Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Karbohydratinnhold i aloe vera?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-08, 21:32   #1
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Karbohydratinnhold i aloe vera?

Er det noen som vet hvor mange karbohydrater aloe vera juice inneholder?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 23:16   #2
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?

Hvilken type da? Den gule dunken fra Forever living? (min favoritt), Den inneholder i alle fall 5 g karbo per 100 gram vare. Dagsdosen er normalt 30-60 ml av den, og da blir det 1,5g - 3 g KH per dose. Teller det inn med grønnsakene jeg, da den gjør så mye bra for kroppen.

Håper dette var til hjelp.

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 23:29   #3
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?

jeg bruker også den fra forever living..den med bær

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 20:42   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?

Jeg bruker en svensk fra Sasco AB, i Norge er det AlfaCare som distribuerer. Det står 99,4% på flasken. Anbefalt dagsdose er 40-60 ml. Det ser derfor ut som om den kan sammenliknes med din Dingpot, siden den har samme dagsdose. Tenkte også jeg skulle telle den med i grønnsakene siden den inneholder så mye av det vi trenger. Men var redd for karbohydratinnholdet. Ble litt mer beroliget nå da. Takk for info. Du er en engel.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 16:14   #5
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?

ser dette er en gammel tråd, men er det noen som vet hvor mye kcal det er pr 100 gram i slik aloe vera juice??

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:46   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

ser dette er en gammel tråd, men er det noen som vet hvor mye kcal det er pr 100 gram i slik aloe vera juice??

Karbohydrater ganges med 4. så får du kaloriinnholdet
Proteiner ganges også med 4. så får du kaloriinnholdet
Fett ganges med 9. så får du kaloriinnholdet....

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 24-02-11 kl 23:08.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 00:07   #7
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Karbohydrater ganges med 4. så får du kaloriinnholdet
Proteiner ganges også med 4. så får du kaloriinnholdet
Fett ganges med 9. så får du kaloriinnholdet....

det vet jeg men finner ikke ut hvor mye det er av protein/fett/karbo i slik juice?

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 22:40   #8
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

ser dette er en gammel tråd, men er det noen som vet hvor mye kcal det er pr 100 gram i slik aloe vera juice??

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Karbohydrater ganges med 4. så får du kaloriinnholdet
Proteiner ganges også med 4. så får du kaloriinnholdet
Fett ganges med 9. så får du kaloriinnholdet....

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

det vet jeg

Vet du det?
Men du spurte jo hvor mange kcal det er i juicen !
Svarer likevel på spørsmålet. Det kan jo være at det er noen som "ikke vet"


Som du ser er det noen som sier juicen inneholder 5g karbohydrater per 100g. Da tar du 5 og ganger med 4. Det blir 20. Altså 20kcal per 100g..


Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

det vet jeg men finner ikke ut hvor mye det er av protein/fett/karbo i slik juice?

Hvor mange karbohydrater har du fått svar på.(5g..) Hvor mye proteiner og fett det er i den får du heller spørre videre om. Kan umulig være så mye....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 00:27   #9
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.


Som du ser er det noen som sier juicen inneholder 5g karbohydrater per 100g. Da tar du 5 og ganger med 4. Det blir 20. Altså 20kcal per 100g..

Ja, jeg vet hvor mye man skal gange protein, karbo og fett med..! men det jeg lurte på er hvor mye kcal det er totalt i juicen?

Det du skriver over der er feil.. utregningen din viser at det er 20 kcal i juicen som kommer fra karbohydrater. For å vite totalt kcal innhold i juicen må man vite antall gram av både karbo, proteiner og fett! Det er summen av alt dette som er totalt kcal innhold i juicen. Altså:

Antall g karbo x 4
+ Antall g protein x 4
+ Antall g fett x 9
= Sum kcal


Sist redigert av lillemeg88 : 26-02-11 kl 01:06.
lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 17:54   #10
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

Ja, jeg vet hvor mye man skal gange protein, karbo og fett med..! men det jeg lurte på er hvor mye kcal det er totalt i juicen?

Det du skriver over der er feil.. utregningen din viser at det er 20 kcal i juicen som kommer fra karbohydrater. For å vite totalt kcal innhold i juicen må man vite antall gram av både karbo, proteiner og fett! Det er summen av alt dette som er totalt kcal innhold i juicen. Altså:

Antall g karbo x 4
+ Antall g protein x 4
+ Antall g fett x 9
= Sum kcal

Det har du helt rett i, men, og det er et stort men...juicen inneholder ikke så mye proteiner og fett at det utgjør det helt store så dermed ble det jeg skrev i alle fall nesten riktig Sikkert en grunn til at proteiner og fett ikke er oppgitt

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 18:59   #11
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Karbohydratinnhold i Aloe Vera?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Det har du helt rett i, men, og det er et stort men...juicen inneholder ikke så mye proteiner og fett at det utgjør det helt store så dermed ble det jeg skrev i alle fall nesten riktig Sikkert en grunn til at proteiner og fett ikke er oppgitt

det utgjør likevel litt.. men jeg kan stikke innom en helsekost butikk og se om de vet det der

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:25   #12
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Karbohydratinnhold i aloe vera?

Var innom helsekosten i dag. Det stod ikke et pip om innhold av K/P/F på noen av de sortene de hadde der.........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 16:44   #13
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Karbohydratinnhold i aloe vera?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Var innom helsekosten i dag. Det stod ikke et pip om innhold av K/P/F på noen av de sortene de hadde der.........

okei, takk for svar

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
100 g frå å vera NORMALVEKTIG! Konkelimonke Lavkarbo generelt 6 28-06-10 13:05
Depro-vera (p-sprøyten) Icerus Generell diskusjon 35 12-05-07 11:10
Aloe vera-tilskudd mofe Kosttilskudd 11 31-10-05 16:35
Noen som har peil på stell av aloe-vera-planter? mofe Generell diskusjon 20 25-01-05 14:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no