Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Septembertråden - 2012

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-12, 11:59   #151
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Uff, jeg sliter med motivasjon og dette med å få inn rutiner på ting.
Men er inne i en periode fra nå og frem mot nyttår som det skjer veldig mye, vi sitter med 3 boenheter, 1 er solgt og tas over 1 nov, så da skal vi være ute, jeg og sambo skulle egentlig gå fra hverandre, men vi har hatt det så bra i sommer, snakket masse om hva som gikk galt, hvorfor og hva som kan gjøre det bedre. Så da har vi bestemt oss for å satse på oss Jeg må da leie ut leiligheten som jeg egentlig skulle flytte inn i, vi driver å skifter vinduer og masse som skal gjøres i huset vi flytter inn i,det er jo veldig gøy, men slitomt . Pluss 2 gutter på 4 og 6 som krever sitt.
Jeg heller mot å bare spise vanlig mat fremover, nå er ikke jeg noe brødmenneske, er ikke noe glad i brød. Jeg blir bare nedfor av å se at jeg ikke kommer i mål slik det er nå.

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 14:49   #152
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Septembertråden - 2012

Det er ikke lett å legge om dietten på denne måten.. kjenner det selv.. Jeg er den eneste i familien som slanker seg, så det blir en del utfordringer.. I tillegg så er helsa mi ikke den beste.. Har tette kanaler mellom øre/nese/hals og får ikke puste skikkelig, noe som gjør at jeg aldri føler meg uthvilt. Jeg skal heldigvis inn å operere i slutten av oktober og gleder meg til det bedrer seg..
Men uansett, de dagene jeg ikke orker lage noe, så kjøper jeg en grillett kylling på butikken Knallgod middag som metter lenge Blir en del av det fremover nå når vi ikke har kjøkken lenger.. Ellers så kjøper jeg egg og skinke i salatbar, bare litt grønnsaker og spiser det med majones eller majones med aioli(ny type som eg fant med like mye KH som vanlig majones).. Knallgodt og metter lenge.. det er om å gjøre å finne løsninger selv om det er vanskelig..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 10:22   #153
Amberling
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 9
Amberling er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Hei!

Jeg vet det snart er slutten av september, men har holdt paa hele tiden, saa blir med her!


Sist redigert av Amberling : 03-10-12 kl 12:31.
Amberling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseaktig:) Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 15:02   #154
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Så kjekt at du er med her Amberling!


MissLinda: Eggesmør, kan det brukes til noe annet enn fisk også?

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 10:06   #155
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Septembertråden - 2012

Velkommen i gjengen Amberling

Ja, det kan du nok.. Kylling? Kan jo krydre det litt og..
Beregner ca 4 egg pr 100 gr smør, nam nam pleier å spise det med fisk jeg, men kan nok sikkert brukes til annet og

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 11:42   #156
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Hadde en sprekk i helga og sliter med den fortsatt. Ikke noe godt når kroppen går inn og ut av ketose flere ganger. Formen er ikke veldig bra om dagen, føler at energien som var i ferd med og komme plutselig ikke kom allikevell.. :-( Føler at fløte er en stopper for meg..så nå prøver jeg kokkosfett. Det er vel bare å brette opp ermene og stå på videre... sukk

Start 03.09.2012 104 kg
11.09.2012 100,3 kg - 3,7
18.09.2012 99,9 kg - 0,4
25.09.2012 100,3 kg + 0,4

__________________
03.09.2012




Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 12:09   #157
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Septembertråden - 2012

Opprinnelig lagt inn av Gerrard, her.

Hadde en sprekk i helga og sliter med den fortsatt. Ikke noe godt når kroppen går inn og ut av ketose flere ganger. Formen er ikke veldig bra om dagen, føler at energien som var i ferd med og komme plutselig ikke kom allikevell.. :-( Føler at fløte er en stopper for meg..så nå prøver jeg kokkosfett. Det er vel bare å brette opp ermene og stå på videre... sukk

Start 03.09.2012 104 kg
11.09.2012 100,3 kg - 3,7
18.09.2012 99,9 kg - 0,4
25.09.2012 100,3 kg + 0,4

Jaja, en sprekk er en sprekk, bare prøv å ikke la den vare å sett deg opp på hesten igjen.. Dette klarer du..
Jeg har ikke tillatt meg selv å sprekke, men følte jeg skeia ut i helga da jeg laga lavkarbo pizza, men kjente godt på magen at gjær ikke er bra og først i dag føler jeg meg god i magen igjen.. Så jeg kjenner følelsen

Stå på You can do it!!

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 13:27   #158
Amberling
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 9
Amberling er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Enig! Det beste man kan gjore etter en sprekk er aa fortsette som ingenting hadde skjedd dagen etter. Ellers gjor man mer ut av det enn det som er nodvendig.

Amberling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseaktig:) Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 20:27   #159
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Stå på Gerrard! Gi alt så klarer du å komme over kneika!

