Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sjokolade 70% +

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-08, 19:52   #126
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Sjokolade 70% +

Kommer laangt jeg med Anton Berg`s no sugar. Kun 3 rene karbo i den. Dvs 46 karbo pr 100 gram hvor av 43 er maltitol.
Men jeg skjønner ikke helt dette maltitol greine da.. Hvorfor må ikke de regnes med? Fordi de ikke påvirker blodsukkeret?

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 02:36   #127
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

Kommer laangt jeg med Anton Berg`s no sugar. Kun 3 rene karbo i den. Dvs 46 karbo pr 100 gram hvor av 43 er maltitol.
Men jeg skjønner ikke helt dette maltitol greine da.. Hvorfor må ikke de regnes med? Fordi de ikke påvirker blodsukkeret?


Maltitol er et sukkeralkohol. Sukkeralkoholder oppløses så sent at de blir skylt ut før kroppen tar de opp. Derfor kan du trekke de fra.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 10:09   #128
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Sjokolade 70% +

Er det noen som har forslag til hva jeg kan bruke en stor plate Lindt Excellence 99% kakao- sjokolade til???

Den smaker ikke godt ved å bryte biter og spise. Nå syns jeg jo 70% er helt ok og jeg har vent meg til å spise mørkere sjokolade og syns den er god. Men 99% ble litt for heftig ja

Dette er det eneste som står på platen:
Ekstra fin mørk sjokolade, kakaoinnhold 99%
Ingredienser: kakaomasse, fettfattig kakaopulver, kakaosmør, demerara rørsukker.
Kan inneholde spor av hasselnøtter, mandel, melk og soya lecithin

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 00:13   #129
Romle
Seniormedlem
 
Romle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 631
Romle er en juvelRomle er en juvelRomle er en juvel

Sv: Sjokolade 70% +

Hva med denne Premium 70 % sjokoladen?
Leter og leter etter en spiselig sjokolade i butikken, men dette er den eneste jeg finner og selvfølgelig kokesjokolade..

HVor finner dere disse sjokoladene???

__________________
1. runde: - 16.0 kg
2. runde: - 2.4 kg
22.3 kg igjen..
Min journal: Romles vei
Romle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 09:20   #130
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Sjokolade 70% +

På Rema har de Anthon Berg sugarfree sjokolade. Den er 45 gr og koster 8kr :-) Ellers fant jeg Premium (eller var det Bocca?) 86% på Ica gourmet på Aker Brygge

Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 12:03   #131
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokolade 70% +

Ville bare tipse om nyåpnet delikatessebutikk på Majorstua, Valkyriegata, som selger Michel Cluizel sjokolade. Prisen er ikke spesielt stiv heller. Dette er sjokolade som er helt i verdenstoppen. Uten tvil den beste sjokoladen du får kjøpt i Norge nå som Assagio di Toscana ikke får lov til å importere Amedei lenger.

Sjokolade fra helsekosten eller ifra matbutikker er ikke egentlig noe alternativ. Det er samme overbrente Ghana-bønnene hele veien, og masse vanillin for å gi den billige smaken.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 04:39   #132
Kattemor
Juniormedlem
 
Kattemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
Kattemor er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Dionysos, her.

Ummm... banner vel kanskje i kirka her jeg da, men jeg synes nå at Lindt 70% er den beste sjokoladen

Jeg har ikke peiling på de andre ingrediensene i den, men jeg får bare tak i den når jeg er ute og flyr, så det bør gå bra

Den finnes på Storcash i Oslo!! Kjempegod )

__________________
Going down the catwalk



Kattemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 17:34   #133
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Ville bare tipse om nyåpnet delikatessebutikk på Majorstua, Valkyriegata, som selger Michel Cluizel sjokolade. Prisen er ikke spesielt stiv heller. Dette er sjokolade som er helt i verdenstoppen. Uten tvil den beste sjokoladen du får kjøpt i Norge nå som Assagio di Toscana ikke får lov til å importere Amedei lenger.

Sjokolade fra helsekosten eller ifra matbutikker er ikke egentlig noe alternativ. Det er samme overbrente Ghana-bønnene hele veien, og masse vanillin for å gi den billige smaken.

Åhå! Hva heter butikken?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 09:34   #134
Tone
Medlem
 
Tone sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Evenes
Alder: 57
Innlegg: 205
Tone er en juvelTone er en juvelTone er en juvel

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Romle, her.

