Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-10, 23:52   #3551
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for gode tilbakemeldinger! Har to spørsmål til.

For det første, er det noen som tar Hanne Nabintu Herland alvorlig og hvordan påvirker hun hvordan dere ser på religionsvitere? (jeg vet ikke hvordan noen med en master i religionshistorie kan gå rundt å titulere seg som det, men det er en annen sak). Og tror dere at alle religionsvitere er slik?

For det andre, er det noen som har erfaring med mindfullness/oppmerksomt nærvær?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-09-10, 00:01   #3552
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hahaha. Liker at det har blitt en skikkelig språkdiskusjon her. Jeg har et til spørsmål om og/å. Skulle skrive noe om fra engelsk, sånn at jeg er sikker på at jeg har begrepene på plass. Jeg skrev; "Vi trenger konsepter/begreper for å kognitivt kunne organisere verden." Er dette riktig? For å'en er da infinitivsmerke til kunne? Eller burde jeg skrive "Vi trenger konsepter/begreper for å kunne organisere verden kognitivt."?

Språkdebatt er gøy

"Vi trenger konsepter/begreper for å kunne organisere verden kognitivt."

lyder best og mest riktig i mine ører, men du kan også skrive om den første setningen til å bli smidigere og slippe å splitte infinitivet hvis det er ønskelig:

"Vi trenger konsepter/begreper for kognitivt å kunne organisere verden."

Men uansett synes jeg det høres unødig tungvint og kronglete ut på norsk. Det er mye lettere å forstå meningen i setning nr 1, og mer poengtert også synes jeg

Splitte mine infinitiv


Sist redigert av Huldr : 22-09-10 kl 00:06.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 22-09-10, 00:04   #3553
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Haha Frøy. Hvorfor tok du bort den artige kommentaren Takk for gode innspill!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-09-10, 00:12   #3554
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Haha Frøy. Hvorfor tok du bort den artige kommentaren Takk for gode innspill!

Hehe, jeg tenkte den var litt vel tørr

Men jeg putta den inn igjen

De andre spørsmålene: Flaut, men vet ikke hvem hun er ... Men av Wikipedia så hun ikke spesielt seriøs ut, nei!

Jeg praktiserer vel det som kalles mindfulness/oppmerksomt nærvær en del (edit: jeg prøver), men har ikke så mye forhold til akkurat de begrepene. Har lest litt om det da

Lurer du på noe spesielt i fbm det?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 22-09-10, 00:24   #3555
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hehe, jeg tenkte den var litt vel tørr

Men jeg putta den inn igjen

De andre spørsmålene: Flaut, men vet ikke hvem hun er ... Men av Wikipedia så hun ikke spesielt seriøs ut, nei!

Jeg praktiserer vel det som kalles mindfulness/oppmerksomt nærvær en del, men har ikke så mye forhold til akkurat de begrepene. Har lest litt om det da

Lurer du på noe spesielt i fbm det?

Jeg blir bare fryktelig provosert av ho der kjærringa som kalla seg religionsviter. Studerer master i rel.vit hvis noen lurer.
"Dette handler om spiritisme, heksekunst og magi som har til hensikt å kontakte såkalte døde og drive med åndemaning. Det står i en sterk kontrast
til religionene som søker Guds godhet til å få hjelp til å bli bedre mennesker i samfunnet."


Sitat fra dagbladet. Lurer veldig på hvordan noen kan være såkalt død. Det er bare så provoserende at hun får være den som uttaler seg i media om religion. Tror egentlig hun er sprøyte gal! Måtte bare få det ut.