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 20:00   #160
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Septembertråden - 2012

I dag er jeg sååå sliten og trøtt at jeg har lyst å bare sprekke totalt.. Meeen... kjøpte meg pepsi max, bacon gull og en atkinsbar, så får det bli min sprekk...
Det var rett før jeg kjøpte en skikkelig sjokolade i butikken, men klarte å la være...

I morgen skal jeg lage en skikkelig lavkarbogryte som kan vare i noen dager i disse mikro tider Masse fett og kjøtt i den

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 11:02   #161
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 34
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Er ikke så flink til å skrive her lenger, men jeg er fortsatt med, og ikke én sprekk heller.

Vært mye den siste uken, mye møter, øvelseskjøring hver dag osv, så kjenner jeg blir litt sliten av det og.
Ikke blitt så mye jogging heller, pga regnvær, kneet og lite tid/ork.

Den siste tiden har det gått i strimlet svinekjøtt, tomat, agurk og rømme. Fått skikkelig dilla på det.

Vekta er så som så. Har ikke gått opp igjen, men vippet på 87-89 nå egentlig siden uke nr 2. Så må skjerpe meg på baconsvoren (tipper det er hovedgrunnen), og jordbær og fløte (fløta tar også en god del der).

Har barnefri noen timer i dag, og noen timer i morgen, så da skal vi på jobben til kjæresten, og jobbe (overtid -_-), mye å gjøre i disse dager, spesielt siden de ble satt en del tilbake da de solgte og skulle få ny truck, men det tok over en uke før neste kom.

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 07:35   #162
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 34
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Hadde "planlagt" utskeielse i går.
5 uker på ketolyse nå, også skal vi være flinke frem til julaften, da er det én utskeielse da, også er vi flinke igjen.

Vi skal kanskje til syden i jan/feb, i én uke, og da er planen å gå ned minimum 10kg, i og med at det er det som stopper meg fra å reise; vekta og selvtilliten. Hørt noe så dumt? Jada.

Så bortsett fra sprekken i går, så har vi vært flinke. Jeg har ikke gått ned så mye, grunnet mye baconsvor og jordbør med fløte. Og nå er det helt kutt på det. Kun fredag eller lørdag jeg har lov til å kose meg. Ikke hver dag.....

Så skal jeg for alvor starte opp treninga igjen. For jeg skal (helst) se 75 på vekta i jan/feb, og jeg vet at det er fullt mulig å klare det når jeg blir kvitt alle de dumme uvanene.
Har et møte nå om en time, så når jeg kommer hjem skal jeg ta en joggetur, iallfall bøte litt på utskeielsen i går. Også får jeg se hva jeg gjør, nå ser leil bra ut, så er ikke mye å gjøre her, om jeg tar en ekstra lang joggetur (ligger på 5km +- til vanlig), og kanskje stikker oppom mannen en tur også, hilser på, er noen dager siden sist, så.


Hvordan er det med dere andre? Er ikke så ofte oppdateringer fra dere lenger.

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 08:20   #163
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Jeg henger meg på deg i at denne helgen var det siste utskeielse før jul. Det kan bli tøft med 60 års dag om noen uker og andre happeninger før jul... Jeg satser på at jeg da kan bruke noen gode lavkarbo substitutter og ikke skeie ut allikevel.

Jeg spiste hveteboller i helgen (laget med MYE fiberfin og byttet ut 50% av sukkeret med sukrin), er forstoppet og har mensen, skikkelig nais med andre ord
Jeg tror det har løsnet i magen nå og jeg har ihvertfall klart å spise bra frokost - egg og bacon. Så er det bare å helle på med vann utover dagen og så skal jeg kose meg med curry gryte i kveld.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 08:43   #164
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Septembertråden - 2012

Jeg er endelig i ketose igjen etter å ha prøvd siden 26 august, sånn ca. Jeg har tenkt å prøve skaldemann sitt fakiropplegg med å bare spise kjøtt, fisk, egg og animalsk fett denne uka her, så drar vi på høstferie neste uke, da blir det desverre litt mer moderat lavkarbo. Må tross alt tilpasse meg litt de vi skal bo hos. Har fremdeles 6.5 kg jeg ønsker å gå ned med "Operasjon julegris 2012" så det er vel bare å henge i tenker jeg. Ha en flott uke alle sammen

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 19:36   #165
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Hei, kan jeg være her hos dere? jeg har begynt på oktober tråd men det er veeeeldig tidlig på måneden. Litt alene der .

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 09:46   #166
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Nisse: Heng her med oss du

Jeg er så godtesjuk, tror det henger sammen med at jeg har sovet lite de 2-3 siste nettene. Er ganske så trøtt også. Jeg skal prøve å komme meg i seng tidlig de neste kveldene.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 09:45   #167
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

God morgen
Nå er frokosten inntatt, smørstekte grønnsaker med litt kjøttdeig og mozzarella ost. Skulle ligge greit an med fettbalansen sålangt i dag ihvertfall.

