Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-12, 12:06   #101
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.



2,5 kg Nerthus! Det er jo intet mindre enn megabra! Hold deg til det som fungerer, og SDS gjør det for deg. Gleder meg til å følge deg videre!
Jeg er enig med Jojomesteren at 1300 kcal er lite, men jeg har også vært der. Det ble mye vann da, og perioder på dagen da jeg måtte tenke at «du dauer ikke av å være sulten en liten stund».

Nerthus: hvor mange kcal er det i en dagsporsjon av SDS? Under 1500? Du spiser flere måltid pr dag, og ikke etter kl 18. Er du sulten på kveldstid eller bare fysen? Og mentalt arbeid, jammen er det det! Det sitter mellom ørene og ikke rundt magepartiet.

Ca 12-1300 kalorier pr dag. Ta med at jeg spiste generell lavkarbo (maks 20 g kh pr dag) i nesten et år før jeg prøvde SDS første gang. Jeg har også forsøkt og ligge ganske lavt i energiinntak ved og lage maten selv, men får slett ikke samme resultet. Det at det er VELDIG variert (spiser kun 2-3 måltider som er like pr 2.uker), og mye fisk (torsk! Laks!) ) tror jeg også er med på å bidra.
Jeg er sterk motstander av å telle kalorier på lavkarbo. Jeg advarer alle nybegynnere mot å gjøre det før de har gått flere måneder på lavkarbo uten vektnedgang når de er reelt overvektige. Jeg anbefaler alltid og sjekke ut typiske partystoppere, og sjekke om de spiser riktig fordelt på diett.no (herregud hvor mange timer jeg har med innlegging av data og sette inn i tabeller og analysere...). Dessverre (og jeg synes det er dritsurt!) er jeg en av de som tydeligvis har en kropp som forbruker lite energi til daglig, selv om jeg er litt aktiv. Den har tydeligvis svært tungt for å få i gang forbrenning av kroppsfett, og velger heller inntatt energi som kilde. Det er kanskje delvis derfor jeg spiser litt mer enn nødvendig for å få vektnedgang, fordi kroppen ikke henter energien fra fettreserverene? Derfor må den tvinges til å hente energien fra kroppen, og jeg har GODT med fett på kroppen kan du si!

Jeg er ikke spesielt sulten, men jeg er nok fysen. Når jeg helt bevisst kjenner etter, kjenner jeg at jeg er VELDIG mett etter hvert måltid, så fysingen kommer kanskje av kjedsomhet? Jeg tenker også som du, at jeg tåler og gå og føle meg litt mentalt sulten innimellom, spesielt siden jeg VET at jeg spiser korrekt i forhold til at kroppen skal kunne hente ekstra energi fra kroppsfettet. Så lenge hodet fungerer, og jeg er i noenlunde grei form ser jeg ingen problemer med dette - jeg tar selvfølgelig ketolyse-tablettene i tillegg. Samtidig har jeg en alvorlig infeksjon i kroppen, og er medisinert over lengre tid.

Ta med for alle de som nå har spist lavkarbo i to uker og tenker at dette er smart, spis MYE mindre - ikke gjør det. Dette gjelder MIN kropp og MIN situasjon. Jeg har lest enormt mye om kosthold og lavkarbo i over to år. Jeg er fulgt TETT opp av lege/blodprøver pga sykdom, slik at jeg vet at jeg får i meg det jeg trenger. Jeg har flere ubalanser i vitaminer og mineraler som jeg nå har kjørt både håranalyse OG blodprøver på for å se om jeg kan få legge en langtidsplan av tilskudd for å få dette i balanse etter mange år med chrons/diare og ikke minst borrelioseinfeksjon. Jeg har nemlig lavt jern, tilskudd hjelper underveis, men nivået faller i bunn kort tid etter avsluttet kur. Jeg har lavt B12 og D-vitamin, og tilskudd hjelper kun når det tas, ikke etterpå. Alt dette KAN være med og påvirke min kropps reaksjon på lavkarbokostholdet når det gjelder vekten

Ikke test ut alt på en gang om du ikke går ned. Bruk forumet til å få gode tips, test en ting av gangen (ellers vet du jo aldri hva som funket...). Tenk HELSE gjennom hele utprøvingen om du ikke går ned på generell lavkarbo. Husk at har du BMI innenfor normalområdet, bør du heller se på målebåndet og treningsfrekvensen heller enn vekta.

