Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS skravletråd

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-11, 11:54   #251
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

idag viste vekta 102,9.. å når den viser 102,5 er bmi en på 31.99 så nå er det ikke lenge igjen
håper å jeg kan få det til av meg selv, men i alle tilfeller håper jeg at første forsøk med hjelp gir klaff da
vi har time til samtale, og jeg skal veies der borte 12 september. håper på å være under 100 innen da. for verkta mi kan jo være feil osv. tenk o den viser 2 - 3 kg for lite eller no? wrææl.. så ja.. vil ned til under 100 innen da.
det er merkelig asså, for nå er det faktisk mulig å tenke at jeg kan komme meg under 100 snart å det er syyykt

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 15:42   #252
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Grattis med vekt og inkalling til samtale, Mizzim!!! Superflink er du
Vi satser på full klaff med en gang

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 15:39   #253
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Ikke noe dumt spørsmål i det hele tatt!

"Offisielt sett" så regnes det vel ikke som mensen dersom man ikke har en skikkelig blødning, men det er mange grunner til småblødninger og spotting. Hvor i syklusen fikk du disse spottingene?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 18:32   #254
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Skjønner!

Mange opplever litt spotting i en og annen syklus, men har du tatt en graviditetstest? Tidsmessig stemmer det med festeblødning og hormonell blødning.
Ellers kan det være et tegn på lavt progesteronnivå, eller hormonelle forstyrrelser, eller små blodkar som har sprukket feks. i forbindelse med sex. Eller at kroppen bare følte for å blø litt.
Ikke så lett å vite hva det kan være, men følg litt med.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 18:42   #255
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Kva tid testar ein for eggløysning? Har ikkje heilt forstått det der. Når ein i tillegg ikkje har regelmessige syklusar, forstår eg at ein må bruke ein del av dei testane..

__________________
Har du en hage og et bibliotek, da mangler du intet. (Marcus Tullius Cicero)
gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 19:14   #256
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Jeg hadde seks ukers sykluser, men fjorten dager fra 1. Dag til eggløsning.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 19:22   #257
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av gvm82, her.

Kva tid testar ein for eggløysning? Har ikkje heilt forstått det der. Når ein i tillegg ikkje har regelmessige syklusar, forstår eg at ein må bruke ein del av dei testane..

En gjennomsnitlig syklus er på 28 dager, og da er eggløsningen på dag 14. Men for alle oss som ikke har en gjennomsnitlig syklus, kommer selvsagt eggløsningen på et annet tidspunkt. Stort sett er det tiden før eggløsning som varierer, og eggløsningen kommer som oftest omtrent to uker før menstruasjon. Da tester man 17-18 dager før menstruasjonen pleier å komme, og fram til man har fått positiv test.

Hvis du skriver hvor lang syklus du pleier å ha er det lettere å gjette på noe

Dersom du har svært uregelmessig syklus og ikke kan forutsi nor menstruasjonen kommer, er det mer hensiktsmessig å tempe, sjekke temperaturen hver morgen, og skrive det inn i et program som finner eggløsningen for deg. FertilityFriend er fint å bruke til det.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 19:23   #258
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg hadde seks ukers sykluser, men fjorten dager fra 1. Dag til eggløsning.

Jøss, det er en ganske lang lutealfase!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 19:31   #259
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Jøss, det er en ganske lang lutealfase!

Ja, tror kroppen min er litt treig i reaksjonen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 20:18   #260
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, tror kroppen min er litt treig i reaksjonen.



Jeg har hatt 38-42 dagers sykluser, og eggløsning på syklusdag 20-21. Etter noen måneder på lavkarbo endret det seg til kortere syklus og eggløsning dag 14-15.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 22:28   #261
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: PCOS skravletråd

Jeg hadde også lange sykluser før, enten 35 eller 36 dager. Men med kobberspiral er syklusen betydelig kortere, og blødningsdagene færre.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 23:14   #262
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

En gjennomsnitlig syklus er på 28 dager, og da er eggløsningen på dag 14. Men for alle oss som ikke har en gjennomsnitlig syklus, kommer selvsagt eggløsningen på et annet tidspunkt. Stort sett er det tiden før eggløsning som varierer, og eggløsningen kommer som oftest omtrent to uker før menstruasjon. Da tester man 17-18 dager før menstruasjonen pleier å komme, og fram til man har fått positiv test.

