Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS skravletråd

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-12, 22:11   #401
MB81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 3
MB81 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Hei, jeg har nettopp fått diagnosen PCOS og fant tilfeldigvis dette forumet mens jeg drev å googlet rundt.

Har gått å følt at det har vært noe galt med kroppen en stund, mistet mensen og la på meg ca 10 kg etter at jeg sluttet med p-piller og det samtidig som jeg trente til halv maraton, sprang ei mil 4 ganger i uka + holdt streng kontroll på kaloriene. Jeg har vært så frustrert og til tider deprimert over manglende vektnedgang og følelsen av at alt jeg gjør er håpløst. Det er derfor en lettelse å nå endelig ha fått en diagnose, et svar på hva som er galt. Selv om jeg ikke er glad for å ha PCOS så er jeg glad fordi jeg ser hva dere andre skriver og jeg øyner et håp. Jeg har nå større tro en noen gang på at jeg skal klare å ta av de kiloene som plutselig dumpet på meg... Jeg skjønner at jeg også kanskje er en av de mer heldige med denne sykdommen, jeg har kanskje bare 5-10 kg for mye og har sluppet unna kviser og hårvekst(så langt) bank i bordet. Men den følelsen jeg har i kroppen, hele tiden smådeprimert , ukonsentrert tiltaksløs... det er det verste. Er det noen av dere andre som merker noe til det?

Om 2 uker skal jeg til Gyn igjen for kontroll. Da vet jeg at han kommer til å tilby meg resept på p-piller. Jeg har ikke planer om å bli gravid med det første, men like vel så ønsker jeg ikke å starte på kunstige hormoner... Føler på en måte at det kan være dem som har forårsaket tilstanden i utgangspunktet, uten at jeg kan være helt sikker på det selvsagt...

Vet at jeg med et lavkarbo kosthold kan styre insulinet, men hva med østrogennivåene mine som er alt for lave og de andre kjønnshormonene som er i ubalanse, vil disse også normalisere seg på et lavkarbo kosthold? Noen som har erfaring med dette? Er det noen som har begynt på p-piller her og som kan dele sine opplevelser med det? Hva gjorde det med symptomer som overvekt, depresjon og konsentrasjon f.eks?

MB81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 09:19   #402
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av MB81, her.

Hei, jeg har nettopp fått diagnosen PCOS og fant tilfeldigvis dette forumet mens jeg drev å googlet rundt.

Har gått å følt at det har vært noe galt med kroppen en stund, mistet mensen og la på meg ca 10 kg etter at jeg sluttet med p-piller og det samtidig som jeg trente til halv maraton, sprang ei mil 4 ganger i uka + holdt streng kontroll på kaloriene. Jeg har vært så frustrert og til tider deprimert over manglende vektnedgang og følelsen av at alt jeg gjør er håpløst. Det er derfor en lettelse å nå endelig ha fått en diagnose, et svar på hva som er galt. Selv om jeg ikke er glad for å ha PCOS så er jeg glad fordi jeg ser hva dere andre skriver og jeg øyner et håp. Jeg har nå større tro en noen gang på at jeg skal klare å ta av de kiloene som plutselig dumpet på meg... Jeg skjønner at jeg også kanskje er en av de mer heldige med denne sykdommen, jeg har kanskje bare 5-10 kg for mye og har sluppet unna kviser og hårvekst(så langt) bank i bordet. Men den følelsen jeg har i kroppen, hele tiden smådeprimert , ukonsentrert tiltaksløs... det er det verste. Er det noen av dere andre som merker noe til det?

Om 2 uker skal jeg til Gyn igjen for kontroll. Da vet jeg at han kommer til å tilby meg resept på p-piller. Jeg har ikke planer om å bli gravid med det første, men like vel så ønsker jeg ikke å starte på kunstige hormoner... Føler på en måte at det kan være dem som har forårsaket tilstanden i utgangspunktet, uten at jeg kan være helt sikker på det selvsagt...

