Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Metformin

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-09, 19:35   #1
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Metformin

Er det noen normalvektige her med pcos som har hatt god effekt av metformin? Jeg har nettopp begynt på den, og merker foreløpig bare bivirkninger som urolig mage etc, men regner med det tar en stund før man merker effekten? Jeg har ikke problemer med akne/hårvekst, men skulle gjerne hatt regelmessig mens og sluppet å være konstant sulten/energitom/ha muskelsmerter mm. Kan man forvente noe større vektreduksjon?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 19:50   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Jeg kan vel knapt kalles normalvektig... Men jeg går på Metformin for å stabilisere PCOS. Så langt har jeg ikke merket noe særlig (1,5år), men i følge legen gikk jeg på for lav dose. Så driver og trapper opp nå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 20:01   #3
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Metformin

Skal opp i 3 x 500, men har forstått at det er en ganske lav dose? Hvor mye tar dere andre?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 20:06   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Jeg har gått opp fra 1x500mg til 2x500mg...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 20:08   #5
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Metformin

Jeg har 3 x 850 jg!!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 20:09   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Jeg har 3 x 850 jg!!

Funker det da, med større dose?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 20:59   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Metformin

Mulig dosen har sammenheng med om man er insulinresistent eller ikke?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 22:43   #8
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Metformin

Første gangen jg prøvde metformin funka ingenting... da var jg bare dårlig i magen. Da hadde jg 3x500. Nå har jg som sagt 3x850 og det funker mye bedre. Blir ikke dårlig heller nå... åsså har hårvekst blitt mindre, vekta går nedover og jg har fått 2 eggløsninger på rad. Det er vel et godt tegn vil jg si

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 08:55   #9
Lisbeth Falling
Juniormedlem
 
Lisbeth Falling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 31
Lisbeth Falling er på en erverdig vei

Sv: Metformin

Hva er PCOS? Jeg har fått dette medikamentet av min lege pga tegn på diabetes. Jeg har valgt å vente fordi jeg vil først se effekten av mitt endrede kosthold.

Lisbeth Falling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 09:05   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth Falling, her.

Hva er PCOS? Jeg har fått dette medikamentet av min lege pga tegn på diabetes. Jeg har valgt å vente fordi jeg vil først se effekten av mitt endrede kosthold.

Du kan blant annet lese om PCOS her!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 10:07   #11
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Metformin


Tar også metformin. Men 500 mg på kvelden. Når jeg lever lavkarbo trenger jeg ikke ta mer for da er jo blodsukkeret kjempefint.

SKAL man ta normalt med metformin hvis man lever lavkarbo da? Kan ikke tenke meg at det er særlig sundt.

De gangene jeg har tatt metformin pga utskeielser Har jeg fått veldig dia***

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 10:50   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Jeg har dia2 og tar Metformin 2x 850mg for tiden.
Blodsukkeret er ganske bra, men legen mener at så lenge jeg fortsatt er ganske overvektig, trenger kroppen den ekstra hjelpen!

Kanskje det kan hjelpe litt på vektnedgangen også?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 11:09   #13
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Metformin

Det har så vidt jeg har lest vist seg at metformin også kan has gunstig effekt for dem som har pcos uten å ha diab2 eller insulinresistens, og som er normalvektige. Mulig det kan ha god effekt på glukoseintoleranse? Tror ikke det er skadelig å ta metformin samtidig som man lever lavkarbo, metformin gis jo ofte nettopp når kost og trening ikke er nok.. Men som sagt, erfaringer ønskes! Både bivirkninger og virkninger..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 11:33   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Dersom du skroller helt ned på denne siden, finner du mange tråder om samme tema!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 11:37   #15
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Metformin

Men så vidt jeg har kunnet se gjelder ikke de øvrige trådene virkning/bivirkning av metformin ved pcos uten diab2/insulinresistens/overvekt...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 11:53   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Men så vidt jeg har kunnet se gjelder ikke de øvrige trådene virkning/bivirkning av metformin ved pcos uten diab2/insulinresistens/overvekt...

Hvilke virkninger/bivirkninger er det du er på jakt etter?

