Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Proteinpulver

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-13, 16:38   #1
S&U
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 9
S&U er på en erverdig vei

Proteinpulver

Hva bruker man det til?
Og hvordan vet jeg hvilket jeg bør kjøpe?
Det finnes jo så sinnsykt mange forskjellige.

Er i Sverige, og vi skal innom Svinesund på vei hjem.
Bør jeg kjøpe der? Og hvor i så fall?

S&U er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke enda. Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 17:12   #2
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Proteinpulver

tja... bør og bør.... Det er ikke noe nødvendighet med noe tørt proteinpulver til f.eks. shaker. Man skal klare helt fint dekke kroppens proteinbehov med vanlig sunn kost. Stor ulempe med disse pulver til shaker er jo at de ofte inneholder mye karbo, så de blir lite lavkarbovennlige. Tenker meg andre har noe mer å si om dette og mer utfyllende.
Det kan være greit å ha noe proteinpulver til bakst, men absolutt ikke nødvendig. Fungerer fint-fint uten også. Jeg kan bare si for meg selv hva jeg syns fungerte for min del. Til søtbakst har jeg brukt whey protein (valleprotein). Veit de har flere bakemiks i Sverige med valleprotein, mener å huske at BakePro var laget i Sverige? Så kanskje det er billigere der. Ellers kjøpte jeg det på iHerb. Til brødbakst og pizza og andre ting har jeg brukt erterprotein, også kjøpt på iHerb. Det jeg veit er billig er soyaprotein, det veit jeg kjøpte i Sverige en gang. Og den er jo grei å ha til bakst. Men når det er sagt så mener flere at man burde unngå for mye soya i kosten.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 17:45   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Proteinpulver

Dersom du ikke vet hva du skal bruke det til, så har du kanskje ikke bruk for det?

Jeg har spist lavkarbo i flere år og er det en ting jeg i allefall ikke trenger så er det proteinpulver. Se det an litt du.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 02:30   #4
S&U
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 9
S&U er på en erverdig vei

Sv: Proteinpulver

Takk for svar.

Bare huska at noen av oppskriftene jeg har hatt lyst til å prøve var med proteinpulver. Men fant dem ikke igjen nå. Lagret dem sikkert ikke fordi jeg ikke hadde pulveret.

Dersom jeg har tenkt til å lage f.eks en kake hvor det står at det skal være i - kan jeg da bare droppe det eller må man erstatte det med noe annet?

S&U er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke enda. Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 11:30   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Proteinpulver

I så måte er det kanskje Bakepro du evt skal ha. Jeg har ikke hatt bruk for det, men så lager jeg ikke de oppskriftene med slikt i. Jeg lager forsvinnende lite bakst, så jeg er nok er dårlig referanse.
Det er i hvertfall ikke et proteinpulver med jordbær, sjokolade el.l. smak du skal ha. Bakepro er det mange bruker til slikt og det fås i allefall på sunkost har jeg sett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 14:20   #6
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Proteinpulver

Som oftest kan det erstattes med noe. Du må nok se på hver oppskrift og ev spørre om hva som kan brukes der. Bakepro kan du selvsagt se etter i Sverige. Kan være veldig greit å ha til bakst.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:24   #7
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Proteinpulver

hvis man daglig spiser endel proteinrike matvarer som kjøtt, fisk, egg, skalldyr, fugl, nøtter, belgfrukter eller meieriprodukter så greier man seg fint uten. det meste av proteinoulveret inneholder svært lite karbo. typisk rundt 5%. om en trener endel eller går hurtig ned i vekt så kan proteinpulver fungere bra.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteinpulver Fanteri Spørsmål og svar 12 29-05-10 13:52
Proteinpulver Happiness Lavkarbo generelt 7 27-10-09 20:07
Proteinpulver? Madeleine Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 22-03-08 23:03
Proteinpulver Metalpus. Kosttilskudd 9 07-09-06 09:30
Proteinpulver songbird Spørsmål og svar 1 10-05-06 11:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no