Vet at jeg med et lavkarbo kosthold kan styre insulinet, men hva med østrogennivåene mine som er alt for lave og de andre kjønnshormonene som er i ubalanse, vil disse også normalisere seg på et lavkarbo kosthold? Noen som har erfaring med dette? Er det noen som har begynt på p-piller her og som kan dele sine opplevelser med det? Hva gjorde det med symptomer som overvekt, depresjon og konsentrasjon f.eks?

Velkommen hit

Det er ikke noen hyggelig beskjed å få, at man har PCOS, men det er bedre å vite hvorfor kroppen er på tur

Har legen sagt noe om det er type 1 eller type 2 du har? Har du fått utredet insulinresistens?

Jeg fikk min diagnose i forbindelse med ufrivillig barnløshet, og har naturlig nok ikke prøvd p-piller. Vet det er noen få kilder som peker på p-pillebruk som en mulig årsak til hormonforstyrrelsen, men de fleste mener vel at p-pillene bare holder igjen hormonubalansen, og at mange derfor opplever plutselige symptomer etter p-pilleslutt.

Så vidt jeg vet har ikke lavkarbo gjort hormonbildet mitt bedre. Jeg har PCOS type 2. Jeg har heller ikke hatt problemer med overvekt, selv om jeg de siste årene la på meg litt rundt livet. Men det som har blitt bedre er energinivået og fravær av blodsukkerfall som jeg slet med det siste året før lavkarbo, i tillegg til kviser som har blitt borte. Depresjon ser ut til å følge PCOS. For meg har det også hengt sammen med den ufrivillige barnløsheten, så vanskelig for meg å uttale meg om noen bedring der.

Ikke så mye hjelp, desverre

Lykke til!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 04-08-12, 15:03   #403
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.124
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Velkommen hit MB81

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 11:26   #404
MB81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 3
MB81 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Velkommen hit

Det er ikke noen hyggelig beskjed å få, at man har PCOS, men det er bedre å vite hvorfor kroppen er på tur

Har legen sagt noe om det er type 1 eller type 2 du har? Har du fått utredet insulinresistens?

Jeg fikk min diagnose i forbindelse med ufrivillig barnløshet, og har naturlig nok ikke prøvd p-piller. Vet det er noen få kilder som peker på p-pillebruk som en mulig årsak til hormonforstyrrelsen, men de fleste mener vel at p-pillene bare holder igjen hormonubalansen, og at mange derfor opplever plutselige symptomer etter p-pilleslutt.

Så vidt jeg vet har ikke lavkarbo gjort hormonbildet mitt bedre. Jeg har PCOS type 2. Jeg har heller ikke hatt problemer med overvekt, selv om jeg de siste årene la på meg litt rundt livet. Men det som har blitt bedre er energinivået og fravær av blodsukkerfall som jeg slet med det siste året før lavkarbo, i tillegg til kviser som har blitt borte. Depresjon ser ut til å følge PCOS. For meg har det også hengt sammen med den ufrivillige barnløsheten, så vanskelig for meg å uttale meg om noen bedring der.

Ikke så mye hjelp, desverre

Lykke til!

Hei Klara,

Takk for velkomsten

Nei, Legen har ikke sagt noe om hvilken type jeg har, ei heller tatt noen insulintest. Slik jeg har forstått det så er det i hovedsak insulinresistensen som skiller de to fra hverandre? Skal spørre om det når jeg er til kontroll. Men er det noe poeng å måle insulinnivået når jeg går på lavkarbo? Kan jeg f.eks, bare spise masse karbohydrat kvelden før jeg skal ta prøven for å få riktig bilde av hvordan kroppen hondterer insulinet?

