Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Høyt blodtrykk

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-07, 22:53   #1
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel
Red face

Høyt blodtrykk

Hei.
Var hos legen om onsdagen og fikk beskjed om at jeg hadde høyt blodtrykk. Har ikke alle overvektige det?
Fikk noen piller, Atacand- så jeg regner vel egentlig med at det vil hjelpe.

Har nå gått på keto i 3 dager, men ikke ett gram har jeg tapt. Kan det være krydderet de bruker på kyllinglåret tru??


Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 23:11   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk.

Det kan ta litt tid. Er du veldig insulinressistent, så kan det ta en tid før du merker noe. Samt at du kan spise for lite eller feil sammensatt, eller du trenger mer karber, eller kansje mindre osv. Veldig vanskelig å svare på uten å se hva du spiser.

Ikke alle overvektige har høyt BT nei. Håper pillene hjelper.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 00:37   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk.

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

høyt blodtrykk. Har ikke alle overvektige det?

Nei, ikke alle. Jeg har alltid ligget helt i nederste kanten av referanse verdiene jeg, nesten på grensen til lavt et par ganger. Og jeg hadde i tillegg nesten for lavt koelesterol. Men det var før lavkarbo, har ikke testet siden jeg begynte.

Husk å drikk masse vann, det tar med seg all den gamle dritten ut av kroppen i starten. Og, det kan være lurt å ikke veie seg hver dag...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 10:23   #4
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk.

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Hei.
Var hos legen om onsdagen og fikk beskjed om at jeg hadde høyt blodtrykk. Har ikke alle overvektige det?
Fikk noen piller, Atacand- så jeg regner vel egentlig med at det vil hjelpe.

Har nå gått på keto i 3 dager, men ikke ett gram har jeg tapt. Kan det være krydderet de bruker på kyllinglåret tru??


Har med unntak av under svangerskap og nå (etter å ha gått ned 25 kg ) alltid hatt bra blodtrykk, så det er ingen automatisk sammenheng. Piller eller ei, det som hjelper meg er det jeg kaller tanke-gang, altså gåturer der jeg setter av tid til å tenke gjennom det som stresser meg. For, blodtrykke henger i høyeste grad også sammen med mental helse, ikke bare vekt og andre fysiske faktorer. Stå på videre, det er mange som trenger mer enn 3 dager før det "skjer noe". Ikke stress med vekta, den måler bare en liten del av alt det positive du på sikt vil oppnå gjennom lavkarbo-kosthold.


Lykke til videre

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:51   #5
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Høyt blodtrykk.

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Det kan ta litt tid. Er du veldig insulinressistent, så kan det ta en tid før du merker noe. Samt at du kan spise for lite eller feil sammensatt, eller du trenger mer karber, eller kansje mindre osv. Veldig vanskelig å svare på uten å se hva du spiser.

Ikke alle overvektige har høyt BT nei. Håper pillene hjelper.


Hei Lise.
Takk for svar.
Jeg skjønner at det kan ta tid, men jeg fikk ett spark i baken da jeg fikk vite om blodtrykket mitt, så derfor håpet jeg på en pangstart slik jeg har lest noen andre har hatt. Veldig utålmodig, vet..

Ha en fin dag.

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:55   #6
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Høyt blodtrykk.

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Det kan ta litt tid. Er du veldig insulinressistent, så kan det ta en tid før du merker noe. Samt at du kan spise for lite eller feil sammensatt, eller du trenger mer karber, eller kansje mindre osv. Veldig vanskelig å svare på uten å se hva du spiser.

Ikke alle overvektige har høyt BT nei. Håper pillene hjelper.

Hei Lise.
Har nå tenkt å skrive inn hva jeg spiser hver eneste dag, kan hjelpe meg å få oversikten på hva som hjelper og ikke.
Ha en fin dag.

