Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Meieriprodukter, igjen og igjen.

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-17, 11:39   #1
spisetrollet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
spisetrollet er på en erverdig vei
Red face

Meieriprodukter, igjen og igjen.

Hei orakler!

I 2009 levde jeg på streng lavkarbo.
Veldig enkel kost : Kjøtt, grønnsaker, meieriprodukter, egg og en type hjemmelaget lavkarbobrød. Ingen lavkarbokaker eller andre oppskrifter.
Holdt meg til max. 5 karb. pr. 100 gr. i matvarene (helst mindre).

Skeiet ut med 90% mørk sjokolade, et par ganger i måneden.


Nå er jeg i gang igjen, og har nå plutselig fått med meg at meieriprodukter bremser ned effekten for mange. Jeg spiste jo MYE meieriprodukter, og raste ned i vekt (10 kg. på tre måneder uten spesielt mye ekstra mosjon).

Flere enn meg som ikke har merket noe negativ effekt ved inntak av meieriprodukter?

Noen som ikke merket forskjell tidligere, men merket forskjell senere?

Usikker på om jeg burde redusere inntaket nå, eller om jeg kan kjøre på som jeg gjorde første gang

spisetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-06-17, 14:50   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Meieriprodukter, igjen og igjen.

Det varierer fra person til person.

Vist du går ned i vekt med det kostholdet inkludert melkeprodukter så er det jo kjempe fint for deg! Men vist du over lengre tid ikke går ned i vekt så kan du vurdere å kutte de.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 04-06-17, 22:36   #3
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Meieriprodukter, igjen og igjen.

Tja, jeg ville da ikke redusert inntaket om du ikke vet om det vil bremse deg eller ikke. Jeg vet at jeg har redusert inntaket tideligere på lavkarbo, men at det ikke hadde noe å si for min del på vektnedgangen, så nå spiser jeg meieriprodukter. Jeg tenker heller at om vektnedgangen skulle stoppe opp, kan jeg se på hva som kan bremse den da, ikke før den stopper opp, for da gjør jeg jo noe riktig

Andre igjen vet jeg blir påvirket av meieriprodukter og får bedre resultater av å minske inntaket. Det er svært individuelt.

Lagre

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-17, 23:55   #4
Mariehøna*87
Nytt Medlem
 
Mariehøna*87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2017
Alder: 36
Innlegg: 3
Mariehøna*87 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Meieriprodukter, igjen og igjen.

Det er forskjell på de ulike typene meieriprodukter, som jeg har skjønt det, da melkeprotein påvirker insulinproduskjonen. Det er da snakk om produkter som inneholder myseprotein. Alle produkter som er høypasteurisert er visst greit, siden mysen denatureres ved høy varme. Dvs blant annet rømme og fløte. Harde oster inneholder jo ikke myse. Alle typer yoghurt er visst med på å produsere insulin. Og melk, selvfølgelig, men den inneholder jo en del laktose. Har dog hørt om de som ikke "tåler" noen form for melkeprodukter med tanke på at vekta stagnerer. Vet ikke helt grunnen til det. Kanskje mer følsom?

__________________
Mat er din medisin - medisin er din mat



Mariehøna*87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose + faste Svar med sitat
Gammel 26-08-17, 02:45   #5
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Meieriprodukter, igjen og igjen.

Jeg føler selv at jeg spiser mye meieriprodukter, men det er i praksis de feteste slik som kremfløte, seterrømm og så og si laktosefire melkeprodukter slik som goudaost.

Så lenge du ikke opplever stillestand er det absolutt ingen grunn til å gjøre noe drastisk. Har du ikke hørt ordtaket "Never change a winning team"?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid igjen og opp i vekt, IGJEN ... Hjelp! mammaeli LCHF 2 18-04-14 10:34
Hei, igjen! Nupsida Ketolysekuren 15 16-10-13 19:39
Tilbake igjen (igjen)... Fisken Ketolysekuren 7 01-08-07 23:17
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 08:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no