Føle meg litt dum med dette spørsmålet, men man teller dager frå fyrste dag av menstruasjon?

Nå har eg berre hatt to mensturasjonar sidan dei starta opp igjen, og då va det 46 dagar i mellom.

__________________
Har du en hage og et bibliotek, da mangler du intet. (Marcus Tullius Cicero)
gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 09:28   #263
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av gvm82, her.

Føle meg litt dum med dette spørsmålet, men man teller dager frå fyrste dag av menstruasjon?

Nå har eg berre hatt to mensturasjonar sidan dei starta opp igjen, og då va det 46 dagar i mellom.

Ingen grunn til å føle seg dum, det er sannelig ikke lett å vite alle disse tingene! Det stemmer, man teller fra første dag med friskt blod. Dersom man har noen småblødninger noen dager før det setter i gang, sånn "rosa på papiret", så kalles det spotting og telles altså ikke som første dag

Det blir jo spennende å se hvordan syklusen din stabiliserer seg, men prøv å test fra dag 28, kanskje? Forventet eggløsning er på dag 32, men det kan jo hende at det er litt før. I noen tilfeller har man veeldig lang lutealfase (tiden etter eggløsning), sånn som Carisma, eller man har veldig kort, kanskje på under 10 dager. Det er umulig å gjette seg til hvor lang den kan være, så hvis du ikke har lyst til å tempe, må du brenne noen tester De er mye billigere på nettet enn på apoteket, f.eks. på billige-tester.no eller babyornot.no. Strimlene holder lenge!

Opprinnelig lagt inn av Cho, her.

Jeg har ikke tatt graviditetstest det har jeg ikke.
Men skal følge litt med om det blir noe mer forandring i kroppen min og kanskje blir jeg litt bedre kjent med kroppen min også...?!

Det er absolutt spennende å bli kjent med kroppen sin! Vet ikke om jeg har sagt det før, men anbefaler virkelig å bruke FertilityFriend. Der kan man skrive inn blødninger, spottinger, ømme pupper og en masse andre symptomer, og så kan man sammenligne med tidligere sykluser. Det er lett å glemme hvor i syklusen man hadde ømme pupper eller spottet sist, og kanskje man legger merke til at man har lettere for å bli forstoppet på det samme stedet i syklusen hver gang

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 07:52   #264
lelevløp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 13
lelevløp er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Hei alle sammen!

Har postet dette plere plasser, men håper på flere innspill!! :-)
Jeg er ei jente fra østlandet som nå tipper 20.
Jeg er 166 cm og 52 kg. Altså i det letteste laget, og trives godt med det.

Jeg har helt siden 15-års alderen vært bevisst på kosthold (da PCOS startet forandringer med kroppen min)- spist veldig sunnt og bare langsomme karbohudrater - men unnet meg masse frukt. Skeldent syk og har følt meg veldig fin. Trener MASSE, noe jeg alltid har elsket.

Som jeg sa - ca 3 år siden minstet jeg mensen så og si etter å ha sluttet på p-piller - mistet hår på hodet og har masse hår på kinnene og armene. Ellers har jeg vært veldig heldig med symptomene. Men som sakt - jeg må være nøye med sunne matprdukter for å føle meg vel.

Så det var i fjor jeg dro til lege pg. av plagene mine som jeg eegentlig ikke trodde var noe spessiellt. Men etter at lege hadde skjekket meg med følge av utallige andre tester- 30 blodprøver, ultralyd, intervju, hormoninnsprøytning med følge av blodprøve osv, kom de fra til at jeg har en sterk pcos.

Siden jeg skulle reise bort rett etter dette på universitets-utveksling ble det ikke startet noen behandlign i fjord. (siden jeg ble mer som deprimert sist jeg brukte p-piller) .. har ikke hatt mensen på to år.

Jeg er bekymret. Jeg har kontaktet legen igjenn, veldig bra lege, men står nå i kø for behandling osv.. jeg vil jo heller ikke behandles med hormoner!! jeg vil bli frisk selv. ''i mellomtiden'' har jeg lest så mye bra om Ketosa/lavkarbo og PCOS, og lurer på om det er noen som kan komme men noen innspill på min historie? Startet for ca to uker siden.. er det greit uten å kontake lege først??
Har vært 2 uker på ketose nå ( bare litt grønnsaker til korbo - slapp og hodepine første uka - lengtet etter frukt dagen lang) men nå føler jeg meg super, ikke småsulten HELE dagen. rart å spise smør, ost, følte - som jeg har FORBANNET fra mitt kosthold så lenge jeg kan huske:-P

Trener til mitt 2. maraton dette året også! så er i gor form og trener nesten ver dag. treningen går nå like bra på ketose.

