Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Går ikke ned i vekt

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-13, 22:31   #1
gnomen
Juniormedlem
 
gnomen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 30
gnomen er på en erverdig vei

Går ikke ned i vekt

hei
har nå gått på lavkarbo i 1 månde og har ikke gått ned en eneste kg!

har vært helt nazi med meg selv og har ikke oversteget 15g karbo en eneste gang.
går inn og ut av ketose i følge de jeg pisser på!!



hva gjør jeg feil?

kostholdet er i hovedsak:
-fisk
-rent kjøtt
-ren kylling
-ost
-grønnsaker(karbo fri)

-kaffe
-pepsi max
-vann

gnomen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver alt Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:33   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: går ikke ned i vekt!!!!

Hvor høy er du og hva veier du? Det er ikke sikkert kroppen din er enig i at du trenger å gå ned i vekt. Lavkarbo er ikke nødvendigvis slankende, men vektregulerende så om du er tynn eller normalvektig så kan du faktisk legge på deg litt istedet for å gå ned i vekt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:36   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt.

Noen (men ikke alle) går ned av å kutte pepsien.
Noen (men ikke alle) går lettere ned rett ovenfor ketose. Da gjennom å øke grønnsaker og inkludere flere grønnsaker - samt kanskje også litt nøtter / frø.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:40   #4
gnomen
Juniormedlem
 
gnomen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 30
gnomen er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt.

er 197 høy og veier 139kg:-(

har prøvd uten pepsi i 2 uker uten hell.

syntes dette er rart åsså,kroppen min VAR jo vant med et kost hold bestående av cola og junkfood!

gnomen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver alt Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:47   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt.

Opprinnelig lagt inn av gnomen, her.

er 197 høy og veier 139kg:-(

har prøvd uten pepsi i 2 uker uten hell.

syntes dette er rart åsså,kroppen min VAR jo vant med et kost hold bestående av cola og junkfood!

Gi kroppen litt mer tid til å innse at den nå får skikkelig mat og kan slippe fett-kiloer. Spis masse grønnsaker!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:53   #6
gnomen
Juniormedlem
 
gnomen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 30
gnomen er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned i vekt.

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Gi kroppen litt mer tid til å innse at den nå får skikkelig mat og kan slippe fett-kiloer. Spis masse grønnsaker!

okay,men åssen funker egentlig de du tisser på for i følge de så er de ikke negative men heller ikke lilla?

gnomen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver alt Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 23:29   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt.

De pinnene er et irriterende stressmoment. Du er garantert i ketose, både fordi du spiser så lite karber og fordi du som du sier har OVERskuddsketoner( utslag er utslag). En kan fint være i ketose UTEN å få utslag og en kan fint være i ketose og ikke gå ned i vekt( slik som barn med epilesi, de vokser og legger på seg og er i ketose for å holde anfallene under kontroll).

La kroppen få tid! Min ville ikke slippe vekt i to måneder, et år siden siste massive sprekk, og jeg har gått ned snart 27kg nå.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 00:19   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt

Som mann skal du ligge mellom 20-25g pr dag, ikke under 15g! (kvinner skal ligge mellom 15-20g)
Tviler på at det vil gjøre noe å ligge opp mot 30 heller....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 12:31   #9
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Går ikke ned i vekt

Om du ikke går ned i vekt så spiser du sannsynligvis for mye mat? Registrer maten du spiser (alt, også pepsi max og vann) og finn ut hvor mye du havner på. Jeg lover deg at om du klarer å holde deg på rundt 1700 kcal og holder et normalt karbonivå på 30 - 50 gram, og får i deg et variert utvalg av smør, fløte, skalldyr, egg og fisk og grønt og bær....så vil de 139 snart bli mye mindre.
Det er en forferdelig uting det mange sier, at på lavkarbo så betyr ikke mengde kcal noe. Det er feil -og bevist mange ganger at kalorier har noe å si på lavkarbo. Jeg kan enkelt legge på meg på lavkarbo, og det kan du og alle andre også simpelthen ved å spise alt for mye energi. Men lavkarbo gir helsemessige og hormonmessige fordeler som man drar nytte av.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:10   #10
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Går ikke ned i vekt

Får du nok fet i deg ila dagen? Eller er det høy nivå på proteiner? Kan være lurt å sjekke at du ikke spiser for mye proteiner.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:19   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av gnomen, her.

hei
har nå gått på lavkarbo i 1 månde og har ikke gått ned en eneste kg!

