Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er det virkelig 3,5 g kbh i lever?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-08, 14:31   #1
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Er det virkelig 3,5 g kbh i lever?

Mat på Data forteller meg at storfelever inneholder 3,5 g karbo pr 100 g. Kan noen fortelle meg at det er feil? Please?

Jeg har tint lever til middagen og skulle taste inn måltidet i programmet da jeg oppdaget det. Om det er sant må jeg jo bare kaste hele greia - jeg har ikke plass til så mange karber.

Beklager om dette er allment kjent - jeg prøvde å søke på "lever", men da kommer alle trådene hvor "lever" er brukt som verb også opp

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 16:14   #2
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Er det virkelig 3,5 g kbh i lever??

Uten at jeg på stående fot kan si om antallet stemmer, så er det riktig at innmat generelt har mer karber enn kjøtt. Så jeg vil anta at det er rett.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:02   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det virkelig 3,5 g kbh i lever?

Det er faktisk MER! Her er utregningen for 85g:

Nutrition Facts Serving Size
1 piece, cooked, excluding refuse (295.0 g) 3 oz (85.0 g)
Amount Per Serving
Calories 149

Calories from Fat 36


% Daily Value*

Total Fat 4.0g

6%

Saturated Fat 1.3g

6%

Polyunsaturated Fat 0.5g


Monounsaturated Fat 0.6g


Cholesterol 324mg

108%

Sodium 65mg

3%

Total Carbohydrates 4.4g

1%

Protein 22.5g

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:10   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det virkelig 3,5 g kbh i lever?

Norsk storfelever har 3.5 karber pr 100 gram
Svinelever kun 0,1, kyllinglever 0.7 og lammelever 4.7

I henhold til matvaretabellen

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:12   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det virkelig 3,5 g kbh i lever?

Sånn som de forer dyra her i USA er det kanskje ikke så rart, haha...
Hipp hurra, ingen kan tvinge meg til å spise lever mer! JIPPI!!!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 21:48   #6
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det virkelig 3,5 g kbh i lever?

Sukk! Da var ikke lever så sunt som jeg trodde. Jeg liker det faktisk veldig godt.

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


I henhold til matvaretabellen

Jeg sjekket den også. Men av en eller annen grunn har jeg oppfattet Mat på Data og Matvaretabellen som samme kilde, altså at dataprogrammet er bygd på samme opplysninger. Det ser jeg nå ikke stemmer. Da går jeg ut fra at det er matvaretabellen som er autoriteten?

Takk for hjelp!

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-08, 22:49   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det virkelig 3,5 g kbh i lever?

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

Da går jeg ut fra at det er matvaretabellen som er autoriteten?

det er riktig !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 00:19   #8
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Er det virkelig 3,5 g kbh i lever?

Men hva slags karber har du plass til? Lever er noe av det mest næringsrike og sunne du kan spise. Og når du liker det i tillegg, så synes jeg absolutt du skal unne deg det. Til og med Skaldeman spiser det, og han er jo ikke akkurat kjent for å fråtse i karber...
Du skal ha minst 15-25 gram karbohydrater om dagen, og du skal sikkert ikke spise lever hver dag heller, så da er det jo mulig å ta bort noe annet de dagene du spiser lever.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no