Jeg er IKKE på slanking( og vekta er stabil) - så i hendhold til PCOS og å stabilisere hormonene mine - her det noe og si om jeg spiser, ja, en god del mer grønnsaker og kanskje noen dl. bær med yogur om dagen, litt hejmmelaget ertestuing? saver det..

Ble mye info, men håper noe GRASSALT at noen vil komme med innspill og kommentarer!!!

Gøy dette å prøve nye ting med kosthold :-)
Slev er min favortitt kaffe med eggemelk og lavkarb-knekkerbrød med majo eller egge-smoothie med skogsbær, eller polarbrød :-D fristet?

TUUSEN TAKK!!!!

lelevløp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 12:01   #265
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Hei og velkommen til oss, lelevløp!

Skjønner godt at du ikke vil bli behandlet med hormoner, når kroppen har en mulighet til å finne ut av det selv. For PCOS anbefales Diane p-piller, var det de du gikk på?

Det er desverre ikke så mye å finne om normalvektige med PCOS, utover at lavkarbo kan hjelpe også denne gruppen. Hexeberg anbefaler LCHF, under 70 kh om dagen, gjerne med en kickstart (ketogent kosthold) et par uker først. Det er helt greit å spise ketogent uten legeoppfølging, så lenge du ikke har andre sykdommer/tilstander som kompliserer saken. Hvilken kostholdsfilosofi du vil følge må du nesten bare finne ut av sammen med kroppen din. Noen trives bedre i den ketogene enden av skalaen, selv om de ikke skal ned i vekt, mens andre trives best i Lindberg-enden, og får gode resultater der. Siden du trener så mye, vil du sikkert ha glede av å lese boken til Bjørn Ferry - Ferrymat (tror jeg den heter). Han er skiskytter og sverger til lavkarbo.

Dette er jo et kosthold du skal leve med og trives med resten av livet, og siden du savner bær osv tenker jeg at det ikke er noe galt i å øke i karboinntaket. Du skal visstnok kunne spise opp til 70 g kh om dagen uten å måtte kutte i fettinntaket, så du har en del å gå på. En ting du skal være klar over, er at lavkarbo er vektregulerende. Det vil si at kroppen din kanskje ønsker å veie litt mer enn du gjør nå, i så fall kan det hende du går opp noen kilo. Men vektøkningen kommer ikke til å fortsette, dersom du skulle gå opp litt

Håper dette hjelper deg litt på vei, og så er det bare å spørre igjen om det er noe mer du lurer på, eller bare vil skravle litt med oss!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 17:40   #266
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Jeg kom på at jeg har lest et forsøk som tyder på at mandler og valnøtter er veldig bra for PCOS-kvinner, at de hjelper til med å stabilisere hormonene.
PS. Ikke ristede

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 22:03   #267
lelevløp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 13
lelevløp er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Tusen hjertelig takk, Klara :-) er så godt med innspill og kunnskap!
Men - hvor mye er 70 g? Feks grønnsaker på en dag: 2 tomater, to gullerøtter, 1 dl oliven, masse salat og en løk.. er dette for mye karber? ellers går det i egg, ost, fløte, smør, lavkarboknekkebrød, majo, dressing, leverpostei, kjøtt, fisk ( under 5 karbo på kjøpeprodukter. )
Litt bær/litt yogurt/ LITT frukt.. på en dag.. er dette greit?
Er vel grønnsakene jeg får karber fra..

Valnøtter elsker jeg, så - supert :-D hehe

lelevløp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 22:27   #268
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Det kommer helt an på hva grønnsakene veier....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 00:18   #269
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Som Carisma sier, det kommer an på vekten.

Det er lurt å bruke diett.no, i hvert fall i starten. Der kan du legge inn alt du spiser, og få en oversikt over hvor mye fett, proteiner og karbohydrater maten inneholder. Anbefaler deg å lese litt om LCHF, sånn at du får en ide om retningen, samt delta i vår splitter nye del av forumet: LCHF!

