Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

MCT-olje vs kokosolje

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-08, 20:10   #101
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje

Men, hva er egentlig MCT-olje? Er det uttrekk fra kokosfett? Da vil det for meg være mer naturlig å bruke Cocosa i stedet. Etter å ha fått vite hvordan man lager matoljer, er jeg blitt skikkelig skeptisk til alt som heter planteolje.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 22:19   #102
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Men, hva er egentlig MCT-olje? Er det uttrekk fra kokosfett? Da vil det for meg være mer naturlig å bruke Cocosa i stedet. Etter å ha fått vite hvordan man lager matoljer, er jeg blitt skikkelig skeptisk til alt som heter planteolje.

MCT er mer eller mindre ufarlig. Mettet fett er meget stabilt.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 22:37   #103
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Det var godt å høre!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 01:24   #104
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Holder meg til kokosstearinen ei stund til.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 00:29   #105
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Nille har mange spennende sitater hun har funnet om MCT-oljen på første siden i denne tråden.
Sitat:
MCT stands for Medium Chain Triglycerides. This is an oil extracted from Coconut. It has 2 unique qualities: When you consume it, it converts to ketones through the liver in about 15 minutes, giving you nearly instant energy much the same way that sugars do, but it does not stimulate an insulin response; and it is generally not able to convert to storage (adipose) tissue.

Thus it is a fat (with all the mouthfeel and ability to carry flavours) that provides energy with less risk of becoming a semi-permanent part of your body.

It is particularly useful because the energy it gives while you are still eating a meal gives me at least a feeling of having had enough to eat as my energy has been restored. It gives enough energy that I think I end up walking and moving with more "bounce" and "spark" that may also help burn other fats.


Technically speaking, Coconut and MCT Oil derived from coconut actually give you less energy that other longer and shorter chain fats.

The advantage that MCT Oil and to a leser extent Coconut provides is speed.

Most oils digest throug a process involving the pancreas. It takes about 4 hours before the fat is ready to supply energy.

MCT Oil for some reason digests directly through the liver. The liver converts it to ketones that will circulate in your blood in about 15 minutes.

People who have grown up with sugar expect that "rush" of energy to be almost immediate. Low carbers can get that same quick boost using MCT or coconut oil.

So the only advantage is speed. It's great in the morning and since I've started using MCT Oil at breakfast I've cut my coffee consumption down to half a cup from 4 cups a day.



Det er derfor jeg tenker at dette er bra for folk som trener og som trenger energi raskt. Jeg vet ikke om cocosa er like effektivt her?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 01:23   #106
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Jeg tester ut Cocosa til trening, og så langt fungerer det imponerende bra.
Kommer sikkert til å teste MCT etterhvert

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 14:06   #107
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: MCT-olje vs kokosolje

MCT-olje - denne skal oppbevares i kjøleskap - er det så???

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 23:25   #108
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Jeg oppbevarer den i kjøleskap. Vet ikke om det er nødvendig.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 20:22   #109
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: MCT-olje vs kokosolje

MCT-olje....jeg tar 2 ss daglig. Hvor mange prosent av dagsrasjonen med fett dekker denne da? Noen som vet?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 23:45   #110
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Nille har mange spennende sitater hun har funnet om MCT-oljen på første siden i denne tråden.

Ja, jeg så det. Men, det ble skrevet for 4 år siden. Vet vi ikke litt mer i dag om oljefremstilling enn vi gjorde da? Jeg mener hvordan man lager det - med bensin, reaktortrykk, varme, fargestoffer og parfyme osv. Det jeg lurer på er om det er laget på samme måte som annen matolje? Jeg vil jo helst ha fettet så lite bearbeidet som mulig.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 10:33   #111
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Ja, jeg så det. Men, det ble skrevet for 4 år siden. Vet vi ikke litt mer i dag om oljefremstilling enn vi gjorde da? Jeg mener hvordan man lager det - med bensin, reaktortrykk, varme, fargestoffer og parfyme osv. Det jeg lurer på er om det er laget på samme måte som annen matolje? Jeg vil jo helst ha fettet så lite bearbeidet som mulig.

Nei, man vet ikke mer om oljefremstillingenn man gjorde for 4 år siden. MCT blir trukket ut av kokosoljen i en kald prosess under trykk, uten at jeg kan si hvordan i detalj.

Det jeg vet er at det IKKE blir brukt varme som ødelegger oljen, den er uten parfyme og farge (blank, lukt og smakløs), og det blir ikke brukt bensin. Oljen er noe av det reneste du kan få tak i.

Noen som selger MCT olje har tilsatt vitaminer etc. noe som gjør at oljen har kortere og dårligere holdbarhet. Blir fort harsk. Ligg unna MCT som er tilsatt saker og ting. REN olje har best effekt.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 18:39   #112
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Noen som vet hvorfor MCT-olje kun fås på resept i Danmark og Tyskland? (andre land vet jeg ikke noe om)

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 19:15   #113
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Noen som vet hvorfor MCT-olje kun fås på resept i Danmark og Tyskland? (andre land vet jeg ikke noe om)


Fordi den brukes i behandlingen av folk med epilepsi. Om et eller annet produkt viser seg å være nyttig i behandling av en eller annen sykdom blir det ofte registrert som legemiddel for at folk skal få det dekket av tilsvarende trygdekasse.

