Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Skal jeg prøve noe annet?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-07, 20:25   #1
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Skal jeg prøve noe annet?

Begynner å bli demoralisert.gubben raser ned i vekt.Jeg raser..opp??
Sukk!! jeg holder meg under 20karbs: Gjør alt riktig tror jeg men
begynner å gå lei.Drømmer om fine dager på libra.Etter 9 uker hadde jeg sikkert gått ned 16-17 kg der alt

Men jeg er livredd for å ramle ut på overspising igen.Det er snart ti år siden sist jeg torde prøve gå ned i vekt. Jeg har ingen spiseforstyrrelser
lenger. Men synes jeg får matkick bara av å tenke på libra.Huff!

Tenker skal jeg kanske prøve ketolyse? Lr burde jeg ta en skaldemann"Sommer" for å se om det kan hjelpe meg nedover?
blir så frustrert

Noen gode råd?

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 20:56   #2
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve noe annet? :(

tråden ramla helt ut

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:30   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve noe annet? :(

Hva spiser du iløpet av en typisk dag da?

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:47   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve noe annet? :(

Du skiver "Atkins ... egen" i filosofi. Hva mener du med det ?
Spør som lokkebiff jeg. Hva spiser du ? Og hvor mye ?

Det er forøvrig helt normalt at menn går ned mer og fortere på Atkins og ketogene dietter. Det er urettferdig, men det ER bare sånn !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:58   #5
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve noe annet? :(

spiser ommelett lr egg til frokost..av to egg m en skvett fløte i og litt reven ost...iblandt en lindbergskive.iblandt ziggylapper.

lunch foreks en halv grillet kylling m kinkål litt agurk og paprika og litt hjemmelaget rømmedressing lr bare rømme

middag kotteletter lr lax ..m grønsaker lr salat...blomkålstappe iblandt
lget is lr gele en gang iblandt

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 22:01   #6
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve noe annet? :(

Får du i deg nok fett tro...??

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 22:04   #7
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve noe annet? :(

jaa det tror jeg..spiser majones ,smør og rømme...

er plaget med ødemer og diarè

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 22:12   #8
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Skal jeg prøve noe annet? :(

Ville anbefalt å bake et brød istedet for Lindberg-brødet på de første Atkins-fasene (i hvertfall induksjonen).
For eks. dette:

Sitat:

Jeg har laget en ny variant av soyaproteinbrødet, men denne gangen er det uten soyaproteinet

4 egg
2 dl creme fraiche (el seterrømme)
ca 1/2 dl rapsolje (prøv deg fram)
1.5 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø
60 gram hvetekli
45 gram solsikkekjerner
Drysset med blå valmuefrø på toppen


Stekinga er som før: 180 grader - 50min!

Jeg har kuttet litt ned på eggmengden og heller hatt i litt mer kruskakli og solsikkekjerner enn soyaprotein...

HUSK: bakepapir i brødforma slik at det er lett å få ut

Er ca. 1,5 per brødskive der i hvertfall

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 22:13   #9
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve noe annet? :(

Eller, kanskje IKKE brød i begynnelsen i det hele tatt?

Og nok vann??

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 23:47   #10
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Skal jeg prøve noe annet? :(

Har ikke så mange gode råd til deg siden jeg er litt for fersk i dette selv.

Men vil gi deg en god motivasjonsklem, håper du får noen råd som kan hjelpe deg over kneika.

Jeg havnet her etter å ha gått på Libra et halvt år, resultatet var -1 kg.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 01:13   #11
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve noe annet?

Vann kan kanske være et problem. Og pepsimax. Er nok litt for glad i det.
Jeg gikk jo ned helt greit de fire første ukene. Så ble det bråstopp.
Ødemene i bena kan variere mye fra dag til dag.skal helst ta vanndrivende hver dag men ikke alltid jeg har tid.
Har tatt i dag men like fordømt kan jeg presse tommelfingern 4cm inn i leggen och hullet etter den blir ¨der :S

Vanskelig å være helt uten brød syns jeg..er ziggylappene bedre?

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 01:22   #12
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve noe annet?

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Vanskelig å være helt uten brød syns jeg..er ziggylappene bedre?

Ja, absolutt!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 01:24   #13
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve noe annet?

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Begynner å bli demoralisert.gubben raser ned i vekt.Jeg raser..opp??
Sukk!! jeg holder meg under 20karbs: Gjør alt riktig tror jeg men
begynner å gå lei.Drømmer om fine dager på libra.Etter 9 uker hadde jeg sikkert gått ned 16-17 kg der alt

Men jeg er livredd for å ramle ut på overspising igen.Det er snart ti år siden sist jeg torde prøve gå ned i vekt. Jeg har ingen spiseforstyrrelser
lenger. Men synes jeg får matkick bara av å tenke på libra.Huff!

