Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

August-startere 2011

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-08-11, 21:24   #276
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Grattis til mange av dere med flott vektnedgang! Motiverende for oss andre!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:18   #277
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Uke 1: -1,9 kg (totalt -1,9 kg) 19,3 kg igjen
Uke 2: -1.3 kg (totalt - 3,2 kg) 18,0 kg igjen
Uke 3: ........... (totalt - 3,2 kg) 18,0 kg igjen
Uke 4: -0,4 kg (totalt -3,6 kg) 17,6 kg igjen



Det minker sakte - men det minker. HURRA!!

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:29   #278
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Skulle ønske det var jeg som minket.. Men, men. Det kommer nok

Grattis til alle med godt vekttap Det hadde jeg også i starten av ketolyse

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 16:12   #279
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Jeg oppdaget denne tråden i dag! Jeg begynte 2 august så håper det er ok at jeg hiver meg med her
Kjekt å "gå" sammen med noen på veien

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 17:39   #280
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Kjempebra! Håper du fortsetter nedgangen. Selv gikk jeg ned nesten 4kg første uken, og så litt over ett kilo hver av de to ukene etterpå (6 til sammen, altså). Jeg har bestemt meg for at "dette SKAL jeg klare"!

håper på nedgang jeg og framover, men det sier kanskje seg selv :P
Merker jeg sliter litt med å finne oppskrifter som virker fristende, og samtidig ikke har for mange Kh. blir fort for lite mat om kh grensen skal holdes.. med mindre jeg spiser koteletter med no grønnsaksgreier til.. men har spist det 50% av uken så litt smålei det alt :S jobber med saken da!! her gjelder det å være kreativ

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 19:27   #281
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Suann: velkommen

lizliz: Bruk en liten stund på oppskriftsforumet, det er så mange gode forslag der. Jeg har akkurat laget squashlasagne, veldig god!

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 20:02   #282
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av dumidalia, her.

Suann: velkommen

lizliz: Bruk en liten stund på oppskriftsforumet, det er så mange gode forslag der. Jeg har akkurat laget squashlasagne, veldig god!

Den lasagnen hørtes veldig god ut! Men et litt tåpelig spørsmål kanskje....Den ostesausen, skal den kokes opp eller skal man bare blande kald creme fraishe og ost sammen? Tror jeg må prøve denne oppskriften en av dagene. Morsomt å spise seg slank, gitt!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 23:12   #283
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av LGT, her.

Den lasagnen hørtes veldig god ut! Men et litt tåpelig spørsmål kanskje....Den ostesausen, skal den kokes opp eller skal man bare blande kald creme fraishe og ost sammen? Tror jeg må prøve denne oppskriften en av dagene. Morsomt å spise seg slank, gitt!

Ja, du spør.. Jeg brukte en annen ostesaus, med 2 dl fløte og en masse ost oppi, der kokte jeg opp fløten og hadde så osten i. Den lasagnen ble meget god! Jeg brukte hakkede tomater med chili, pluss en masse krydderier for mer smak.

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 16:35   #284
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Da skal jeg prøve meg på din variant, dumidalia!

Jeg har leitet og leitet på forumet her om innhold av karber i avokado, men finner ikke noe svar. Saken er den at på lørdag laget jeg guaqemole, og da jeg skrev inn 100 g avocado (legg merke til atjeg skrev med en "c") på diett. no fikk jeg 19.5 karbohydrater og ble temmelig overrasket da jeg trodde dette var grei mat på lavkarbo!! Men av en eller annen grunn gikk jeg på nytt inn på diett.no for å sjekke dette, og denne gangen skrev jeg avokado med en "K" og da fikk jeg opp 0.83 karbohydrater på 165 g!! Hva er riktig? Vil jo tro den siste siden det er så mange som spiser avokado på lavkarbodiett. Forrvirret kan man si!!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 18:43   #285
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

LGT: HER står det 0.5 gram karbo pr 100 gram, og 19,5 gram fett. Ypperlig lavkarbo. Også er det jo så godt! Jeg har ikke spist det på ganske mange uker, tror jeg skal skrive det opp på handlelista

Lasagnen var like god i dag til lunsj, forresten. Tror jeg skal vurdere å lage en i mindre former, slik at jeg kan ta opp en porsjon i gangen og steke.

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 19:01   #286
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av dumidalia, her.

LGT: HER står det 0.5 gram karbo pr 100 gram, og 19,5 gram fett. Ypperlig lavkarbo. Også er det jo så godt! Jeg har ikke spist det på ganske mange uker, tror jeg skal skrive det opp på handlelista

Lasagnen var like god i dag til lunsj, forresten. Tror jeg skal vurdere å lage en i mindre former, slik at jeg kan ta opp en porsjon i gangen og steke.

