Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-10, 20:51   #126
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Eggehvite skal helst varmebehandles før den spises

Hvis man bruker utenlandske egg. Norske egg skal være trygge.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 21:39   #127
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis man bruker utenlandske egg. Norske egg skal være trygge.

Det var ikke pga salmonella jeg nevnte det - jeg googlet litt nå, og det er visst ikke så dumt som jeg hadde fått for meg - men jeg har ihvertfall hørt det at eggehvite skal helst varmebehandles, og gulen helst skal spise rå.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 11:30   #128
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Jeg har prøvd for første gang! Det var godt, jo!

Brukte et helt egg, og slumpet med smøret. Litt stevia som søtning. Og vanlig pulverkaffe med bare bittelitt vann.

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Eggehvite skal helst varmebehandles før den spises

Grunnen er vel at hvite er tungt fordøyelig rå Men jeg leste på et eller annet amerikansk forum at når man spiser hvite og plomme sammen, så gjør det ikke noe om hviten er rå. Tror det var noe med at enzymene kompletterer hverandre, men jeg er ikke sikker. Det er jo logisk i alle fall.

Jeg er lei av å ha hviter som går til spille fra de dyre økologiske eggene mine, så nå bruker jeg stort sett hele egg. I eggemelk blir det jo en viss grad av varmebehandling også.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:59   #129
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Hø hø, hekta?

Denne gangen hadde jeg i mandelmelk også (hjemmelagd). Ble bedre da, mer fyldig og balansert smak

Jeg bruker ikke 50 gram smør tror jeg, mer 20-30-ish kanskje ...

Jeg gidder for øvrig heller ikke skitne til en kjele med å smelte smøret. Pisker bare egget først, har i en klump med smør og litt kokende vann fra vannkoker. Gjentar. Funker som bare det!


Sist redigert av Huldr : 16-10-10 kl 19:32.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 22:13   #130
Lillebjørn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 27
Lillebjørn er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Nå gleder jeg meg til frokost i mårra

Lillebjørn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 00:17   #131
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Og nå har jeg bestemt meg for å tusle ut i butikken før frokost imorgen og kjøpe bake kakao.... =D

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 11:39   #132
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

.... min smakte grusomt, måtte helle den ut... Gjorde jeg noe feil kanskje?
Jeg brukte blender da, siden jeg ikke har stavmikser..

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 16:15   #133
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Nei ikkje sikkert at du har gjort noko feil berre fordi du syns den smakte grusomt. Alle liker ikkje same ting. Ungane mine syns ikkje kakao laga av eggemjølk er noko godt. Eg syns det er nam. Vi er jo forskjellige.

Kva gjorde du da du lagde han, da? Det du blandar han med trur eg ikkje skal spele så stor rolle for smaken.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 01:12   #134
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

jeg kokte vann i vannkoker og smelta smør i kjele. Så hadde jeg beggedeler i blenderen og blanda litt, så helte jeg oppi 2 eggeplommer og miksa en stund. Helte så oppi 2 ts bakekakao og blanda litt til...

Den var også rukkt å bli helt lunken.. hah. Ikke så godt Hadde forsåvidt oppi litt vaniljeessens også.

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 22:26   #135
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Prøvde i dag. Måtte ha i mye kakaopulver. Blanda en liten klatt usaltet smør, 2-3 dl vann, flytende natreen, noen dråper vanilje og ett helt egg, men smakte ikke mye. hvertfall ikke egg... skal jeg prøve den igjen må jeg ha i fløte for å få den til å mette mer.. metta nesten ingenting.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 02:23   #136
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Da bør du sikkert ha i mer smør, Idarull

Jeg har prøvd eggemelkkakao noen ganger nå, med blandet resultat. Jeg har fått den perfekt to ganger, og da smakte det skikkelig kakao

Den er ikke god hvis det er for lite smør, da blir det nesten bare eggeskum. Og den må være passe søt, og den bør være varm nok. Det kan være litt vanskelig siden man som regel tar egget fra kjøleskapet, og det kan jo ikke varmes opp med egget i (det prøvde jeg i går. Vet ikke hva jeg tenkte på ... ).