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 14:59   #7
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Høyt blodtrykk.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, ikke alle. Jeg har alltid ligget helt i nederste kanten av referanse verdiene jeg, nesten på grensen til lavt et par ganger. Og jeg hadde i tillegg nesten for lavt koelesterol. Men det var før lavkarbo, har ikke testet siden jeg begynte.

Husk å drikk masse vann, det tar med seg all den gamle dritten ut av kroppen i starten. Og, det kan være lurt å ikke veie seg hver dag...

Ja, drikker masse vann. Jeg har egentlig vært flau over å si at mitt blodtrykk er høyt, følte at folk da ville tenke at jeg burde -ta meg sammen- . Må jo det, men bør ihvertfall ikke ha heis for å bevege meg, om du skjønner.
Håper jeg får andre verdier hos legen etter ett par uker her.
Takk for innspill.

Ha en deilig dag.

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 15:02   #8
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Høyt blodtrykk.

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Har med unntak av under svangerskap og nå (etter å ha gått ned 25 kg ) alltid hatt bra blodtrykk, så det er ingen automatisk sammenheng. Piller eller ei, det som hjelper meg er det jeg kaller tanke-gang, altså gåturer der jeg setter av tid til å tenke gjennom det som stresser meg. For, blodtrykke henger i høyeste grad også sammen med mental helse, ikke bare vekt og andre fysiske faktorer. Stå på videre, det er mange som trenger mer enn 3 dager før det "skjer noe". Ikke stress med vekta, den måler bare en liten del av alt det positive du på sikt vil oppnå gjennom lavkarbo-kosthold.


Lykke til videre

Tusen takk!
Tror du har rett i tanke-gang filosofien din.
Gå staver er visst veldig bra.
Kjøper det og innvesterer enda litt i meg selv.

Ha en fin dag.

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 15:30   #9
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Høyt blodtrykk.

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Jeg har egentlig vært flau over å si at mitt blodtrykk er høyt, følte at folk da ville tenke at jeg burde -ta meg sammen- .

Skjønner så godt hva du mener! Jeg var hos legen og fikk påvist høyt blodtrykk, og følte da at jeg ble sett på som en som røyka 40 om dagen og spiste alle måltidene mine på Burger King... Det føltes skikkelig urettferdig og stigmatiserende..
Jeg hadde jo forsøkt å trene, men å trene med skyhøyt blodtrykk er rimelig ubehagelig

Men jeg fant etterhvert ut at det er mange grunner til at folk har høyt blodtrykk! Og ulike sykdommer kan føre det med seg (pcos og insulinsresistens feks)!
Og når blodtrykket går ned så blir det lettere å trene også

Så det greieste er å ikke bruke så mye energi på skyld og skam, og heller konsentrere seg om å bli bedre, med mat, medisin og trening!

Lykke til!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 15:45   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk.

Jeg fikk også påvist pittelitt høyt blodtrykk da jeg var hos legen på utredning før jeg begynte å skifte kosthold.
Selv om det ikke var snakk om noe særlig store tall, så ble det litt slag i trynet mitt, samtidig som jeg sto nesten på randen av diabetes (som jeg følte det), inne i hodet mitt er jeg liksom nitten år, og å få en så voksen beskjed, ble litt mer virkelighet enn jeg helt klarte å absorbere.

Men nå er jo verdiene mine fine, og jeg kan atter lalle meg inn i en imaginær tenåringstilværelse

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 23:03   #11
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Høyt blodtrykk.

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Har med unntak av under svangerskap og nå (etter å ha gått ned 25 kg ) alltid hatt bra blodtrykk, så det er ingen automatisk sammenheng. Piller eller ei, det som hjelper meg er det jeg kaller tanke-gang, altså gåturer der jeg setter av tid til å tenke gjennom det som stresser meg. For, blodtrykke henger i høyeste grad også sammen med mental helse, ikke bare vekt og andre fysiske faktorer. Stå på videre, det er mange som trenger mer enn 3 dager før det "skjer noe". Ikke stress med vekta, den måler bare en liten del av alt det positive du på sikt vil oppnå gjennom lavkarbo-kosthold.