Det var bra! Da blir det guaqemole ved siden av kveldsmaten i dag!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 19:03   #287
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Og obs, obs til andre også. På diett.no har de blandet mellom fett og karbohydrater når man skriver inn avocado med en "c"!!!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 22:04   #288
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: August-startere 2011

Meh, går jo litt tregere, men det er vel forventet.

Startet på 121kg, bmi på 36 tror jeg det var.
Er nede på 109kg og bmi på 33 nå
Startet 4.august. Jogger så og si hver dag nå, så tror nedgangen går tregere pga muskelvekst.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 23:14   #289
kjersti83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bodø
Innlegg: 19
kjersti83 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

noen her som kan hjelpe meg? har spist ca 60 karbs i dag (må ha litt siden jeg ammer), men kalorinivået lå på nesten 2000.. spiller ikke kalorinivået noen rolle? bare karbs? håper noen kan hjelpe meg.. siden jeg akkurat er kommet inn i en gooood rutine men ble plutselig skeptisk og usikker..

__________________
skal ned 20 kg..
kjersti83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 23:14   #290
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Fantastisk nedgang, ketoseprinsen! Og ja, det går nok tregere etterhvert, det merkes nok i alle leire..

Jeg er så lite sulten.. I dag har jeg bare spist lasagne med salat til lunsj og en karbonade med litt brokkoli til middag.. Jeg kunne sikkert klart å spise noe nå, men det frister lite.. I går spiste jeg mye mer, så det varierer veldig.. Men så lenge jeg ikke er mer sulten, så lar jeg det bare være slik..

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 09:04   #291
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

God morgen Veiedag her i dag og vekta viser 0.7kg ned Ikke kjempemye, men alt ned er bra, så jeg er fornøyd

Ha en fortsatt god dag!

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 15:34   #292
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Flott nedgang, alle sammen!!

Har dere sett at vi ikke lenger er "ferskingene" på forumet? Det finnes en septembergruppe også. Det kjennes faktisk godt å ha kommet såpass godt i gang.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 17:37   #293
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 34
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av kjersti83, her.

noen her som kan hjelpe meg? har spist ca 60 karbs i dag (må ha litt siden jeg ammer), men kalorinivået lå på nesten 2000.. spiller ikke kalorinivået noen rolle? bare karbs? håper noen kan hjelpe meg.. siden jeg akkurat er kommet inn i en gooood rutine men ble plutselig skeptisk og usikker..

Så lenge du går ned skal du ikke tenke på kalorier

Det finnes to forskjellige avokado, en svart og en grønn. Den ene er det en god del mer karbs i enn den andre, et raskt søk vil si deg hvilken, for jeg husker ikke for øyeblikket :P

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 17:55   #294
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: August-startere 2011

i dag... blæh, har vært slem med meg selv i dag.. ikke spist siden frokost, alt for mye stress på skolen, pluss at luchen min ikke var litt fristende en gang. grillet skylling fra bunnpris, smakte skikkelig ekkelt ( kjøpte en hel kylling for noen dager siden og har igjen halve) så nå sitter jeg egentlig her og surfer på internett.. sulten! .. skal hjem og lage middag nå da, men likevel.. ikke bra ikke bra..

frokosten var nyyydelig da.. eggerøre med røkelaks
middag blir noe slikte som purreløk,squash,kylling,sideflesk og currykrydder..
nom nom.. leger vel no blomkålmos til tror jeg.. ikke bestemt enda.. vet ikke om jeg liker..

jaja.. håper i morgen blir en litt mer rett spisedag .. hvorfor kunne man ikke bare fått mat intravenøst, så slapp man å spise..

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 17:59   #295
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

Flott nedgang, alle sammen!!

Har dere sett at vi ikke lenger er "ferskingene" på forumet? Det finnes en septembergruppe også. Det kjennes faktisk godt å ha kommet såpass godt i gang.

Hehe. Artig! Føler jeg begynner å komme inn i dette nå. Må ikke tenke så lenge før jeg handler.

Hadde male-/veiedag i dag. Ned ett kilo fra forrige uke. Ingen endring på målene. Det begynner tydeligvis å gå litt saktere nå, menmen. Så lenge det går nedover er jeg fornøyd

Hvordan går det med dere andre? Har alle kommet over abstinensene?

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 19:17   #296
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Hehe. Artig! Føler jeg begynner å komme inn i dette nå. Må ikke tenke så lenge før jeg handler.

Hadde male-/veiedag i dag. Ned ett kilo fra forrige uke. Ingen endring på målene. Det begynner tydeligvis å gå litt saktere nå, menmen. Så lenge det går nedover er jeg fornøyd

Hvordan går det med dere andre? Har alle kommet over abstinensene?

