Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Normalvektig, men høy fettprosent ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-14, 16:18   #1
Mina28
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 4
Mina28 er på en erverdig vei

Normalvektig, men høy fettprosent ...

Hei
Jeg lurer på en ting. Jeg er normalvektig (168cm, 57kg), men har lite muskler, og mye fett..
Vil lavkarbo kunne få ned fettprosenten min? Tenker på det at lavkarbo er vektregulerende, hvordan blir det?

Tingen er at jeg har gått ned 19kg iløpet av veldig kort tid. Har en spiseforstyrrelse som jeg prøver å komme meg ut av. Det raske vekttapet gjorde at jeg mistet mye muskelmasse.

Har funnet ut at å spise lavkarbo fungerer veldig bra, fordi jeg ikke blir oppblåst og "tung" i magen, i motsetning til høykarbo. Det blir derfor ikke skummelt å spise og å beholde maten. Hurra for lavkarbo!

Mina28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 16:48   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent..

Tja. Det kommer alt an på hvordan lavkarbo vil påvirke nettopp dine hormoner. Jeg skal ikke si noe om fettprosenten, men lavkarbo gir meg iallfall et annet utseende på samme vekt enn på karbohydratrik mat. Til det bedre. Men lavkarbo er ingen erstatning for trening.

Det aller beste og mest effektive er selvfølgelig dersom du kombinerer lavkarbo med litt trening, helst litt styrketrening i en eller annen form. Da gir du kroppen incitament til muskelbygging OG mat som tilfører det som trengs i samme slengen. Det er ikke så mye som skal til for å oppnå resultater i starten.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 17:59   #3
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent..

Enig med smgj! Jeg så helt annerledes ut da jeg spiste høykarbo vs lavkarbo. Mye fastere i kroppen selv om jeg veide det samme. Er vel flere her som erfarer at kroppen får mer muskler på lavkarbo. Men trening er også viktig!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 23:17   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent..

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Enig med smgj! Jeg så helt annerledes ut da jeg spiste høykarbo vs lavkarbo. Mye fastere i kroppen selv om jeg veide det samme. Er vel flere her som erfarer at kroppen får mer muskler på lavkarbo. Men trening er også viktig!

Hvordan får man mer muskler på lavkarbo? Det er vel heller fettprosenten som kan gå ned, men om du ikke trener vil vel ikke muskelmassen øke?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 10:04   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent..

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Hvordan får man mer muskler på lavkarbo? Det er vel heller fettprosenten som kan gå ned, men om du ikke trener vil vel ikke muskelmassen øke?

Skal man øke i muskelmasse, så må man nok jobbe for det, ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 11:05   #6
Mina28
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 4
Mina28 er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent ...

Tusen takk for svar��
Ja, jeg tenkte å legge inn styrketrening også! Tror kansje jeg begynner rolig, med hjemmetrening for å ikke gå meg på en smell��
Merker iallefall bedring på formen allerede. Er ikke så trøtt og sliten lengre, så noe skjer!

Håpet er at fettprosenten går litt ned (kosthold), og at jeg får tilbake litt muskler, med styrketrening.

Mina28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 15:48   #7
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent ...

Vil bare si lykke til! Du er sterk som snakker om, og har klart å komme deg ut av en spiseforstyrrelse!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 20:45   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent..

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Skal man øke i muskelmasse, så må man nok jobbe for det, ja

Er kreatin(eller hva det heter) kun effektiv hvis man jobber for den?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 20:57   #9
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent ...

Slike tråder som dette burde stenges. TS har en spiseforstyrrelse og er åpen på det.

Å komme med masse gode råd til en som er syk høres for meg ut som god grunn til å stenge slike tråder for å beskytte den enkeltes ve og vel.

har levert rapport. Håper flere ser de samme faresignaler og reagerer.


Sist redigert av sonim : 25-09-14 kl 21:04.
sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 22:09   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent ...

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Slike tråder som dette burde stenges. TS har en spiseforstyrrelse og er åpen på det.

