Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Opp i vekt når man slutter?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-12, 18:45   #1
Pauliina93
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 4
Pauliina93 er på en erverdig vei

Opp i vekt når man slutter?

Nå har jeg lest en god del om lavkarbo/ketose, og har fått den lille skrekken om at man kan gå opp igjen til samme vekt som før, eller mer!
Hvordan skal man greie å holde vekten uten at den skal hoppe opp i værs etter man bestemmer seg for å slutte? Har noen erfaring med dette?

Pauliina93 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 18:52   #2
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Hm, kvifor skal du slutt med lavkarbo? Er nok stor fare for at du vil gå opp i vekt om du går over til høgkabr kost.
Kordan du skal greie å holde vekta? Tja,, fortsette å spise lavkarbo

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 21:17   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Du kan prøve ut hvor mange karbohydrater du tåler å ha i kosten for å unngå å gå opp, øke gradvis etter atkins metode eller prøve deg frem selv og tenke fedon-prinsipper eller under 72 g karbohydrater dgl slik det anbefales i bedre uten brød. Jeg liker lavkarbo så jeg kommer aldri til å slutte.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 21:33   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Opp i vekt når man slutter?

jeg har "sluttet" med lavkarbo flere ganger. Vært flink og gått ned 20-30 kg. så sprekker jeg og spiser vanlig igjen og alt har kommet på igjen..

Da har jeg jo ikke trent eller unngått snop da men tror nok det er en evig kostomlegging som gjør at man holder seg slank. ikke quick fix og så ferdig.. En må nok legge om det som gjorde at man i utgangspunktet la på seg?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 22:01   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Opp i vekt når man slutter?

ja, man må legge opp matplan som man kan trives med i det lange løp

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 23:02   #6
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Les Camomillas journal !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 23:24   #7
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

jeg har "sluttet" med lavkarbo flere ganger. Vært flink og gått ned 20-30 kg. så sprekker jeg og spiser vanlig igjen og alt har kommet på igjen..

Da har jeg jo ikke trent eller unngått snop da men tror nok det er en evig kostomlegging som gjør at man holder seg slank. ikke quick fix og så ferdig.. En må nok legge om det som gjorde at man i utgangspunktet la på seg?

Det er nok det som er cluet. Ikke tenke på lavkarbo som en slankekur, men som en varig kostomlegging

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 12:41   #8
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Det er jo en grunn til at man er overvektig på det kostholdet man har. Det forandrer seg jo ikke selv om man har noen måneder/år på lavkarbo.

Går man tilbake til gamle synder så vil vekta sannsynligvis gå opp igjen.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 13:14   #9
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Det er jo en grunn til at man er overvektig på det kostholdet man har. Det forandrer seg jo ikke selv om man har noen måneder/år på lavkarbo.

Går man tilbake til gamle synder så vil vekta sannsynligvis gå opp igjen.

Samtidig kan det hende at man kan tåle noe mer karbohydrater når man har gått ned og kun skal stabilisere vekta. Jeg har holdt på med dette i 5 år, så for meg er dette nå mitt naturlige kosthold. Men jeg kan spise endel langsmme karbohydrater uten å gå opp. Hadde jeg spist det jeg spiser i dag da jeg begynte på lavkarbo, ville jeg mest sannsynlig gått opp i vekt.
I hverdagen er jeg ganske strikt, men det gjør ikke noe om jeg innimellom spiser et rudstykke på et møte eller ris når jeg er invitert i moddag.
(det jeg er nøye med, er at når jeg spiser karbohydrater er det de langsomme karbohydratene med lav GI)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 17:41   #10
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Jeg gikk et halv år på lavkarbo i 2010, og har levd på "vanlig" mat i 1 1/2 år. Har lagt på meg 5 kg, hvor et par av disse nok er vann. Og de siste kiloene kom nok på når jeg havna på "sjokoladekjøret" igjen. Jeg skal kun bruke lavkarbo for å få kiloene av, og tilbake igjen i "vanlig" kost etterpå. Min utfordring i hverdagen er sjokoladen... og klarer jeg å styre den, så vil jeg ikke tro at jeg legger på meg mer enn vannkiloene igjen. :-)

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 17:45   #11
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Hvorfor skal du gå tilbake til det kostholdet som gjorde deg fet...?

