Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-13, 08:42   #19426
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har prøvd shampo og balsam fra Maroccan oil. Den "normale" typen. Var forferdelig for mitt hår, som blir ganske fort fett. Vanligvis tar det en dag og en natt før det begynner, men etter de begynte det allerede på kvelden.

Har en full sånn svær pumpeflaske stående.

Oljen er fin da, synes jeg. Så lenge jeg holder den langt nede i lengdene og tar det i fuktig hår.

Er ikke så dyr på blivakker.no

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 12-04-13, 08:44   #19427
moonsis
Nytt Medlem
 
moonsis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 4
moonsis er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvilken konkret erfaring har dere? Det er relativt dyrt (og har heller ikke funnet noen billige alternativer på iherb e.l.), så hadde vært ok å høre hva som er så bra med den!

Den gir fin glans til håret uten at det ser fett ut, samt at den lukter helt fantastisk - bare lukten er verdt pengene spør du meg.

Meeeen: Wella SP olje (kjøpes bla. på lookfantastic) er minst like bra, og dufter nydelig. Det er forøvrig veldig mange håroljer på markedet som er i akkurat samme liga som Morroccan Oil, som er rimeligere.

moonsis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 12-04-13, 09:06   #19428
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har prøvd shampo og balsam fra Maroccan oil. Den "normale" typen. Var forferdelig for mitt hår, som blir ganske fort fett. Vanligvis tar det en dag og en natt før det begynner, men etter de begynte det allerede på kvelden.

Har en full sånn svær pumpeflaske stående.

Oljen er fin da, synes jeg. Så lenge jeg holder den langt nede i lengdene og tar det i fuktig hår.

Er ikke så dyr på blivakker.no

Ah. Er kun selv oljen jeg er interessert i. Tenkte den kanskje var bra for håret mitt som har en lei tendens til å floke seg nederst. Jeg har jo bleka hår, og mener å ha hørt at det er proteiner i denne olja som skal være bra når håret er litt skada.

Opprinnelig lagt inn av moonsis, her.

Den gir fin glans til håret uten at det ser fett ut, samt at den lukter helt fantastisk - bare lukten er verdt pengene spør du meg.

Meeeen: Wella SP olje (kjøpes bla. på lookfantastic) er minst like bra, og dufter nydelig. Det er forøvrig veldig mange håroljer på markedet som er i akkurat samme liga som Morroccan Oil, som er rimeligere.

Høres bra ut! Problemet er jo at jeg ikke klarer å finne ut HVA denne olja er laget av! Ser kanskje ut som om det er argan-olje?! Og så ser jeg også at noen si er at den originale Morroccanoil-en har silikon i seg, og det er jo ikke særlig ålreit ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-04-13, 10:31   #19429
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvis det er floker som er problemet, så hadde jeg gått for noe annet..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 12-04-13, 10:49   #19430
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvis det er floker som er problemet, så hadde jeg gått for noe annet..

Er vel floker fordi håret er en smule utarma på grunn av bleking. Når man bleker trekker man jo ut mye av proteinet - og av hva jeg leser så skal denne argonolja være bra for nettopp det. Har for øvrig funnet rene argonoljer uten alle disse rare fyllstoffene i, så kanskje heller gå for det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-04-13, 11:38   #19431
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som har erfaring med morroccon oil?

Jeg brukte den lenge og er fornøyd, kan kjøpes litt rimligere på http://www.feelunique.com. Men for noen månder siden gikk jeg over til Agadir argan oil, og jeg må si at håret mitt har blitt mye bedre med den enn den var med morroccon oil. Jeg bruker også shampoo og balsam, prøvd begge merkene der også, og der er jeg også mere fornlyd med agadir. http://www.feelunique.com/brands/agadir-argan-oil

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen
Gammel 12-04-13, 11:56   #19432
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg brukte den lenge og er fornøyd, kan kjøpes litt rimligere på http://www.feelunique.com. Men for noen månder siden gikk jeg over til Agadir argan oil, og jeg må si at håret mitt har blitt mye bedre med den enn den var med morroccon oil. Jeg bruker også shampoo og balsam, prøvd begge merkene der også, og der er jeg også mere fornlyd med agadir. http://www.feelunique.com/brands/agadir-argan-oil

Ah! Det var jo en av de alternativene jeg kikka på! Tusen takk for tips!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-04-13, 12:01   #19433
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah! Det var jo en av de alternativene jeg kikka på! Tusen takk for tips!