Mener å ha lest et sted at et forhøyet insulinnivå forårsaker lavere verdier av SGBH som igjen fører til økt utskillelse av fritt testosteron og lavere østradiol... så da skulle man tro at det kunne være mulig å reversere dette ved å gjøre noe med insulinet... men dette er bare synsing... Uansett, dersom man ikke er insulinresistent så er det kanskje ikke så mye å gjøre...

Har du prøvd ut forskjellige kostholdsfilosofier? Og i tilfelle hvilke har du syntes at har fungert best for deg?
Synd å høre om barnløsheten, skjønner at det kan bidra til depresjon. Håper at lykken vil smile til deg og at du får alle de barna du ønsker deg

MB81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 11:27   #405
MB81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 3
MB81 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Cho, her.

Velkommen hit MB81


Tusen takk Cho

MB81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 16:56   #406
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

MB81 - Det legen min sa til meg var at type 1 i all hovedsak skyldes overvektighet, som svært ofte kommer av insulinresistens, mens type 2 kommer av... noe annet.

Hvordan du skal få testet insulinnivået på lavkarbo vet jeg ikke. Spør legen eller her inne på et mer åpen del av forumet

Ja, men tror det er flere ting som henger sammen her, som ikke nødvendigvis bare stammer fra høyt insulin. Vet bl.a. at type 2 har høyere LH gjennom hele syklusen enn type 1, uten at jeg har lest noe om hvorfor. Og selv om jeg hadde levd på lavkarbo et år reagerte jeg akkurat slik en PCOS type 2 reagerer på IVF Men dette vet jeg lite om, det er ikke skrevet så mye (som jeg har funnet, i hvert fall) om årsaker og prosesser.

Siden jeg ikke skulle noe nevneverdig ned i vekt, og var mest opptatt av god helse og stabil kropp startet jeg med LCHF, og har holdt meg til det siden. Da vet jeg at jeg får i meg masse vitaminer og mineraler, det er enkelt å leve med og lett for samboer å spise det samme. Jeg liker ikke å være i ketose, så har holdt meg høyt nok i karbohydratene til å unngå det. Med dette kostholdet synes jeg kroppen fungerer fint.

Tusen takk! Er gravid i uke 11 nå etter siste IVF-forsøk, og krysser fingrene for at det holder hele veien!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 05:10   #407
Lulupus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 11
Lulupus er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Heihei, jenter!

Phu, har lest gjennom alle 17 sidene jeg. Tok tid, men har tilegnet meg veldig mye nyttig kunnskap, smilt en god del og felt noen tårer. Har også fått både håpet enda høyere opp, samtidig som jeg på en måte gruer meg litt til hele prosessen med å få barn, men det er for min del lenge til enda.

Jeg fikk vite jeg hadde PCOS i slutten av mai og så på dette som både en velsignelse og en forbandelse. Velsignelse fordi jeg endelig visste hva som var galt og jeg endelig visste hvordan jeg skulle forholde meg til ting. Men samtidig var det litt mindre greit, fordi jeg hadde brukt så mange år på faktisk bli glad i kroppen min etter mange år med mobbing fordi jeg alltid var størst i klassen.

Jeg har lagt på meg helt siden jeg fikk mensen i 7 klasse og alltid hatt ekstra med hår overalt. Etter noen år mistet jeg vel egentlig mensen også, og om den kom innom en tur var det gjerne to ganger i året i 5min om gangen. Fikk alltid høre jeg var sinnsykt heldig, men for meg var det et slit fordi jeg aldri visste hva som var galt med meg.

Nå har jeg prøvd ut lavkarbo i ca to uker og idag blødde jeg endelig litt. Var bare nok en "fem minutters runde", men det er i mine øyne fantastisk, faktisk. Føler jo kroppen er bedre.

Har vel egentlig hatt lavkarbomiddager helt siden juni. Men er ikke før nå at alle måltider er lavkarbo og at godteri er borte. Samboeren er også med, han sier han støtter meg uansett hva.