Jeg synes det er ganske logisk at man selvsagt legger på seg om man slutter med lavkarbo. Heldigvis er det ikke vanskelig å ha lavkarbo som livsstil, med all den gode maten - og alle de gode helsefordelene!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 18:06   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Opprinnelig lagt inn av MadamMim, her.

Jeg gikk et halv år på lavkarbo i 2010, og har levd på "vanlig" mat i 1 1/2 år. Har lagt på meg 5 kg, hvor et par av disse nok er vann. Og de siste kiloene kom nok på når jeg havna på "sjokoladekjøret" igjen. Jeg skal kun bruke lavkarbo for å få kiloene av, og tilbake igjen i "vanlig" kost etterpå. Min utfordring i hverdagen er sjokoladen... og klarer jeg å styre den, så vil jeg ikke tro at jeg legger på meg mer enn vannkiloene igjen. :-)

vanlig sjokolade? Hva med de med maltitose eller tagatesse? hva med å lage sunne selv med søtning uten karbo? sjokolade er jo sunt med riktig søtning og når den er mørk så det er jo ikke nødvendig å unngå det om man tåler litt karbo.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 20:59   #13
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Det var ikke den vanlige maten jeg spiste som gjorde meg fet, det var sjokoladen...

Ja, jeg har laget sjokolade på lavkarbo, med alt mulig søtning, men det er ikke det samme. Vanlig sjokolade er en avhengig på nivå med røyk. Smaken er ikke problem å erstatte, men det er "virkningen" som må avvennes.

Men all respekt til dere som snur om livsstilen til lavkarbo, jeg skal ikke det. Kun midlertidig :-)

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 21:17   #14
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Lavkarbo er en livsstil. Og det er en grunn til at man først blir overvektig, stort sett så er det kostholdet. Går man på lavkarbo for så å slutte å gå rett tilbake til problemet ja da går man opp. Men som noen sier her så kan man øke en del karbo uten å merke det på vekten men å gå tilbake som før da vil nok kg komme ganske fort tilbake igjen.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 21:23   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Opprinnelig lagt inn av MadamMim, her.

Det var ikke den vanlige maten jeg spiste som gjorde meg fet, det var sjokoladen...

Ja, jeg har laget sjokolade på lavkarbo, med alt mulig søtning, men det er ikke det samme. Vanlig sjokolade er en avhengig på nivå med røyk. Smaken er ikke problem å erstatte, men det er "virkningen" som må avvennes.

Men all respekt til dere som snur om livsstilen til lavkarbo, jeg skal ikke det. Kun midlertidig :-)

Jeg var avhengig av sjokolade en gang selv, det skremte meg, det kan sammenlignes med narkotika. Jeg ble skremt nok og dermed bevisst og skjemtes over sjokoladeavhengigheten, så jeg kutta det ut tvert en dag og har ikke rørt det siden. Jeg skjønte at det var destruktivitet. Jeg anser det som farlig for meg. Håper du bestemmer deg for å slutte en gang, blir motivert nok. Du er sjefen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 21:28   #16
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt når man slutter?

Ukontrollerbart sjokoladesug kan være magnesium- eller sinkmangel....

Just sayin.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slik slutter du med sjokolade ... vektklubb.no Nerthus Nyheter / media 4 08-01-12 23:38
Hvor lang tid tok/tar det før en slutter å tenke "slanking"? grotingeling Spørsmål og svar 14 20-08-10 20:28
Når slutter dere å drikke vann om kvelden? Pearl Spørsmål og svar 11 17-03-08 15:01
Da slutter jeg Jippi Ketolysekuren 3 21-10-07 09:08
når slutter du å være i ketose Lovehandle Ketolysekuren 3 07-08-07 10:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no