Her i landet brukes MCT olje foreløpig så vidt jeg vet kun i behandling av barn med epilepsi og da på Norsk senter for barneepilepsi. Det kan godt hende at den vil bli registrert som legemiddel her i landet også, nettopp av den grunn. De har den heller ikke som hyllevare, den må som regel bestilles.

Her i landet er det enkelte vitaminer og aminosyrer som er registrert som legemiddel fordi de har vist seg gunstige i behandlingen av AIDS pasienter. Derfor må man nå ha spesialttillatelse fra Norsk Medisinaldepot for å innføre dem. helt sykt spør du meg....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:52   #114
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

helt sykt spør du meg....



Men det var godt at det ikke var noe annet.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 17:28   #115
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Da har også jeg kjøpt meg MCT-olje! Mest fordi jeg sliter med å få i meg nok fett, samt utsagnet om det den gir ekstra energi på trening.
Det må jeg bare prøve ut!

Ders om bruker oljen ennå - dvs brukt den over litt tid - merker der noen forskjell? Er den så bra som enkelte magasiner og artikler påstår?

Nille bruker du den ennå?

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 19:50   #116
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Er denne oljen like effektiv om jeg blander den i Cola Zero???

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 11:49   #117
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Oi. Det var en spenstig variant. Cola er vel syrlig, og det går jo fint med olje og eddik, så det skal vel gå bra. Men det høres litt rart ut.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 14:09   #118
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Synes det er flott å blande den i Cola Zero da den overhodet ikke merkes.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:06   #119
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Synes det er flott å blande den i Cola Zero da den overhodet ikke merkes.....

Tror nesten dette må prøves.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 01:29   #120
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Noen som ENDA bruker MCT? Nå har jeg kjøpt meg en flaske!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 12:22   #121
Aggatuss
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 56
Aggatuss er på en erverdig vei

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Noen som ENDA bruker MCT? Nå har jeg kjøpt meg en flaske!

Det lurer jeg også på.

OG: Noen i denne tråden har skrevet at den er bra ifbm trening ("virkning" som karbohydrater) og noen skriver at oljen ikke er bra å ta på tom mage.

- Jeg liker å løpe før frokost og jobb, men etter at jeg har gått ned til lavkarbo (egenkomponert), så er jeg litt energiløs så tidlig på morgenen. Tenkte derfor at denne olja kunne tas i en kopp kaffe 15 min. før jeg skal løpe, men da på tom mage. Savner løpeturen til morgengry, stillhet og fuglekvittring ... Noen som har erfaring? (Denne tråden er jo litt "gammel").

- Hvis dette er en "usmart" løsning, når bør MCT olja tas ifbm. trening? Og med hvilken mat. Litt "uggent" å trene på "full" mage ...

Hilsen tåkete Oslo

Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:21   #122
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Jeg bruker MCT.
Jeg har ikke prøvd før trening, men jeg tar det ofte i kaffe, på tom mage. Mener jeg har lest om flere som gjør det på den måten du lurer på, i hvert fall med cocosa, så jeg ville vel ikke tro det ble så mye annerledes med MCT. Jeg ville prøvd iallfall Men jeg ville ikke tatt mer enn 1 ss, i hvert fall ikke første gang.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:39   #123
Aggatuss
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 56
Aggatuss er på en erverdig vei

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Jeg bruker MCT.
Jeg har ikke prøvd før trening, men jeg tar det ofte i kaffe, på tom mage. Mener jeg har lest om flere som gjør det på den måten du lurer på, i hvert fall med cocosa, så jeg ville vel ikke tro det ble så mye annerledes med MCT. Jeg ville prøvd iallfall Men jeg ville ikke tatt mer enn 1 ss, i hvert fall ikke første gang.

Tusen takk for svaret, Alyssa! Siden du bruker det, har du noe positivt/negative å si om det - sånn ellers?

Hører gjerne fra andre som har erfaring med det ifbm. trening.

Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:52   #124
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Jeg vet ikke hva som skulle være negativt - at det er litt dyrt kanskje

Positivt: den smaker absolutt ingenting, så den er veldig lett å ta.
Jeg blir varm av den - regner med det er fordi forbrenninga skrus opp.
Og så gir den direkte energi, noe som vel er en fordel hvis man skal trene rett etterpå.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 15:01   #125
Aggatuss
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 56
Aggatuss er på en erverdig vei

Sv: MCT-olje vs kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Jeg vet ikke hva som skulle være negativt - at det er litt dyrt kanskje

Positivt: den smaker absolutt ingenting, så den er veldig lett å ta.
Jeg blir varm av den - regner med det er fordi forbrenninga skrus opp.
Og så gir den direkte energi, noe som vel er en fordel hvis man skal trene rett etterpå.

Herlig! Takk!!

Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kyllingkaker med kokosolje nalana Middag 2 30-10-08 20:15
Kokosolje Sannasol Spørsmål og svar 4 07-05-08 17:32
Kokosolje/kokosnøttolje Carisma Spørsmål og svar 0 13-04-07 11:57
Kokos olje vs Oliven olje (extra virgin begge to) JEDI Spørsmål og svar 1 25-10-06 20:09
Kokosolje - mct olje lekenlett Spørsmål og svar 49 20-08-06 23:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no