Jeg vil allikevel kunne anbefale SDS - siden menyen er lagt opp til å dekke vitamin- og næringsbehov, den er perfekt ketogent fordelt av næringsstoffer, og man trenger ikke være redd for om man spiser for lite eller altfor mye. Blir det for lite mat på SDS, ville jeg lagt til rene proteiner til måltidene. De har økt kraftig på med grønnsaker siden forrige gang jeg gikk, noe som gleder mitt hjerte stort siden jeg ELSKER grønnsaker!

Ok, Nerthus tok litt av igjen, men dette er et lite hjertebarn for meg - det å tilpasse kosthold og metode for vektnedgang etter hver enkelt kropp - og at H E L S E alltid skal komme først som prioritering!

Håper alle har en knallfin helg, jeg er trøtt som fy etter å ha startet på ny medisin, så jeg skal bare kose meg innendørs i snøværet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 12:33   #102
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Gode ord nok en gang, Nerthus !

Kos deg på lørdagen din !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 15:41   #103
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Dine erfaringer med SDS er spennende, Nerthus! Og Fedona, du må melde fra hvordan det går med deg på den maten. Jeg kjenner at jeg har en ryggmargsrefleks som sier NEI til ferdigmat levert på døra . Må da kunne klare å lage det samme selv? Men det er bare min stahet.... Og jeg har lest såpass mye av det du skriver her Nerthus, at jeg vet valget ditt ikke skyldes latskap eller mangel på mat!

Å, nei du, Tarato, ikke noe Birkebeinerstress skal få ødelegge min skiglede! Jeg er genuint lat, men har stort sett klart å presse meg til regelmessig trening (med noen laange avbrekk, da.). Jogging, spinning, elipse og styrketrening. Men like det - nei!. Men skigåing... Helst alene, helt eget tempo. Pust, armer og bein i en egen harmonisk rytme. Vakre omgivelse, frisk og kjølig luft - ikke noe svett studio-luft...
Tidligere har jeg hatt ambisjoner om å bli bedre, gå fortere, lengre. Nå er jeg fornøyd med turer på 1-2 mil, og en fart på 8-9km i timen. Birkebeinerne går dobbelt så fort . En halvfeit 52 år gammel dame som jobber med papirer skal ha som ambisjon å holde formen vedlike - og kose seg med det.

I dag har jeg kavet en runde på 8 km på en drøy time i snøværet. Ikke noe å skryte av, men nok til at jeg kan innta sofakroken med god samvittighet.. Men i dag var jeg mer tom for energi enn jeg har vært de siste gangene. Mulig det har sammenheng med de tre rødvinsglassene i går kveld? Det er sikkert en stopper for både vekt og form det også. Men fredagsvinen på hytta er så god, og jeg sover så utrolig godt etterpå. Så den blir nok værende i kostholdet mitt, ja!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 17:37   #104
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Enig med deg. Skitur i flott vintervær er deilig. Trener en del nå, men absolutt ikke alt som er gøy...

400g opp i vekt på meg denne uken....