Var på et seminar om mindfulness i dag. Synes det var interessant. Jeg hadde tenkt å være med på et kurs i det da jeg bodde i Tromsø. Gikk på et depresjonsmestringskurs ved studentrådgivninga. De anbefalte å ta det kurset også. Jeg synes det er interessant. Men jeg synes også det ligner veldig på den type meditasjonsøvelser vi gjorde i yogaen i India. Men der var det ikke fokus på å være oppmerksom også i hverdagslige aktiviteter. Jeg kunne tenkt meg å prøve, men er usikker på om det er noe man bare kan gjøre på egen hånd. Har du tatt noe kurs, eller bare lest om det? Hjelper det på din psykiske helse?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-09-10, 00:26   #3556
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Her er saken jeg referer til foresten: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...s-3289812.html

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-09-10, 00:27   #3557
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og det var tv2.no ikke dagbladet. Beklager feil

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-09-10, 00:30   #3558
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

For det første, er det noen som tar Hanne Nabintu Herland alvorlig og hvordan påvirker hun hvordan dere ser på religionsvitere?
[...]
For det andre, er det noen som har erfaring med mindfullness/oppmerksomt nærvær?

Hahaha, Nabintu. Nei. River meg i håret hver gang hun uttaler seg om noe, men jeg lar ikke henne diktere mitt syn på religionsvitere mer enn jeg feks lar Charles Manson representere alle Beatles-fans.

Hva angår mindfulness - jeg har en norsk bok om det der, tittelen er Lev livet nå. At jeg eier den boka er veldig tilfeldig, jeg har selv lite interesse for slikt, men de norske ekspertene på temaet finnes, altså.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 22-09-10, 00:37   #3559
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hahaha, Nabintu. Nei. River meg i håret hver gang hun uttaler seg om noe, men jeg lar ikke henne diktere mitt syn på religionsvitere mer enn jeg feks lar Charles Manson representere alle Beatles-fans.

Hva angår mindfulness - jeg har en norsk bok om det der, tittelen er Lev livet nå. At jeg eier den boka er veldig tilfeldig, jeg har selv lite interesse for slikt, men de norske ekspertene på temaet finnes, altså.

Det er jo godt å høre. Jeg tror alle religionsvitere og religionsvitenskapstudenter føler seg ganske uthengt hver gang hun er i media.

Jeg var på foredrag med en norsk psykologiprofessor om mindfulness i dag. Og synes det var interessant. Og dersom det kan hjelpe min psykiske helse kunne jeg tenkt meg å vite mer. Kanskje jeg må prøve å finne en bok og lese litt. Min psykiske helse er ganske god for tiden da. Så det er vel ingen hast.

Og takk gudene for at du ikke hører på galnedama

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-09-10, 00:42   #3560
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg blir bare fryktelig provosert av ho der kjærringa som kalla seg religionsviter. Studerer master i rel.vit hvis noen lurer.
"Dette handler om spiritisme, heksekunst og magi som har til hensikt å kontakte såkalte døde og drive med åndemaning. Det står i en sterk kontrast
til religionene som søker Guds godhet til å få hjelp til å bli bedre mennesker i samfunnet."


Sitat fra dagbladet. Lurer veldig på hvordan noen kan være såkalt død. Det er bare så provoserende at hun får være den som uttaler seg i media om religion. Tror egentlig hun er sprøyte gal! Måtte bare få det ut.

Hmja, sånne lukker jeg ørene for ...

Sitat:

Var på et seminar om mindfulness i dag. Synes det var interessant. Jeg hadde tenkt å være med på et kurs i det da jeg bodde i Tromsø. Gikk på et depresjonsmestringskurs ved studentrådgivninga. De anbefalte å ta det kurset også. Jeg synes det er interessant. Men jeg synes også det ligner veldig på den type meditasjonsøvelser vi gjorde i yogaen i India. Men der var det ikke fokus på å være oppmerksom også i hverdagslige aktiviteter. Jeg kunne tenkt meg å prøve, men er usikker på om det er noe man bare kan gjøre på egen hånd. Har du tatt noe kurs, eller bare lest om det? Hjelper det på din psykiske helse?