Jeg sliter med skadet hår etter mye farging å bleking, å den har virkelig gjort underverker for mitt hår, men jeg bruker ikke bare olja, jeg bruker også shampoo, balsam å hårkur. Håret blir heller ikke fett slik jeg syns det kunne bli med morroccan oil

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen
Gammel 12-04-13, 12:10   #19434
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er vel floker fordi håret er en smule utarma på grunn av bleking. Når man bleker trekker man jo ut mye av proteinet - og av hva jeg leser så skal denne argonolja være bra for nettopp det. Har for øvrig funnet rene argonoljer uten alle disse rare fyllstoffene i, så kanskje heller gå for det.

Her er en test av slike oljer: http://www.klikk.no/mote/article827222.ece

Nesten alle slike håroljer har ulike fyllstoffer som ikke nødvendigvis er så bra og vil du ikke ha det er det muligens at de helt rene kan brukes. Selv brukte jeg Moroccanoil da jeg hadde langt hår. I og med at jeg bare brukte det i tuppene brydde jeg meg ikke så mye om det var silikon i. Jeg fikk et fantastisk skinn i håret og brukte den siden jeg både farga, brukte rettetang og føner. Den virker også varmebeskyttende. Venneina mi klaga over at hennes hår ble fett, men hun har ikke så mishandla hår som jeg har og jeg opplevde ikke noe slikt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-04-13, 23:00   #19435
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vanlig fuktighetskrem er også ok for håret. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hjemmebleket mitt hår, men en helg helbleket jeg det hele tre ganger. Resultatet ble at jeg ikke turte vaske det for da ble det ala gele. Men etter to tre runder med vanlig fuktighetskrem ble det ok.

Nå bleker og farger jeg håret hver helg for jeg har lært meg hva håret mitt tåler. I morgen blir det farger mørkt igjen og deretter bleket i striper.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 12-04-13, 23:05   #19436
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Photo: jeg gjør noe ala dette Siden jeg allerede har f*ckloads av oljer.. Dessuten. Morroccan oil-saken er lagd av arganolje, kan kjøpe billig arganolje på iherb.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 13-04-13, 00:12   #19437
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det kun pga spilene i BH at jeg har vondt under brystet?

Sitter ofte sammensunket dessverre, og mer og mer vondt under høyre bryst, der hvor spilekanten er. Vet at BH'en ikke er rett str, men str mindre klarer jeg ikke å få på, den er for stram.
Har fått ny stol, hvor jeg kan sitte mer oppreist, men det går igjen utover bekkenet...

Vet ikke om det er bøylen i BH, eller om det er noe annet. helt sikkert ikke noe farlig, men har andre opplevd dette?
Er det så enkelt at det er for tungt?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 13-04-13, 09:18   #19438
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Photo: jeg gjør noe ala dette Siden jeg allerede har f*ckloads av oljer.. Dessuten. Morroccan oil-saken er lagd av arganolje, kan kjøpe billig arganolje på iherb.

Aha! Dét er hot oil treatmeant, altså!


Argan oil var ikke særlig billig på iherb, om du ser på pris i forhold til mengde. Det stedet jeg har funnet det billigst er på Amazon.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-04-13, 09:20   #19439
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Er det kun pga spilene i BH at jeg har vondt under brystet?

Sitter ofte sammensunket dessverre, og mer og mer vondt under høyre bryst, der hvor spilekanten er. Vet at BH'en ikke er rett str, men str mindre klarer jeg ikke å få på, den er for stram.
Har fått ny stol, hvor jeg kan sitte mer oppreist, men det går igjen utover bekkenet...

Vet ikke om det er bøylen i BH, eller om det er noe annet. helt sikkert ikke noe farlig, men har andre opplevd dette?
Er det så enkelt at det er for tungt?

Det er vel bare å prøve en annen bh det regner med at du har mer enn en, evt så kan du kjøpe deg en bh uten spiler og sjekke det? Eller heller kjøpe en som er større, dersom den du har er for stram.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 13-04-13, 09:31   #19440
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Er det kun pga spilene i BH at jeg har vondt under brystet?