Og kakaopulvermengde etter smak, så klart. Jeg liker ikke at den blir for sterk, for min del. Én ts bakekakao holder.

Prøve seg frem

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 06:14   #137
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Ja jeg må mikse og trikse litt. Blanda alt i magic bullet. Plutselig rant det over gitt. Vet ikke helt hva som skjedde jeg men... Satser på at den fortsatt funker!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 17:14   #138
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Og du hellige måne for en drikk. Og denne prøvde jeg først i dag??? Haha. Denne var jeg veldig skeptisk til, men dæven den var god. Lagde den med nescafe espresso. mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 18:45   #139
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Denne skal jeg også prøve!!

Hvis dere vil prøve en annen variant av lavkarbo-kakao så hadde jeg også prøvd soyamelk u/sukker + bakekakao + søtning + cocosa

Jeg lager min mocca med det over + dobbel espresso.. namm namm

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 00:11   #140
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Jeg lagde dette til mora mi som mååå ha søte kaffedrikker og kjøper porsjonspakker på butikken med halvparten sukker. Jeg fortalte henne at jeg skulle lage noe av det samme nesten uten karbohydrater. Hun trodde ikke helt på meg, men da hun fikk smakt det så syntes hun at det smakte like godt som pakkene hun kjøpte. Så takk! Ett steg nærmere å få den dama til å klare å holde seg til lavkarbo.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:09   #141
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

mmmmm..dette var godt
Tok en liten skvett whisky oppi også,hadde også en skvett fløte og litt splenda og bakekako.Syns den ble litt lite søt jeg da,hvis ikke jeg husker helt feil så er pittelitt suketter lov?

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 20:29   #142
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Prøvde denne i dag sitter her med ett glass....mmmm den var deilig
Var veldig skeptisk her jeg og men denne var kjempegod

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:48   #143
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

O my god -dette var fantastisk Lagde den med ca 40 gram cocosa extra virgin, 2,5 dl vann, 2 små eggeplommer, 1 ts sukrin, en sterk espresso og kanel på toppen

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:55   #144
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Jeg blander i en teskje med lavkarbo peanøttsmør, litt Eco bakekakao, egg, vann, vaniljepulver og usaltet smør.
Skikkelig god frokost.

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 15:48   #145
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Jeg prøvde denne for et års tid siden og spydde rett og slett av den.. men rett før helgen prøvde jeg den med espresso,og jeg er HEKTA!!!! herlighet sååå godt!!!

meen..det blir litt eggehvitter til overs

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:10   #146
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Millsi, her.

meen..det blir litt eggehvitter til overs

Funker fint å ta ett helt egg i stedet for to eggeplommer hvis du ikke har planer for eggehviten.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:14   #147
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Funker fint å ta ett helt egg i stedet for to eggeplommer hvis du ikke har planer for eggehviten.


Blir det like godt da?

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:25   #148
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Millsi, her.

Blir det like godt da?

Merker ikke noe forskjell.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:40   #149
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Millsi, her.

Blir det like godt da?

Jeg syns det blir mer "vassen" smak på ved bruk av hele egg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:50   #150
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)

Opprinnelig lagt inn av Millsi, her.

Blir det like godt da?

Nesten...

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar

Emneord
caffè latte, eggemelk, kaffe, melkefritt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Glutenfri og melkefri lavkarbo-kost moma Lavkarbo generelt 1 19-11-08 18:56
Melkefri lavkarbo Enid Lavkarbo generelt 20 18-08-08 20:20
Lavkarbo café-produkter Bergen27 Spørsmål og svar 6 12-07-08 15:04
oppdatert liste og melkeerstatning kate Blodtypedietten 2 01-06-06 13:51
Barn på Melkefri diett & Lavkarbo Summer Barns kosthold 12 10-11-04 14:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no