Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Sylwesters crazy Fajita

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-17, 14:24   #1
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill
Smile

Sylwesters crazy Fajita



Fajita kryddermiks:
4ss paprikapulver
4,5ts cayennepepper
6mål stevia (270mg tisvarer 6ts sukker)
2ss løkpulver
2ts hvitløkspulver
4store kyllingbuljongterninger smuldres i
2ss spisskumin
1ss salt

Jeg pleier å bruke kniv til å rute buljongen før den legges i en pose emd resten av det tørre og blandes godt. Holdes i posen eller has på et krydderglass. Holdbarheten til dette er like mye som ingrediensene. I praksis bryr jeg meg lite siden det uansett skal varmebehandles.

Salsa:
1. boks med grovhakkede hermetiske tomater (jeg bruker de billige fra Rema)
1. ss rødvinseddik (eller annen eddik)
1. fedd hvitløk hakket
2-5 skiver frisk chilli (evt jalapeno)
1/2 ts spisskummin
1/2 finhakket løk

Ha i halvparten av tomatene, eddik, hvitløk, chilli i et litermål. Kjør glatt med stavmikser. Ha i resten av tomatene, løk, og litt frisk koriander og bland godt. Has i kjøleskap. Jeg har somregel fryste korianderbladet siden planten ikke overlever mer enn noen få dager hos meg, men i denne salsaen merked du ikke forskjell. Holder i flere dager i kjøleskap.

Fajita:
1,4kg kylling
4 squash
2 paprika
1 liten løk
1 dl olje til steking

Skjær squash i skiver av 1-1,5cm og stek i olje på begge sider. Del gjerne hver i 2 etter de er snudd.

Skjær kylling i strimler og stek til de har en gylden overflate. Ha på 2-3ts med fajitakrydder. Ha over squashen og sett på lav varme.

Paprika skjæres i strimler og stekes i panne med litt olje. De kan godt få litt sorte kanter. Has på toppen av squashen.

Skjær løk i tynne båter og stek i litt olje. Den skal helst ikke svis. Legger på toppen av paprikaen.

Når alt er klart kan det blandes og has på tallerken. Toppes med salsa og seterrømmme.

Jeg er ikke noe fan av å bruke lavkarbotortilla siden som dere sikkert ser så er det nok karbohydrater i dette som det er. De i familien som ikke er på lavkarbo spiser dette i tortilla og syns squash er en god tilføring.

Dette er så godt at jeg sjeldent spiser dette andre ganger enn i helgene. Det er lett å få i seg litt mye proteiner.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 06:15   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Sylwesters crazy Fajita

Takk for oppskriften!
Det så knallgodt ut, så dette skal jammen prøves

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar

Emneord
fajitas, meksikansk, salsa


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sylwesters søte lefser sylwester Kake/dessert og snacks 15 30-01-15 00:17
Sylwesters indiskinspirerte gryterett sylwester Middag 1 14-01-13 11:17
Fajita og tacopulver - ok? Tyttebær Generell diskusjon 8 04-12-08 20:20
Kylling Fajita Form Nille Middag 9 11-10-08 13:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no