Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-12, 13:46   #301
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Se det, Tarato, der ble du endorfinavhengig, gitt! Det er drømmen, det...

Og VSB, du er flink!!

Jeg har ski-fri i dag. Det var planlagt, etter at jeg var ganske sliten etter 15 km i går. Restitusjon er en viktig del av treningen, har jeg lest.. Strålende sol, men mye vind. Likevel har jeg funnet et lun krok og en god bok, så dette er en helt grei dag . Fem dager og seks mil igjen til målet - men nå tiner snøen i en fryktelig fart, så vi får se.

Morsomt at jeg ikke har lyst på noe særlig kh i dag. Har spist et par skiver Ingers superrug de siste dagene, og litt rosiner og sjokolade på tur. Men i dag hvor jeg bare skal slappe av var det egg og laks som fristet. Jeg overbeviser meg selv om at det er kroppen som sier "ingen aktivitet - ingen karbohydrat" . Eplet mitt har jeg tatt, da. Aldri en dag uten...

Kroppen kjennes full av vann og ganske sliten. Jeg lurer på hva vekta vil si når jeg kommer hjem... Ikke særlig sikker på at jeg går ned her, nei...

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 14:57   #302
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.

Se det, Tarato, der ble du endorfinavhengig, gitt! Det er drømmen, det...

Og VSB, du er flink!!

Jeg har ski-fri i dag. Det var planlagt, etter at jeg var ganske sliten etter 15 km i går. Restitusjon er en viktig del av treningen, har jeg lest.. Strålende sol, men mye vind. Likevel har jeg funnet et lun krok og en god bok, så dette er en helt grei dag . Fem dager og seks mil igjen til målet - men nå tiner snøen i en fryktelig fart, så vi får se.

Morsomt at jeg ikke har lyst på noe særlig kh i dag. Har spist et par skiver Ingers superrug de siste dagene, og litt rosiner og sjokolade på tur. Men i dag hvor jeg bare skal slappe av var det egg og laks som fristet. Jeg overbeviser meg selv om at det er kroppen som sier "ingen aktivitet - ingen karbohydrat" . Eplet mitt har jeg tatt, da. Aldri en dag uten...

Kroppen kjennes full av vann og ganske sliten. Jeg lurer på hva vekta vil si når jeg kommer hjem... Ikke særlig sikker på at jeg går ned her, nei...

Restitusjon er en viktig del av treningen ja, jojomesteren. Det høres fornuftig ut alt du gjør Håper du har hatt en deilig dag i kosekroken med boken Høres iallefall helt fantastisk ut! Tror ikke du skal bekymre deg så mye for vekta, bare du venter 2-3 dager med veiinga etter du kommer hjem så vannet etter all skigåinga forsvinner Det skal bli spennende å høre hvordan det går. Nyt uka!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 15:02   #303
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Restitusjon er en viktig del av treningen ja, jojomesteren. Det høres fornuftig ut alt du gjør Håper du har hatt en deilig dag i kosekroken med boken Høres iallefall helt fantastisk ut! Tror ikke du skal bekymre deg så mye for vekta, bare du venter 2-3 dager med veiinga etter du kommer hjem så vannet etter all skigåinga forsvinner Det skal bli spennende å høre hvordan det går. Nyt uka!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 18:42   #304
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg signerer Fedona! Jeg kjenner at dagen etter en heftig trening (heftig for meg i allefall ) trenger jeg en dag for å "ta meg igjen". Og dagen etter trening er det hardt å gå alle trappene opp til jobb Da har jeg vel gjort en hederlig innsats tenker jeg.