Lykke til videre

Vet du... Føler meg faktisk veldig vel med denne dietten. Jeg vet at jeg stresser med det meste, selv om forlk tror jeg er en veldig glad og sprudlende person så kjenner de meg jo ikke. Har nok litt jeg bør ta tak i. Jeg har fortsatt ikke gått ned noe da, så NÅ kjenner jeg noe må skje. Ihvertfall 2+300 gram på en uke...
Takk for innspillet ditt.

Ha en fin kveld.

Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 23:07   #12
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Høyt blodtrykk.

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Skjønner så godt hva du mener! Jeg var hos legen og fikk påvist høyt blodtrykk, og følte da at jeg ble sett på som en som røyka 40 om dagen og spiste alle måltidene mine på Burger King... Det føltes skikkelig urettferdig og stigmatiserende..
Jeg hadde jo forsøkt å trene, men å trene med skyhøyt blodtrykk er rimelig ubehagelig

Men jeg fant etterhvert ut at det er mange grunner til at folk har høyt blodtrykk! Og ulike sykdommer kan føre det med seg (pcos og insulinsresistens feks)!
Og når blodtrykket går ned så blir det lettere å trene også

Så det greieste er å ikke bruke så mye energi på skyld og skam, og heller konsentrere seg om å bli bedre, med mat, medisin og trening!

Lykke til!

Vet du.. Hehe. Du sier akkurat det jeg følte. Men etter at jeg fikk svar her synes jeg at det er det beste som har hendt meg på lenge.
Trengte andre syn på forskjellige ting, og ett bedre forum og støttespillere skal man lete lenge etter.

Tusen takk


Sist redigert av Photobscura : 29-05-07 kl 11:13. Årsak: manglet sitatklamme
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 11:08   #13
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Høyt blodtrykk.

Er det vanskelig å trene med høyt blodtrykk? Jeg har ligget helt på grensen til medisinering. Har problemer med å trene intensivt. Med lav belastning, som å gå eller svømme rolig så går det bra. Men jeg vil jo trene intensivt for å forbrenne mer, og det er så vanskelig.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 20:15   #14
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Høyt blodtrykk.

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Vet du... Føler meg faktisk veldig vel med denne dietten. Jeg vet at jeg stresser med det meste, selv om forlk tror jeg er en veldig glad og sprudlende person så kjenner de meg jo ikke. Har nok litt jeg bør ta tak i. Jeg har fortsatt ikke gått ned noe da, så NÅ kjenner jeg noe må skje. Ihvertfall 2+300 gram på en uke...
Takk for innspillet ditt.

Ha en fin kveld.

Som jeg sa, vekta måler bare litt av alt det positive som skjer, så ikke gi opp sjøl om det mot formodning ikke vises på vekta ennå!! Du sier det så fint selv: Vet du... Føler meg faktisk veldig vel med denne dietten." Hold fast på det om det fortsatt drøyer litt før kroppen vil slippe. Legen min (fantastisk støttespiller) sa dette til meg en dag jeg hang m leppa pga stillstand: "Hva hadde du ventet? Det er deg mot minst en million fettceller, klart du vil føle deg alene og streve i motbakke!!" Han har humor, og det hjelper meg.

Ha en fin kveld

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
noen som har peiling på blodtrykk... nomma Fysisk og mental helse 6 19-07-06 21:39
Høyt kolesterol Nille Fysisk og mental helse 11 22-11-05 21:28
Blodtrykk Helene Fysisk og mental helse 3 14-08-05 15:16
Ketolyse og høyt kolesterol Thula Ketolysekuren 3 01-07-05 10:11
Ragnas erfaringer med høyt og lavt stoffskifte. RAGNA Stoffskifte / hormonproblemer 0 22-02-05 12:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no