Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Rasende festlig

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-09, 08:20   #1
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Rasende festlig

Så i dag var liksom dagen. I går manglet jeg 200 gram på å komme innenfor "normalvekt". 200 gram til en BMI på 24,9. Peanuts!! Hadde bestillt hornorkester, englesang og halvkilo kvitseidsmør på senga. La inn en dobbel treningsøkt i går, droppet mitt o'hellige glass rødvin og la meg grisesulten rett etter barne-tv for å ketolysere meg skikkelig grundig i løpet av natta. Men hva skjer??? Hooppet på badevekta i dag morges, og vekte nabolaget med et primalhyl når jeg oppdaget at den viste 800 gram OPP! Erre mulig? Det er så jeg får lyst til å vise fingern til både Atkins, Torkil og Lutz med en snickers i ene hånda og loff med sirup i den andre.

Vel, vel. Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet nok en gang, og la denne $#"/()!! luremuskroppen leve sitt eget liv...

God morgen til alle, forresten


Sist redigert av Chunky : 21-02-09 kl 08:25.
  Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 08:24   #2
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rasende festlig...

Dakars!!!!!
Føler med deg og ler samtidig av beskrivelsen! Men det er surt når man er så nærme at man kan kjenne smaken av det. Eller vent, er det bare ketoseånde?

Det er NÅ det er på tide å blir fandenivoldsk! Gå på, angrip, riv og slit!

  Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 08:36   #3
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rasende festlig

Vær du trygg! I dag blir det ikke noe SB12. I dag skal jeg dele mitt nederlag med alle rundt meg. I dag skal de få spa meg ut av treningsstudioet i en dam av svette. Og i morgen, ja i morgen skal jeg:

1. Veie meg uten vått hår
2. Sørge for å ha kjølt ned vekta i frysern over natta
3. Smyge meg ut på badet, uten hornorkester, uten fyrverkeri og uten noen som helst forhåpninger

Det er min plan akkurat nå

  Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 08:55   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Rasende festlig

Uff da...det var ikke noe morro. Og du som var så flink!
Jeg skjønner godt din frustrasjon ja, rett og slett urettferdig!

Men jeg tenkte på en ting..vin kan jo være vanndrivende, og siden du ikke drakk noe igår, så kanskje du rett og slett lagret ekstra væske denne gangen? Bare en tanke altså.
Nei, for at du skulle ha lagt PÅ deg er jo helt usannsynlig. Kanskje det kan være årsaken?

Lykke til videre Ikke gi deg

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 10:22   #5
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rasende festlig

Hva med at du har fått en kg muskler?? Kanskje

Og du, ikke hopp på badevekta, kanskje den ble sur? Smyg deg på.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 11:06   #6
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rasende festlig

Haha, kanskje du har rett. Tok jo telemarknedslag på vekta i pur glede og spenning. Prøvde deretter å trøste den, true med å putte den i frysern, skremte med hekser og troll og førsøkte å bestikke med smultringer uten at det hjalp nevneverdig.

  Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 11:20   #7
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Rasende festlig

Skjønner frustrasjonen. Veldig.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 11:42   #8
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Rasende festlig

Men jeg går alltid opp når jeg legger meg sulten, og ned når jeg spiser på kvelden. >Spesielt hvis jeg tenker at - ååå, så mett jeg er! Og dagen derpå så tenker jeg, sikkert minst 500 gram opp. Men det er alltid ned. Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 12:01   #9
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Rasende festlig

*skratter meg ihjel* Erremulig å skrive så bra? *klarer ikke stoppe å le*

Det er tydelig at vekta er uvenn med deg, så trusler hjelper neppe. Kanskje du heller skulle godsnakke med den?

Skjønner frustrasjonen din veldig godt. Men herrejemini så flink du har vært da! Skulle ønske det var meg som hadde 200g igjen *sukk* Tror nok noen av grunnene til vektOPPgangen din er beskrevet av de andre her, så ikke tenk så mye på det. Ta heller en runde med vekta i helga, og test den ut på mandag.. Kan hende den er i bedre humør da

Ha en vidunderlig dag

*traller litt for en herlig chunky* hiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaa

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 09:19   #10
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rasende festlig

Ny dag nye muligheter.. Resultat i dag: 700 gram NED igjen, så det kan se ut ut som Sirimor hadde rett. Det var nok bare vann. Jeg skulle jo helst sett at Adriane hadde rett da, og at jeg hadde fått en ekstra kg muskler. Eller at trusselen om at alle slemme badevekter ender sitt liv med straffearbeid på Tjukkholmen hadde noen virkning.

Men da har jeg i hvert fall bare en stusselig hekto igjen til Nirvana. Jeg har ikke tenkt å være like tøff i trynet i dag. Går det, så går det. Skal late som om jeg ikke tenker på det en gang. Mens jeg måker snø og måker snø og måker snø og måker snø


Forresten, kanskje dette gir en liten tankevekker til dem som bare veier seg en gang i uken? At det kan hende du ikke klaffer med dagsformen til både deg selv og en litt småschizofren badevekt akkurat på veiedagen? Jeg veid meg daglig og blitt vant til svingninger. Denne siste svingningen var uventet, men ikke helt uvanlig.

