Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ny start etter svangerskap nr 2! Trenger motivasjon!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-11, 20:48   #1
Maskotten
Medlem
 
Maskotten sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandnes
Innlegg: 117
Maskotten er ny på veien

Ny start etter svangerskap nr 2! Trenger motivasjon!

Nå er det godt over 2 år siden jeg var på lavkarbo forrige gang.. Etter første svangerskap gikk jeg fra 100kg til 85kg, denne gangen viser vekta ufyselige 119kg Jeg ammer som en gal og har spist så flott nå i 6 mnd, men vekta står boms stilt og går sakte men sikkert oppover.. snakk om å være insulinresistent :P
Jeg har lest mye frem og tilbake om ketose og amming, og fant til slutt ut at jeg ville prøve det.. Jeg må ned i vekt for min egen helses del, og lillemor har så langt ikke reagert på melka, og jeg har like stor produksjon som før. Håper det fortsetter

Jeg trenger sårt litt motivasjon for å holde det gående.. jeg er på tredje dag og kjenner snopesuget hyle og skrike fra alle kanter, verre nå når det er helg.. Jeg har ikke så lyst å fyre på med lavkarbosjokolade helt enda, jeg vil bli kvitt det hersens godtesuget!! Føler meg som en alkoholiker som bare venter på neste dråpe med godsaker!! hehe..

God helg til dere alle!! Har savnet forumet mens jeg var *borte* men nå er jeg tilbake og gleder meg til å ta fatt på hele prosessen sammen med en haug med fornuftige lavkarbere

__________________
Delmål:

Hovedmål:

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 22:54   #2
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Ny start etter svangerskap nr 2!! Trenger motivasjon!

Gratulerer med barn og lykke til med vektnedgangen! Ellers så har jeg lest at man ikke kan forvente like effektiv vektnedgang andre gang man starter på lavkarbo, men alt dette er jo veldig individuelt Bare ikke ha skyhøye forventninger ift effektivitet.
Stå imot godtesuget! Det er jo så deilig etterpå Jeg har vært avhengig av sukker hele livet, nå har jeg bare såvidt rørt det i hele år Utrolig hva man klarer bare man bestemmer seg! Dette går nok helt fint Igjen, lykke til! Og ha ei fin sukkerfri helg

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 21:29   #3
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Ny start etter svangerskap nr 2! Trenger motivasjon!

Velkommen tilbake

Jeg har selv en gutt på 11 mnd som jeg ammer samtidig som jeg er i ketose. Han tar fortsatt melken, men jeg har begrenset det pga avvenning.
Vil bare ønske deg lykke til. Dette klarer du

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 14:21   #4
Maskotten
Medlem
 
Maskotten sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandnes
Innlegg: 117
Maskotten er ny på veien

Sv: Ny start etter svangerskap nr 2! Trenger motivasjon!

Tusen takk for meldinger jenter

Det er nok desverre ikke 2 gang jeg starter- men kanskje 3,4,5.. uff.. har hatt endel halvhjerta forsøk, og merker godt at effektiviteten ikke akkurat blir bedre. Men vekta går forsiktig nedover, og jeg har holdt ut første helga mi Det er liksom de første ukene som er verst syns jeg! Håper jeg får en litt solid vektnedgang første mnd slik at motivasjonen holdes oppe!!

Lykke til med ammenedtrapping Nnem Høres egentlig ganske herlig ut! Liker å amme, men skal bli godt å være fri også :0) Lykke masse til dere også med vektnedgangen! Er så glad i lavkarboforumet, bare masse kjekke folk her

__________________
Delmål:

Hovedmål:

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 00:40   #5
maxit
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 15
maxit er på en erverdig vei

Sv: Ny start etter svangerskap nr 2! Trenger motivasjon!

Den beste motivasjonen ser du i speilet etter en liten stund. Det er vel ikke utenkelig at du får mer motivasjon dersom du har mer overskudd til å gjøre ting med barna dine, heller?

Se i bildetrådene, der finner iallefall jeg mye motivasjon Masse lykke til. Det kommer nok til å gå bra skal du se

__________________

maxit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 04:24   #6
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Ny start etter svangerskap nr 2! Trenger motivasjon!

Ja, se i bildetråden! Der vasser man i motivasjon omtrendt. Det får en i gang i såfall, om det er startvansker du har. Ellers så kan jo se innom alle de fine oppskriftene, kanskje noe frister? Søtsuget går straks vekk skal du se, stay strong!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 07:36   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny start etter svangerskap nr 2! Trenger motivasjon!

Velkommen tilbake i lavkarboverden
Jeg har ikke så mye greie på lavkarbo og amming, men redusert karbokosthold er nok ok. Er du i tvil, så rådfør deg med lege før du starter ordentlig opp. Ser ellers at vi er fra samme by Du kan jo stikke innom bloggen min og kikke om det er noen oppskrifter som frister eller gir deg inspirasjon Masse lykke til med omlegging av kostholdet ditt, dette klarer du kjempefint. suget gir seg etterhvert, tro meg, jeg har vel gullmedalje i skapnoking etter noe digg, men nå er det ikke ofte jeg får kikk etter noe søtt, iallefall mye mindre enn før

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sykt vondt i hue etter start av lavkarbo. equiter Lavkarbo generelt 2 29-09-10 19:28
Jeg trenger motivasjon ... sissa80 Spørsmål og svar 10 21-05-10 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no