Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-10, 11:54   #51
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

For oss som ikke så dette i går, det ligger ute på nett-tv.
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/675018/

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 12:10   #52
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

For å gå ned i vekt så må man bruke flere kalorier enn man spiser, det er det ikke mulig å være uenig i.

Det som er så utrolig frustrerende er at kroppen selv bestemmer hva den skal gjøre med energien vi spiser. Hvis kroppen vil lagre fett, fordi den hormonelle balansen tilsier, så lagrer den fett. At Kari tror man kan styre dette selv betyr ikke annet enn at hun ikke vet hva hun snakker om.

At "tradisjonelt" ernæringsregime mener en persons høyde er styrt av genene, mens evnen til å legge på seg er styrt av viljen og evnen til å spise mindre er igrunnen bare flaut og ikke basert på seriøs forskning.

Kanskje de bare regner med de som har ikke har hormonelle forstyrrelser og sykdom? Grunnen til at det fokuseres på kalorier og mosjon er vel at det er bare kalori inntak og forbruk en selv kan kontrollere. Hormoner blir liksom et annet kapittel. Tror ikke de er uvitende om hormonelle forskjeller. Det er jo noe enhver må tenke på individuelt og tilpasse kostholdet etter.Her snakker de generelt.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 12:38   #53
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Vet ikke om det var noen smart ide å se programmet nå før jeg skal på jobb, kjenner jeg har lyst å mose smileheletidenkari til POTETmos-så saklig ble jeg nå-godt jeg ikke var med i debatten

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 12:42   #54
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Kanskje de bare regner med de som har ikke har hormonelle forstyrrelser og sykdom? Grunnen til at det fokuseres på kalorier og mosjon er vel at det er bare kalori inntak og forbruk en selv kan kontrollere. Hormoner blir liksom et annet kapittel. Tror ikke de er uvitende om hormonelle forskjeller. Det er jo noe enhver må tenke på individuelt og tilpasse kostholdet etter.Her snakker de generelt.

Kroppen bestemmer hva som skjer med det du putter inn. Det hadde vært deilig enkelt om kroppen lot seg styre slik at man kunne kontrollere hva den brukte også - men sånn er det jo ikke. Du kan bruke 1000kcal ekstra ved å trene, men du kommer til å spise mer eller tvinge kroppen ned i vekt. Hva skjer når det er nok energi igjen? Kroppen legger på det som mangler og litt ekstra til neste gang.

Vi kan påvirke kroppens energiomsetning ved å endre sammensetningen av det vi spiser, men kontrollere det kan vi ikke.

__________________
You think it's FOOD you're eating?

Sist redigert av jvb : 15-10-10 kl 12:43. Årsak: klargjøring
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:34   #55
Angelita
Juniormedlem
 
Angelita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 10
Angelita er på en erverdig vei

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Følgende er publisert i 1825, av Jean Anthelme Brillat-Savarin:



Om det finnes på norsk vet jeg ikke :-)

Ja, det var nok den Polezynski snakket om, tror det var 1825 han sa ja. Og den finnes på norsk, ifølge P. Ganske artig å vite om, ikke akkurat noe nytt dette her altså.

En annen ting i debatten som jeg bare måtte le av, var da Jaquesson skulle forklare hvorfor hun ikke "tror på" lavkarbo. "Bare se på et bilde av folk på 70-tallet da de spiste mer poteter enn noen gang, og alle så ut som de nærmest hadde anorexia alle sammen," var det hun sa. Et helt meningsløs argument vil nå jeg si. Kan nok kanskje være at folk spiste forholdsvis mye poteter på den tiden. Men man må da tenke på hva mer de spiste eller ikke spiste. Sukkerinntaket var mye, mye mindre enn det er i dag. Det var ikke så store mengder brus, godterier, boller og kaker og slikt tilgjengelig nærmest hver eneste dag som det ofte kan bli for veldig mange i dag. Folk lagde i mye større grad maten sin selv, i motsetning til all ferdigmaten som blir konsumert nå. Og man var heller ikke så sparsommelig på fettet. Bare så det er sagt, så er det ikke slik at jeg tror at alle som er overvektige spiser usunt og mye sukker osv. Poenget mitt er bare å peke på de generelle forholdene i samfunnet som har endret seg på denne tiden. Med andre ord vil jeg påstå at det holdt folk slankere på 70-tallet, var mindre sukker og ferdigmat, og mer fett, til tross for mye poteter. Ikke på grunn av, slik Jaquesson så ut til å mene.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor de som kaller seg eksperter er så lite åpne for nye måter å tenke på og nye tilnærmingsmåter til ting. Man kunne da i det minste vurdert om det var noe i det, om det kanskje virker før man avviser det totalt, slik man ser det blir gjort ang lavkarbo. Men det viser seg gang på gang at disse "ekspertene" er så fastlåst i sin egen lille tenke-boks, at alt utenfor boksen nærmest er ikke-eksisterende for dem. Dessverre er dette noe man ser på mange områder, ikke bare når det gjelder kosthold/lavkarbo. Sukk, blir litt oppgitt jeg...