Ha en fin søndag

  Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 11:19   #11
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Rasende festlig

100g igjen, heldiggris

Jeg veier meg i utgangspunktet en gang i uka, men jeg lusker meg på vekta nesten hver dag for å se at det går rette veien. Så ja, jeg er vant til en vekt som svinger.. Det er no en gang sånn at 1kg mat, uansett antall karber eller kalorier, veier 1kg.. Og kroppen bruker ca 24t på å fordøye denne maten.. Så spiser jeg mye en dag, så veier jeg naturlig nok mer dagen etter. (med mindre jeg har fart på magen og er limt fast på ramma ) Og jeg sliter med vann i kroppen, det skal nesten ingenting til før jeg får det. Bare bittelitt mer salt mat den en dag, og fingra og beina hovner opp. (sitter med 10 tommeltotter og sprengte legger nå) Og klart dette veier også.. Men, alt i alt går man jo ned uansett, det er bare slike dager som ødelegger for veiedagen.

Skål for chunky

*traller i vei* Hiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaa

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 12:19   #12
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Rasende festlig

hehe...artig. Flott innsats uansett. Og det derre BMi er oppskrytt

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 13:11   #13
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Rasende festlig

Åhh, tenk så deilig det blir å en gang kunne kalle seg normalvektig *sukk*, blir nesten litt misunnelig :-P
Kjempebra jobbet :-) et pr hundre gram er jo såååå nære :-D

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 13:30   #14
Tempranillo
Juniormedlem
 
Tempranillo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 11
Tempranillo er på en erverdig vei

Sv: Rasende festlig

Ja, det er noen tall som man jakter på i ukevis, og da de endelig står å skinner i LCD-displayet på vekta, kan man nesten bli litt svimmel. Hører englekor i det fjerne og vurderer å sende en Spekeskinke i posten til Skaldeman hver gang. Nå er det magiske 25kg som lokker.......den som lever sunt får se



Tempranillo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 13:45   #15
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rasende festlig

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

hehe...artig. Flott innsats uansett. Og det derre BMi er oppskrytt

Det er klart BMI regnet ut på en så enkel måte som vekt delt på kvadratet av høyden er feil for de aller fleste. Men for å få en gjennomsnittsverdi må noen ligge over, noen ligge under og noen helt perfekt midt på. That's me

Jeg har høytidelig vedtatt at om jukse-BMI passer for noen som helst, så må det være meg. I hvert fall akkurat nå

  Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 06:38   #16
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rasende festlig

Endelig! Den siste hektoen satt som limt til kroppen, og har ledd mot meg fra vekta hver dag den siste uken. Men nå har vi tatt endelig avskjed. Ønsker hvert gram alt vondt på reisen, og håper de brenner i hel....

(jippi....)

  Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 07:33   #17
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Rasende festlig

Juhuuuuuuuuuuuu

Nå kan du sende vekta på feriekoloni! Dævven, du har vært flink altså! Tenk, du er ferdig.. Juhuuuuuuuuu

*tar en festtrall for chunky* Hiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaa

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 08:54   #18
Anki1962
Medlem
 
Anki1962 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 61
Innlegg: 64
Anki1962 er på en erverdig vei

Sv: Rasende festlig

Du er kjempeflink Chunky, stå på.........................

Skål for karboforumets glade venner

Anki1962 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 10:22   #19
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Rasende festlig

Gratulerer - deilig følelse det der!

BMI: Jeg var en innbitt motstander av BMI og skyldte på tung beinbygning og mye muskler for at min var så høy.
Men når fettet forsvant viste det seg at den kanskje har noe for seg?
Mener enda det er en dårlig måte å måle ting på, og tror nok reell fettprosent er det som er interessant.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 11:12   #20
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Rasende festlig

Gratulerer til Chunky, og takker for en morsom start på dagen.
For rasende festlig, det ble tråden også!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 13:14   #21
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rasende festlig

Takk, takk

Er ikke helt i mål ennå, men FOR en følelse å se at det nytter! Nå slapper jeg helt av på sjarmøretappen, men lavkarbo er jeg helt sikker på at jeg kommer til å fortsette med for alltid. Dere er alle herved invitert i 100-års dagen min i 2069


Sist redigert av Chunky : 27-02-09 kl 13:27.
  Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 13:24   #22
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Rasende festlig

Gratulerer så mye :-D

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 16:05   #23
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Rasende festlig

Denne tråden ble en skikkelig oppmuntring. ............ til slutt. :appaus:

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 18:37   #24
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Rasende festlig

Gratulerer! Du har vært utrolig flink!

Men å true vekta med hekser og troll.... Hmmm...skeptisk...

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 18:51   #25
Anki1962
Medlem
 
Anki1962 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 61
Innlegg: 64
Anki1962 er på en erverdig vei

Sv: Rasende festlig

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Gratulerer! Du har vært utrolig flink!

Men å true vekta med hekser og troll.... Hmmm...skeptisk...


Jo jo jo vi tror på snåsa vi, eller gjør vi ikke

Anki1962 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Festlig bringebærmarengs Siljevanilje Kake/dessert og snacks 0 17-11-06 12:08
Ringnes - nå er jeg rasende! Karin Generell ernæringsdebatt 12 11-05-06 13:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no