Håper jeg er velkommen og at vi kan skravle masse! :-)

Lulupus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 06:40   #408
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.124
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Velkommen hit, Lulupus

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 08:43   #409
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Velkommen, Lulupus!

Det med barn kan være lett også, ikke alle med PCOS som sliter. Og dersom det skulle bli vanskelig er det mye god hjelp å få, så ikke bekymre deg. Men ikke vent for lenge med å søke hjelp heller, dersom det tar tid, når den tid kommer!

Så bra at du har en støttende samboer! Det er viktig!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 16:53   #410
Lulupus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 11
Lulupus er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Tusen takk jenter

Ja, kan nok hende det går smertefritt for meg også, blir nok en veldig spennende tid. Men uansett hvor verpesjuk jeg er for tiden, så må jeg nok vente littegrann til, hehe. Nå står fokus på vekten og mensen enn så lenge ;-)

Også lurer samboeren min på en ting jeg ikke helt vet hvordan jeg skal svare på. Hvis det står bakpå brødet at det inneholder 34 karbohydrater men at bare 4 av disse er sukkerarter, hvilket tall skal man da ta hensyn til?

Lulupus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 17:05   #411
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Ang brød, og alle andre innholdsfortegnelser, så er karbohydrater karbohydrater uansett om det er sukkerarter eller ikke. For kroppen omdanner alle karbohydrater til glykose, som gjør at blodsukkeret stiger raskt. Altså: hvis brødet inneholder 34 kh innkludert 4 sukkerarter, så er det 34 du skal ta hensyn til
(hvis jeg husker dette feil, rett på meg!)

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 17:06   #412
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

...

Det eneste unntaket er visse sukkeralkoholer, som kroppen ikke alltid tar opp. Men i vanlige matvarer gjelder det jeg sa over

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 18:11   #413
Lulupus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 11
Lulupus er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Ang brød, og alle andre innholdsfortegnelser, så er karbohydrater karbohydrater uansett om det er sukkerarter eller ikke. For kroppen omdanner alle karbohydrater til glykose, som gjør at blodsukkeret stiger raskt. Altså: hvis brødet inneholder 34 kh innkludert 4 sukkerarter, så er det 34 du skal ta hensyn til
(hvis jeg husker dette feil, rett på meg!)

Ahh, supert, da forsto man det :-) Da er jo faktisk den 70% sjokoladen min en dårlig sak også da.. Hmm, må finne slik sjokolade med mindre karbohydrater jeg da

Lulupus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 19:28   #414
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Lulupus, her.

Ahh, supert, da forsto man det :-) Da er jo faktisk den 70% sjokoladen min en dårlig sak også da.. Hmm, må finne slik sjokolade med mindre karbohydrater jeg da

Men, til sjokoladens forsvar, så spiser man jo ikke så mye sjokolade som man spiser av en middagsrett, for eksempel. Så vurder totalinntaket også

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 02:04   #415
Lulupus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 11
Lulupus er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Ja, der sa du noe!

Vet du om noen mørke sjokolader med lavt innhold av Kh?

Lulupus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 02:59   #416
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: PCOS skravletråd

'Lindt excellence 85% cocoa' har 15 gram karbo (kan fås på Meny, Ica og Mega så vidt jeg vet) og 90% har 14g (men den har jeg ikke funnet i Norge enda). Den med 99% kakao har 4 gram karbo, men den har jeg aldri sett i noen butikk.

Også er det 'Freia Premium 86% cocoa' med 19 gram karbo per 100 g.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 13:03   #417
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

De Ziltoidia nevner ser bra ut, sjekk hyllene i butikken din for gode sjokolader!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 15:09   #418
Lulupus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 11
Lulupus er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

'Lindt excellence 85% cocoa' har 15 gram karbo (kan fås på Meny, Ica og Mega så vidt jeg vet) og 90% har 14g (men den har jeg ikke funnet i Norge enda). Den med 99% kakao har 4 gram karbo, men den har jeg aldri sett i noen butikk.