Å komme med masse gode råd til en som er syk høres for meg ut som god grunn til å stenge slike tråder for å beskytte den enkeltes ve og vel.

har levert rapport. Håper flere ser de samme faresignaler og reagerer.

Jeg har også en spiseforstyrrelse. Spyr ofte når jeg spiser mange karbiser. Spiseforstyrrelsen sitter i magen, ikke i hodet. Kanskje ts også har det?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 22:14   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent ...

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Slike tråder som dette burde stenges. TS har en spiseforstyrrelse og er åpen på det.

Å komme med masse gode råd til en som er syk høres for meg ut som god grunn til å stenge slike tråder for å beskytte den enkeltes ve og vel.

har levert rapport. Håper flere ser de samme faresignaler og reagerer.

Foreløbig er det vel ingenting i tråden som tyder på at ts er i ferd med å ta av? Skal ikke de som har eller har hatt en sf ha lov til å be om råd? Noen er jo interesserte i å bli friske, ikke bare i fortsette i den onde sirkelen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 22:36   #12
Mina28
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 4
Mina28 er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent ...

Hei.
Ser enkelte er bekymret for mitt ve og vel her.. Det trenger dere ikke å være
Ja, jeg har en spiseforstyrrelse, og jeg er i behandling for den. Jeg er veldig motivert for å bli frisk, både i hodet og i kroppen.
Jeg ber IKKE om råd for å gå ned i vekt! Jeg trenger å bygge opp igjen musklene jeg har mistet, så jeg blir sterkere i kroppen.
Grunnen til at jeg spiser lavkarbo, er altså ikke for å gå mer ned i vekt, men fordi jeg fungerer så mye bedre med dette kostholdet. Sikkert derfor det føles så trygt også?

Pr idag har jeg for høy fettprosent ja, men har altså tenkt å "bytte ut" dette med muskler. (Ved hjelp av rigtig kosthold og trening)

Mina28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 09:04   #13
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent ...

Opprinnelig lagt inn av Mina28, her.

Hei.
Ser enkelte er bekymret for mitt ve og vel her.. Det trenger dere ikke å være
Ja, jeg har en spiseforstyrrelse, og jeg er i behandling for den. Jeg er veldig motivert for å bli frisk, både i hodet og i kroppen.
Jeg ber IKKE om råd for å gå ned i vekt! Jeg trenger å bygge opp igjen musklene jeg har mistet, så jeg blir sterkere i kroppen.
Grunnen til at jeg spiser lavkarbo, er altså ikke for å gå mer ned i vekt, men fordi jeg fungerer så mye bedre med dette kostholdet. Sikkert derfor det føles så trygt også?

Pr idag har jeg for høy fettprosent ja, men har altså tenkt å "bytte ut" dette med muskler. (Ved hjelp av rigtig kosthold og trening)

Stå på jente!! Jeg har vært der du er, nå er jeg frisk, normalvektig og sterk
Heier på deg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 13:12   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent ...

Det er klart vi skal holde et øye med usunne og forstyrrede vinklinger på kosthold, men jeg ser ingenting som er spesielt problematisk i denne tråden. TS er åpen om spiseforstyrrelse, noe ganske mange her inne er på den ene eller andre måten, vedkommende er under behandling og det fremgår et relativt tydelig ønske om normalisering. Tråden kommer ikke til å bli stengt.

- Moderator

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 17:40   #15
Mina28
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 4
Mina28 er på en erverdig vei

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent ...

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Stå på jente!! Jeg har vært der du er, nå er jeg frisk, normalvektig og sterk
Heier på deg

Takk for det!
Flott at du har blitt frisk, det skal jeg også bli!
Jeg tror jeg er på god vei

Mina28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
20 kg ned, og normalvektig! Supah Livets lyse side 38 24-06-11 22:06
Normalvektig, men høy fettprosent gnistre Spørsmål og svar 15 01-04-11 09:24
Normalvektig på lavkarbo? lanaluna Spørsmål og svar 2 29-03-11 01:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no