Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-11, 19:14   #1
3barnsmor på slanker`n
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 1
3barnsmor på slanker`n er på en erverdig vei
Unhappy

Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?

Mulig at dette er ett dumt spørsmål,men tar sjansen..
Hvorfor er det så himla vanskelig å gå ned i vekt etter mitt siste svangerskap? Fikk mitt 3 barn for 4 måneder siden,og har gått på lavkarbokosthold i snart 3,5 mnd.Har 3 tette barn.(Ammer ikke)
Både jeg og samboer spiser samme mat,kun etter lchf oppskrifter og han har rast ned i vekt,jeg har nesten ikke gått ned noe..
Jeg har vært på lavkarbodietter etter de andre graviditene og da har vektnedgangen gått bra og jeg merket fort resultater. Har vært i like mye aktivitet nå som etter de andre svangerskapene,om ikke mer.

Derfor skjønner jeg ingen ting nå!!! Skulle gjerne ha kommet inn i budnaden til dåpen,men denne gangen må jeg kaste inn håndkleet og innse at det kan jeg bare glemme. Blir helt motløs og lei av å ikke merke noen resultater etter 3,5 mnd.. Er jo sikkert ikke noen fasitsvar på dette,men tenkte jeg skulle høre om noen hadde erfaringer eller tanker om det

3barnsmor på slanker`n er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 19:16   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?

Jeg slet veldig med de kiloene jeg la på meg i svangerskapet. Når de var unnagjort så gikk det mye lettere. Det kan jo ha mye med at hormoner og alt ikke er helt i lage etter en fødsel? Tror nok det..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 19:43   #3
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?

Etter de to første svangerskapene gikk kiloene av seg selv, men etter fødsel nr 3 satt de som støpt og sitter enda. Mulig kroppen kapitulerer etter så mange barn

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 19:46   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Etter de to første svangerskapene gikk kiloene av seg selv, men etter fødsel nr 3 satt de som støpt og sitter enda. Mulig kroppen kapitulerer etter så mange barn

Mhmm, 22 år etter barn nr 3 har jeg fortsatt svangerskapskiloer

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 19:50   #5
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?

Det sies vel også at det ofte blir værre og gå ned når du har gått av og på kuren noen ganger.. men har vel hørt at det noen ganger kan gå saktere ned andre gangen du prøver det. kanskje det er tredje gangen for deg..

Nå antok jeg bare at du ikke har spist like få karbohydrater i svangerskapet som ellers da, kan jo hende jeg missforsto der.

Aner ikke hvorfor det er sånn da, bare mener jeg har lest det her inne i diverse tråder.

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 21:35   #6
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap?

Det er noen som får postpartum hypotyreose - forbigående lavt stoffskifte etter fødsel. I de fleste tilfellene går det over av seg selv, men det gjør at vektnedgangen er treig så lenge det står på.
Jeg for min del har brukt 1 1/2 år på å nå før gravid vekt etter siste svangerskap.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanskeligere å gå ned når man er over 40? Kirsti120 Spørsmål og svar 18 16-04-11 11:59
Ny start etter svangerskap nr 2! Trenger motivasjon! Maskotten Mer enn 30 kg overvekt 6 24-03-11 08:36
Hvorfor kan det bli vanskeligere å komme i ketose? Bixen Spørsmål og svar 6 21-10-10 14:15
Gått opp i vekt etter god periode Snart40 Spørsmål og svar 12 10-07-09 18:41
Opp i vekt etter ketolyse Sofie29 Ketolysekuren 14 27-01-09 09:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no