Sol, god bok, avslapning høres misunnelsesverdig deilig ut; jeg er tilbake til hverdagen med et brak og her blir jeg fram til påske. Fridagene gjorde veldig godt, men jeg kunne godt hatt et par til. Er ikke det et tegn på at en har hatt det bra det? Ser fram til påska jeg da, med bare veier (håpe-håpe-håpe), sol og masse lange turer. Hvis vær og føre er ok kanskje det er da jeg skal teste ut utholdenheten med gåturer opp til 20 km pr dag? Burde være mulig å gjennomføre? Må bare finne veier uten asfalt; det blir ikke aktuelt å ødelegge seg på hardt underlag. Regner ikke med at stiene i skogen er farbare uten ski eller brodder først på april?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 20:02   #305
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Da har jeg gjort ukas 2 treningsøkt Samler vel vann for harde livet nå Tror jeg drøyer veiing til søndager igjen, når jeg trener så får jeg mye vann...

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 10:56   #306
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Og da endte jeg på 145 km, 55 km unna målet. Skiføret er borte! Åpne flekker i sporet, ellers tynt og vått snølag med masse bøss i etter den kraftige vinden og varmen i går.

Varslet fortsatt varmt vær nesten hele uka, og selv om det blir kaldere mot slutten, blir det ikke noe mer snø. Så da så. Ikke noe å gjøre med det.

Hva skal jeg gjøre da, mon tro? Lese bøker, gå tur på beina (kjedelig terreng for det, opp en lang bakke og ned igjen....), sitte i sola når vinden løyer litt? Eller pakke sammen og reise hjem? Hmm. Her må det tenkes litt...

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 21:38   #307
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Herreminhatt så flinke dere er til å trene

Jeg sparket i spinningsykkelen som står ved sengen (dumt å slå på lyset for å se hvor man går ...) og presterte å brekke en tå forrige onsdag, så her har det ikke blitt noen trening, men desto mer sofasliting Legen sa 3 uker før jeg kunne trene, men jeg håper at jeg har sluttet å halte såpass til neste uke at jeg klarer å karre meg på treningssenteret og trene litt overkroppsstyrke om ikke annet

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 21:41   #308
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God kveld! Du har en underlig måte å trene på Cyan; å sparke i sykkelen er ikke riktig måte; jeg for min del bruker sykkelen til den treningsformen som kalles ¨å tørke støv...
Albatross; jeg samler vann sammen med deg! Du imponerer Jojomesteren med å ha gått så langt på ski i løpet av noen få dager. Kom deg ut på de bare veiene nå og kom i gang med vanlige gåturer. Ta med gåstaver så får du mye av den samme treningen som ved skigåing.

Uka her har vært hektisk i matveien kan en si med jobbreise og hotellmiddager. Jeg spiser for mye altså, og går med en følelse av å alltid være stappmett. Ubehagelig er det også. Og når du får servert tre måltid om dagen, så spiser man litt mer enn normalt - og så er det mye god mat.Og vin... Ikke enkelt for oss som liker maten .... og vinen... Jeg har veiing på programmet i morgen, og vet hva jeg var da jeg reiste. Så får vi se om det har vært en økning.... Det er i så fall kun magen som er fylt opp, og ikke fettet som er tilbake. Har ikke ført i diett.no de siste dagene heller, ingen vits når alt blir på øyemål føler jeg. Så har det ikke blitt trening heller, det rekker jeg nesten aldri på reiser siden vi har så lange dager. Hadde store - og da mener jeg store - planer om å gjøre styrketreningsøvelser før leggetid + når jeg stod opp. Og ble det noe av tankene....nei, ikke annet enn dårlig samvittighet. Nå skal jeg lage matpakke til i morgen, og så tenker jeg å trene etter jobb og så blir det helg. Fordi jeg fortjener det God kveld alle sammen!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 17:16   #309
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Kremt...bare innom for å fortelle i all stillhet at vekta viste 600 gram opp fra forrige fredag. Altså er jobbreiser uten trim ikke positivt for meg Har vært på trening i dag, 1 time og spist etterpå. Nå spekulerer jeg på hva jeg skal dekke bordet med i kveld. Altså...i tillegg til pepsi max da Fredag = handeldag = kan kjøpe maks 2 flasker. Tralalalala....