Jeg har ikke tatt noe kurs i akkurat det, men har gått på kurs der jeg har meditert, og hørt på diverse guidede meditasjoner og sånt, og lært meg mye selv. Jeg bruker det mest til å gå inn i kroppen og legge merke til den, og det hjelper mot å være alt for mye i hodet og tankene som jeg har en tendens til. Jeg legger merke til hvor følelser og vondter og spenninger sitter i kroppen og holder oppmerksomheten der, og da slipper mye taket av seg selv. Jeg syntes det var vanskelig før, for det tok tid før jeg fikk det til, men nå synes jeg gevinsten blir større og større. Jeg føler at jeg blir balansert og rolig av det - både der og da og mer og mer på sikt. Får bedre kontakt med min indre stemme, og min egen kropp

Men egentlig er vel det jeg skriver om mer det du beskriver at du gjorde i yogaen. Men husker at da jeg leste om buddhismen på religionshistorie (har såvidt vært innom der jeg også for mange år siden ) sto det om f eks å legge merke til glasset man vasket opp, så det er jo også en gammel praksis. Jeg prøver å gjøre det også, men jeg er mer glad i å gå innover enn utover ... Men jeg prøver. Har f eks begynt å sette meg på en benk i parken (eller som i dag med ryggen mot en trestamme) og lukke øynene, høre på lydene rundt meg, kjenne hvordan høsten lukter, og hvordan sola varmer.

Var det noen som sa enkle korte svar? Sorry hvis det ble litt dårlig formulert, er trøtt.


Sist redigert av Huldr : 22-09-10 kl 00:57.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 22-09-10, 00:43   #3561
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Det er jo godt å høre. Jeg tror alle religionsvitere og religionsvitenskapstudenter føler seg ganske uthengt hver gang hun er i media.

Jeg tror norske medier (i alle fall avisene) gjør litt sport av å gi mikrofonen til, for å si det pent, "fargeklatter"? Gjerne folk helt i ytterkantene av forskjellige meningsspektrum - Nabintu får snakke om hvor fæle norske kvinner er mot mennene sine, Nina Karin Monsen får vræle fra seg om prøverørsbarn og ekteskapslov, og så har vi en prinsesse med en engleskole og en snåsamann hvis mening blir hentet inn i tide og utide... blir rart å skulle dømme religionsvitere som gruppe på grunnlag av ei dame som faller inn i dette menasjeriet.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 22-09-10, 01:01   #3562
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hmja, sånne lukker jeg ørene for ...
Jeg har ikke tatt noe kurs. Har meditert litt, og hørt på diverse guidede meditasjoner og sånt, og lært meg mye selv. Jeg bruker det mest til å gå inn i kroppen og legge merke til den, og det hjelper mot å være alt for mye i hodet og tankene som jeg har en tendens til. Jeg legger merke til hvor følelser og vondter og spenninger sitter i kroppen og holder oppmerksomheten der, og da slipper mye taket av seg selv. Jeg syntes det var vanskelig før, for det tok tid før jeg fikk det til, men nå synes jeg gevinsten blir større og større. Jeg føler at jeg blir balansert av det - både der og da og mer og mer på sikt. Får bedre kontakt med min indre stemme

Men egentlig er vel det mer det du beskriver at du gjorde i yogaen. Men husker at da jeg leste om buddhismen på religionshistorie (har såvidt vært innom der jeg også for mange år siden ) sto det om f eks å legge merke til glasset man vasket opp, så det er jo også en gammel praksis. Jeg prøver å gjøre det også, men jeg er mer glad i å gå innover enn utover ... Men jeg prøver. Har f eks begynt å sette meg på en benk i parken (eller som i dag med ryggen mot en trestamme) og lukke øynene, høre på lydene rundt meg, kjenne hvordan høsten lukter, og hvordan sola varmer.

Var det noen som sa enkle korte svar?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg tror norske medier (i alle fall avisene) gjør litt sport av å gi mikrofonen til, for å si det pent, "fargeklatter"? Gjerne folk helt i ytterkantene av forskjellige meningsspektrum - Nabintu får snakke om hvor fæle norske kvinner er mot mennene sine, Nina Karin Monsen får vræle fra seg om prøverørsbarn og ekteskapslov, og så har vi en prinsesse med en engleskole og en snåsamann hvis mening blir hentet inn i tide og utide... blir rart å skulle dømme religionsvitere som gruppe på grunnlag av ei dame som faller inn i dette menasjeriet.

