Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-11, 19:43   #26
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Javel? Da glemte noen å fortelle kroppen min det da jeg gikk på Cambridge. Eller supedietten. Eller... Ja, alle de andre sultekurene Jeg gikk ned vannkiloene, og det var det. Dønn stopp i månedsvis. Så den teorine din stemmer definitivt ikke.

Jeg skrev i startinnlegget at jeg gikk ut fra de som faktisk GIKK NED på de kurene...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 04:03   #27
Sbond
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 57
Sbond er ny på veien

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Det er bare en ting jeg ikke forstår med dette med sparebluss: Hvorfor går de med f eks anorexia ned i vekt, når de er på et underskudd? Jeg vet at dette er snakk om et ekstremt underskudd, men alikevel, jeg klarer liksom bare ikke helt å forstå dette..

En annen ting er at når jeg er syk, og får i meg lite næring, så går jeg veldig masse ned i vekt. Hvorfor holder ikke kroppen min på kiloene da?

Noen som klarer å forklare meg dette? Jeg blir litt bekymra da jeg ikke klarer å få i meg nok kcal, etterson jeg følger Torkils råd om å spise når jeg er sulten, og slutte når jeg er mett.. Problemet er bare at jeg er jo nesten aldri sulten lengre. Er livredd for å plutselig gå i sparebluss og gå OPP i vekt..

Sbond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 07:12   #28
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Sbond, her.

Det er bare en ting jeg ikke forstår med dette med sparebluss: Hvorfor går de med f eks anorexia ned i vekt, når de er på et underskudd? Jeg vet at dette er snakk om et ekstremt underskudd, men alikevel, jeg klarer liksom bare ikke helt å forstå dette..

En annen ting er at når jeg er syk, og får i meg lite næring, så går jeg veldig masse ned i vekt. Hvorfor holder ikke kroppen min på kiloene da?

Noen som klarer å forklare meg dette? Jeg blir litt bekymra da jeg ikke klarer å få i meg nok kcal, etterson jeg følger Torkils råd om å spise når jeg er sulten, og slutte når jeg er mett.. Problemet er bare at jeg er jo nesten aldri sulten lengre. Er livredd for å plutselig gå i sparebluss og gå OPP i vekt..

De med anorexia tærer vel på alt annet enn fett tilslutt og egentlig underveis også.

Og det er jo ikke sånn at en dag uten mat ---> Gjennomsnittskroppen: "NÅ MÅ JEG SPARE PÅ ALT JEG FÅR". Det er jo ikke alle som opplever at de ikke går ned, selvom de spiser veldig lite, så alle er forskjellige. Og det er hvertfall ikke sånn at en dag, to dager, to uker med lite mat er gjør at det stopper helt opp, for de fleste.

Men det er maaange her som har opplevd at de har blitt svært dårlige på å få i seg mat etterhvert og som det har løsnet veldig for når de har passet på å få i seg nok.

Kroppen er kroppen. Det som funker for deg, funker ikke for meg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 07:58   #29
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men det er maaange her som har opplevd at de har blitt svært dårlige på å få i seg mat etterhvert og som det har løsnet veldig for når de har passet på å få i seg nok.

Kroppen er kroppen. Det som funker for deg, funker ikke for meg

Ja, det er vel det det er snakk om...at man går greit ned og så plutselig stopper det fordi kroppen har fått med seg at det har kommet litt vel lite energi i det siste...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 11:06   #30
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Sbond, her.

Det er bare en ting jeg ikke forstår med dette med sparebluss: Hvorfor går de med f eks anorexia ned i vekt, når de er på et underskudd? Jeg vet at dette er snakk om et ekstremt underskudd, men alikevel, jeg klarer liksom bare ikke helt å forstå dette..

En annen ting er at når jeg er syk, og får i meg lite næring, så går jeg veldig masse ned i vekt. Hvorfor holder ikke kroppen min på kiloene da?

Noen som klarer å forklare meg dette? Jeg blir litt bekymra da jeg ikke klarer å få i meg nok kcal, etterson jeg følger Torkils råd om å spise når jeg er sulten, og slutte når jeg er mett.. Problemet er bare at jeg er jo nesten aldri sulten lengre. Er livredd for å plutselig gå i sparebluss og gå OPP i vekt..

Vi er så forskjellige... jeg går ikke ned et gram når jeg er syk... har prøvd det med flere mnds sengeligge pga prolaps og knapt ei skive pr dag (sov stort sett... )... DA gikk jeg ikke ned - men da jeg havna på sykehuset i 2 uker - med 3-4 måltider hver dag ("vanlig mat") som jeg var veldig bevisst på å få i meg - gikk jeg ned 4 kg...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 12:56   #31
Sbond
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 57
Sbond er ny på veien

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Okei, tusen takk for svar! Har liksom bare aldri forstått helt, da jeg tidligere har fulgt det typiske om å innta mindre enn man forbruker..