Abstinenser har jeg egentlig ikke fått.. Begynner vel egentlig å merke at jeg snart har lyst på noe godt, kake eller is eller noe.. Jeg er tydeligvis omvent fra alle andre.. To uker uten noe sukker eller alkohol.. Ikke sukker i form av sukkererstatninger heller, tør ikke helt prøve på det, tenk om jeg stagnerer i vekt alt i uke to hehe. Så gleder meg til vektnedgang blir stabil så jeg kan eksprimentere litt

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 20:38   #297
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Abstinenser har jeg egentlig ikke fått.. Begynner vel egentlig å merke at jeg snart har lyst på noe godt, kake eller is eller noe.. Jeg er tydeligvis omvent fra alle andre.. To uker uten noe sukker eller alkohol.. Ikke sukker i form av sukkererstatninger heller, tør ikke helt prøve på det, tenk om jeg stagnerer i vekt alt i uke to hehe. Så gleder meg til vektnedgang blir stabil så jeg kan eksprimentere litt

Sånn har jeg det også. Idag har jeg tatt meg selv i å drømme om solskinnsboller, kokosboller, paprika potetgull og hamburger..... Ikke merket så mye til det de andre dagene da. Jeg vil også ned de ønskede kiloene først, og så kanskje begynne å unne meg en kosedag i uken, dette også for å fylle opp litt karbs til treningsøktene (som nå er ganske slitsomme!!) Motivasjonen er ikke helt på plass i dag, men er en skikkelig stabukk, så gir meg ikke! Men manglende motivasjon henger nok sammen med liten vektnedgang til tross for at jeg er i ketose (i over to uker), jogger tre dager i uken, og spiser "riktig" ift. fett, protein og karbs. Blææh! Tenker jeg blir motivert igjen når jeg mister enda ett kilo da!

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 21:36   #298
Tetsou
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Nesodden
Innlegg: 12
Tetsou er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

i dag... blæh, har vært slem med meg selv i dag.. ikke spist siden frokost, alt for mye stress på skolen, pluss at luchen min ikke var litt fristende en gang. grillet skylling fra bunnpris, smakte skikkelig ekkelt ( kjøpte en hel kylling for noen dager siden og har igjen halve) så nå sitter jeg egentlig her og surfer på internett.. sulten! .. skal hjem og lage middag nå da, men likevel.. ikke bra ikke bra..

Jeg har sluttet å kjøpe grilla kylling (halve) da endel av kjøttet er veldig tørt og kjedelig. Bedre å kjøpe kylling lår eller vinger. Saftigere og bedre synes jeg.

Noe av poenget med ketolysekuren, slik jeg har forstått den, er at du skal slippe å gå rundt sulten.
Finn noe du har lyst på, og som er snillt i forhold til kuren, og spise det til du blir mett, men ikke overmett.

For min egen del har jeg kuttet ut lunch helt, og savner den ikke (bortsett fra det sosiale).

Tetsou er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 10:57   #299
sprett1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 8
sprett1 er på en erverdig vei

Sv: August-startere 2011

Veiedag i dag etter to uker med ketolsye. Ned 0,7 kg. Nedgangen har altså flatet en del ut. Litt kjedeli siden jeg har vært like nøye med karbohydratene denne uken som forrige, men det er vel en kjennsgjerning at det ikke går like raskt hele tiden.

Litt nysgjerrig på hvordan dere andre forholder dere til fett i maten. Prøver dere å spise så mye fett som mulig eller? Litt usikker på om jeg spiser nok. Er jo så lite sulten og kjenner at smør og veldig fet mat byr meg litt imot av og til.

__________________


sprett1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 11:51   #300
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: August-startere 2011

Opprinnelig lagt inn av sprett1, her.

Veiedag i dag etter to uker med ketolsye. Ned 0,7 kg. Nedgangen har altså flatet en del ut. Litt kjedeli siden jeg har vært like nøye med karbohydratene denne uken som forrige, men det er vel en kjennsgjerning at det ikke går like raskt hele tiden.

Litt nysgjerrig på hvordan dere andre forholder dere til fett i maten. Prøver dere å spise så mye fett som mulig eller? Litt usikker på om jeg spiser nok. Er jo så lite sulten og kjenner at smør og veldig fet mat byr meg litt imot av og til.

Kanskje ikke så mye som mulig, men ganske mye, ja. Bruker smør når jeg steker, olje eller rømmedressing på salaten, fete sauser, bacon osv... Men jeg heller ikke på slik at maten blir "ødelagt"

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
April 2011-startere? dakota Optimal Ernæring 3 19-03-12 20:06
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 10:55
Skravle tråd for Juli 2011 startere :D mamae Ketolysekuren 0 03-07-11 16:56
Juli 2011 startere? (Veietråd) mamae Ketolysekuren 1 03-07-11 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no