Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren og revmatisme/migrene

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-07, 18:49   #1
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Ketolysekuren og revmatisme/migrene

Hei!
Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med bruk av ketolysedietten og revmatisme/leddgikt eller migrene. Jeg har begge deler og har akkurat begynt på ketolysekuren. Lurer derfor på om det er noen som har noen erfaringer, positive eller negative, evt ting en bør være oppmerksom på.
Hilsen Selma

Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 18:54   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren og revmatisme/migrene

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hei!
Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med bruk av ketolysedietten og revmatisme/leddgikt eller migrene. Jeg har begge deler og har akkurat begynt på ketolysekuren. Lurer derfor på om det er noen som har noen erfaringer, positive eller negative, evt ting en bør være oppmerksom på.
Hilsen Selma

Vet ikke om jeg har verken det ene eller det andre. Men som jeg har sagt her på nettstedet for leeeeeenge siden slipper jeg nå å "knekke opp" ledda mine hver morgen. Jeg er blitt MYYYE mykere i kroppen. Og når det gjelder migrene kan jeg heller ikke si så mye annet enn at jeg var til sånn sjekk av hodet grunnet migrene, men etter at jeg begynte med lavkarbo er antall dager i senga grunnet hodeverk blitt så og si borte..

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 18:58   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren og revmatisme/migrene

Du vil nok se at migrenen blusser litt opp i starte min gjør hverfall det på vei inn i ketose. Men så er den som forduftet etter en ukes tid

Min leddgikt har brutt ut mens jeg har levd på lavkarbokost, så jeg kan ikke si om jeg ville vært bedre værre på det ene eller det andre. Da jeg ikke har hatt utviklet leddgikt mens jeg levde på "vanlig kost"

Men har hørt av andre at man får det bedre på lavkarbo, har også hørt at svinekjøtt er det som er MINST bra for deg.

Gleder meg til å se dine erfaringer, håper de bli bra! Lykke til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 19:02   #4
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Ketolysekuren og revmatisme/migrene

jeg har/hatt begge deler.

migrene ble borte da jeg hadde tatt olja udos choice et par måneder.
min migrene artet seg slik at ved stress så fikk jeg flere ukers lange anfall. og nå merker jeg en antydning muligens 1-2 ganger i året.

revmatisme, jeg er under utredning, men alle legene er sikre på at jeg har noe revmatisk, men de vet ikke hva. jeg skal til haugesund revmatisme sykehus fohåpentlighvis før jul.

men leddene mine blir mye mer "smørte" når jeg spiser ren lavkarbo.
og desverre merker jeg litt forskjell med og uten kunstig søtning og erstatninger. og fra når jeg kommer hjem fra ferie så skal jeg gå i rehab.
men ketose har også hjulpet meg masse. for en eller annen grunn virker det som om kroppen fungerer bedre enn vanlig når jeg er ketose. helt supert.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 01:07   #5
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysekuren og revmatisme/migrene

Har migrene jeg og, og må egentlig innrømme at jeg har blitt litt verre.. Og spesielt hvis jeg får i meg noe med fløte! Håper at det ordner seg etterhvert, ser jo at det er mange som har blitt mye bedre av lavkarbo

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 00:34   #6
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren og revmatisme/migrene

Takker så mye for innlegg
Vel.....da var 3. dag unnagjort og har ikke fått noe migrene ennå, så det er jo bra. Ellers merker jeg ingenting mtp leddene...men det er kanskje en smule tidlig ennå.

Ellers så har jeg mer eller mindre parkert på do....tisser i ett sett!! Men det skal kanskje være sånn?! Og får nesten melkesyre i bena av å gå over stuegulvet . Satser på at det også skal være sånn..hehe...
Hilsen Selma

Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal jeg begynne på Ketolysekuren? Kristin1964 Ketolysekuren 11 07-08-07 08:42
Kan eg bruke ketolysekuren for å gå ned 5kg? nicka Ketolysekuren 6 24-05-07 08:46
Starthjelp til ketolysekuren Hegspegs Ketolysekuren 5 31-01-07 23:22
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 14:05
Den ultimate dagsmenyen på Ketolysekuren?? Vilje Ketolysekuren 1 30-05-05 22:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no