__________________


Sbond er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 16:33   #32
Sofie73
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
Sofie73 er ny på veien

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Slik jeg har forstått det, er ikke kroppens egen nedbrytning av fettlager rask nok til å dekke ditt daglige energibehov, ergo må du tilføre kroppen mat i tillegg.

En annen viktig årsak til å alltid tilføre mat, er jo at kroppen heller ikke kan lagre de vannløselige vitaminene, samt at både vitaminer og mineraler blir forbrukt i mange av kroppens prosesser. Hadde vi stoppet å tilføre mat for å bare brenne fettlager, hadde vi gått på en kraftig vitamin-/mineralmangel….

Jeg vil tro at det kan være en av grunnene til at kroppen går i sparebluss om man også redusere matmengden på Lavkarbo. Vi skal jo ikke bare ha energi (makroelementer), vi trenger ha masse næringsstoffer også (vitaminer og mikroelementer)…. Dette er igjen endel næringstoffer som er nødvendige nettopp for å holde fettforbrenningen i gang....

Sofie73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 17:35   #33
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Sbond, her.

Det er bare en ting jeg ikke forstår med dette med sparebluss: Hvorfor går de med f eks anorexia ned i vekt, når de er på et underskudd? Jeg vet at dette er snakk om et ekstremt underskudd, men alikevel, jeg klarer liksom bare ikke helt å forstå det

Anorektikere er kjent for høyt aktivitetsnivå. De er i aktivitet for å forbrenne kalorier nesten konstant. Om de sitter sitter de urolig.Og de som går ned med lite kalorier har ikke insulinresistens, noe en del her inne har, og det er derfor lavkarbo er det eneste som funker for dem.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 17:40   #34
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Når anorektikere får viten om lavkarbo vil det bli en hel del anorektikere som overlever der ute. DE har til nå unngått fett og ernært seg hovedsakelig på (litt) karbohydrater og dermed mistet mye muskelmasse, som også deres indre organer består av. De vil jo ikke kvitte seg med muskler, men fett. Så snart vil vi se modelltynne kropper med skjult anoreksia.Og jo flere det det blir av dem jo mer allment akseptert vil det å være mager bli, nettop fordi man tror de ikke er syke siden de jo klarer å gå og har litt muskler på beina sine.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 17:58   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Når anorektikere får viten om lavkarbo vil det bli en hel del anorektikere som overlever der ute. DE har til nå unngått fett og ernært seg hovedsakelig på (litt) karbohydrater og dermed mistet mye muskelmasse, som også deres indre organer består av. De vil jo ikke kvitte seg med muskler, men fett. Så snart vil vi se modelltynne kropper med skjult anoreksia.Og jo flere det det blir av dem jo mer allment akseptert vil det å være mager bli, nettop fordi man tror de ikke er syke siden de jo klarer å gå og har litt muskler på beina sine.

Meget skremmende...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 18:04   #36
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Men...de som er slankeoperert, de går jo som regel ned veldig mye - pga kraftig næringsunderskudd? Hvorfor går ikke de i sparemodus, tro?

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 18:07   #37
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Mytteristen, her.

Men...de som er slankeoperert, de går jo som regel ned veldig mye - pga kraftig næringsunderskudd? Hvorfor går ikke de i sparemodus, tro?

Regner med at det er fordi at de har redusert overfalten som skal ta til seg næring ganske så dramatisk. Enten redusert magesekk eller avkortning av tarmer..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 18:33   #38
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Joda, jeg skjønner hva som er årsaken til den raske vektnedgangen, men forstår allikevel ikke hvorfor kroppene deres ikke går i sparemodus. Prinsippet er jo det samme som om man spiser veldig lite, altså næringsunderskudd.

Anorektikere som i utgangspunktet veide litt for mye kan jo ende opp på 30 kg før de tilslutt dør av sult - hvorfor beskytter ikke kroppene deres dem før det går så galt, tro? Hvorfor møter ikke de dette platået hvor vekta står stille?

Kan man i prinsippet "fake" en slankeoperasjon, og innta lite kcalorier, for så å opprettholde det oppnådde vekttapet ved å f.eks parkere på +/- 1000 kcal resten av livet? Bortsett fra metthetsfølelsen som jeg antar følger med en redusering av magesekk, så er det vel i prinsippet det samme? Eller?

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 18:33   #39
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Mytteristen, her.

Men...de som er slankeoperert, de går jo som regel ned veldig mye - pga kraftig næringsunderskudd? Hvorfor går ikke de i sparemodus, tro?