Litt bær går stort sett greit, og hvis du skal spise yoghurt så velg tyrkisk yoghurt, som har mer fett og som ikke er tilsatt sukker. Noe frukt inneholder mer sukker enn andre, pærer er en av de bedre (som jeg kommer på nå). Og gul melon? Noen trigger søtsuget veldig ved å spise frukt, dette må du nesten bare prøve deg fram på.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 08:42   #270
lelevløp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 13
lelevløp er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Tusen takk damer.
Ja jeg skjønner der har å si på vekten, men jeg ønsker å føle meg ''fri'' - da veiing av mat for min del kan bli i det mest serriøse laget. Tankte bare sånn i gjennomsnitt :-)

Hvor mange egg er det greis å spise på en dag??

lelevløp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 10:34   #271
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Det er helt umulig å gi et gjennomsnitt, men du kan jo søke på dagsmenyer, så får du en ide om hva andre spiser. Vet det er flere på lenabeatrice.net

Hvor mange egg du kan/bør spise kommer jo an på hva annet du spiser i løpet av dagen.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:19   #272
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Hvis du gruer deg er du dømt til å mislykkes! Lag en liste over fordelene, og ikke tenk på hva du vil savne. Tenke heller på alt du kan spise.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:34   #273
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Mye deilig mat på ketogent kosthold, ikke noe å grue seg til
Hold fokus på målet ditt, så klarer du det fint!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 19:53   #274
TurboJenny87
Juniormedlem
 
TurboJenny87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 36
Innlegg: 11
TurboJenny87 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Det finnes sååå my god lavkarbo mat Cho! Invister i et par gode kokebøker og sjekk ut lavkarboblogger for å få motivasjon\ inspirasjon som feks:

http://fristendelavkarbo.wordpress.com/ (en av mine favoritter, hun utgir en kokebok i begynnelsen av norvember)

http://lenabeatrice.net/ (mange gode middagstips)

http://www.lavkarbodiett.blogspot.com/

Nå fortiden har jeg dilla på bærsorbet. Til 2 porsjoner bruker jeg 300 gram bær (helst bringebær) 1 ss Sukrin, 1 egg, 50 ml fløte. Mos alt med stavmikser eller i blender. Så har jeg en dæsj pisket krem på toppen.. Nam nam nam! Dessuten unner jeg meg litt Cavalier sukkerfri sjokolade hver dag, de er sååå gode!

Jeg har alltid vært karboslave, elsket sjokolade, pasta, ris you name it. Og har alltid sagt jeg ikke hadde overlevd på lavkarbo. Så dette var bare et prøveprosjekt for min del, men 6 uker etterpå lever jeg fremdeles lavkarbo og har ingen planer om å slutte:-D

TurboJenny87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, moderat\ liberal LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:52   #275
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Sukk med stor S.

Lavkarbo har gjort godt så langt, vekten har gått ned, cm har gått ned, jeg fikk mensen og 2 uker etter på så kom det EL slim (sorry detaljer, men men).

Jeg ble jo seff kjempe glad.

MEN, nå er det 2 uker siden det og jeg har fortsatt EL slim og ingen mens. Har googlet litt og funnet ut at det betyr ikke at en har flere EL, alt er bare vellstand og at en er kjempe fruktbar liksom. Vedvarende EL slim betyr at kroppen ikke klarer å ha EL og at den bare fortsetter å prøve og prøve ooooog prøve.....

Møkk!

Jeg vet jo at dette med å få kroppen i balanse og begynne å virke kan ta lenger tid (vist den i det hele tatt klarer å funke uten medisiner), men åååååååeee.
Det er jo sånn sett et bra tegn at kroppen i det minste prøver på noe og at det var så kort tid i fra mensen til kroppen prøver på EL ("Normal" syklus lengde faktisk, 28 dager mot 5-6 måneder før), men farken og.

Nå bare lurer jeg på hvor lenge jeg skal måtte gå slik... Når kroppen min prøver å ha EL (erfaring lært fra når jeg prøvde å bli gravid og gikk på medisiner) så har jeg kraftige smerter i eggstokk området og er dårlig i magen. Og slik har jeg vært i 2 laaaange uker nå.


Er nå bare 27 dager til bursdagen min og min første skikkelige utskjeielses dag siden jeg begynte på lavkarbo. Da skal jeg lage oreo kake (skikkelig HI karb, HI kalori) og nyyyyte den.

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
pcos, skravletråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 17:46
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no