Hva med denne Premium 70 % sjokoladen?
Leter og leter etter en spiselig sjokolade i butikken, men dette er den eneste jeg finner og selvfølgelig kokesjokolade..

HVor finner dere disse sjokoladene???

Æ vil bare henge mæ på dette spørsmålet! kor i all verdens navn finn dokker de her sjokoladene? Æ skjønne jo at æ ikkje bor i verdens navle, men håpa nu at det skal finnes nåkka i nærheten. Har sånn løst til å lage den her kaka Black Sunday http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20397 men treng jo sjokoladen!

Så derfor spør æ her: Kor fins det sånn her kokesjokolade som er kunstig søtet i området Narvik/Evenes/Harstad? Noen som veit?

__________________
Skriveboka



Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ei stund Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 13:16   #135
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åhå! Hva heter butikken?

Fromagerie

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 13:46   #136
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Sjokolade fra helsekosten eller ifra matbutikker er ikke egentlig noe alternativ. Det er samme overbrente Ghana-bønnene hele veien, og masse vanillin for å gi den billige smaken.

Green & Blacks også? Den fikk best resultat i Mat og Helse for et par år siden, og jeg synes den er best av alle de jeg har smakt. Men mulig jeg ikke hadde likt den om jeg hadde smakt de du snakker om da, så de skal jeg ikke smake.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 14:51   #137
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokolade 70% +

Green & Blacks eies av Cadbury. Der går nok profitt foran kvalitet (og smak). Jeg likte vel Green & Blacks en gang jeg også. Men det er vanskelig å gå tilbake.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 14:55   #138
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Yikes. Heldigvis får jeg ikke kjøpt de sjokoladene du snakker om her. :knegg:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 14:34   #139
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Jeg elsker G&B, men jeg har i alle fall kommet meg ut av stratos-tåka! *Stolt*

Spørs om jeg ikke bør ta meg en tur til Majorstua, jeg er jo så og si aldri der med mindre jeg skal på kino på Colloseum, og på den måten plukke av meg Deli de Luca klokka to om natta for å fore cravingen min med en 100-grams sjokkis til over førti spenn-vanen, som i følge theMunk ikke er av god kvalitet en gang. Lurt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 03:05   #140
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Ville bare tipse om nyåpnet delikatessebutikk på Majorstua, Valkyriegata, som selger Michel Cluizel sjokolade. Prisen er ikke spesielt stiv heller. Dette er sjokolade som er helt i verdenstoppen. Uten tvil den beste sjokoladen du får kjøpt i Norge nå som Assagio di Toscana ikke får lov til å importere Amedei lenger.

Sjokolade fra helsekosten eller ifra matbutikker er ikke egentlig noe alternativ. Det er samme overbrente Ghana-bønnene hele veien, og masse vanillin for å gi den billige smaken.

My main mammal!

Vet du, jeg var en av de som ikke likte sjokolade i det hele tatt før jeg smakte Amedei sin Chuao....!

Det er som du sier, når en først har smakt himmelen eller the real deal, så nytter det ikke å gå tilbake til G&b eller Lindt....

Utrolig synd med Amedei og Assagio di Toscana, kommer ikke helt over det jeg!

Men en god-nyhet har jeg da: de har solgt Michel Cluizel på den lille te & kaffe -butikken i bogstadveien i mange år. De som jobber der skjønner nok ikke heelt hva de selger, men pytt pytt
I tillegg selger Gastro i krysset Ullevålsveien/Kirkeveien de også, de har jo åpent til 23 hver dag og greier.

Hvis noen vet hvor i Oslo eller på nett jeg kan få kjøpt 100 % sjokolade, så hadde jeg blitt veldig glad! (tåler hverken vanlig eller kunstig sukker nå)

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)

Sist redigert av Paradis-Oscar : 17-08-08 kl 22:37.
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 08:06   #141
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

100 %? Er det noe godt da, blir ikke det tørt og jævlig? Jeg har smakt 99 %-sjokolade, og det tørker jo ut hele munnen, må drikke godt mellom hvert tygg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 01:47   #142
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

100 %? Er det noe godt da, blir ikke det tørt og jævlig? Jeg har smakt 99 %-sjokolade, og det tørker jo ut hele munnen, må drikke godt mellom hvert tygg.

Det gjenstår å se - lover å fortelle når jeg har fått prøvd!

Generelt kan jeg si at de sjokoladene jeg har prøvd av dårligere kvalitet (Freia, Nidar etc.) smaker bittert i høy %, mens de gode sjelden gjør det (Vahlrona, Amedei, M. Cluizel).