Tenker skal jeg kanske prøve ketolyse? Lr burde jeg ta en skaldemann"Sommer" for å se om det kan hjelpe meg nedover?
blir så frustrert

Noen gode råd?

Hei!

Jeg synes dette minner litt om mine første uker på atkins... Jeg gikk over til ketolyse, 15g karber om adgen,og da løsna det for min del. Nå ligger jeg faktisk under det også, men kroppen min stritter så inn i xxxxete, at den ikke får noe særlig karber av meg. Så mitt første råd er kutt ned til 15 g karber per dag. Så, sky kunstig søtstoff, event også fløte. For at det skulle løsne hos meg måtte jeg i en periode også avstå fra ost og smør, men nå går det greit. Jeg tåler helelr ikke kaffe og svart te, da stopper det opp igjen. Kroppen min er nok ekstra var for stimuli som fremmer produksjon av fettlagrende hormoner.

Jeg ønsker dge lykke til, ikke mist motet for dette er til å leve for og med

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 02:01   #14
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Skal jeg prøve noe annet?

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Vanskelig å være helt uten brød syns jeg..

Tenk på hva du får! Du må dessverre kutte noe ut for å gå ned i vekt. Tror det er bedre å kutte ut brød helt, istedet for å spise litt fordi da kanskje du savner det mer. Jeg måtte ihvertfall kutte ut brød helt fordi det er det jeg liker best og bare MÅÅ ha. Nå går det helt fint å ikke spise brød.
Evt. kan ziggy lapper være en løsning av og til.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 09:38   #15
shallow
Juniormedlem
 
shallow sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Florø
Alder: 56
Innlegg: 48
shallow er ny på veien

Sv: Skal jeg prøve noe annet?

Heisann


Rømme, fløte, ost, sjokolade, nøtter, kaffe, lettbrus (aspartam eller sucralose) og OE-lapper (med ferskost) har jeg periodevis måttet kutte ut. Disse matvarer hører ikke med i atkins induksjon. - Jeg har holdt på med lavkarbo/atkins siden slutten av November 2006 og har opplevd flere platåer. Disse platåene er ikke egentlige platåer - men det har stort sett dreid seg om at jeg, etter å ha hatt en nedgangsperiode, slapper litt for mye av og tillater meg litt mer mat en før. Starter gjerne med 2-3 ss rømme med splenda om kvelden. Et par tre never nøtter ri ny og ne etc. I disse periodene går matmengden betraktelig opp og det blir flere småmåltider i løpet av døgnet og det blir flere alvorligere sprekker. Vi åpner en boks is og plutselig har jeg spist 1 til 1 1/2 liter.

Når jeg så innser at jeg må ta et grep for å få til en videre nedgang igjen - blir løsningen å gå i induksjon for å ta kontroll igjen. Det tar noen dager å finne rytmen med mat - der man stopper akkurat før man er mett - men hvor man (i hvert fall jeg) at bare minutter etterpå er man svært tilfredstillt. I tillegg må gjerne ta meg en 2-3 40 minutts joggeturer i uka for å få i gang vektnedgangen igjen (Men det er meg. Kona mi går jevnt ned uten å trimme).

Når jeg har fått vektnedgangen igang igjen, har jeg funnet (og vi er vel forskjellige her) - at jeg kan tillate meg en god del kaffe, noe nøtter og evt. 86% sjokolade, rømme/fløte (men ikke alt på en dag) uten at det ødelegger spiserytmen min. Mine store fiender er alkohol og boks-is. Jeg tillater meg også et par fat risengrynsgrøt på lørdag (det er min store ukentlige belønning) - men jeg aksepterer også at vektgangen kanskje ikke blir så effektiv som den kunne ha blitt og det er egentlig helt greit. Atkins/lavkarbo skal være en livslang strategi så om jeg ikke lengre går ned et kilo i uken så går det riktig vei om jeg går ned noen hundre gram. Et livslangt perspektivt gjør også at du kan regne med å få litt tid til å bli kjent med hva du tåler og ikke tåler.

Trodde selv jeg ikke skulle klare meg uten nugatti, brød og melk. Det har forresten vært et overraskende lite savn ;-)

Lykke til videre. Om du velger Ketolyse, atkins induksjon eller hva så vær tro mot opplegget før du velger å gi opp.


Shallow

__________________
Shallow goes deeper





Sist redigert av shallow : 23-06-07 kl 09:44.
shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 14:44   #16
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve noe annet?

Tusen takk for alle oppmuntrende svar
Skal slett ikke gi opp. Det var dessuten et ganske
premens. innlegg hehe *rødme*

Gir ikke opp så lett. ¨Føler jo att dette er noe som
jeg kan leve med. At det passer for meg.
Så jeg har ikke hastverk med å bli tynnere.
Vill bare så gjerne se vekta bevege seg ørlite ¨
i riktig rettning nå!

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no