Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva slags salat spiser dere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-08, 19:56   #1
VioLETTa
Medlem
 
VioLETTa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Molde
Alder: 56
Innlegg: 75
VioLETTa er på en erverdig vei

Hva slags salat spiser dere?

Jeg ble så usikker da jeg kom over et innlegg inne på lavkarbo et eller annet sted, der det sto at det ikke var vits i å spise isbergsalat, fordi den ikke inneholder noe "nyttig". Det er jo denne salaten jeg spiser aller mest av, kanskje et halvt hode daglig på det meste. (Blandet med agurk, litt gul paprika, fetaost og olje, samt reker eller kylling.)
Er dette kun en uttalelse tatt ut av lufta, eller er det noe i det`?

Hva slags salat spiser dere ?

__________________





VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 20:03   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags salat spiser dere?

Jo lysere salat, jo mindre næring og mere vann i. Det aller beste er å bruke salat med mer farge (grønn og rød)
Spiser mye iseberg selv jeg, den er veldig god har i gul paprika, løk, kylling, ost, olje...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 20:30   #3
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva slags salat spiser dere?

Jeg spiser isbergsalat.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 20:40   #4
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 49
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Sv: Hva slags salat spiser dere?

Jeg spiser også isbergssalat. Veldig god!

__________________

91,5 - 91 - 90
- 89 - 88 - | 87,6 | - 86 - 85 - 84 - 83 - 82 - 81 - 80 - 79 - 78 - 77 - 76 - 75 - 74 - 73 - 72 - 71 - 70 - 69 - 68 - 67 - 66 - 65 - 64 - 63 - 62 - 61 - 60
Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 20:45   #5
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Hva slags salat spiser dere?

Jeg bruker masse frisk spinat, for den smaker godt, ser god ut, og har mye mer næring i seg enn isbergsalaten, som er nesten bare vann. Isbergsalaten er (desverre) den mest tilgjengelige. Synes selv at isbergsalat smaker godt, og er svært allsidig, men foretrekker kraftigere typer. Istedenfor isbergsalat så bruker jeg mye romanosalat. Den er mild og god, på størrelse med et kinakål, mørkere og kraftigere enn isbergsalaten. Disse frisee og lollo salatene kan kanskje bli litt bitre for noen, men ha på olje, salt, pepper og litt nøtter (valnøtter, pekannøtter eller pinjekjerner), så har du en meget fristende salat (som jeg bruker ofte). Ha gjerne litt brokkoli i salaten, den gir noe å tygge på, og er veldig næringsrik.

Mine typiske salater er:
Nr1: den greske med spinat istedenfor isbergsalaten: spinat, rød snackspaprika, agurk, cherrytomater, umarinerte grønne oliven, geite/saue-feta, olivenolje og krydder.

Nr2: en blanding av flere mørke salattyper, grovhakkede nøtter, salt, pepper, og linfrøolje/avocadoolje.

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 21:01   #6
mamma til tre gutter
Medlem
 
mamma til tre gutter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østlending nyinnflyttet på Voss
Alder: 47
Innlegg: 101
mamma til tre gutter er på en erverdig vei

Sv: Hva slags salat spiser dere?

Hei!

Jeg spiser også isbergsalat, men like så mye hjertesalat, rucculasalat, fersk spinat, lollosalat og rapidsalat.....

__________________
Her er Min journal

Stikk gjerne innom å lytt til sangene mine her http://uhort.no/artist/Angel
(setter pris på ord i gjesteboken;0)
mamma til tre gutter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 21:10   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva slags salat spiser dere?

Små friske spinatblader er kjempegode, og så går det mye av god gammeldags kinakål.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 21:29   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hva slags salat spiser dere?

Bruker også isbergsalat, dette fordi den smaker best synes eg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 22:02   #9
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sv: Hva slags salat spiser dere?

Isberg her også, med feta, oliven, skinke/kylling, egg, agurk og paprika. Men jeg skal prøve å bli flinkere til å variere

K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 22:17   #10
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags salat spiser dere?

Spiser mest hjertesalat og kinakål, med agurk, purre, reddik, asparges, kylling, ost eller skinke i.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 01:39   #11
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 43
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Sv: Hva slags salat spiser dere?

Jeg bruker spinat, hjertesalat, og lollosalat eller crispisalat.

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 13:22   #12
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hva slags salat spiser dere?

Hjertesalat i all hovedsak, ofte med ruccola i. Av og til kjøper jeg trippelsalat, men synes det er lite og dyrt.
Spiser isbergsalat når jeg får det servert eller ikke får tak i annet...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 13:33   #13
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hva slags salat spiser dere?

hjertesalat og kinakål..

Er ikkje noe glad i Isbergsalaten.. Synes den smaker sprøytningsstoffer.. (selv om den nok ikkje gjør det)..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 13:58   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags salat spiser dere?

jeg spiser masse isberg og enda mer spinat

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva slags bacon bruker dere? raptor Generell ernæringsdebatt 26 06-08-08 13:30
Hva slags bivirkninger opplever dere på ketolysekuren? høna Ketolysekuren 3 11-07-08 00:09
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Hva slags søtningsmiddel bruker dere? Pusen Ketolysekuren 10 08-02-08 19:18
Hva slags soyaprotein bruker dere ? Pipp Lavkarbo generelt 7 08-03-07 11:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no