Jeg går altså ikke ned ett gram nå, men jeg merker at kroppen forandrer seg. Har blitt litt smalere over baken i det minste Vurderer å begynne å trene litt mer enn jeg gjør nå. Noen av dere andre som trener?

Jeg har en 10 år gammel Lewis som jeg egentlig aldri har gått med fordi den var litt trang når jeg kjøpte den Nå får jeg den over låra og rumpa, men får den ikke helt igjen. Det mangler ca 5 cm på å få den igjen. Det er jeg ganske fornøyd med, satser på at jeg får den igjen til jul.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 20:34   #168
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Septembertråden - 2012

Det er så deilig å komme inn i gamle klær. Det føles som om jeg blir mer og mer "meg selv" for hvert plagg jeg får plass i. Masse lykke til med buksa di, 5 cm kan gå fort

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:41   #169
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Kjenner jeg er skikkelig frustrert i dag. Vekten går feil vei, til tross for at jeg spiser greit. Kroppen er ganske så hoven og jeg har vondt i magen. Jeg lurer på om det er full stopp i systemet så jeg har laget meg smoothie med linfrø, jordbær og mascarpone. De neste dagene skal jeg være veldig nøye på å drikke nok også. Håper det hjelper, for dette er ikke noe gøy.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 08:51   #170
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Septembertråden - 2012

Hei hei
Står dere på enda?? Her gikk det litt skeis uten kjøkken. Meeen, nå er kjøkkenet ferdig, men mangler fremdeles platetopp, så jeg har ikke steke muligheter, så jeg venter med å kjøre ketolyse igjen til over helga..
Har spist noenlunde moderat lavkarbo og har holdt vekta Jeg var i klubb på mandag og spiste litt Twist (fy meg!!) og gaaad, jeg ble så dårlig etterpå, så snop er ut fremdeles selv om jeg ikke kjører strikt ketolyse

Hvordan går det med dere andre??

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 08:53   #171
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Her er det fest for tiden så det går sånn litt på høgg og belegg Jeg kommer sterkere tilbake over helgen jeg også. Da roer det seg litt ihvertfall.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 09:24   #172
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Hei folkens!

Hvordan går det med dere?

Vekta sto helt stille i forrige uke selv om jeg følte at maten var ok. Men må vel regne med noen slike uker også. Har ikke trimmet noe de første ukene, så etter helga har jeg store planer om å begynne å svømme to dager i uka. Håper på en gunstig virkning av det!

Har som sagt gått på ketolyse før og tok av mye mer da. De 7 første ukene høsten 2010 tok jeg av over 10 kg og nå har jeg tatt av 6,6. Håper det kommer ett jafs snart....;-)

__________________
03.09.2012




Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 22:19   #173
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Septembertråden - 2012

Det er ganske stille i denne tråden vår... Håper det går bra med dere!

Gerrard: Synes du er flink! Det kan gjerne hjelpe med litt trening. Svømming er jo kjempebra aktivitet.

Jeg sliter litt med å holde meg unna karbene for tiden. Vi har mye besøk og festligheter og da blir det mer karber enn jeg burde spise Idag har jeg gått bananas og momset Serrano skinke og med alt det saltet i den så kommer jeg nok til å holde på litt vann noen dager...

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 23:20   #174
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Septembertråden - 2012

Hei hei

Her går det så som så.. Har liksom ikke helt engasjert meg for å komme inn i det igjen.. Har fått opp nye kjøkkenet, men står uten platetopp, da de ikke klarte å levere den.. Men jeg har holdt vekta og ligger på rundt 80 +- 500 gr, så jeg har vært flink å ikke spise for mye..
Så har det seg sånn at jeg skal inn å operere neseskilleveggen på tirsdag og uken etterpå skal jeg skrape ut rester av mandler fra halsen min.. dette gjør at jeg må spise flytende føde i noen uker, noe som ikke er så lett på strikt lavkarbo, men jeg har kjøpt inn en del bær og smoothie blandinger, men det blir nok blandet med litt joghurt.. ellers blir det supper og sånn, så jeg skal nok klare å holde vekta, kanskje også gå ned. Når jeg fjernet mandlene for noen år siden, forsvant 4 kg på 2 uker, så jeg har håp

Men når operasjon er over, blir det strikt ketolyse igjen Lover

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 10:35   #175
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: Septembertråden - 2012

Hei folkens!

Driver denne tråden å dør ut? Noen septemberstartere som driver på enda?

__________________
03.09.2012




Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Julitreningstråden 2012 nellie Trening 126 01-08-12 14:05
Ryp 2012 Aline Trening 171 10-05-12 22:28
Februartrening 2012 ToreH Trening 379 01-03-12 22:39
Februarstartertråd 2012 bjorg Lavkarbo generelt 43 28-02-12 12:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no