Det blir vel heller nærmere normalt "kaloriinntak" i forhold til tidligere da de overspiste. Det er jo ikke noe poeng å operere de som ikke overspiser, så her vet man at overspising er årsak til overvekt (bl.a). De spiser nok mange mange måltider om dagen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 19:33   #40
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det blir vel heller nærmere normalt "kaloriinntak" i forhold til tidligere da de overspiste. Det er jo ikke noe poeng å operere de som ikke overspiser, så her vet man at overspising er årsak til overvekt (bl.a). De spiser nok mange mange måltider om dagen.

DET er ikke fakta.. Broren min overspiste ikke. Likavel ble han feit. Etter operasjonen hadde han et magemål som lignet en spurvs.. Hver gang han og fruen dro ut og spiste middag holdt det for ham med en barneporsjon. Til og med DEN sklarte han ikke spise opp.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 20:30   #41
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg burde vel kanskje ha med sånne pose-dietter og nutilett osv... De som går ned på sånt går vel ned jevnt over til de har gått ned de kiloene de skal? (Grunnen til at de går opp igjen etterpå er jo at de spiser som de gjorde da de gikk opp etter kuren .. )

Samboeren min gikk på pulver diett i 2 måneder å gikk ned 2 kilo! Etter 3 uker på ketolyse gikk han ned 10... Så min erfaring med pulver er ikke mye positiv...

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 20:33   #42
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Kan ikke helt se for meg at man går ned 30-40 kg på noen få måneder med normal kcalorimengde, nei...

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 20:45   #43
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Mytteristen, her.

Kan ikke helt se for meg at man går ned 30-40 kg på noen få måneder med normal kcalorimengde, nei...

Jeg gjorde det..... 30 kg. ned på 4 måneder. Over 2000 kcal per dag...alltid god og mett og ikke noe særlig til mosjon.........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 20:49   #44
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Imponerende!

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 20:50   #45
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg gjorde det..... 30 kg. ned på 4 måneder. Over 2000 kcal per dag...alltid god og mett og ikke noe særlig til mosjon.........

slike vitnesbyrd er gull verd!

Jeg vet av ei til - som jeg ikke husker navnet på - som var innom i 2-3 mnd og bare RASTE ned over 20 kilo uten problem! Sukk... jeg måtte jo selvfølgelig være spesiell når det gjelder lavkarbo også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 21:12   #46
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

slike vitnesbyrd er gull verd!

Jeg vet av ei til - som jeg ikke husker navnet på - som var innom i 2-3 mnd og bare RASTE ned over 20 kilo uten problem! Sukk... jeg måtte jo selvfølgelig være spesiell når det gjelder lavkarbo også

Men dere får huske på at det har sine ulemper også å gå så fort ned...jeg mistet halvparten av håret mitt, i tillegg til at huden fortsatt er ett nummer for stor...spørs om jeg noengang kommer til å få stram hud igjen - uten å legge på meg igjen altså

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 21:20   #47
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Men dere får huske på at det har sine ulemper også å gå så fort ned...jeg mistet halvparten av håret mitt, i tillegg til at huden fortsatt er ett nummer for stor...spørs om jeg noengang kommer til å få stram hud igjen - uten å legge på meg igjen altså

For meg er det bare å trene, trene og trene. Har selv gått ned 10 kilo på litt over en måned, å jeg må bare trene som søren for at huden ikke skal henge ned på knærne....

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 21:54   #48
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Det kan være at de som går ned mye på kort tid har meget vann i kroppen pga en ukjent intoleranse for noe de har spist på høykarbo-kosthold.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 21:59   #49
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Ang. anorexi. Mange av de som utvikler dette har ikke slanket seg tidligere. Ei veninne av meg lå på sykehus i flere mnd i tenårene pga anorexia og stort vekttap. I Begynnelsen av 20-årene bodde hun i USA og gikk MYE opp i vekt. Etterpå hadde hun store problemer med å bli kvitt disse. Da hadde kroppen "lært" og sparte på alt

Jeg lever på mye mindre kalorier enn normalt for tida pga lav matlyst. Jeg raser defintivt ikke ned i vekt av den grunn, heller motsatt Da jeg gikk på ketolyse var det først da jeg spiste ordentlig og nok (mer enn nok føltes det som ) at jeg gikk ned.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:04   #50
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?

Ja, Carisma. Fint du sa det jeg ikke orket skrive istad.
Man går ned lettere første gang man slanker seg. Og tenåringer har jo mye større behov for mat enn voksne ferdigutviklede voksne også.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det funker ikke å... Cherry Generell diskusjon 8 30-11-10 14:19
Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon) matitt Induksjonen 4 01-12-08 10:22
Jeg forstår ikke hvorfor det er FY å spise de tillate søtningsstoffene? Tette80 Ketolysekuren 11 25-04-07 23:31
Hvorfor kan jeg ikke spise gele?? shady Lavkarbo generelt 11 22-09-06 08:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no