Ja, metformin kan hos noen kvinner hjelpe på eggløsning hos kvinner som ikke har reagert på Pergotime eller hormonbehandling.

Nei, jeg tror ikke du kan forvente noen vektnedgang om du er normalvektig. Med mindre du blir så kvalm av medisinene at du ikke får i deg mat, eller fortsetter med dem på tross av kvalme og andre mageproblemer.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 00:18   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

SKAL man ta normalt med metformin hvis man lever lavkarbo da? Kan ikke tenke meg at det er særlig sundt.

I følge min lege vil man ikke merke noe av metformin hvis man ikke trenger det, man kan bruke de som placebo.
Jeg trodde også jeg ikke trengte det når jeg levde lavkarbo..

Men det kommer an på hva man får dem for. Siden jeg får de for PCOS har blodsukkerverdier ingenting å si.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 09:37   #18
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Metformin

Hva er det som gjør at de virker ved Pcos da? Trodde det var fordi det regulerer blodsukkeret, og blodsukkeret hos pcos`ere ofte ikke er helt slik det skal, og at dette igjen kan gi forstyrrelser i syklus (mm). Altså at Metformin kan gi normale sykluser fordi det virker på blodsukkeret. Har jeg misforstått da? Men er blitt litt skeptisk til å ta det nå som jeg har bestemt meg for å gå over til lavkarbo, det er jo ikke akkurat uten bivirkninger.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 10:14   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Jeg spurte litt rundt dette sist jeg var hos legen. Han sa at PCOS ikk er godkjent som sykdom, derfor er det gjort veldig lite forskning på det. men man veit at de som har fått metformin pga blodsukkeret ofte har hatt veldig mye positive effekter på andre områder av PCOS'en også. Så nå har de begynt å gi de til PCOS'ere som ikke har diabetes/bordeline diabetes også.
Og som han sa så håpet han det snart ble gjort noe større forskning på dette så ting ble satt i system.

Forøvrig er mine bieffekter uggen mage, "brusefølelse" i hodet og nummen hud. Men det går seg til når kroppen vender seg til dosen da.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 11:19   #20
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Metformin

Ikke godkjent sykdom? Som at pcos ikke er anerkjent som et reelt somatisk syndrom? Det synes jeg høres merkelig ut. Men jeg er enig i at det bør forskes mer ja. Med fare for å høres ut som en rødstrømpe; kvinnesykdommer, eller kvinners symptomebilde ved mer "allmenne" lidelser, har generelt vært nedprioritert innen forskning, emm mye fordi forskere tradisjonelt sett har vært menn, og fordi kvinners symptomer på ulike sykdommer ofte avfeies som stress (kvinner og menn kan ha ulike symptomer ved samme lidelse). Nå digregerer jeg kanskje litt, men det er utrolig irriterende å bli møtt med mantraet "stress ned og nyt livet (kvinne)" av mannlige "eksperter", når man vet så inderlig vel at stress ikke er årsak, men en virkning av dårlig helse. (At stress virker symptomforverrende er ikke det samme som å være direkte årsaksfaktor). Uansett, tror jeg skal prøve kostomlegging først, og evt bruke metformin om jeg ikke synes lavkarbo gir god nok effekt.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 11:23   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Ikke godkjent sykdom? Som at pcos ikke er anerkjent som et reelt somatisk syndrom?

Det regnes vel mer som en samling symptomer (mya på samme måte som fibromyalgi)

http://www.lommelegen.no/322856/poly...rom-%28pcos%29

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 11:33   #22
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Metformin

Men pcos-diagnose stilles på bakgrunn av kliniske funn/blodprøver i tillegg til symptomer, fibromyalgi gir så vidt jeg vet ingen kliniske funn (uten at det dermed er sagt at det ikke er en reell lidelse). Men jeg kan vel være enig i at pcos-diagnosen er vag, at årsaksbildet er sammensatt og behandlingen dermed ikke lik for alle.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 11:35   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.


Tar også metformin. Men 500 mg på kvelden. Når jeg lever lavkarbo trenger jeg ikke ta mer for da er jo blodsukkeret kjempefint.