Sitter ofte sammensunket dessverre, og mer og mer vondt under høyre bryst, der hvor spilekanten er. Vet at BH'en ikke er rett str, men str mindre klarer jeg ikke å få på, den er for stram.
Har fått ny stol, hvor jeg kan sitte mer oppreist, men det går igjen utover bekkenet...

Vet ikke om det er bøylen i BH, eller om det er noe annet. helt sikkert ikke noe farlig, men har andre opplevd dette?
Er det så enkelt at det er for tungt?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Det er vel bare å prøve en annen bh det regner med at du har mer enn en, evt så kan du kjøpe deg en bh uten spiler og sjekke det? Eller heller kjøpe en som er større, dersom den du har er for stram.

Under høyre bryst/ribbensbue ligger også galleblæren! Finner du ingen annen forklaring, kan du be legen din om henvisning til ultralyd for en sjekk av galleblære/galleganger! Kan jo være det ligger noen gallestein på lur et sted!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 13-04-13, 10:21   #19441
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Er det kun pga spilene i BH at jeg har vondt under brystet?

Sitter ofte sammensunket dessverre, og mer og mer vondt under høyre bryst, der hvor spilekanten er. Vet at BH'en ikke er rett str, men str mindre klarer jeg ikke å få på, den er for stram.
Har fått ny stol, hvor jeg kan sitte mer oppreist, men det går igjen utover bekkenet...

Vet ikke om det er bøylen i BH, eller om det er noe annet. helt sikkert ikke noe farlig, men har andre opplevd dette?
Er det så enkelt at det er for tungt?

Prøv å sitte uten bh du, så finner du snart ut av det

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 13-04-13, 13:54   #19442
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Det er vel bare å prøve en annen bh det regner med at du har mer enn en, evt så kan du kjøpe deg en bh uten spiler og sjekke det? Eller heller kjøpe en som er større, dersom den du har er for stram.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Under høyre bryst/ribbensbue ligger også galleblæren! Finner du ingen annen forklaring, kan du be legen din om henvisning til ultralyd for en sjekk av galleblære/galleganger! Kan jo være det ligger noen gallestein på lur et sted!

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Prøv å sitte uten bh du, så finner du snart ut av det

Takk for svar! Får nok ta det opp med legen om det ikke går over.
Det er faktisk vondt uansett, litt ømt å ta på, og ..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 14-04-13, 14:20   #19443
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan noen gjøre meg en kjempetjeneste og sjekke de to første lydfilene (Platon og Aristoteles) på denne sida og sjekke om spilleren bare stopper etter seks-ti minutter? Ev. forsøke å laste ned lydfila og se om dere får mer enn en tjue minutters lang lydfil? Ergrer livet av meg over at jeg ikke kan spille disse filene i sin helhet uten å måtte starte de på nytt og på nytt og på nytt, og at jeg heller ikke får lastet ned hele fila, som skal være på ca 90 minutter. Har oppdatert alt av programtillegg og testet å både spille av og laste ned lydfilene i både Firefox, Chrome og Internet explorer ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-04-13, 19:20   #19444
Humbalaa
Juniormedlem
 
Humbalaa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Hvor: Lillehammer
Alder: 34
Innlegg: 33
Humbalaa er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg gjør et forsøk her inne.

er det noen her som har studert fotososiologi eller har interesse for det og sitter inne med litt kunnskap? Da vil jeg gjerne prate med deg Jeg sitter for tiden med eksamensoppgaven i fotososiologi der jeg blandt annet skal Gjør rede for ulike oppfatninger og dimensjoner ved tid og rom med utgangspunkt i begrepene «sted» og «ikke-sted» («place» og «non-place»)

Jeg forventer egentlig ikke at noen skal kunne dette her da jeg tror det er bare Høgskolen i Lillehammer som har dette faget.

Men ikke vet jeg, er mange kunnskapsrike mennesker her inne .

Humbalaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 15-04-13, 00:47   #19445
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kan noen gjøre meg en kjempetjeneste og sjekke de to første lydfilene (Platon og Aristoteles) på denne sida og sjekke om spilleren bare stopper etter seks-ti minutter? Ev. forsøke å laste ned lydfila og se om dere får mer enn en tjue minutters lang lydfil? Ergrer livet av meg over at jeg ikke kan spille disse filene i sin helhet uten å måtte starte de på nytt og på nytt og på nytt, og at jeg heller ikke får lastet ned hele fila, som skal være på ca 90 minutter. Har oppdatert alt av programtillegg og testet å både spille av og laste ned lydfilene i både Firefox, Chrome og Internet explorer ...

Det ser ut til å fungere helt fint her. Hørte 18 minutter av Platon direkte på websida før jeg ikke gadd mer, og lastet ned Aristoteles som er 1:28:33 lang - hoppet bortover og sjekket at det er lyd hele veien. Bruker Firefox på Linux.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 15-04-13, 07:45   #19446
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Det ser ut til å fungere helt fint her. Hørte 18 minutter av Platon direkte på websida før jeg ikke gadd mer, og lastet ned Aristoteles som er 1:28:33 lang - hoppet bortover og sjekket at det er lyd hele veien. Bruker Firefox på Linux.

Tusen takk! Fikk også kjæresten min til å sjekke, han hadde ingen problemer med å høre lydfila med Platon, men fikk bare lasta ned 29 minutter av f.eks. en Descartes-lydfil. Begynner å lure på om det er noe med linja her? Det fungerte nemlig like dårlig på begge pc-ene mine ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-04-13, 07:47   #19447
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du har ikke noen som kan laste det ned for deg og legge det på en minnepinne eller cd eller noe sånt, slik at du kan få hørt det?

Skulle gjerne gjort det, men sitter litt langt unna deg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 15-04-13, 07:57   #19448
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Du har ikke noen som kan laste det ned for deg og legge det på en minnepinne eller cd eller noe sånt, slik at du kan få hørt det?

Skulle gjerne gjort det, men sitter litt langt unna deg

Fikk som sagt kjæresten til å laste ned, men han fikk ikke lasta ned hele. Jeg tar uansett skole-pc-en min med meg på Blindern i dag og tester der. Nå har jeg faktisk hamra meg gjennom nesten alle forelesningene. Gøy når de stopper hver tredje-femte minutt, og jeg har måttet begynne på ny og lett meg fram til riktig sted. Men jeg har i alle fall fått repetert filosofi-pensum ganske grundig, om ikke annet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-04-13, 08:30   #19449
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

En annen ting jeg lurer på: Er det noen som har erfaring med "minnekart" eller "minnepalasser" som memoreringsteknikker for pensum? Leser litt på nettet og har en viss idé, men lite konkrete eksempler som passer i forhold til hva jeg skal prøve å huske. Må vel prøve å ta en ting av gangen, exphil-eksamen nå først, og jeg tenkte å bruke ruta fra her hjemme til nærmeste trikkeholdeplass og opp til Blindern. Eneste jeg har kommet på så langt er å plassere Aristoteles ved Akerselva.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-04-13, 08:46   #19450
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

En annen ting jeg lurer på: Er det noen som har erfaring med "minnekart" eller "minnepalasser" som memoreringsteknikker for pensum? Leser litt på nettet og har en viss idé, men lite konkrete eksempler som passer i forhold til hva jeg skal prøve å huske. Må vel prøve å ta en ting av gangen, exphil-eksamen nå først, og jeg tenkte å bruke ruta fra her hjemme til nærmeste trikkeholdeplass og opp til Blindern. Eneste jeg har kommet på så langt er å plassere Aristoteles ved Akerselva.

Jeg har erfaring med det og har bare godt å si. Det var det som fikk meg til å endelig stå på en serbisk semantikk eksamen som jeg aldri trodde var mulig (7 kasus, verb som følger subjektet osv...) Brukte teknikken senere på psykolingvistikk som jeg også slet med. Det som var viktig for meg var å bruke så mye farger som mulig og så lite tekst som mulig (det med tekst tror jeg ikke jeg var sååå god på - men det hjalp).

Jeg brukte aldri noe mønster som fantes, men det som ble logisk for meg. Lagte de alltid med blyant først og så gikk over med tusjer i alle regnbuens farger. Vær kreativ, det kan i alle fall ikke skade og kan i beste fall hjelpe veldig mye!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no