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 17:49   #310
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Kos deg med pepsi-max du Tarato

Her i gården har det løsnet litt nå. ENDELIG!!! Skal rett inn i tickeren Det betyr vel at det går i rykk og napp og at jeg KAN kose meg med vin i helgene tral-la-la I dag føler jeg meg "tynn" Tjo hei - god helg godtfolk

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 10:46   #311
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

HURRA!!!!!! Ned 0,8 kg siden forrige helg! Feirer med latino movesmaraton time imorgen!! (kommer til å spy )

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 22:52   #312
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

endelig i gang her også.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 19:19   #313
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Gratulerer til dere alle tre! Og alle andre som har nedgang

Jeg har ikke endret tickeren etter siste veiing; velger å avstå fra det noen dager til gitt I tillegg til jobbreise har jeg fått mitt månedlige "besøk", noe som ikke gjør kroppen noe bedre i det hele tatt. Men - jeg har fått trent og gått turer i helga, noe jeg håper gir resultater på sikt. Jeg spekulerer på mandelkjeksene jeg laget for en tid tilbake; jeg ble så veldig oppblåst og uvel da jeg spiste dem. Mon tro om de ikke er så bra for meg lell Ja ja, bare en måte å finne ut av det på; å spise flere.

Jeg kunne tenkt meg at helga varte en dag lengre; tenk å jobbe 4 dager og ha fri 3?? Det hadde vært deilig det.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 19:38   #314
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Helt enig tredagers helg hadde vært perfekt! Sulten her i kveld, men veiing etter første uka i morgen så må velge noe lett. sjekket diett.no og ser jeg ligger på mø 11-1300 kcal om dagen.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 16:29   #315
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Albatross og Fedona - gratulerer!! Så morsomt når det går riktig vei!!

Og Tarato - litt opp etter jobbreise og hotellmat - og månedlig besøk - det er ingen ting å bry seg om. Det hadde vært underlig om det ikke hadde vært sånn.

Jeg tør ikke veie meg.... Hjemme igjen etter to uker på fjellet, en stund tenkte jeg at skigåingen brant mye fett, men så forsvant skiføret, men ikke appetitten.... I dag hadde jeg en viktig greie på jobben, viktig at jeg hadde med meg mye selvtillit for å gjøre det bra . Tok ikke sjansen på en psykisk nedtur etter veiing i dag morges, nei...

Jeg hadde trodd at jeg nesten skulle være treningsavhengig nå, at det skulle krible i beina etter mer aktivitet. Men nei, da. Er så godt å slappe av, atte .

Men nå venter hverdagen. Da får vi se om jeg finner en slags rytme på mat og trim igjen.

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 16:33   #316
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Gratulerer til dere alle tre! Og alle andre som har nedgang

Jeg har ikke endret tickeren etter siste veiing; velger å avstå fra det noen dager til gitt I tillegg til jobbreise har jeg fått mitt månedlige "besøk", noe som ikke gjør kroppen noe bedre i det hele tatt. Men - jeg har fått trent og gått turer i helga, noe jeg håper gir resultater på sikt. Jeg spekulerer på mandelkjeksene jeg laget for en tid tilbake; jeg ble så veldig oppblåst og uvel da jeg spiste dem. Mon tro om de ikke er så bra for meg lell Ja ja, bare en måte å finne ut av det på; å spise flere.

Jeg kunne tenkt meg at helga varte en dag lengre; tenk å jobbe 4 dager og ha fri 3?? Det hadde vært deilig det.

JA! Jeg er også med på 3-dagers helg!!

Mandelkjeks..... Ja kanskje, siden du har så mye allergier. Men sånn generelt her inne syns jeg det er mye anklaging av at et enkeltprodukt ødelegger så mye, enten det er melk, nøtter, tomater, pepsi max eller hva det skulle være. For de fleste av oss tror jeg det er en for enkel forklaring. Men allergier har jeg respekt for, det blir noe annet.