Angelita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 15:10   #56
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Vet ikke om det var noen smart ide å se programmet nå før jeg skal på jobb, kjenner jeg har lyst å mose smileheletidenkari til POTETmos-så saklig ble jeg nå-godt jeg ikke var med i debatten

Hahaha! Ja, jeg la merke til at hun smilte hele tiden. Minnet meg litt om Sheldon fra The Big Bang Theory når han skal sette opp et smil. Ganske skumle saker. Se her:
http://www.youtube.com/watch?v=XdoXhvHvK3I

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 16:01   #57
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Uff.. hva er det man sier? "All pr er god pr".. Er garantert i allefall én overvektig som har prøvd og prøvd, sultet og sultet som så dette programmet og tenkte "Hm.. et alternativ.. kanskje..?". Har hyklerne Kari og Drevon klart å motivere én person -på vei dit Skaldeman var- til å undersøke lavkarbo, så er det verdt får frustrasjon over de bakstreberske idiotene!

Ble forrøvrig meget positivt overrasket i dag! Har sittet i et teknisk møte med et par kolleger og en konsulent hele dagen, og da lunchen (små baguetter) kom på bordet takket jeg nei fordi jeg ikke spiser karbohydrater. Da fortalte konsulenten at han hadde gått ned 30kg på Ketolyse og var kjempepositiv til helsefordelene, og han ene kollegaen min fortalte at han lenge har unngått potet, ris, pasta og hvete uten noen spesiell filosofi; han føler seg rett og slett bare bedre uten!

Stor forskjell på folk.. Den lille gruppa vår var utelukkende IT-folk, og yrket krever at man daglig tar til seg ny informasjon enten det totalt motstrider gamle vaner og sannheter eller ikke. Godt å vite at mennesker jeg vet er fornuftige og vant til å lære og holde seg oppdatert også har fått med seg lavkarbo, selv om klisjéen tilsier at vi IT-gutta ikke er verdens mest atletiske mannfolk.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 16:40   #58
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

selv om klisjéen tilsier at vi IT-gutta ikke er verdens mest atletiske mannfolk.

Kanskje ikke atletiske, men en forbløffende høy prosent av IT-gutta jeg kjenner er også ganske opptatt av kosthold - og evt trening, så lenge de får grafer og kurver og tall å måle. Det er også som regel greit å forklare lavkarbo/ketogen kost for nerder (jeg er også en), uansett hvilken kjennskap eller interesse de har for temaet - mange som har syntes det er kult av meg å bedrive "naturfagseksperiment" via kosthold, i alle fall.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 18:01   #59
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Spore litt av her men.. Tror dere dette med lavkarbo gjelder dyr også? Jeg har 3 innekatter. like lite aktive alle tre, og de får akkurat like mye mat.. men 2 er slanke og en er kjemperund.. er jo litt snodig.. de får jo bare tørrfor.. Er katter egentlig laget for å spise tørrfor? Hva spiste katter i urtiden? Fantes de i det hele tatt da? hehehe

Katter er rene kjøttetere og trenger null nada grønnsaker og korn som ofte finnes i tørrfôr. Altfor mye fyllstoff i tørrfôr, og siden tørrfôret er så tørt så gjør det også at de drikker mye vann.

