Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kjernesunt seminar i Moss

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-09, 18:46   #1
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Kjernesunt seminar i Moss



"Seminar med foredrag av Morten Mauritson, far og medforfatter av den danske bestselgeren ”Kernesund Familie Sådan”! I tillegg blir det innlegg fra Dr. philos. og fagredaktør i bladet Mat & Helse, Dag Viljen Poleszynski, glimt fra filmen ”Mat!”, smaksprøver og selvfølgelig minimesse med mulighet for kjøp av Kjernesunne bøker og andre aktuelle produkter."


Her er program og påmelding.

Edit: Jeg mente selvfølgelig Kjernesunt seminar i Moss - men jeg kan ikke endre overskriften.



Sist redigert av Veggpryd : 06-08-09 kl 17:20.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 19:03   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kjernesunn messe i Moss!

Jeg viiiiil! *sutre*

Jeg har lest den boka fillete nå, lånte den av ei venninne og måtte kjøpe den selv, og fikk den i posten i dag faktisk. Jeg ELSKER den boka og er helt imponert av alt som står der, sluker det. Nå er de ikke så begeistret for mettet fett og melkeprodukter da, men det får være. Jeg tar mest til meg det om sukker og raske karber, og synes boka er bra skrevet og er helt sjokkert over hvor lite helsevesenet vet om kurering av sykdom ved hjelp av kostholdet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 19:11   #3
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Kjernesunn messe i Moss!

Flate, der skulle jeg ha vært! Og fått sambo med, så han kunne sett at fett ikke er så ille.

Men han løper eller sykler Birken den dagen, og jeg syns det var litt dyrt siden jeg da måtte tatt med begge barna.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 19:35   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjernesunn messe i Moss!

Barn burde gå gratis!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 16:57   #5
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Kjernesunn messe i Moss!

Sto litt om dette i Moss Avis i dag: http://moss-avis.no/article/20090806...192535862/1044

Jeg må finne den Kamille helsekosten, jeg altså, kan være de har lavkarboprodukter der.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 17:29   #6
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjernesunn messe i Moss

Har mailet og spurt om barn kan gå gratis. Det er jo en lørdag - familiens dag!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 17:46   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kjernesunt seminar i Moss

Sitat:

Edit: Jeg mente selvfølgelig Kjernesunt seminar i Moss - men jeg kan ikke endre overskriften.

Done!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 20:39   #8
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Kjernesunn messe i Moss

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Har mailet og spurt om barn kan gå gratis. Det er jo en lørdag - familiens dag!

Så bra! For å betale masse penger for dem for noe de er null interessert i, er penger ut av vinduet, hehe.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 20:58   #9
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjernesunt seminar i Moss

I all forlegenhet...er det en lavkarboretning??

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 21:23   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kjernesunt seminar i Moss

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

I all forlegenhet...er det en lavkarboretning??

Egentlig ikke. Det er mer en "null sukker, melk og gluten"-retning, og boka handler om en familie med astmasyke barn samt et av barna som var sterkt austisk. Begge barna er i dag helt friske pga. kostholdet, astmaen er borte (de brukte pustemasker), de har ikke hudproblemer lenger (de hadde problemer med eksemhud) og eldstegutten har omtrent ikke et snev av autisme lenger. Fantastisk, jeg leser boka igjen og igjen med stor iver.
Nå er de mer strikse på fett da, spesielt dyrefett, men de bruker masse kokosfett og umettet fett, og spiser ikke noe raske karber. Boka er fantastisk og anbefales virkelig. Den går ikke bare på mat, men også på produkter vi smører oss med, utrensende kurer osv.

Forresten er det før og etter-bilder av hele familien i boka, og de er virkelig ikke til å kjenne igjen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 21:23   #11
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjernesunt seminar i Moss

På en måte. De er iallefall på rett vei.