Eneste jeg vet er det jeg har lest, og 100 % skal visst ikke være så bittert som det høres ut (vel og merke av god kvalitet da).

For meg er det 100% eller ingenting, om jeg vil ha sjokolade...tåler ikke sukker, eller kunstig søtstoff. Fruktose tåler jeg litt av i små mengder, så da blir det ev. for å lage noe

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:49   #143
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

Det gjenstår å se - lover å fortelle når jeg har fått prøvd!

Generelt kan jeg si at de sjokoladene jeg har prøvd av dårligere kvalitet (Freia, Nidar etc.) smaker bittert i høy %, mens de gode sjelden gjør det (Vahlrona, Amedei, M. Cluizel).

Eneste jeg vet er det jeg har lest, og 100 % skal visst ikke være så bittert som det høres ut (vel og merke av god kvalitet da).

For meg er det 100% eller ingenting, om jeg vil ha sjokolade...tåler ikke sukker, eller kunstig søtstoff. Fruktose tåler jeg litt av i små mengder, så da blir det ev. for å lage noe

Jeg har prøvd Michel Cluizel 100%, og tro meg, jeg som ikke spiser under 80% til vanlig - det var IKKE godt ! Men det er vel en tilvenningssak, som med alt annet. For en som kommer rett fra Freia Melkesjokolade vil jeg tro ALT over 50% smaker pyton ! Jeg har skate men sikkert vennet meg til mørke sjokolader og er helt enig med deg m.h.t smak/kvalitet. For meg er det også nok med en 10 grams rute. Og det trigger ikke søtsuget heller, siden det ikke er sukker eller søtstoff i.


Jeg har en venninde som bor rett over elven fra Lindt Fabrikken og hun sender meg med jevne mellomrom en ladning Lindt Excellence i forskjellige versjoner. Min favoritt er 85%....

De norske smaker rart og kunstig - ikke vet jeg hva de har gjort med dem....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 11:37   #144
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg har prøvd Michel Cluizel 100%, og tro meg, jeg som ikke spiser under 80% til vanlig - det var IKKE godt !


Jeg har en venninde som bor rett over elven fra Lindt Fabrikken og hun sender meg med jevne mellomrom en ladning Lindt Excellence i forskjellige versjoner. Min favoritt er 85%....

De norske smaker rart og kunstig - ikke vet jeg hva de har gjort med dem....

Det er rart det der. Jeg har aldri smakt en god Lindt-sjokolade, men den siste årgangen av Lindt Excellence har fått veldig bra kritikk i utlandet. Jeg skjønner ikke hvorfor det er forskjell på sjokoladene her til lands og i utlandet.

100% sjokolade er vanskelig å like. Det blir tørt og bittert uansett. Det optimale sukkerinnholdet for å få fram mest mulig smak (uten overdreven bitterhet) ligger mellom 65% og 80%, litt avhengig av bønnetype, brenningsgrad osv.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 22:55   #145
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg har prøvd Michel Cluizel 100%, og tro meg, jeg som ikke spiser under 80% til vanlig - det var IKKE godt ! Men det er vel en tilvenningssak, som med alt annet. For en som kommer rett fra Freia Melkesjokolade vil jeg tro ALT over 50% smaker pyton ! Jeg har skate men sikkert vennet meg til mørke sjokolader og er helt enig med deg m.h.t smak/kvalitet. For meg er det også nok med en 10 grams rute. Og det trigger ikke søtsuget heller, siden det ikke er sukker eller søtstoff i.


Jeg har en venninde som bor rett over elven fra Lindt Fabrikken og hun sender meg med jevne mellomrom en ladning Lindt Excellence i forskjellige versjoner. Min favoritt er 85%....

De norske smaker rart og kunstig - ikke vet jeg hva de har gjort med dem....

Mulig at 100% er pyton ja...leste vel på seventypercent.com tror jeg det var, om noen som som synes den var overraskende lite bitter til å være så høy prosent.