Det jeg har funnet ut om mat til katt er at de trenger mye laurinsyre. Laurinsyre finner man i rødt kjøtt, men veldig lite i hvitt kjøtt. Cocosa inneholder utrolig masse laurinsyre, så jeg har tenkt på å smelte litt cocosa og ha i kjøttdeig. Og katter skal ikke ha mye magnesium. Magnesium finnes mye av i hvitt kjøtt og fisk. De skal heller ikke ha mye salt, som salt kjøtt og saltvannsfisk. Og så leste jeg at man bør gi dem kjøtt som har vært frosset siden kjøttet ikke skal varmehandles. Så altså baser kostholdet deres på rått, rent rødt kjøtt og innmat.

Jeg kjøper frosne koteletter som jeg tiner opp og gir til kattene mine. Jeg har ingen slakter i nærheten, men har planer om å kjøpe masse innmat til dem en gang jeg er innom en slakter.

Etter at jeg gikk over til ren mat til pusene også, så er det knapt noe å fjerne i kattedoen av verken bimmelimm eller bommelomm og de ser ut til å ha det helt supert. Hvis jeg hadde latt vannskålen stå til den ble tom, så hadde vannet stått der i ca en uke mot en dag eller to med tørrfôr. Men så får de jo også blodvannet. Det liker de tydeligvis bedre enn kjøttet, fordi blodvannet slikkes opp før kjøttet spises. Og fettet spises først på kjøttet.

Forøvrig så er emnet diskutert i denne tråden, så hvis du har flere spørsmål så fortsett der.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 18:04   #60
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Jeg irriterte meg også over ordstyreren!

Og Kari som mener at Dag VP Har ett kjedelig liv som holder seg mett lenge og ikke blir fysen. Tydelig at Kari har fått pes for det hun har sagt og var veeeldig fornøyd med litt medhold. Hun gliste jo hele tiden og måtte poengere det når andre var enige med henne. Dag VP var jo den eneste som kom med skikkelige argumenter.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 20:12   #61
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg irriterte meg også over ordstyreren!

Og Kari som mener at Dag VP Har ett kjedelig liv som holder seg mett lenge og ikke blir fysen. Tydelig at Kari har fått pes for det hun har sagt og var veeeldig fornøyd med litt medhold. Hun gliste jo hele tiden og måtte poengere det når andre var enige med henne. Dag VP var jo den eneste som kom med skikkelige argumenter.

Enig! Enn å si at det er "kjedelig" å spise kun to ganger om dagen! Skal si hva som er kjedelig jeg - det er å spise det j... lavkcal lavfett tullet i mange år og gå konstant sulten uten å få noe som helst positiv effekt av det!
Litt engasjert her nå - funnet en artikkel på http://hanneskartveit.vgb.no/2010/10...omment-1838941 som jeg heftig kommenterer på! Snøft!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 20:49   #62
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Så dere Kari på "Fredag" idag da?? Jeg måtte jo bare LE!!!! Når de nevnte lavkarbo - så bare lo hu.. det er jo ei SEKT!!!

WTF???????????????

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 20:51   #63
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av MadamMim, her.

Så dere Kari på "Fredag" idag da?? Jeg måtte jo bare LE!!!! Når de nevnte lavkarbo - så bare lo hu.. det er jo ei SEKT!!!

WTF???????????????

Kødder du?? Kalte hun lavkarbo for SEKT?? Må se om jeg finner nettversjonen...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 21:00   #64
Mumle
Medlem
 
Mumle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 107
Mumle er på en erverdig vei

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Hvaaaa??? Det er ikke mulig!

Hun må jo ha fleipa!? Men forsåvidt, ingenting er umulig.

Legg gjerne inn link her om noen finner nettversjon.

__________________



Min journal
Mumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lett blanding: Atkins, Ketolyse, selvkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 21:15   #65
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Kari Jaqueson får tyn i "Nytt på nytt"

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 21:17   #66
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Kødder ikke, hun sa det... MEN hun lo når hu sa det.. Fleip eller ikke... synes det var veldig unødvendig sagt!!

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 21:37   #67
Mumle
Medlem
 
Mumle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 107
Mumle er på en erverdig vei

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av MadamMim, her.

Kødder ikke, hun sa det... MEN hun lo når hu sa det.. Fleip eller ikke... synes det var veldig unødvendig sagt!!

