Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vafler!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-07, 20:34   #1
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Vafler!

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=201

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...&postcount=135


Sist redigert av Summer : 24-03-08 kl 09:18.
  Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 20:36   #2
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler!!!!!!!!!

Dette skal prøves! Kanskje i helgen? "drømme"

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 20:36   #3
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Vafler!!!!!!!!!

Nesten samme oppskrift som jeg bruker! Og det ER virkelig vafler ja! NAM!!!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 20:43   #4
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Vafler!!!!!!!!!

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Blir dine veldig fete?


Ja, en del.
Men jeg bruker bare 50 gram smør, og så bruker jeg 3 ss rømme og en pakke philadelphia.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 22:27   #5
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: Vafler!

Blir de saftige?

Har prøvd meg på noen forskjellige oppskrifter med lavkarbo-vafler tidligere, og det lukter nydelig, men de er så tørre og sprø at de nesten ikke henger sammen... og så er smaken ganske slapp.

Vet ikke om det var jeg eller resten av familen som var mest skuffet..??
Eeeendelig skulle mamma lage vafler, og så var det bare utseende som lignet.

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 22:31   #6
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Mine ble IKKE tørre. Tvert i mot!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 22:43   #7
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: Vafler!

Stikker hodet innom og tar med meg den oppskrifta der ja, høres helt digg ut! Savner veeeeldig vaffel til kos, gleder meg til å prøve!! Takker og bukker!!

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 23:03   #8
Tuttan
Medlem
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 54
Innlegg: 61
Tuttan er på en erverdig vei

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Mine ble IKKE tørre. Tvert i mot!

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Disse er saftige, og det er mat i dem!!!!
Spiste 2 stk, og blei stappmett!!!!
(jeg er en sånn vaffelelsker som vanligvis spiser 6-7 stk.....)

Jippiiii

Da "tør" jeg prøve meg på vafler igjen

__________________
Tuttan
Minus 11 kilo før Ketolysekuren - minus 8 på Ketolyse - og så 8 opp igjen. Den evige jo-jo slankeren!
Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 15:47   #9
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler!

Tusen takk for oppskrift monix!

Denne skal jeg ta med meg hjem og prøve i kveld

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 09:37   #10
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Vafler!

Min røre ble suppetynn, kanskje fordi jeg brukte mixer? *to minutter senere* Røra er nå passe tykk, ble tykk av seg selv.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 10:47   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Vaflene ble kjempegode. Røra tykk.. Masse fett som rant utover vaffeljernet. Legg bakepapir eller alufolie under før stekeing, så sparer man seg for mye vask av kjøkkenbenken... Ha bare litt røre i, det utvider seg ganske mye.
Disse skal jeg lage flere ganger...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 18:07   #12
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

johannesbrødkjernemel.... hvor får jeg kjøpt det? Kan det byttes ut med proteinpulver?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 18:12   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

johannesbrødkjernemel.... hvor får jeg kjøpt det? Kan det byttes ut med proteinpulver?

Du kan si det sånn at joh. mel fungerer som en stivelse, men det er ikke stivelse i det. Du får kjøpt det på helsekosten for 50 kr ca for et lite glass. Det er ganske drøyt i bruk. Du kan bruke det i sausjevninger, i supper, gryter etc...! Et vidundermiddel, men kan nok ikke egentlig erstatte proteinpulver eller bakemikser.

Men jeg må si... Er ikke seks ts ganske mye for en røre?? Jeg mener... jeg bruker én ts når jeg lager saus av en hel boks kremflte, og selv da hender den blir for tykk etter en stund.....

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 18:28   #14
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Takk! Får kjøpe meg dette vidundermiddelet... kjekt å ha en dag jeg skal spise noe annet enn KJØTT.... samler litt oppskrifter og lærdom til den dagen jeg ikke lever "skaldemannekstrem" lenger

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 19:22   #15
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Vafler!

Dette må prøves!

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 23:42   #16
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Vafler!

Jeg laget disse i går, og de var kjempegode!! Takk moinx for at jeg endelig fant noe jeg syns var GODT!!

Jeg hadde vel i 5 ts johannes, men neste gang skal jeg prøve med 3-4 ts. Røra ble ganske tykk.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 00:15   #17
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Bestefaren min hadde alltid vafler i fryseren.... kan disse fryses tro?
Syns det er greit å lage vanlige vafler til "karbofolka" så det hadde vært kjekt å kunne ha en i fryseren på lur til meg selv

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 00:23   #18
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Bestefaren min hadde alltid vafler i fryseren.... kan disse fryses tro?
Syns det er greit å lage vanlige vafler til "karbofolka" så det hadde vært kjekt å kunne ha en i fryseren på lur til meg selv


Ja, skulle vel ikke være noe problem å fryse de. Go 4 it!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 00:38   #19
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Vafler!

Var godt!

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 12:09   #20
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler!

De var kjempegode, og mektige

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 22:35   #21
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Vafler!

disse va døds goe

skal absolut gjentas, kjempe yummi

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 10:57   #22
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Skal prøve disse idag - steker dere opp hele røra på en gang eller kan den stå i kjøleskaper 1-2 dager?? Eller kanskje det beste er å fryse ned ferdistekte vafler??

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 10:59   #23
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Re: Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

Skal prøve disse idag - steker dere opp hele røra på en gang eller kan den stå i kjøleskaper 1-2 dager?? Eller kanskje det beste er å fryse ned ferdistekte vafler??


Jeg stekte opp hele røra... Tenkte å ferdiglaga vaffler liggende i fryseren... Meen... alle i huset likte de så de ble borte, liksom...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 14:08   #24
Teletubbien
Medlem
 
Teletubbien sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Hedmark
Alder: 46
Innlegg: 375
Teletubbien har en fantastisk aura rundt segTeletubbien har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vafler!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Jeg som er sååå sær og har prøvd sååå mye jeg syns var fælt, juhu, endelig fant jeg noe som faktisk var så godt at jeg vil ha meeeeeer

__________________


Teletubbien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse +/- Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 15:30   #25
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Vafler!

Skal johannesbrødkjernemelet blandes rett i røra eller blandes ut med vann først og så ha i røra?
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vafler Musti Bakst 13 05-04-07 21:16
Vafler 114->92-95 Oppskrifter 43 11-06-06 12:06
Vafler Musti Kake/dessert og snacks 8 15-03-05 09:14
Vafler med soyamel (noe for barnehagen?) Marianne Bakst 0 17-09-04 14:14
Vafler med soyamel (noe for barnehagen?) Marianne Kake/dessert og snacks 0 17-09-04 14:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no