Jeg tror det er en tilvenningssak, ja. Jeg likte som sagt ikke sjokolade noe særlig før (ja, for real - det går an ), eller dvs. jeg trodde jeg likte melkesjokolade best - bare at jeg spiste det jo nesten aldri. Amedei og Chuao var liksom noe helt annet og nytt enn det jeg forbandt med ordet "sjokolade"

Men nå kommer jo vi her på berget fra en melksjokolade diggende nasjon, så vi er vel ikke vant til dette fra barnsben av. Til sammenlikning: jeg var Au Pair i Paris, og datteren i familien på 11 år fortalte meg om en deilig "black chocolate" som jeg bare MÅTTE smake...dette sa hun på engelsk, og jeg skjønte ikke hva slgs ny, rar oppfinnelse det var hun snakket om? Så forsto jeg: hun mente bare "mørk sjokolade", det var det hun sto og lovpriset..en 11-åring liksom! Men det er en del av den franske kulturen, der blir mørk sjokolade sett på som nydelig og eksklusivt..også av et barn

Nille, når du sier

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Og det trigger ikke søtsuget heller, siden det ikke er sukker eller søtstoff i.

- mener du da 85%? Er det ikke noe sukker /søtning i de - eller mente du 100% sjokolade?

Men ang. 100 %, så er jeg fortsatt interessert i å bruke den til baking etc. (fondant etc. ), siden fruktose som sagt er det eneste jeg ikke blir dårlig av. Så derfor lurer jeg fortsatt på HVOR jeg kan få tak i det - noen som vet?

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 21:55   #146
mumitrollet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 14
mumitrollet er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Heisann,
jeg har funnet en sjokolade som jeg syntes er grei. Den heter Bocca fra Nidar, finnes i de fleste kolonialer. Den inneholder 70% kakao. Den er i 65 grams plater og 30 grams, egentlig passe størrelse på en godbit. Kan vel ikke være så galt å ta en slik i helga !

mumitrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 21:16   #147
Tamika
Nytt Medlem
 
Tamika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Tigerstaden
Innlegg: 8
Tamika er på en erverdig vei

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Erhm jeg må tilstå at jeg smakte EN rute idag! Det slo meg helt ut og jeg fikk DET suget etterpå men klarte å holde meg. Tror ikke den ruta har ødelagt noe særlig, sjokoladen var heldigivs 70 %.
Det er noe av det beste jeg har smakt!! Bringebærene lå liksom inni sjokoladen i små "korn", det var helt ubeskrivelig!

Hvilken? Hvor finner jeg den? *søtsyk*

Tamika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp. under utvikling ;) Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 01:00   #148
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Namnamnam.. JEg elsker Atkins-sjokoladen, for den ER en sjokolade for meg! Den slukker tørsten etter sjokolade, definitivt. Og det hender jeg spiser to om dagen *Fyfy*
Egentlig skulle jeg ønske jeg ikke fant den i det hele tatt, for jeg klarte meg fint (dog med litt savn) uten, helt til jeg "oppdaget" den gjennom en venn...

Men en annen sjokolade uten sukker er platene merket "Sukkerfritt". De er kjempegode, og minner mer om sjokolade enn Atkins egentlig. Også har de flere forskjellige sorter; med nøtter, hvit sjokolade, melkesjokolade, mørk osv.. Problemet er bare at det er svææææært få dagligvarebutikker som har denne sjokoladen. Du kan være heldig å finne den på helsekost, men det er dyrt...
Her er linken, så du/dere vet hvordan den ser ut. http://www.sukkerfritt.com/index.php...hk=1&Itemid=27

Men det skal sies, at når jeg har kjøpt den i butikken, så har den kostet 19.50 pr. stk... Så dette er dyrt.

Men et lite tips iallefall

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 05:02   #149
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Labbelis; Du kan ikke seriøst mene at du liker sjokoladene fra Sukkerfritt??? , trodde virkelig ikke det var noen som like dem. Ok, jeg vet smaken er som baken, og kanskje jeg er en smule feinschmecker når det kommer til sjokolade, men Sukkerfritt sine sjokolader er altså noe av det frykeligste jeg har spist og som i tillegg kaller seg sjokolade. Det burde ha hett maltiol med sjokolademak, men det er min meing ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 07:33   #150
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

altså, nå skal det jo faktisk sies at den eneste sukkerfrie sjokkisen man får tak i her oppi nord er nettopp Sukkerfritt og Atkins - og det er bare så vidt... Men det kan også hende jeg bare ikke har lett lenge nok. Men ja, smaken er nok som baken, for jeg synes at melkesjokoladen er ganske god. Den funker greit for meg. Selvfølgelig er det jo ikke som ordentlig melkesjokolade, men jeg synes den kan være en grei erstatning. Men dersom jeg måtte velge, så hadde jeg definitivt landa på Atkins sin deilige sjokkis-bar :P

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 23:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
Delikat varm sjokolade sufflè Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 23:31
Sjokolade- og mandelkake alá silje Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 21:41
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 12:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no