Helt enig! Hun er så respektløs mot alle som ikke velger hennes metode at jeg blir både irritert og skuffet. Det blir nok ingen flere trimtips for meg på God Morgen Norge lenger. Klarer ikke å ta henne seriøst.

__________________



Min journal
Mumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lett blanding: Atkins, Ketolyse, selvkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 21:54   #68
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Stor forskjell på folk.. Den lille gruppa vår var utelukkende IT-folk, og yrket krever at man daglig tar til seg ny informasjon enten det totalt motstrider gamle vaner og sannheter eller ikke. Godt å vite at mennesker jeg vet er fornuftige og vant til å lære og holde seg oppdatert også har fått med seg lavkarbo, selv om klisjéen tilsier at vi IT-gutta ikke er verdens mest atletiske mannfolk.

Jeg jobber også med IT, og vi har vinlotteri på jobben (med kake...). En av de i gangen ville ikke være med i dag for han hadde sin første uke på lavkarbo-diett!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 21:59   #69
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg jobber også med IT, og vi har vinlotteri på jobben (med kake...). En av de i gangen ville ikke være med i dag for han hadde sin første uke på lavkarbo-diett!

Tøft! Føles godt å se dette spre seg, folk har ikke vondt av å få med seg vitenskapelig fakta som kan redde livene deres.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 22:57   #70
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Jeg møter stadig på folk som ikke nødvendigvis er så kjent med lavkarbo- eller lchf-begrepene, men som kutter ut sukker, gluten, melk etc. Jeg tror nok spiren gror i folket, altså! Færre og færre som reagerer på ideen av at kornprodukter som brød og pasta f.eks ikke nødvendigvis så sunne lenger, eller tanken bak det at frukt faktisk har sukker i seg .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 23:58   #71
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Licota- så på klippet-fantastisk-elsker sheldon, fy flate han spiller den der rollen godt!
Kari , er jeg ubeskrivelig skuffet over, før da hun snakket lite om kosthold, men mer om gleden ved -og fordelen av å trene, da likte jeg henne ganske bra, hun inspirerte meg til å trene.MEN nå kan hun ta å gå hjem å skamme seg over den holdningen sin, GODT å leeenge!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 00:06   #72
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Hvorfor kan ikke Kari Jaquesson holde seg til det hun faktisk vet noe om, nemlig aerobic trening? Hva i alle dager har hun i en kosthold- og fysiologi/hormon/genetikkdebatt å gjøre?
Jeg betviler ikke hennes viten og erfaring når det kommer til fysisk aktivitet, altså. Hvorfor skulle jeg det? Hun er jo en stor grunder når det kommer til nettopp dette. Men da burde hun ha en viss ydmykhet til f.eks Polezynski og Hexeberg når det kommer til deres fagområde, før hun eventuelt har gått like dypt i materien som det de har. Like mye kan sikkert Polezynski og Hexeberg uttale seg om aerobic, men gjør de det?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 00:08   #73
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

BRA innlegg Photo!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 00:25   #74
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

BRA innlegg Photo!

Takk! Jeg har virkelig lite å bidra med når det kommer til trening/mosjon bortsett fra en og annen rusletur og en liten økt på yogamatta nå og da, derfor uttaler jeg meg heller ikke om trening i noen særlig utvidet grad, og har til stor del ydmykhet overfor de som vet langt mer enn meg. Jeg synes det er tåpelig at folk har så skråsikre meninger om ting de helt tydelig ikke har særlig kunnskap om. Trist faktisk, for signaleffektene kan være store ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 00:42   #75
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Helt enig med deg Photo! Men Kari har vel en tro på at virker hun selvsikker nok når hun uttaler seg, så vil folk kjøpe det. Og til en viss grad har hun vel rett...

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I morgen er det start. Noen andre som begynner i morgen? Xandra Ketolysekuren 82 28-08-09 14:35
Husk å mål cm! Tittentei Ketolysekuren 11 06-01-08 17:51
Husk Kalium Maz Kosttilskudd 21 09-05-06 13:56
Debatten Er Vekket Til Live!! janmesi Lavkarbo generelt 17 30-01-06 14:28
husk meg ? nøtta Spørsmål og svar 9 14-12-05 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no