Hehe. Jeg syns egentlig at debatten om Märta har blitt litt merkelig. Det som faktisk er problemet er at vi har statsreligion og at hun som medlem av kongehuset automatisk tilhører kirken, på en måte. Men jeg mener at alle skal kunne velge sine egne religiøse/spirituelle praksiser. Og selv om jeg ikke er en stor tilhenger av misjonering, så bør også andre trosretninger enn kristendommen få lov å spre sitt budskap. Märta bryter, så vidt jeg vet, ikke loven. Og en religionsviter burde vite bedre enn å si at de fleste religiøse prøver å være gode og fromme og gjøre godt i samfunnet, mens Märta er en heks som prøver å skade andre. Det finnes mange eksempler på religion brukt som maktmiddel og som grunnlag for å skade andre. Og det finnes ingen vitenskaplige bevis på at spiritisme skader noen. Dersom man velger å bruke begrepet spiritisme. Men ja, media liker disse "viterne" som kanskje burde vært beskyttet mot seg selv. (ja, hva var det du sa om korte, enkle svar Frøy?)

Jeg tror jeg skal på biblioteket og se om de har noen bøker om mindfulness. Kan virke som noe jeg har nytte av. Tusen takk for at du delte erfaring med meg Frøy!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-09-10, 07:21   #3563
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

testen var NEGATIV! wohoo! ingen potensielle unger å bekymre seg om no mer da er det bare å finne ut hvorfor jeg er så satans trøtt og uopplagt hele tiden...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 22-09-10, 09:33   #3564
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

testen var NEGATIV! wohoo! ingen potensielle unger å bekymre seg om no mer da er det bare å finne ut hvorfor jeg er så satans trøtt og uopplagt hele tiden...

for negativ test!

Om alle blodprøver etc er fine er det ikke lett å finne ut av sånne ting! Jeg kan skylde på både fibromyalgien og alt for høyt blodsukker!
(Og litt for mange sene kvelder)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-09-10, 10:28   #3565
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor får jeg kjøpt soyaprotein?

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 22-09-10, 10:46   #3566
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I helsekostbutikker.
Det jeg bruker heter Multipower Power shake og er smaksnøytralt. Inneholder veldig lite karber!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-09-10, 13:44   #3567
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

Hvor får jeg kjøpt soyaprotein?

Ketolyse-soyaprotein kan du bestille fra nettsidene til ketolyse, eller med litt hell kan du finne produktene på nærmeste Meny. Tror det er en liste over utsalgssteder under ketolyse-biten av forumet!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 22-09-10, 14:43   #3568
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for svar dere joda, har en Meny butikk ikke langt herfra, så jeg tenker sjekke der, var det ikke noe som het soyamel også, finnes det i vanlige butikker?

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 22-09-10, 14:53   #3569
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Soyamel inneholde rmye mer karber, derfor bruker de fleste soyaproteiner!
Tror uansett du må i helsekostbutikker/Meny for å få tak i sånt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-09-10, 19:12   #3570
Mammaannmari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 25
Mammaannmari er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finns det noen type pastiller e.l. som man kan spise når man er på ketolyse?

Mammaannmari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-09-10, 19:30   #3571
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

På apoteket har de en serie drops som heter Fribol. Og du kan spise store IFA!

Bare ikke overdriv! Er ikke godt for magen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-09-10, 20:22   #3572
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

På apoteket har de en serie drops som heter Fribol. Og du kan spise store IFA!

Bare ikke overdriv! Er ikke godt for magen!

Hva er store IFA søtet med?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-09-10, 21:12   #3573
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor tok konsentrasjonen min veien? Jeg skulle liksom være flink å lese pensum, og nå kan jeg ikke finne den noen steder!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-09-10, 22:07   #3574
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hva er store IFA søtet med?

Mener det er maltitolsirup og sukralose. (type Lakris i pose).

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat
Gammel 22-09-10, 22:44   #3575
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvor tok konsentrasjonen min veien? Jeg skulle liksom være flink å lese pensum, og nå kan jeg ikke finne den noen steder!

Den for sikkert på ferie med min. Tror dei reiste på ferie uten oss

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no