Den familien har kuttet ut melk og meieriprodukter, gluten og sukker (har ikke lest boken). De er visstnok redde for mettet fett, men nå skal jo også Dag Vilje Polezynski holde et innlegg - og han er IKKE redd for mettet fett.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 21:40   #12
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjernesunt seminar i Moss

Fant forresten noe på hjemmesiden til den kjernesunne familien:

"Hundredevis af danskere forvandles med vores bøger. Hyperaktive eller autistiske børn får ro og livskvalitet. Kroniske sygdomme, som lægen har opgivet forsvinder sporløst. depressioner fordufter, parforhold reddes, familier forvandles og finder hinanden. Alt sammen med den kernesunde livsstil, du kan læse om i vores bøger. Lige nu kan du læse ernærings- og husholdnings-økonomen Marlene's historie. Når du klikker herunder, finder du flere beretninger i venstre side. Læs her.=

Dette er jo ikke noe nytt for oss på lavkarbo, men det støtter bare mer opp om vår teori om at mat er ALT når det gjelder helsen vår. Om det er fraværet av margarin, gluten, meieriprodukter, tilsetningsstoffer eller sukker som gjør oss friske - eller om det kun er én av disse tingene - lurer man jo litt på.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 21:42   #13
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjernesunt seminar i Moss

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Egentlig ikke. Det er mer en "null sukker, melk og gluten"-retning, og boka handler om en familie med astmasyke barn samt et av barna som var sterkt austisk. Begge barna er i dag helt friske pga. kostholdet, astmaen er borte (de brukte pustemasker), de har ikke hudproblemer lenger (de hadde problemer med eksemhud) og eldstegutten har omtrent ikke et snev av autisme lenger. Fantastisk, jeg leser boka igjen og igjen med stor iver.
Nå er de mer strikse på fett da, spesielt dyrefett, men de bruker masse kokosfett og umettet fett, og spiser ikke noe raske karber. Boka er fantastisk og anbefales virkelig. Den går ikke bare på mat, men også på produkter vi smører oss med, utrensende kurer osv.

Forresten er det før og etter-bilder av hele familien i boka, og de er virkelig ikke til å kjenne igjen.

Jeg er nødt til å lese boka!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 18:33   #14
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjernesunt seminar i Moss

Nå har jeg fått svar fra Mosseseminaret:

Sitat:

Vedrørende barn så hadde vi faktisk ikke tenkt på det; seminaret er jo
fortrinnsvis beregnet for voksne og nok ikke så "barnevennlig"; de vil
kanskje synes det er litt kjedelig? Men hvis du har medlemmer som gjerne vil
ha med barn så kommer de naturligvis med gratis (uten at vi fra vår side
markedsfører det noe ekstra, siden faren med å ha for mange barn er at det
kan bli litt urolig under selve foredragene...). Jeg tenker det er naturlig
at "barn" i denne sammenhengen da er under 13 år? Så har vi jo en
"ungdomspris" på 250,-. Det er naturligvis også anledning til å bare ringe
meg å avtale om det skulle være noe ekstra - det viktigste er jo at flest
mulig som vil ha glede av dette kommer, og det involverer jo hele familien!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 19:20   #15
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Kjernesunt seminar i Moss

Så bra! Da kan jeg kanskje ta meg en tur. Hvor var det hen egentlig? Kanskje jeg kan slenge de fra meg på kinoen.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 19:23   #16
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Kjernesunt seminar i Moss

Samfunnshuset var det, ja. Og selvfølgelig før kinoen åpner. Da kan jeg ikke slenge dem fra meg på en film eller to heller.
Men jeg skal nok få det til på et vis. Noen flere som skal?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-09, 10:16   #17
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjernesunt seminar i Moss

Jeg har veldig lyst til å ta en tur. Er det noen som skal dit?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et lavkarbo-seminar, kan det være en idé? Hjørdis Generell diskusjon 53 15-08-08 15:25
En god nyhet for oss i Rygge/Moss Viclin Ketolysekuren 1 12-09-07 07:29
Takk for seminar i går :) turid Spis deg ned i vekt med Skaldeman 3 27-01-07 15:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no