Egentlig gitt litt opp for øyeblikket, surret så mye med mat i alle retninger at nå må jeg bare få litt orden på det aller først. Dårlige vaner fra julen kan du si...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 19:46   #105
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Nerthus: til deg vil jeg si en ting: amen.
Er så hjertens enig med deg. Og etter ha lest innlegget to ganger, ser jeg "levereglene" til helseregler. For det er helsa mi jeg tenker på når jeg velger å fortsette med LK tross manglende vektnedgang. Ønsket (=håpet) er at når kroppen er stabilisert etter mange mange år med mye stress, betennelser, dårlig tarm/magefunksjon, lite søvn, lite aktivitet, og så videre så vil den gi slipp på de ekstra kiloene. Er veldig klar over at det har tatt år å komme hit, og at det ikke er gjort i en håndvending å snu prosessen. Selv om det var det jeg trodde da jeg begynte på LK.... Altså enda en gang; fokus på leveregler framfor vektnedgang, med mål å oppnå god helse i en kropp jeg skal ha ca år til Jeg håper inderlig flere som strever med vektnedgang, om det er på LK eller andre "kurer" finner sin løsning.

SDS høres bra ut, men jeg er skeptisk til kostnadene. Og det uten at jeg har undersøkt hvor mye jeg bruker nå Innbiller meg at jeg bruker mindre penger på mat nå enn før, siden jeg spiser mindre/blir fortere mett. Samtidig som maten koster litt mer. Klart at hvis det er det som skal til så handler det ikke om penger. Men lell liksom

Genuin lat Jojomester, og så går du så mye på ski?? Ikke det jeg definerer som lat nei Men helt sikkert veldig godt, spesielt etterpå. Jeg liker å gå på ski, men den dørstokkmila er minst ei mil høy for skiturer. For gåturer er den også høy, men ikke i nærheten av skidørstokken.

VSB, så synd du har gått opp. Det er ikke sikkert det er fett alt vet du; det kan være vann? Oppsamling i mage/tarm? Ikke gi opp hvertfall! Ikke gi opp!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 10:33   #106
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Må bare dele denne med dere; tror det funker. Det er ikke til å feie under en stol at jeg har gått opp i vekt så jeg spurte fastlegen hvordan jeg best kunne gå ned noen kilo. "Du må bare begynne å bevege deg litt mer" sa han" "Å," sa jeg nedslått, "betyr det jogging, situps, spinning å hele pakka?" "Slett ikke" sa legen, "det holder med at du rister på hodet hver gang folk byr deg noe å spise!"

Ha en god dag!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 10:40   #107
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Må bare dele denne med dere; tror det funker. Det er ikke til å feie under en stol at jeg har gått opp i vekt så jeg spurte fastlegen hvordan jeg best kunne gå ned noen kilo. "Du må bare begynne å bevege deg litt mer" sa han" "Å," sa jeg nedslått, "betyr det jogging, situps, spinning å hele pakka?" "Slett ikke" sa legen, "det holder med at du rister på hodet hver gang folk byr deg noe å spise!"

Ha en god dag!

Me like!!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 10:52   #108
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Må bare dele denne med dere; tror det funker. Det er ikke til å feie under en stol at jeg har gått opp i vekt så jeg spurte fastlegen hvordan jeg best kunne gå ned noen kilo. "Du må bare begynne å bevege deg litt mer" sa han" "Å," sa jeg nedslått, "betyr det jogging, situps, spinning å hele pakka?" "Slett ikke" sa legen, "det holder med at du rister på hodet hver gang folk byr deg noe å spise!"

Ha en god dag!

Hahaha! Klok lege

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:15   #109
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Det heter "mat er kilo, trening er gram", gjør det ikke? Huff, snøen laver fortsatt ned. Dagens trim blir nok snømåking, ikke ski..

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 13:14   #110
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Minus 2.9kg på 10 dager

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 13:21   #111
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Minus 2.9kg på 10 dager

Så flott
Begynner å lure på om det kanskje er noe for meg også.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 14:27   #112
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Minus 2.9kg på 10 dager

WOW! Du er på vei til å overbevise meg altså, bare så det er sagt!
Leste jeg et sted at du har en luksusvariant av maten? Kan jeg få spørre hvor mye du betaler i uka?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 15:00   #113
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Minus 2.9kg på 10 dager

Kjempebra Nerthus SDS er tingen

Tarato: Gå inn på spisdegslank.no Der kan du se på enkeltbestillinger eller gourmet mat. Jeg trives best med å bestille de rettene jeg vil ha, istedet for faste menyer. Anbefaler også kanelklubbene de har, som mellommåltid eller en liten snack. De er veldig gode og de skal øke forbrenningen og de er mettende

