Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjertebank, høy puls og mye svetting

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-10, 16:05   #26
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Noen ganger er det flott med skinnseter i bilen, i tilfelle rottefelle

NEEEEI!!!! LOL

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:22   #27
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Alle av de symptomene begynte jeg med i det andre uken av ketose - nå til mandag er set 6 uker siden jeg begynte og jeg har alle enda. Smertene i overarmene og hoftene, migren og manglende energi er det verste. Så ille at jeg klarer ikke å gå på jobb. Hvor lenge må jeg regne med at det blir sånn? Jeg tar alle ketolyse tablettene, + 2 omega 3 og vit C. Vann var jeg veldig flink med å begynne med men sliter i de siste - sjelden mer enn 1 lt til dagen. Men kan ikke tro alle problemene kommer fra for lite vann...noe råd her? Jeg har lest boken også..men syns at boken gir god råd så lenge alt går som det skal...

Du, dette er IKKE sånn som det skal være. Kan ikke du liste opp hva du spiser i løpet av en dag? 7 - 10 dager er liksom en slags "max grense", der de fleste symptomer gir seg. 6 uker er waaaaaay to long. Her må det være noe med kosten din som ikke stemmer.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 18:27   #28
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Du, dette er IKKE sånn som det skal være. Kan ikke du liste opp hva du spiser i løpet av en dag? 7 - 10 dager er liksom en slags "max grense", der de fleste symptomer gir seg. 6 uker er waaaaaay to long. Her må det være noe med kosten din som ikke stemmer.

Noen mener at "maksgrensen" faktisk kan ligge på 4-6 uker på det høyeste for enkelte.

Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 20:58   #29
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Beklager om jeg er gledesdreper her nå, men du skal komme deg til legen å få tatt et blodtrykk. Antagelig er det bare som det sies her, en overgang fra høykarbo til lavkarbo, men det KAN være symptomer på noe annet. Og du tar ikke sjanser med hjertet eller hjernen! Hjertet banker ikke fortere for å rense opp noe som helst, det er ikke hjertets jobb.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 21:15   #30
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Jeg tenker at kaliumen ikke er på stell, så da er legen en bra plass!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:17   #31
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Beklager om jeg er gledesdreper her nå, men du skal komme deg til legen å få tatt et blodtrykk. Antagelig er det bare som det sies her, en overgang fra høykarbo til lavkarbo, men det KAN være symptomer på noe annet. Og du tar ikke sjanser med hjertet eller hjernen! Hjertet banker ikke fortere for å rense opp noe som helst, det er ikke hjertets jobb.

Hvis det var meg den var siktet til, så har jeg allerede vært hos legen. Blodtrykket er relativt normalt, litt høyt, men det er ganske sikkert "legeblodtrykket" mitt. Jeg har også tatt blodsukker, blodprosent, jern, stoffskifte også - sikkert noe annet også, men det husker jeg ikke i farta.

Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 17:50   #32
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Hvis det var meg den var siktet til, så har jeg allerede vært hos legen. Blodtrykket er relativt normalt, litt høyt, men det er ganske sikkert "legeblodtrykket" mitt. Jeg har også tatt blodsukker, blodprosent, jern, stoffskifte også - sikkert noe annet også, men det husker jeg ikke i farta.

Det var jo deg jeg siktet til, ja Leste ikke gjennom alle trådene - bare skummet. Hvis du allerede har vært hos legen - topp. Ingenting er bedre. Tenkte også på kaliumnivå.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 17:55   #33
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Hvis det var meg den var siktet til, så har jeg allerede vært hos legen. Blodtrykket er relativt normalt, litt høyt, men det er ganske sikkert "legeblodtrykket" mitt. Jeg har også tatt blodsukker, blodprosent, jern, stoffskifte også - sikkert noe annet også, men det husker jeg ikke i farta.

Har du fått svar på prøvene???
Håper de finner noe som kan gjøre ting bedre for deg!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:36   #34
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Har du fått svar på prøvene???
Håper de finner noe som kan gjøre ting bedre for deg!

Ja, alle prøvene var helt fine, så det er ikke så mye de får gjort.

Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:39   #35
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Ja, alle prøvene var helt fine, så det er ikke så mye de får gjort.

Er nesten det mest irriterende av alt!
Alle prøver er fine, men hvorfor føler man seg dårlig/har så vondt etc da, liksom???

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:41   #36
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Ja, alle prøvene var helt fine, så det er ikke så mye de får gjort.

Sjekket de kaliumen også??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 19:48   #37
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sjekket de kaliumen også??

Det er jeg ikke sikker på. Legen virket lite interessert egentlig. Jeg har prøvd å ta kontakt for å få vite nøyaktig hva de tok, men jeg venter fremdeles....
Jeg vurderer å dra til Fedonklinikken og få en skikkelig sjekk, men jeg følger jo ketolyse, så det blir jo litt selvmotsigende, men der vet jeg at de sjekker vitamin og mineral-status ganske godt i følge nettsiden.

Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 20:06   #38
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Det er jeg ikke sikker på. Legen virket lite interessert egentlig. Jeg har prøvd å ta kontakt for å få vite nøyaktig hva de tok, men jeg venter fremdeles....
Jeg vurderer å dra til Fedonklinikken og få en skikkelig sjekk, men jeg følger jo ketolyse, så det blir jo litt selvmotsigende, men der vet jeg at de sjekker vitamin og mineral-status ganske godt i følge nettsiden.

Det er ikke noe problem å gå til Fedonklinikken selv om du følger ketolysekuren. Ketolyse er jo bare et annet navn på ketogent kosthold. Jeg ble selv satt på ketogent kosthold hos Fedonklinikken.

Vil absolutt anbefale deg å oppsøke en lege som er god på lavkarbo og da er jo Fedonklinikken absolutt en av disse. Min fastlege overså skyhøyt c-peptid nivå hos meg, og påstod at jeg ikke hadde noe problemer. Å legge på seg 18 kilo på et år og få føling opplevde jeg absolutt som et problem. Fikk da utrolig god hjelp hos Fedon med ketogen kost.

Ønsker deg lykke til!!

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 21:08   #39
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Hjertebank, høy puls og mye svetting

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Det er jeg ikke sikker på. Legen virket lite interessert egentlig. Jeg har prøvd å ta kontakt for å få vite nøyaktig hva de tok, men jeg venter fremdeles....
Jeg vurderer å dra til Fedonklinikken og få en skikkelig sjekk, men jeg følger jo ketolyse, så det blir jo litt selvmotsigende, men der vet jeg at de sjekker vitamin og mineral-status ganske godt i følge nettsiden.

Hadde jeg vært deg, og med mulighet for å dra til fedon-klinikken, hadde jeg gjort det. Selv så er jeg på den åttende uke nå, med samme symptomer som du. Så i går var jeg til legen og krevde full sjekk av alt. Det finnes ikke gøy å aldri ha overskudd til noe, og energien min er vekk. POFF- så var den borte. Jeg har heldigvis en hyggelig lege, så fikk tappa litt blod, og skal ha dobbeltime neste gang. Håper det er noe så enkelt som vitaminmangel etc.

Håper du finner ut hva det er med deg, og at dagene blir bedre.

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svetting Kattemor Generell diskusjon 25 14-04-12 21:20
Høy puls / Hjertebank lokkebiff Fysisk og mental helse 15 18-05-11 01:58
Varm - svetting mizzzzy Ketolysekuren 13 19-01-10 23:56
Hjertebank/urytmisk puls? Impulsiw Spørsmål og svar 10 10-12-08 17:45
Trening og svetting og sånn ... Nike Trening 4 03-07-08 10:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no