har vært helt nazi med meg selv og har ikke oversteget 15g karbo en eneste gang.
går inn og ut av ketose i følge de jeg pisser på!!



hva gjør jeg feil?

kostholdet er i hovedsak:
-fisk
-rent kjøtt
-ren kylling
-ost
-grønnsaker(karbo fri)

-kaffe
-pepsi max
-vann

Regner du på karbene?
Hvorfor så lite karber som 15? Og hvor kommer karbohydratene fra?
Hvilke grønnsaker spiser du?
Spiser du nok, slik at du blir mett?
Eller spiser du deg overmett?
Hvor mye vann drikker du i løpet av en dag?
Tar du vitaminer slik at du er sikker på å få i deg det kroppen trenger?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:36   #12
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Går ikke ned i vekt

Først av alt, ketostix sier ikke noe om du er i ketose eller ikke. Det eneste ketostix forteller er at du skiller ut ketoner i urinen. Mange er i dyp ketose uten å få utslag på ketostix.

Noen enkle tips:
- Spis masse grønnsaker, de metter bra, inneholder lite kalorier, men er allikevel rike på vitaminer og mineraler.
- Prøv både å spise mer og mindre proteiner. Proteiner metter mest av alle næringsstoffer og for noen kan de være til god hjelp ned i vekt. Pga høy vekt og høyde så tåler du nok mye protein før det går utover ketosen.
- Spis gjerne peanøtter\mandler da de inneholder mye fiber og protein som metter, mye bra fett og ikke så alt for mye karbo
- Du er alltid i ketose til en viss grad, kroppen lager alltid ketoner, men jo færre karbs og til en viss grad proteiner, jo mer produserer den.
- Du kan evt prøve å¨spise mye rotgrønnsaker, på studier utført på metthetsfølelse dominerer rotgrønnsakene på toppen av lista. Selv potet\søtpotet inneholder under 100 kcal på 100 gram, noe som er langt under selv kokt pasta og ris og sånn sett et langt bedre karbovalg. Flere urbefolkninger lever i stor grad på rotgrønnsaker og er meget slanke og har svært god helse, f.eks kitavaerne.
- Høyt saltinntak kan gjøre at du "holder" mer på vannet.
- Noen får betydelig redusert sultføelse i ketose, der ligger noe av nøkkelen til gode resultater med lavkarbo hos endel av oss, mens andre opplever ikke dette.
- Prøv å være mer fysisk aktiv, som regel hjelper det ikke så mye på vekta, men for noen kan det faktisk gjøre underverker da de føler seg mindre sultne når de trener. 3 unge damer jeg har fulgt opp ift styrketrening gikk ned henholdsvis 7, 4 og 3 kg på 8 mnd styrketrening. De gjorde ingen bevisste endringer ift mat, men beskrev alle at de ikke var så sultne som før.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 15:45   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

3 unge damer jeg har fulgt opp ift styrketrening gikk ned henholdsvis 7, 4 og 3 kg på 8 mnd styrketrening. De gjorde ingen bevisste endringer ift mat, men beskrev alle at de ikke var så sultne som før.

Jøss - det er helt motsatt av min erfaring. Om jeg trener styrke på formiddag er jeg styggsulten resten av dagen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 16:08   #14
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Går ikke ned i vekt

TrillTrall: Jepp, er mye individuelle forskjeller. I noen studier med styrketrening over flere måneder har deltakerne gått ned 6-7 kg, mens andre har gått opp 1-2 kg, i noen studier skjer det ingenting. Det tyder på at vi reagerer svært ulikt på trening ift sult\metthet. Uansett greit å prøve for trådstarter. Det verste som kan skje er at han legger på seg litt, men kommer i bedre form og kanskje får mer muskler

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 16:19   #15
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned i vekt

Jeg har mange ganger opplevd at sulten forsvinner under trening

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekt som ikke viser vekt ... NinaOp Generell diskusjon 18 28-02-12 23:07
Går ikke mer ned i vekt! Nileh Lavkarbo generelt 19 02-01-12 12:01
Går ikke noe mer ned i vekt... Blancheflor Lavkarbo generelt 2 19-05-11 10:51
Men jeg går ikke ned i vekt ... dittek Spis deg ned i vekt med Skaldeman 18 19-12-10 20:56
Går ikke ned i vekt standby Spørsmål og svar 1 25-03-10 19:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no