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 15:06   #114
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Kjempebra Nerthus SDS er tingen

Tarato: Gå inn på spisdegslank.no Der kan du se på enkeltbestillinger eller gourmet mat. Jeg trives best med å bestille de rettene jeg vil ha, istedet for faste menyer. Anbefaler også kanelklubbene de har, som mellommåltid eller en liten snack. De er veldig gode og de skal øke forbrenningen og de er mettende

Enig, har bestilt bare det jeg vet smaker godt denne gangen - men det er greit og bestille ferdigmeny første to uker så man blir kjent med maten. Gourmet er tingen, ellers blir det for mye brødmat for min del Fortsetter det slik er det jo helt fantastisk!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 15:08   #115
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

WOW! Du er på vei til å overbevise meg altså, bare så det er sagt!
Leste jeg et sted at du har en luksusvariant av maten? Kan jeg få spørre hvor mye du betaler i uka?

Ca en tusing i uka. Du kan få det billigere ved og legge inn et eller flere brødmåltid, jeg bestilte bare en liten brødmiks denne gangen, slik at jeg kan ta to skiver med lerums jordbærsyltetøy HELT uten sukker om det kniper en dag
Siden det dekker ALLE måltider synes jeg det ikke er dyrt, jeg bruker nok mer enn det til vanlig pr uke når jeg handler og lager maten selv...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 16:37   #116
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Takk! Kr 1000,- i uka er ikke ille når det fungerer! Men atskillig mer enn jeg bruker på mat til meg selv en uke. Jeg får se Å ikke stresse betyr også å holde seg (les: meg) til det opplegget jeg har valgt, hvertfall så lenge at jeg vet om det er bra eller ikke. Så i første omgang blir det sånn Spørs om mannen min blir å spise bare Fjordland hvis jeg går over på SDS Ikke at han blir lei seg altså; han synes maten derfra er god. Mulig det har noe med lettvinthet å gjøre, jeg vet ikke

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 16:51   #117
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Takk! Kr 1000,- i uka er ikke ille når det fungerer! Men atskillig mer enn jeg bruker på mat til meg selv en uke. Jeg får se Å ikke stresse betyr også å holde seg (les: meg) til det opplegget jeg har valgt, hvertfall så lenge at jeg vet om det er bra eller ikke. Så i første omgang blir det sånn Spørs om mannen min blir å spise bare Fjordland hvis jeg går over på SDS Ikke at han blir lei seg altså; han synes maten derfra er god. Mulig det har noe med lettvinthet å gjøre, jeg vet ikke

Alternativet er 3 ganger brødmat og middag til 56,- kroner dagen... sjekk ut sidene deres du, de har forskjellige varianter av menyer til forskjellige priser (Jeg er bare litt luksusdyr for tiden, solgte bilen min før jul og bruker gladelig penger på meg selv og min egen helse!!)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 17:21   #118
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Alternativet er 3 ganger brødmat og middag til 56,- kroner dagen... sjekk ut sidene deres du, de har forskjellige varianter av menyer til forskjellige priser (Jeg er bare litt luksusdyr for tiden, solgte bilen min før jul og bruker gladelig penger på meg selv og min egen helse!!)

Det gjør du rett i

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 19:50   #119
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God kveld i den nye uka. Er litt småsliten her jeg sitter; mandager er tøffe dager når en står opp fryktelig tidlig. Særlig etter en helg hvor jeg har sovet litt utpå

Dagen her har forløpt som planlagt, dog ble middagen smertefullt forsinket og det gikk på "hodet løs". Dvs jeg begynte å bli tom der oppe. Men med litt kjøtt og grønnsaker innabords retter formen seg og tingenes tilstand blir bedre. Heldigvis! Har en del vann i kroppen, tross stort vanninntak. Har spist en del salt mat i helga + litt for mye proteiner (uten at jeg vet eksakt hvor mye; bare vet det...) - noe som sørger for at vannet beholdes. Nå er det slappe-av-modus til leggetid. Mandager er ikke den dagen da jeg trener/går tur er altfor trøtt så dette er dagen da jeg bare slapper av.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 21:26   #120
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jepp, mandager er tøffe. Jeg syns det er verre med årene - sover litt lengre i helgen, sitter opp litt ekstra lørdag, og søndag kveld får jeg ikke sove. Helt i ørska når klokka ringer mandag morgen...