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 20:16   #317
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Her var det ned 2 kg første uka med full skjerping.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:52   #318
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei og gratulerer,flott jobba Håper at jeg også opplever det samme en dag(står stille i fem mnd )

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 06:37   #319
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Uff, kjedelig når det står stille. Vet alt om det. Dette er min første uke og da går jeg alltid ned to vannkilo, så det er først neste uke vi ser om det fortsetter nedover og om denne dietten funker. Har du gått ned mye i vekt og har bare noen kg igjen?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 17:51   #320
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Halloisen! Har ikke glemt dere, og har heller ingen nedtur (slik det var sist jeg ruslet en tur "vekk"). Litt travle dager gir mindre tid til pc-bruk; noe jeg absolutt ikke tar skade av

Jojomesteren: jeg mente ikke mandelkjeks - min feil. Det var sesamkjeks, men det er litt mandelmel i og det var nok allergi jeg tenkte på da jeg skrev feil navn.. Tenker jeg skal prøve å lage dem uten mandelmel neste gang og se

Har vært småfeig de siste dagene og sjekket vekta hver morgen...Er 200 gram lettere enn fredag - og fortsatt 400 gram tyngre enn fredag før der. Jobber videre med saken; tenker å komme ned dit igjen. Yezz!

Og Senka; du er i veldig godt selskap med andre likesinnede her i tråden altså! Kanskje har du noen erfaringer (gode/dårlige) du kan dele med oss?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 18:46   #321
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 10:28   #322
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg holder pusten! For det går fortsatt nedover! Det er så deilig, må huske denne følelsen neste gang det stagnerer, om det gjør det da

Ellers så har jeg fått B12 sprøyter som jeg skal ta en stund fremover for å se om det kan hjelpe meg noe. Og nå blir det sendt inn skademelding til Pasientskadeerstatningen. Legen min støtter meg 100% når jeg mener det var svineinfluensavaksinen som gjorde meg syk. Så får vi se hva de sier. Jeg er iallfall ikke den eneste som har blitt syk. De har fått inn 5 500 skademeldinger.

I dag er det yoga dag igjen. Det gleder jeg meg til, pust og avspenning Ha en strålende torsdag alle sammen Jeg blåser litt vektnedgangs-støv på dere

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 17:20   #323
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Gratulerer Fedona! Det er deg vel unt! Takk for at du deler nedgangsstøvet med oss andre Den vaksina tror jeg har gjort mange vondt, og det er veldig synd. Jeg skulle også egentlig ta den (pga allergiene er ikke motstandskraften den beste), men det ble så mye rot på legekontoret at det ikke ble noe av den. Ikke fikk jeg influensaen heller, så jeg var ikke lei meg. Håper du og alle andre får gjennom kravene.

Yoga ja..det ble med tankene mine det. Tror jeg må ha litt mer spark og hjelp enn bilder på nettet. Kanskje noen har forslag på et god instroduksjonscd? Ikke for komplisert for en med stiv kropp og vondter over alt?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 17:59   #324
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Så bra, Fedona. Er det Spisdegslank-prod. du spiser nå?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 18:28   #325
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Takk begge to Jeg spiser en blanding av spisdegslank og LCHF. Bruker mest det første til mellommåltider mens jeg lager LCHF mat til hovedmåltidene. Kuttet ut sukketter i teen og spiser mindre Fishermansfriend. Det er vel den eneste endringen tror jeg. Jo, yoga da. Det har det blitt mer av Tarato, det lønner seg å gå på yoga kurs for å gjøre det riktig. Men du kan også søke på nettet. Det ligger masse yoga videoer der, både på youtube og andre steder. Søk i vei

__________________
Min journal


Sist redigert av Fedona : 08-03-12 kl 20:36.
Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no