg ikke, så nå er jeg primært på jakt etter et kosthold jeg klarer å leve med i det lengre løp uten å vere på randen av sultedøden hele tiden Er dessuten blodtype 0 så gnagerdietten er nok ikke det ultimate. Nå ble dette veldig langt.
Uansett, innspill mottas med bukk, nikk, nei og tusen takk

__________________
"But I don't want to go among mad people," Alice remarked.
"Oh, you can't help that," said the Cat: "we're all mad here. I'm mad. You're mad."
"How do you know I'm mad?" said Alice.
"You must be," said the Cat, "or you wouldn't have come here."



Lee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 18:35   #2
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: litt hjelp?

syns det sr bra ut jeg da..nøtter kan vist også virke hemmende for vekt tap så det ser du jo etterhvert...lykke til...prøv å les litt om de forskjellige filosofiene,da er det letter å gjøre ting riktig,eller ivertfall vite godt om hva som gjør at en eventuelt ikke kommer i mål... kjipt å gi opp enda en gang bare fordi en ikke sitter seg godt nok inn i hva som skal til,,,

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:07   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Litt hjelp?

Variert spiser du jo. Enig med stinasol ang nøtter. Og jeg ville kuttet ut den lille dæsjen med syltetøy. Jeg går på ketolyse, 3.uka. Og har ikke vært sulten i heletatt.. Og det er herlig. gått inn 5,5cm rundt magan og ned 5 kg. Kjempemoro med sånt resultat etter halve livet som jojoslanker...

Lykke til i vertfall. Bruk forumet, det gir mye støtte...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 20:26   #4
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Litt hjelp?

Hej å velkommen!
Ser ju ganska bra ut dette Men jag håper du ikke spiser salat til middag var dag??
bytt ut salaten og agurken( som mest inneholder vann)med nærinsrike grønnsaker som brokkoli og blomkål med noe slags protein i tillegg (fisk,svinefile,biff osv)..

bruk heistads syltetøy,viss du vill ha syltetøy..Den er det ikke tilsatt sukker

lykke til

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 22:58   #5
Lee
Nytt Medlem
 
Lee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 41
Innlegg: 2
Lee er på en erverdig vei

Sv: Litt hjelp?

ser at jeg må ofre mine dyrebare nøtter ja, hmmm. syltetøyet vet jeg er unødvendig men er en uhelbredelig søtmons (men det er jo som kjent en vanesak ) og joda, jeg spiser salat til middag hver dag men det er fordi jeg ikke har skaffet meg god nok oversikt over hva som er lov og ikke lov enda-mye å sette seg inn i for en som nettopp har sett lyset
Tusen takk for respons alle 3,og takk høyere makter for at jeg fant dette forumet

__________________
"But I don't want to go among mad people," Alice remarked.
"Oh, you can't help that," said the Cat: "we're all mad here. I'm mad. You're mad."
"How do you know I'm mad?" said Alice.
"You must be," said the Cat, "or you wouldn't have come here."



Lee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nyt på nytt nalana Åpne dagbøker 26 21-11-06 13:16
Trenger litt hjelp! pixie Ketolysekuren 11 29-08-06 21:38
Hjelp! Antoinette Lavkarbo generelt 2 08-08-06 19:01
Litt av hvert fra meg Feline Spørsmål og svar 3 07-02-06 00:25
Jeg trenger litt hjelp Cinderella Lavkarbo generelt 10 23-09-04 11:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no