Også er det 'Freia Premium 86% cocoa' med 19 gram karbo per 100 g.

Supert! Tusen takk :-) Da skal jeg kikke :-)

Lulupus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 10:35   #419
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Hei hei, Cho

Ser på signaturen din at det er startskudd i dag! Bra prosjekt, heier på deg!

Her går det høyt i karbene, mye brød og sånn fremdeles. Men har et håp og en plan om å spise litt mer lavkarbo nå. Er i rimelig stusselig form om dagen, kanskje det kan bidra til å få meg opp på bena igjen.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 20:55   #420
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Klart jeg gjør

Har vært hos legen i dag, skal ta en haug blodprøver, så får vi se om det finnes svar der. Det blir sikkert bedre, enten snart eller om en 20 ukers tid

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 01:00   #421
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.124
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Klart jeg gjør

Har vært hos legen i dag, skal ta en haug blodprøver, så får vi se om det finnes svar der. Det blir sikkert bedre, enten snart eller om en 20 ukers tid


Tenk at du snart er halvveis i svangerskapet
Syns ikke det var så lenge siden du fortalte oss at du var gravid igjen, og dere hadde klart å lykkes på 2ivf forsøk hos dere.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 10:17   #422
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

Ja, tiden har jammen gått fort!
Det vil du merke når du blir gravid!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 11:41   #423
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.124
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Ja, tiden har jammen gått fort!
Det vil du merke når du blir gravid!


Syns tiden går fort sånn uansett jeg, men det vil sikkert gå fortere den gangen jeg blir gravid.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 08:56   #424
Dolmina
Juniormedlem
 
Dolmina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Rogaland
Alder: 38
Innlegg: 32
Dolmina er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Hei, jeg håper det er plass til en til i skravlingen her. Jeg er på dag 3 på lavkarbo nå. Vi har vært uten p piller i 15 mnd nå og jeg har fått påvist pcos. Har fått resept på met også. Håper inderlig jeg klarer og endre livsstilen til lavkarbo og at det er det som skal til. Vi ønsker oss så en liten en. Hvor strenge er dere med frukt og bær? :-)

Dolmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 22:50   #425
Dolmina
Juniormedlem
 
Dolmina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Rogaland
Alder: 38
Innlegg: 32
Dolmina er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Cho, her.

Selvsagt er det plass til en til, velkommen skal du være!

Jeg tror du klarer å endre livsstilen til lavkarbo hvis man er innstillt til det! Jeg har trynet gang på gang, men jeg har klart å reise meg opp igjen, og nå har jeg begynt igjen på lavkarbo (ketogent) fant ut det var på tide å ta meg selv i nakken for å spise meg frisk av pcos, gå ned i vekt og ikke minst for å prøve å bli gravid.
Bra du allerede er på dag3 på lavkarbo! Hva slags filosofi følger du?
Nå for tiden spiser jeg verken frukt eller bær det er fordi jeg vil heller at karbohydrater skal komme fra grønnsaker.
Da jeg ikke spiste ketogent spiste jeg gjerne bær som regel i smoothie eller bare en liten skål blandet med tyrkiskyoghurt og kanskje litt frøblanding hadde jeg også i, men noen ganger spiste jeg bare bær slik som de var nesten som lørdagsgodt.
Spiste sjelden frukt fordi det trigget søthungeren min, men de få gangene jeg spiste frukt spiste jeg alltid litt protein ved siden av fordi jeg følte det dempet søthungeren min.

Ønsker deg lykke til med å få en liten en og håper lavkarbo skal til for at du skal bli gravid.

Hei, takk for det! Jeg prøver meg på LCHF, så får jeg se hvordan det går. Litt tøft å legge om nå i starten, men jeg håper det blir en vane etterhvert. :-) har du vært gravid tidligere? Har du fått i gang eggløsning etter omlegging til lavkarbo?

Dolmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
pcos, skravletråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 17:46
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no