Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Oppkarbing før SB?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-07, 13:27   #1
Ariel
Juniormedlem
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 29
Ariel er på en erverdig vei
Question

Oppkarbing før SB?

Hei!
Leste et annet innlegg her om de siste 5kg. De sitter bom fast hos meg . Er i utgangspunktet slank, trener mye (pilates, aerobic, step, styrke og utholdenhet) så trening er ikke noe problem. Har i 14 mnd nå følgt lavkarbo, startet med atkins induksjon og alt gikk helt topp, gikk ned ca 6 kg og det var jeg kjempeførnøyd med. Resten av tiden har jeg holdt meg stort sett i andre fase av atkins. Tåler ikke så mye karbo og kan fort gå opp noen kilo med for mange karbo kombinert med fett. Etter induksjon har jeg ikke gått ned men ligget stabilt og det er kjempefint det men 5kilo til hadde vært topp . Vil derfor prøve meg på South Beach. Noen med erfaringer fra overgangen? Tenkte at det kanskje hadde vært smart å gitt kroppen et lite karbo sjokk før start. Da tenker jeg høykarbo/ lavfett en dag, ikke skeie ut med usunn mat. Levd med lavkarbo så lenge og har aldri skeiet ut slik så har ikke erfaringer selv med oppkarbing. Takker for svar . Kjempefint hvis noen har erfaringer med SB dietten og kan gi meg noen tips.
Ha ein fin dag

Ariel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 15:49   #2
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Sv: Oppkarbing før SB?

Jeg har god erfaring med å gå fra Atkins/Ketolyse, dvs. skikkelig lavkarbo og til SB. Og jeg hadde også ca. 5 kg som jeg ønsket bort. Jeg prøvde ikke å karbe meg opp i mellom de to diettene, og det er sikkert heller ikke så mange andre som har erfaring med akkurat det å gå fra Atkins, til å en dags oppkarbing, deretter over på SB. Men så er vi også veldig forskjellige og har ulike behov. Du må prøve hva som passer for deg og din kropp, rett og slett.

Jeg ville ha gått direkte på SB, jeg - og ikke rotet med oppkarbing imellom. SB er såpass forskjellig fra Atkins at du raskt vil merke om dette er et bedre alternativ for din kropp. Personlig tror jeg det kan være nyttig, når du ikke har så mange kilo du vil bli kvitt.

Hvis du ikke er veldig sugen på en skikkelig deilig "grovt brød-og-brun-ris dag", da. (Nam! ) Det kan du sikkert unne deg uten at det har så mye å si for resultatet av videre SB-diett.

Lykke til!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 22:45   #3
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppkarbing før SB?

jeg skal ikke blande meg, men slik du beskriver deg selv....så tror jeg du har funnet din kropps naturlige vekt..................

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pusting 101 themonk Fysisk og mental helse 8 05-12-12 20:06
Mye mindre næring i frukt og grønnsaker nå enn før Iset Lavkarbo generelt 16 06-12-10 17:38
Hvor lang tid gikk det før dere merket noe vekttap?. Miriam Dr Lindbergs 6 16-06-04 10:37
Hvor lang tid før ketose avtar? psilocybe Atkins kosthold 20 27-02-04 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no