SKAL man ta normalt med metformin hvis man lever lavkarbo da? Kan ikke tenke meg at det er særlig sundt.

De gangene jeg har tatt metformin pga utskeielser Har jeg fått veldig dia***

Jeg vil gjerne vurderes om jeg skal ta metformin, legen har ikke villet gi meg det, men nå skal jeg om en måneds tid til en kvinneklinikk i Drammen som er meget lavkarboorienterte, så håper jeg kan komme litt mer til bunns i ting der.
Det som er med meg, er at selv om blodsukkeret mitt er stabilt på lavkarbo, så får jeg fortsatt høye svingningern ved glukosebelastningsprøver, enn så vidt innenfor normalen. Men c-peptid er fortsatt veldig høyt. Det er noe som ikke stemmer i alle fall. Og jeg må si, jeg har spist lavkarbo i tre år, og har så godt som aldri skeia ut.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I følge min lege vil man ikke merke noe av metformin hvis man ikke trenger det, man kan bruke de som placebo.

Det der er jo litt morsomt at legen sier, ettersom vi har samme lege. Han sa nemlig til meg, kanskje som enda et argument for å ikke sette meg på metformin at det var så mange kjipe bivirkninger (hvorpå jeg argumenterte tilbake at det jo bare var forbigående, hvilket han igjen var enig i ...).
Men så kan han si ting som at jeg jo "bærer kiloene så pent", samtidig som at han er enig i at jeg ikke hadde hatt vondt av å gå ned litt til. Det er vel like mye det at han heller ikke skjønner noe av disse greiene, så han var veldig glad for meg da jeg sa jeg skulle til kvinneklinikken i Drammen for en 2. opinion!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 11:39   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det der er jo litt morsomt at legen sier, ettersom vi har samme lege. Han sa nemlig til meg, kanskje som enda et argument for å ikke sette meg på metformin at det var så mange kjipe bivirkninger (hvorpå jeg argumenterte tilbake at det jo bare var forbigående, hvilket han igjen var enig i ...).

Som nevnt tidligere så frå jeg forskjellig svar fra han hver gang jeg er der ang. Metforminen da Tror han syns det er en litt plagsom og vag greie han må forholde seg til. "Hvorfor er ikke ting enkle, som knekt bein liksom":..
Men at han mente du ville få kjipe bivirkninger, i sammenheng med det han sa om placebo, kan jo tyde på at han mener de kanskje hadde hat tnoe for seg da...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 11:44   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Som nevnt tidligere så frå jeg forskjellig svar fra han hver gang jeg er der ang. Metforminen da Tror han syns det er en litt plagsom og vag greie han må forholde seg til. "Hvorfor er ikke ting enkle, som knekt bein liksom":..
Men at han mente du ville få kjipe bivirkninger, i sammenheng med det han sa om placebo, kan jo tyde på at han mener de kanskje hadde hat tnoe for seg da...

Haha, ja, det skal ikke være enkelt å være allmenlege og vite litt om alt
Men han tar meg på alvor, da, og er alltid grundig. Jeg blir aldri avfeid, og jeg får det som regel som jeg vil!
Men jeg ser uansett fram til det besøket på kvinneklinikken. Er utrolig spent på hva de kan ha å si om det.
Legen syntes jo det var interessant da jeg fortalte om hvilke verdier Lindberglegene og en del andre lavkarboorienterte klinikker forholder seg til kontra hva allmennlegestanden gjør, som et følge av WHO sine retningslinjer, men det hender at han sier at "nå må du slutte å lese så mye" , og så refererer han til stress og kortisol. Akkurat som at lesing av faglitt er min partystopper
Det er ikke enkelt nei. Men jeg er uansett jammen glad jeg har den legen jeg har!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Metformin Susanne Spørsmål og svar 13 16-03-09 12:29
Metformin beginner Ketolysekuren 11 25-01-09 22:02
Metformin Grovsnus Lavkarbo generelt 3 27-12-08 17:00
Metformin cilemora PCOS og karbohydratkontroll 19 09-11-07 19:26
Metformin Albertine PCOS og karbohydratkontroll 4 27-08-04 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no