Jeg føler at jeg har gått opp i vekt i helga, selv om jeg har både trent og spist riktig. Men magen kjennes stor. Nåvel, skal ikke veie før fredag, ikke tenke på det.

Lagde spinatsuppe med egg til middag. Bra mat for både vegetarianeren, normalisten om meg. De tar gjerne litt grovt brød til, da. Måtte ut å handle i kveld, og kom over en helsekost på senteret som hadde tagatesse. Dermed har jeg laget Vivians nøttegodt - å huttemegtu så godt!! Her må det mobiliseres disiplin, kjenner jeg. Ikke mer i kveld.....

Men jeg har en avtale med meg selv om å gå tidlig fra jobben i morgen å få tatt favorittløypa mi i skogen her før det blir mørkt. Har ikke gått den før denne sesongen. Da skal jeg ha med litt nøttegodt som belønning/ energipåfyll... Damen i butikken fikk meg til å kjøpe to tagatosesjokolader også. 5 g kh i 100 g sjokolade... Har gjemt den inne i skapet. Prøve å glemme....
Og så må jeg se "Broen" på NRK, da....
Ha en fredelig kveld!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 21:31   #121
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Lurt å ha avtale med seg selv! Og lokke med nøttegodtgulrot Hva slags tagatosesjokolade hadde de på sentret ditt? Og hvilken butikk/kjede solgte den?

Jeg har smakt Damhert (eller Damhart?) og den blir jeg ikke dårlig i magen av, ikke får jeg en trang til å måke hele plata innpå heller. Og det beste av alt; jeg greier å la den være! Foreløpig har jeg bare funnet den på Lavkarbohuset.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 08:38   #122
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Lurt å ha avtale med seg selv! Og lokke med nøttegodtgulrot Hva slags tagatosesjokolade hadde de på sentret ditt? Og hvilken butikk/kjede solgte den?

Jeg har smakt Damhert (eller Damhart?) og den blir jeg ikke dårlig i magen av, ikke får jeg en trang til å måke hele plata innpå heller. Og det beste av alt; jeg greier å la den være! Foreløpig har jeg bare funnet den på Lavkarbohuset.

Sunkost på Sandvika Storsenter - ganske godt utvalg og damen virker som hun har peiling på lavkarbo. Det var Damhert de hadde - tre ulike typer. Ligger noen biter i en pose nå, sammen med nøttegodt, klar for skitur ved 3-tida...

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 19:29   #123
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Takk! Jeg skal kjøpe en plate eller to, men venter noen uker. Har spist litt de siste dagene og merker at jeg "vil ha mer". Altså venter jeg, for å ta kontroll over tankegangen igjen. Er litt hoven for tiden og det kommer av noe jeg har spist, muligens sjokoladen? Eller litt for mye pepsi max? Kutter den ene og reduserer den andre igjen, så får vi se

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:44   #124
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg spiste akkurat en liten skål med salte peanøtter, så nå stopper vel vektnedgangen litt? Det ble ca 4-5 håndfuller...

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:49   #125
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Jeg spiste akkurat en liten skål med salte peanøtter, så nå stopper vel vektnedgangen litt? Det ble ca 4-5 håndfuller...

Det er ikke sikkert. Hvorfor spiste du hele 4-5 håndfuller salte peanøtter? Sulten? Saltmangel? Bruk tiden på å finne ut hvorfor kroppen din tar sånne avgjørelser over hodet på deg, og fortsett slik du har gjort - du er så flink atte

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no